loading...
لایوکار
لایوکار بازدید : 29 یکشنبه 07 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. خودرو مرسدس بنز سری C برای نخستین بار در سال 1993 معرفی شد که کوچکترین سدان های مرسدس بنز در آن جای می گیرند. برخی از تیپ های این سری شامل C200 ،C250 ،C300 ،C350 و C63 AMG می باشد و نسل سوم آن به سال 2007 بر می گردد. از میان آنها، خودرو مرسدس بنز C350 یک سدان کامپکت نیمه لوکس است که در سه رده کلاسیک، آوانگارد و الگانس عرضه می شود. البته بیشتر مدل وارد شده در داخل کشور متعلق به تیپ C200 می باشد. با ما همراه باشید تا با خودرو مرسدس بنز C300 بیشتر آشنا شویم.

نقد و بررسی خودرو مرسدس بنز C300

خودرو مرسدس بنز C300 یکی از کلاس های زیبا و شیک مرسدس بنز به حساب می آید که از طراحی جذابی برخوردار است. در نمای رو به رو، جلو پنجره ای همیشه آشنای بنز را با سه نوار کرومی نقره ای می بینم که آرم بزرگ مرسدس بنز در مرکز آن اصالت و اعتبار این برند را به رخ می کشد. دو خط از گوشه های کاپوت شروع شده و تا کناره های جلوپنجره ای امتداد یافته و باعث حجم دهی کاپوت شده است. چراغ ها با زاویه تیز و برش دار در قسمت بالایی خود، چشمانی مرموز به نمایش گذاشته است. از دیگر المان های زیبای مرسدس بنز C300 ، چراغ های خطی مزین به ال ای دی است که در دو طرف سپر تعبیه دیده می شود. سپر نیز ابعاد مناسبی داشته و با سایر اجزا هماهنگی دارد.

با وارد شدن به داخل کابین خودرو مرسدس بنز C300 طراحی زیبایی را می بینیم که با المان های به کار رفته همچون قطعات نقره ای، چوبی و تریم دو رنگ، جذابیت خاصی را به کابین بخشیده است. یک نمایشگر، جهت کنترل تجهیزات، ارائه اطلاعات و سرگرمی در بالای دریچه های هوا قرار گرفته است. دکمه های کنترلی بر روی فرمان تعبیه شده که دسترسی را راحت تر کرده است. متریال به کار رفته در ساخت کابین مرغوب بوده و صندلی ها از ارگونومی خوبی برخوردارند.

خودرو مرسدس بنز C300 مجهز به یک پیشرانه 3.5 لیتری 6 سیلندر 24 سوپاپ است که قادر است نیرویی معادل 248 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 270 نیوتون متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک تیپ ترونیک 7 سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 6 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد 250 کیلومتر بر ساعت می باشد. این پیشرانه برای پیمودن 100 کیلومتر در سیکل ترکیبی حدود 7 لیتر بنزین مصرف می کند که در مقایسه با سایر رده ها اقتصادی تر می باشد. همچنین استاندارد آلایندگی آن نیز یورو 5 اعلام شده است. خودرو مرسدس بنز در تست تصادفات موسسه یورو انکپ توانسته است 5 ستاره ایمنی دریافت نماید که نشان از ایمنی بالای این خودرو دارد.

خودرو مرسدس بنز C300 از امکانات و تجهیزات زیادی از جمله سیستم پیش اخطار خواب آلودگی، سیستم دید نقطه کور، رادار، سیستم محدودیت سرعت، قابلیت باز و بسته شدن اتوماتیک درب صندق عقب با سیستم ایمنی، مجهز به سنسور پارک جلو و عقب، سیستم کروز کنترل هوشمند با قابلیت حفظ فاصله با خودروی مقابل، مجهز به سنسور باران جهت کارکرد اتوماتیک برف پاک کن ها، چراغ های عقب مجهز به ال ای دی و مه شکن، سقف سانروف با قابلیت تنظیم در چهار حالت به همراه سیستم ایمنی تصادف، تنظیم برقی تمام پنجره ها، بخارزدای اتوماتیک شیشه ها، سیستم یخ زدای برف پاک کن، شیشه های سولار، پرده عقب، سقف پانوراما سفارشی برخوردار است.

از سایر تجهیزات خودرو مرسدس بنز C300 می توان به سیستم کنترل اتوماتیک نور چراغ ها، روشنایی زنون چراغ های جلو، سیستم شستشو، مه شکن، مجهز به چراغ های روشنایی در زیر درب ها، مجهز به سیستم تعقیب نور چراغ های جلو جهت مشایعت راننده پس از خاموش شدن خودرو در شب، سیستم چرخش در سر پیچ ها، سیستم روشنایی و دید در شب سانروف با قابلیت تنظیم در چهار حالت دارای سیستم ایمنی تصادف، آینه الکتروکرومیک برای سهولت دید راننده در شب، آینه های خارجی با حالت الکتروکرومیک و تنظیم برقی به همراه راهنمای ال ای دی و گرمکن، چراغ های روشنایی بر روی آینه ها، سیستم حافظه با قابلیت تاشوندگی خودکار برقی حافظه سفارشی، صندلی عقب با روکش چرم، مجهز به پشت سری فعال و هوشمند، دارای سیستم گرمکن، قابلیت تا شوندگی، کنسول تا شونده میانی و مسیر دسترسی به صندق عقب، صندلی های جلو با سیستم هوشمند پشت سری ها برای جلوگیری از صدمات تصادف، روکش چرم، صندلی راننده با تنظیم برقی در شش جهت و سیستم گرمکن صندلی ها با قابلیت تنظیم گودی کمر اشاره کرد.

قیمت خودرو مرسدس بنز C300

خودرو مرسدس بنز در تاریخ ششم فروردین 1399 بسته به نوع سال و کارکرد حدود یک میلیارد تومان خرید و فروش می شود.

مزایا و معایب خودرو مرسدس بنز C300

مزایا

  • قیمت بالا
  • تجهیزات و امکانات فراوان
  • ایمنی بالا
  • فرمانپذیری خوب
  • کیفیت بالای متریال
  • پیشرانه کارآمد

معایب

  • هزینه بالای نگهداری
  • قیمت بالا
  • بازار دست دوم بد
  • قطعات یدکی کم یاب

ارزش خرید خودرو مرسدس بنز C300

خودرو مرسدس بنز C300 از سری سدان های پرطرفدار مرسدس بنز در دنیا می باشد که به علت امکانات و تجهیزات فراوان، شتاب خوب، مصرف سوخت پایین نسبت به سایر رده ها، طراحی زیبا، سواری اسپرت و همچنین ایمنی بالا توانسته است نظر مخاطبین را به خوبی به خود جلب نماید. اما این خودرو در بازار کشورمان به علت تعداد کم، بازار دست دوم بد و قطعات کم یاب می تواند موجب دردسر شما شود. اما از نکات منفی آن که بگذریم، نام و اعتبار این خودرو، خود گویای ارزش بالای خرید آن می باشد. از رقبای این خودرو در بازار داخلی کشورمان می توان به سری 3 و 4 بی ام و لکسوس ES می باشد.

جمع بندی خودرو مرسدس بنز C300

همانطور که گفتیم، خودرو مرسدس بنز C300 از سری محصولات سدان کامپکت مرسدس بنز می باشد که از طراحی زیبا، ایمنی بالا و تجهیزات فراوانی برخوردار است. اما به علت قیمت بالا، قطعات یدکی کم و بازار دست دوم بد، ارزش خرید بالایی ندارد. اگر موارد گفته شده جزو خط قرمز های شما نیست. می توانید این سدان خوشقواره آلمانی را خریداری و از سواری آن لذت ببرید.

لایوکار بازدید : 30 پنجشنبه 04 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. شاید کسی را نتوان در ایران پیدا کرد که نام پر آوازه! پراید را نشنیده و یا این سدان ریزه میزه را ندیده باشد. اما تاریخچه آن از کجا می آید؟ پراید نام یکی از محصولات شرکت کیا موتورز کره جنوبی می باشد که برای نخستین بار به سفارش شرکت فورد، توسط کمپانی مزدا در سال 1987 تولید شد و با توقف تولید آن در سال 2001، انحصار آن به شرکت سایپا داده شد. این خودرو در سال 1372 در دو نسخه سدان و هاچ بک به ترتیب با نام های صبا و نسیم در بازار داخلی کشورمان عرضه شد. در سال 1389 خودرو پراید صبا با یک فیس لیفت جدید و  با نام پراید 131 رو به رو شد که در پنج تیپ با نام های ST، LX، SL، SX و EX عرضه شد. با ما همراه باشید تا در ادامه با خودرو پراید 131 SX بیشتر آشنا شویم.

نقد و بررسی خودرو پراید 131 SX

خودرو پراید 131 که شباهت زیادی به سایر برادرهایش دارد، از چهره ای بسیار ساده و قدیمی برخوردار است. این خودرو در زمان عرضه نیز چهره ای از مدافتاده و نچندان جذاب داشت. یکی از ویژگی های خودرو پراید که آن را برای مصارف درون شهری به خصوص در شهرهای شلوغ پراهمیت کرد، ابعاد کوچکش بود که زحمت پیدا کردن جای پارک را آسان می کرد. همچنین وزن کم و ابعاد کوچک نیز در شتاب گیری و سرعت این خودرو بی تاثیر نیست. نمای رو به رو خودرو پراید 131 به دو قسمت افقی تشکیل شده که قسمت بالایی یک جلو پنجره ای بسیار باریک قرار دارد که دو چراغ اصلی در امتداد آن و در یک راستا تعبیه شده است. در قسمت پایین سپر بزرگ و برجسته مشکی از جنس پلاستیک قرار دارد که نه تنها زیبایی به پراید 131 نبخشیده، بلکه بسیار قدیمی نیز جلوه می کند.

درنمای کنار، این سادگی همچنان ادامه دارد و تنها یک خط مشکی پلاستیکی روی درب ها مشاهده می کنیم و ابعاد کوچک پراید که در این بخش کاملا خود را نشان می دهد، گویای یک سدان کوچک و جمع و جور است. در نمای عقب صندوق مستطیلی شکل با حالت باکسی و سپرهای مشکی بزرگ که در نمای رو به رو از آن گفتیم، نیز دیده می شود. چراغ های مربعی شکل در کنار لبه های برش خورده صندوق عقب، بر روی بدنه قرار دارد که گرافیک خاصی نیز ندارد.

با وارد شدن به داخل کابین خودرو پراید 131 با فضای کوچکی رو به رو می شویم که با نوع طراحی صورت گرفته برای ابعاد صندلی ها، فضا برای سرانشینان آنقدر هم کوچک نیست. داشبورد طراحی ساده و کسل کننده ای دارد و متریال به کار رفته در بیشتر قسمت ها از پلاستیک خشک و بی کیفیت است، جنس صندلی ها نیز پارچه ای می باشند.

خودرو پراید 131 SX مجهز به یک پیشرانه 1.4 لیتری است که قادر است نیرویی معادل 63 اسب بخار در 5300 دور در دقیقه و 103 نیوتون متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده دستی 5 سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این پیشرانه بسیار ضعیف بوده و 14 ثانیه زمان لازم دارد تا به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد 170 کیلومتر بر ساعت می باشد. مصرف سوخت این پیشرانه تنبل در سیکل ترکیبی 7 لیتر در هر صد کیلومتر می باشد که اقتصادی ارزیابی می شود.

خودرو پراید 131 SX به عنوان یک خودرو اقتصادی از تجهیزات و امکانات ناچیزی برخوردار است که برخی از آنها شامل چراغ هشداردهنده عیب یاب موتور، چراغ های عقب مجهز به مه شکن به همراه چراغ سوم ترمز، چراغ های جلو با تنظیم زاویه نور، شیشه های جلو با تنظیم برقی، برف پاک کن جلو به همراه دور قابل تنظیم، آیینه های جانبی تاشونده با تنظیم دستی از داخل، تنظیم ارتفاع صندلی های جلو، سیستم تهویه مطبوع جدید با کنترل دستی، غربیلک فرمان با قابلیت تنظیم می باشد.

قیمت خودرو پراید 131 SX

خودرو پراید 131 SX در تاریخ چهارم اردیبهشت 1399 در بازار دست دوم بسته به نوع سال و کارکرد حدود 40 میلیون تومان معامله می شود.

مزایا و معایب خودرو پراید 131 SX

مزایا

  • بازار دست دوم خوب
  • خدمات پس از فروش گسترده
  • قطعات یدکی موجود
  • هزینه های پایین نگهداری
  • مصرف سوخت اقتصادی
  • مناسب برای تردد شهری

معایب

  • نا ایمن
  • فضای کم کابین
  • امکانات و تجهیزات ناچیز
  • پیشرانه قدیمی
  • کیفیت پایین متریال

ارزش خرید خودرو پراید 131 SX

اگر ادعا کنیم پراید ارزان ترین و اقتصادی ترین خودرویی است که در بازار موجود است، گزاف نگفته ایم. این خودرو اگرچه بی کیفیت و ناایمن بوده، اما فراموش نکنیم که برای بسیاری از افراد جامعه، نان و روزی به همراه داشته است. اما از طرفی، شاید هیچ ماشینی را مانند پراید نتوان پیدا کرد که در تمام این سال ها، انقدر تلفات و تصادفات در کارنامه خود داشته باشد. از این رو خرید آن، ریسک بزرگی است که باید به جان خرید. البته چند سالی است که خبر توقف تولید این خودرو به گوش می رسد و باید منتظر از رده خارج شدن آن بود تا ببینیم خودروسازان داخلی چه شاهکار دیگری را تولید می کنند. خودروهای تیبا، پراید 132 و پراید 111 تنها خودروهایی هستند که می توان در این رده قیمتی با پراید 131 به رقابت بپردازند.

لایوکار بازدید : 28 چهارشنبه 03 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. خودرو داستر از سری محصولات کراس اوور یا به نوعی شاسی بلند جمع و جور است که برای نخستین بار در سال 2010 توسط شرکت فرانسوی رنو رونمایی شد. این خودرو با همکاری دو شرکت داچیا و رنو ساخته شده و در بسیاری از کشورها با نام داچیا داستر عرضه می شود. خودرو رنو داستر در ابتدا در نسخه تک دیفرانسیل به بازار عرضه شد که بیشتر برای مصارف درون شهری کاربرد داشت. سپس شرکت رنو، اقدام به عرضه نسخه دو دیفرانسیل آن کرد که برای مصارف برون جاده ای، عملکرد بهتری داشت. هر دو نسخه رنو داستر توسط نگین خودرو وارد بازار داخلی کشورمان شدند ولی به علت ظاهر نچندان جذابش خیلی تو دل مردم کشور ما جا نگرفتند. با ما همراه باشید تا در ادامه با نسخه تک دیفرانسیل این کراس اوور فرانسوی بیشتر آشنا شوید.

نقد و بررسی خودرو رنو داستر

خودرو رنو داستر از طراحی چندان جذاب و به روزی برخوردار نیست. در نمای رو به رو، یک کاپوت صاف و یک جلو پنجره ای مستطیلی شکل با چهار نوار کرومی براق و لوگوی نچندان زیبای رنو در مرکز آن قرار گرفته که در کناره هایش از زوایایی برخوردار است و به چراغ های اصلی که فاقد هرگونه جذابیت است، متصل شده است. طراحی خودرو رنو داستر ساده بوده و از پیچیدگی و ظرافت کاری خبری نیست. اما حس و حال یک خودرو بیابانی را به خوبی منتقل می کند. در قسمت پایین، گارد نقره ای و مشکی رنگی که اطراف سپر دیده می شود، نمایی از قدرت و هیجان را به بیننده القا می کند. دو چراق مه شکن دایره ای نیز نمایی از مد افتاده دارد که در بخش پلاستیکی سپر جا تعبیه شده است.

شاید بخش قابل توجه طراحی خودرو رنو داستر در نمای جانبی آن باشد. در این بخش، گلگیرهای برآمده، روف ریل و سه قاب پنجره ای با سایز متفاوت دیده می شود. ابعاد و ارتفاع این خودرو حس خودروهای آفرود را به خوبی به نمایش گذاشته اند. در نمای عقب، با درب مربعی شکل صندوق بار رو به رو هستیم که چراغ های ایستاده در لبه آن به صورت عمودی قرار دارند. بر روی درب یک تکه فلز نقره ای که روی آن نام داستر به انگلیسی حک شده، دیده می شود. از دیگر اجزای این بخش، دو چراغ باریک خطی مه شکن دو طرف سپر، یک خروجی اگزوز و چراغ ترمز سوم می باشد.

کابین خودرو رنو داستر مانند بیرون آن فاقد هرگونه زیبایی و جذابیت است. اگر از طراحی ساده و قدیمی آن بگذریم، متریال به کار رفته در بیشتر قسمت ها نیز حرفی برای گفتن ندارند و بیشتر از پلاستیک خشک ساخته شده اند. از آنجایی که این خودرو در رده کراس اوور های اقتصادی به حساب می آید، از امکانات و تجهیزات زیادی نیز برخوردار نیست. از نکات خوب کابین خودرو رنو داستر می توان به فضای مناسب زانو و سروگردن سرنشینان اشاره کرد که در هر دو ردیف خوب ارزیابی می شود. صندوق عقب نیز معادل 475 لیتر فضا ارائه می دهد که با جابه جا کردن صندلی ها، این فضا به 1600 لیتر افزایش می یابد.

خودرو رنو داستر مجهز به یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر است که می تواند نیرویی معادل 135 اسب بخار و حداکثر گشتاور 195 نیوتن متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک تیپ ترونیک 4 سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 10.4 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد 178 کیلومتر بر ساعت می باشد. میزان مصرف سوخت ترکیبی این پیشرانه در سیکل ترکیبی معادل 8.2 لیتر در هر صد کیلومتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 4 اعلام شده است. خودرو رنو داستر در تست تصادفات موسسه یورو انکپ توانسته است 3 ستاره ایمنی دریافت نماید.

خودرو رنو داستر از تجهیزات و امکاناتی نظیر تنظیم دستی آینه های جانبی، روشنایی عقب مجهز به مه شکن و چراغ سوم ترمز، روشنایی جلو مجهز به دی لایت و مه شکن، روف ریل، بالابر برقی شیشه های جلو، برف پاک کن و گرم کن شیشه عقب، صندلی های عقب با قابلیت تاشوندگی به صورت یک تکه، تنظیم دستی صندلی های جلو، صندلی های جلو با پشت سری فعال قابل تنظیم و سیستم تهویه با کنترل دستی بهره می برد.

قیمت خودرو رنو داستر

خودرو رنو داستر PE دیفرانسیل جلو در تاریخ سوم اردیبهشت 1399 در بازار بسته به نوع سال و کارکرد حدود 290 میلیون تومان می باشد.

مزایا و معایب خودرو رنو داستر

مزایا

  • کابین جادار
  • دوام بالا
  • دید مناسب
  • قابلیت آفرود در نسخه دو دیفرانسیل
  • استهلاک کم

معایب

  • طراحی قدیمی
  • ترمز کاسه ای عقب
  • امکانات ضعیف
  • قطعات یدکی کم یاب

ارزش خرید خودرو رنو داستر

خودرو رنو داستر تک دیفرانسیل بر خلاف نسخه دو دیفرانسیل بیشتر کاربرد درون شهری دارد و کمی نیز در جاده های برون شهری می تواند عملکرد خوبی را از خود نشان دهد. همچنین به علت داشتن کابین جادار، انتخاب خوبی برای خانواده ها بوده و به علت استهلاک پایین، می تواند سالیان سال همراه شما باشد. اما به علت قدیمی بودن و دست دوم بودن، به هنگام خرید باید از سلامت فنی آن مطمئن شوید. از رقبای رنو داستر در کشورمان می توان به رنو کپچر، سانگ یانگ تیوولی و سانگ یانگ اکتیون اشاره کرد.

جمع بندی خودرو رنو داستر

 

همانطور که گفتیم، خودرو رنو داستر محصول مشترک رنو و داچیا (شعبه رومانیایی رونو) است که از سال 2010 به بازار عرضه شد. از این خودرو دو نسخه تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل در بازارهای دنیا از جمله ایران وجود دارد که در نسخه های دست دوم به فروش می رسد. نسخه تک دیفرانسیل بیشتر در مصارف شهری و نسخه دو دیفرانسیل جهت آفرود کاربرد دارد. این خودرو به هیچ وجه از طراحی جذابی در بدنه و کابین خود برخوردار نیست و امکانات و تجهیزات آن نیز به علت ماهیت اقتصادی بودنش، محدود می باشد. کمبود قطعات یدکی و کاهش قیمت آن به هنگام فروش ممکن است خریداران را نیز به دردسر بیاندازد.

لایوکار بازدید : 25 سه شنبه 02 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. خودرو برلیانس H230 از سری محصولات سدان کمپانی چینی برلیانس است که برای نخستین بار در سال 2012 رونمایی شد. این خودرو توسط شرکت پارس خودرو یکی از زیرمجموعه های شرکت سایپا در سال 1394 مونتاژ و در دو نسخه دستی و اتوماتیک وارد بازار داخلی کشورمان شد. خودرو برلیانس H230 توانسته است جایگاه نسبتا خوبی را در بازار به دست آورد اما مانند تمام خودروها از نکات مثبت و منفی برخوردار است که در ادامه به آنها می پردازیم.

نقد و بررسی خودرو برلیانس H230

در مورد طراحی خودرو برلیانس H230 نمی توان خیلی نظر مثبت و یا منفی از خود نشان داد. نه آنقدر قدیمی است که از مد افتاده باشد و نه آنقدر هیجان انگیز است که نظر هر کسی را به خود جلب نماید. این خودرو در رده سدان های اقتصادی جا می گیرد که انتظار زیادی نمی توان از آن داشت. در نمای رو به رو، یک جلو پنجره ای باریک و نسبتا کوچک قرار دارد که لوگوی برلیانس در مرکز و بالای آن خود نمایی می کند. چهار خط به کار رفته روی کابین تا حدودی کار حجم دهی را نجام داده و چراغ ها به سمت کنار خودرو کشیده شده اند. دو چراغ مه شکن دایره ای در قابی چند ضلعی دو طرف سپر تعبیه شده است. به طور کلی طراحی این بخش ساده و محافظه کارانه بوده و هماهنگی خوبی با یکدیگر دارد.

در نمای جانبی، مانند بسیاری از خودروها، المان های طراحیِ خاصی به کار نمی رود و تنها خطوط به کار رفته بر روی درب ها و کناره دستگیره ها در این بخش توجه بیشتری را به خود جلب می کند. در مورد خودرو برلیانس H230 نیز یک خط شانه ای از چراغ عقب تا درب جلو کشیده شده است که کار حجم دهی را انجام می دهد. در نمای عقب چراغ های چند ضلعی، سپر مشکی که دو چراغ مه شکن خطی روی آن تعبیه شده است، دیده می شود.

به هنگام وارد شدن به داخل کابین خودرو برلیانس H230 با داشبورد دو تکه رو به رو می شویم که قسمت جلویی آن به رنگ نقره ای ساخته شده است. بر روی غربیلک فرمان نیز همان ترکیب رنگ دیده می شود. باوجود تعبیه شدن دکمه های کنترل صوتی بر روی فرمان در خودرو های امروزی، این امکان در خودرو برلیانس H230 دیده نمی شود.

خودرو برلیانس H230 اتوماتیک مجهز به یک پیشرانه 1.5 لیتری است که قادر است نیرویی معادل 103 اسب بخار در 5800 دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور 138 نیوتن متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده نیمه اتوماتیک 6 سرعته AMT به چرخ های جلو منتقل نماید. این پیشرانه از شتاب خوبی برخوردار نیست و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد 180 کیلومتر بر ساعت می باشد. میزان مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل ترکیبی 6.4 لیتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 5 اعلام شده است. این خودرو توانسته است در تست تصادفات ایمنی 5 ستاره ایمنی دریافت نماید.

خودرو برلیانس H230 از تجهیزات و امکانات خوبی نظیر کامپیوتر سفری، روشنایی عقب به همراه مه شکن، چراغ های هالوژنی با قابلیت تنظیم ارتفاع نور، مه شکن جلو، شیشه های جلو و عقب برقی، قفل کودک، تنظیم برقی آیینه های جانبی، صندلی عقب با قابلیت پشتیبانی از ایزوفیکس (صندلی کودک)، قابلیت تاشوندگی صندلی های عقب جهت افزایش فضای صندوق عقب، صندلی های جلو با قابلیت تنظیم صندلی راننده و سرنشین در چهار جهت، سیستم تهویه مطبوع با کنترل دستی، فرمان سه شاخه با قابلیت تنظیم و میله فرمان جمع شونده بهره می برد.

قیمت خودرو برلیانس H230

خودرو برلیانس H230 دنده ای در تاریخ دوم اردیبهشت 1399 حدود 130 میلیون تومان خرید و فروش می شود.

مزایا و معایب خودرو برلیانس H230

مزایا

  • ظاهر قابل قبول
  • بازار دست دوم نسبتا خوب
  • سوخت اقتصادی
  • کابین جادار
  • ایمنی خوب

معایب

  • شتاب ضعیف
  • کیفیت پایین
  • امکانات و تجهیزات متوسط
  • دید کم در عقب و کنار خودرو
  • هندلینگ نچندان خوب

ارزش خرید خودرو برلیانس H230

اگر به دنبال یک سدان شهری اقتصادی و در عین حال ایمن با تجهیزات معقول و مصرف سوخت پایین هستید. خودرو برلیانس H230 می تواند پاسخگوی نیاز شما باشد. این را هم در نظر بگیرید که برای جاده های ناهموار خیلی توقع بالایی از خودرو برلیانس H230 نداشته باشید و اگر به دنبال خودرویی با شتاب بالا هستید، این خودرو نمی تواند پاسخگوی هیجان و شتاب دلخواه شما باشد. از رقبای این خودرو در بازار داخلی کشورمان می توان به دنا، 206 صندوق دار، پژو پارس و تندر 90 اشاره کرد که به علت قطعات یدکی موجود، خدمات پس از فروش گسترده و بازار دست دوم بهتر، ارزش خرید بالاتری نسبت به خودروهای خارجی دارد.

جمع بندی خودرو برلیانس H230

باتوجه به نکاتی که در باره خودرو برلیانس H230 داده شد، این خودرو در رده سدان های اقتصادی چینی است که توسط پارس خودرو زیر مجموعه شرکت سایپا در دو نسخه اتوماتیک و دستی وارد بازار داخلی کشورمان شده است و بازار فروش نسبتا خوبی را تجربه کرده است. این خودرو برای مصارف درون شهری می تواند گزینه بسیار خوبی برای خانواد ها تلقی شود.

لایوکار بازدید : 25 یکشنبه 31 فروردین 1399 نظرات (0)

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. برند دی اس اتومبیلز DS Automobiles از سال 2009 به عنوان زیرمجموعه خودروهای لوکس سیتروئن فرانسه به فعالیت خودروسازی می پردازد. دی اس در زبان فرانسوی به معنای الهه بوده و از کنار هم قرار گرفتن دو کلمه Different Spirit تشکیل شده است و در زبان انگلیسی به معنی روح متفاوت می باشد. خودرو دی اس 7 کراس بک از سری محصولات کراس اوور این کمپانی می باشد و همچنین ششمین محصول دی اس به شمار می رود. این خودرو توسط آرین موتور در سال 1397 به تعداد محدودی در دو نسخه اپرا و ریولی وارد بازار داخلی کشورمان شد. این خودرو از طراحی خیره کننده و تجهیزات بالایی برخوردار بوده و با خودروهایی همچون مرسدس بنز و آئودی رقابت می کند. ناگفته نماند خودرو دی اس 7 کراس بک، زمانی اتومبیل رئیس جمهور کشور فرانسه نیز بوده است.

نقد و بررسی خودرو دی اس 7 کراس بک

خودرو دی اس 7 یک کراس اوور مدرن و هیجان انگیز است که از طراحی چشمگیر و لوکسی برخوردار است. در نمای رو به رو، یک جلوپنجره ای مشبک لوزی شکل معروف به دایاموند با قاب کرومی و لوگوی دی اس در مرکز آن دیده می شود و تا لبه چراغ های باریک کشیده شده است. چراغ ها با گرافیکی زیبا به هنگام روشن شدن، نمای خیره کننده ای را به نمایش می گذارند. در فاصله بین جلوپنجره ای و سپر، یک نوار کرومی براق کشیده شده است که اتفاقا محل نصب پلاک نیز می باشد. در طراحی خودرو دی اس 7 ، نه تنها شاهد نمایی عضلانی و پرقدرت هستیم بلکه به علت به کار رفتن خطوط شکسته و زاویه دار، نمایی خشن نیز می بینیم.

در نمای کنار، طراحی نسبتا ساده ای را مشاهده می کنیم. فرورفتگی پایین درب ها که کار حجم دهی را انجام داده است، قاب کرومی دور شیشه ها، فلاپ پلاستیکی دور گلگیر و روف ریل در این بخش دیده می شود. در نمای عقب، چراغ های اصلی با نمایی الماس شکل با یک نوار کرومی براق به یکدیگر متصل شده و این نوار تا زیر چراغ ها امتداد یافته است. درب صندوق عقب کمی حالت پف شده دارد. اسپویلر روی شیشه، دو چراغ مه شکن خطی باریک، دو خروجی اگزوز و پلاستیک بالای سپر از دیگر اجزای این بخش می باشند و با یکدیگر هماهنگی دارند.

با وارد شدن به کابین خودرو دی اس 7 کراس بک طراحی مدرن و لوکسی را می بینیم که از ظرافت های زیادی برخوردار است. در نگاه اول مانیتور 12 اینچی در پایین دریچه های هوا قرار دارد که وضوح و کیفیت بالایی دارد و علاوه بر دادن اطلاعات، کنترل برخی تجهیزات را در اختیار راننده قرار می دهد. یک ساعت آنالوگ نیز در وسط دو دریچه هوا تعبیه شده است. متریال به کار رفته در داخل کابین از چرم نرم و با کیفیت بوده و بوی آن مشام شما را پر خواهد کرد.

خودرو دی اس 7 کراس بک مجهز به یک پیشرانه 1.6 لیتری 4 سیلندر می باشد که قادر است نیرویی معادل 163 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 300 نیوتن متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک شش سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 8.3 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن برسد 227 کیلومتر بر ساعت می باشد. مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل ترکیبی 6 لیتر در هر صد کیلومتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 6 اعلام شده است. خودرو دی اس 7 کراس بک توانسته است در تست تصادف موسسه یورو انکپ 5 ستاره ایمنی دریافت نماید.

خودرو دی اس 7 کراس بک از امکاناتی نظیر سیستم پارک خودکار خودرو، سنسور پارک جلو و عقب خودرو به همراه سیستم نایت ویژن (نمایش اشیا متحرک در تاریکی)، سیستم تهویه مطبوع دو منطقه ای با مجرای هوا برای سرنشینان عقب، سیستم تصفیه با قابلیت تنظیم عملکرد در حالت های کند، نرمال و تند، سیستم AQS، دارای دوربین عقب با قابلیت دید در شب، کروز کنترل با قابلیت تنظیم زاویه طولی، ترمز پارک برقی، سیستم پایش و هشدار نقطه کور، سیستم کمک به شروع حرکت در سر بالایی، خروجی 12 ولتی، درب صندوق عقب برقی، روشنایی عقب چراغ ها ال ای دی عقب با طراحی خاص دی اس، طراحی خاص چراغ های جلو با ال ای دی، چرخش چراغ های جلو در پیچ ها، خوش آمدگویی چراغ های جلو جهت نزدیک شدن راننده، چرخش مه شکن های جلو در پیج ها، تنظیم اتوماتیک نور در اتوبان و افزایش شعاع دید در سرعت های بالای 80 کیلومتر بر ساعت بهره می برد.

از سایر امکانات و تجهیزات خودرو دی اس 7 کراس بک می توان به سانروف پانورامیک، چهار شیشه برقی اتوماتیک، شیشه های عقب دودی، سنسور باران برای عملکرد خودکار برف پاک کن ها، آیینه های جانبی برقی با قابلیت جمع شوندگی برقی، گرمکن، چراغ راهنمای ال ای دی، صندلی های عقب تاشو با قابلیت تنظیم زاویه به صورت برقی، حافظه صندلی باری راننده و سرنشین جلو، ماساژور صندلی های جلو، صندلی های جلو برقی با قابلیت تنظیم گودی کمر، دارای گرمکن، صندلی ها پوشیده شده با چرم ناپا با طرح بند ساعت اشاره کرد.

قیمت خودرو دی اس 7 کراس بک

خودرو دی اس 7 کراس بک اوپرا در تاریخ 31 فروردین 1399 در بازار حدود یک میلیاردو 460 میلیون تومان می باشد.

مزایا و معایب خودرو دی اس 7 کراس بک

مزایا

  • پیشرانه کارآمد
  • طراحی لوکس و زیبا
  • ایمنی بالا
  • فضای جادار کابین
  • کیفیت بالای متریال
  • سیستم تعلیق پیشرفته
  • امکانات و تجهیزات فراوان

معایب

  • واردات محدود
  • قیمت بالا
  • قطعات کم یاب
  • ضعیف بودن خدمات پس از فروش

ارزش خرید خودرو دی اس 7 کراس بک

اگر به دنبال یک کراس اوور راحت، با کیفیت، با امکانات و تجهیزات فراوان، ایمن و در عین حال لوکس هستید، خودرو دی اس 7 کراس بک می تواند نیاز شما را برطرف نماید. اما اگر قطعات کم یاب و بازار دست دوم نچندان خوب خط قرمز شما می باشد. باید بگوییم که متاسفانه این خودرو به علت واردات محدود و خدمات پس از فروش ضعیف از پشتیبانی و بازار خوبی برخوردار نمی باشد.

جمع بندی خودرو دی اس 7 کراس بک

خودرو دی اس 7 یک کراس اوور فرانسوی خوشقواره و خوش چهره است که برای دوستداران ماشین های لوکس و گران قیمت، گزینه مناسبی می باشد. این خودرو در دو نسخه اوپرا و ریولی توسط آرین موتور وارد بازار داخلی کشورمان شده است. خودرو دی اس 7 به علت محدودیت واردات، قیمت بسیار بالایی دارد که همه افراد قادر به خریدن آن نمی باشد.

لایوکار بازدید : 31 شنبه 30 فروردین 1399 نظرات (0)

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید.  شرکت چری (Chery) یک شرکت خودروسازی چینی است که تحت کنترل حکومت کمونیستی چین، فعالیت خود را از اوایل هزار سوم میلادی آغاز کرده است. این کمپانی به عنوان هفتمین شرکت خودروسازی چین از نظر تولید شناخته می شود. محصولات این برند در ایران با نام اختصاری ام وی ام (Modiran Vehicle Manufacturing) که مسئولیت مونتاژ این محصولات را بر عهده دارد، نام گذاری می شود. خودرو ام وی ام 530 از سری محصولات سدان رده متوسط کمپانی چینی چری می باشد که برای نخستین بار در سال 2006 میلادی عرضه شد. این خودرو در ایران توسط مدیران خودرو نماینده محصولات چری در ایران مونتاژ و در سال 1390 راهی بازار داخلی کشورمان شد و تا سال 1394 عرضه آن ادامه یافت. این خودرو در ایران با نام ام وی ام 530 در چین با نام چری E5، در اوکراین به نام Elara و در مصر با نام Speranza شناخته می شود. خوردو ام وی ام 530 در بازار کشومان توانست با استقبال خوبی رو به رو شود و فروش خوبی را کسب نماید. در حال حاضر این خودرو در بازار دست دوم به قیمت اقتصادی به فروش می رود. در ادامه با ما همراه باشید تا با این سدان چینی بیشتر آشنا شویم.

نقد و بررسی خودرو ام وی ام 530

خودرو ام وی ام 530 از طراحی بسیار ساده با ابعاد جمع و جوری ساخته شده است که برای مصارف درون شهری به خصوص در شهرهای شلوغ، مناسب ارزیابی می شود. در نمای رو به رو، یک جلو پنجره ای ذوزنقه ای با چهار نوار کرومی براق نسبتا پهن و لوگوی ام وی ام دیده می شود. چراغ های مثلثی شکل حالتی خمار و آرام به چهره ام وی ام 530 بخشیده است. دریچه هوای مشکی مستطیلی شکل باریک شبیه لبخند در قسمت پایین خودرو دیده می شود که دو چراغ مه شکن دایره ای در گوشه های آن تعبیه شده است. خودرو ام وی ام 530 در طراحی خود از خطوط و زوایای شکسته به هیچ عنوان بهره نبرده است به همین علت است که چهره ای آرام و بسیار ساده دارد.

در نمای جانبی، با وجود یک خط باریک میان درب ها، خودرو ام وی ام 530 همچنان از سادگی زیادی رنج می برد! این سادگی در تمامی بخش ها از جمله نمای عقب نیز دیده می شود. در این بخش دو چراغ مثلثی به صورت قائم در لبه صندوق عقب قرار گرفته و یک نوار کرومی بسیار باریک آنها را به یکدیگر متصل کرده است.

وقتی که وارد خودرو ام وی ام 530 می شوید، با یک کابین نسبتا بزرگ و جادار رو به رو می شوید که به علت بلند بودن سقف آن برای افراد بلند قد نیز مناسب می باشد. همچین رنگ روشن به کار رفته داخل کابین توانسته است کابین را بزرگتر و دلبازتر نشان دهد. داشبورد دو تکه با دو رنگ کرمی و خاکستری در بخش بالایی از جنس پلاستیک نرم ساخته شده است. قطعات کرومی به کار رفته داخل کابین نیز نمای خوبی را به وجود آورده است. صندلی ها از ارگونومی خوبی برخوردار نبوده و راحتی آنها در حد متوسط ارزیابی می شود.

 خودرو ام وی ام 530  مجهز به یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر است که قادر است نیرویی معادل 139 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 182 نیوتون متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده دستی 5 سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 13 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن برسد 185 کیلومتر بر ساعت می باشد. میزان مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل ترکیبی 6.8 لیتر در هر صد کیلومتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 4 اعلام شده است.

خودرو ام وی ام 530 از امکانات و تجهیزاتی نظیر سنسور دنده عقب، روشنایی عقب و جلو با مه شکن، سانروف، شیشه بالابر برقی برای چهار درب، تنظیم برقی آیینه ها، صندلی های عقب با روکش چرمی، تنظیم صندلی راننده در چهار جهت با روکش چرمی، تهویه مطبوع کنترل اتوماتیک و کنترل سیستم صوتی بر روی غربیلک فرمان بهره می برد.

قیمت خودرو ام وی ام 530

خودرو ام وی ام 530 در تاریخ 30 فروردین 1399 در بازار بسته به نوع سال و کارکرد حدود 70 میلیون تومان خرید و فروش می شود.

مزایا و معایب خودرو ام وی ام 530

مزایا

  • مصرف سوخت اقتصادی
  • پیشرانه قوی
  • رانندگی نرم
  • گیربکس کارآمد
  • فضای بزرگ کابین
  • تجهیزات مناسب

معایب

  • طراحی نچندان جذاب
  • کیفیت متوسط متریال

ارزش خرید خودرو ام وی ام 530

خودرو ام وی ام 530 با مصرف سوخت اقتصادی، هندلینگ نرم، کابین جادار، قدرت خوب پیشرانه و تجهیزات مناسب یک سدان اقتصادی خوب برای خانواده ها ارزیابی می شود. اما افرادی که برای آنها شتاب، سرعت، طراحی و جذابیت خودرو برایشان اولویت دارد باید به فکر گزینه های دیگری در بازار باشند.

جمع بندی خودرو ام وی ام 530

همانطور که گفتیم خودرو ام وی ام 530 یک سدان خانوادگی جمع و جور است که از در طی سال های 1390 تا 1394 توسط مدیران خودرو با پیشرانه دو لیتری تولید و عرضه می شد. این خودرو در حال حاضر در نسخه های دست دوم در بازار کشورمان موجود است و در رده قیمت های اقتصادی به فروش می رود.

لایوکار بازدید : 29 چهارشنبه 27 فروردین 1399 نظرات (0)

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. خودرو هیوندای i40 یک سدان خوشقواره کره ای است که برای نخستین بار در سال 2011 رونمایی شد و در دو نسخه سدان و استیشن واگن، عرضه می شود که از نظر فنی با یکدیگر مشابه هستند. اما نسخه سدان به علت وزن کمتر از شتاب و سرعت بهتر و صندوق عقب کوچکتری نسبت به نسخه استیشن واگن برخوردار است. هر دو نسخه توسط شرکت آسان موتور وارد بازار داخلی کشورمان شده است. در این مقاله قصد داریم به بررسی نسخه سدان خودرو هیوندای i40 بپردازیم.

نقد و بررسی خودرو هیوندای i40

خودرو هیوندای i40 طراحی معقول و نسبتا زیبایی دارد که بیشتر مورد پسند خانواده ها قرار می گیرد تا جوانان! در نمای رو به رو، چراغ های کشیده با گرافیک داخلی زیبا و تزیین ال ای دی، دیده می شوند که چهره ای باوقار به خودرو هیوندای i40 بخشیده اند. جلوپنجره ای هیوندای i40 دو تکه بوده و شباهت زیادی به دهان ماهی دارد و مرکز آن پلاک خودرو قرار می گیرد. دو چراغ مه شکن نوک تیز دو طرف سپر نیز هماهنگی خوبی با چراغ های اصلی دارند. در نمای جانبی، شیب ملایم سقف به صندوق عقب به خوبی دیده می شود و یک خط شانه ای که از چراغ عقب تا گلگیر جلو کشیده شده است از سادگی این بخش کاسته است.

در نمای پشت، خودرو هیوندای  i40با آن چراغ های زاویه دارِ زیبا و ال ای دی های به کار رفته در آن، نمای بسیار زیبایی را رقم زده است. یک نوار کرومی براق در لبه پایین صندوق عقب دیده می شود، دو خروجی اگزوز، آنتن کوسه ای و دو چراغ مه شکن از دیگر اجزای این بخش می باشند که هماهنگی خوبی با یکدیگر دارند.

داخل کابین خودرو هیوندای i40 به روز و مدرن می باشد. در مرکز داشبورد یک نمایشگر 4.2 اینچی لمسی قرار دارد که کنترل تجهیزات و همچنین ارائه اطلاعات را در اختیار راننده قرار می دهد. متریال به کار رفته در داخل کابین از کیفیت خوبی برخوردار بوده و قطعات فلزی به کار رفته در برخی از قسمت ها نمایی لوکس به هیوندای i40 بخشیده است. صندلی ها از روکش چرم بهره مند بوده و ارگونومی خوبی برخوردارند. صندوق عقب نیز معادل 525 لیتر فضا ارائه می کند که برای خانواده های چهار الی پنج نفره بسیار مناسب می باشد.

خودرو هیوندای i40 مجهز به یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر می باشد که قادر است نیرویی معادل 177 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 217 نیوتون متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک 6 سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 9.5 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد 212 کیلومتر بر ساعت می باشد. میزان مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل ترکیبی 6.8 لیتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 5 اعلام شده است. خودرو هیوندای i40 توانسته است در تست تصادفات موسسه یورو انکپ 5 ستاره ایمنی به دست آورد که بسیار امیدوارکننده می باشد.

خودرو هیوندای i40 از امکانات و تجهیزات سنسور پارک جلو و عقب، سیستم کروز کنترل هوشمند با قابلیت حفظ فاصله با خودروی مقابل، سنسور باران، روشنایی جلو با سیستم کنترل اتوماتیک نور چراغ ها و سیستم شستشو مجهز به مه شکن، چراغ های روشنایی در زیر درب ها، دارای سیستم گردش خودکار چراغ ها در پیچ، سانروف با قابلیت تنظیم و دارای سیستم ایمنی محافظت از آسیب، شیشه بالابر جلو و عقب برقی به همراه سیستم قطع کنندگی بالابر، سیستم یخ ضدایی شیشه های جلو، تنظیم برقی آیینه ها به همراه گرمکن، سیستم جمع شوندگی آینه ها به همراه راهنما، صندلی های عقب با روکش چرم و پشت سری های فعال و هوشمند و قابلیت تا شوندگی، دارای کنسول تا شونده میانی و مسیر دسترسی به صندق عقب. صندلی های جلو، سیستم هوشمند پشت سری ها برای جلوگیری از صدمات تصادف، روکش چرم، صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی، سیستم گرمکن صندلی ها با قابلیت تنظیم گودی کمر، سیستم تهویه مطبوع کنترل اتوماتیک، سیستم خروجی مجزا برای سرنشینان عقب، سیستم کنترل کیفیت هوا، فرمان چرمی چهار شاخه لوکس به همراه تنظیم تلسکوپی در دو حالت، ریموت کنترل صوتی از روی غربیلک فرمان می باشد.

مزایا و معایب خودرو هیوندای i40

مزایا

  • طراحی زیبا و جذاب
  • فضای خوب کابین
  • ایمنی بالا
  • تجهیزات رفاهی خوب

معایب

  • بازار دست دوم ضعیف
  • قطعات یدکی کم یاب و گران

ارزش خرید خودرو هیوندای i40

خودرو هیوندای i40 از ویژگی هایی همچون ایمنی بالا، طراحی قابل قبول، فضای خوب کابین و صندوق عقب و تجهیزات رفاهی خوب برخوردار است. اما متاسفانه به علت رقبایی همچون تویوتا کمری و یا هیوندای سوناتا که از شتاب بهتری برخوردارند نتوانسته است آنگونه که باید به فروش بالایی در بازار داخلی کشورمان دست پیدا کند. اما قطعا می تواند به عنوان یک خودرو درون شهری نیاز شما را به یک سدان خانوادگی برطرف نماید.

جمع بندی خودرو هیوندای i40

همانطور که اشاره کردیم خودرو هیوندای i40 یک سدان خوش استیل از کمپانی کره ی جنوبی می باشد که از سال 2012 عرضه آن در دو نسخه سدان و استیشن در بازارهای جهانی شروع شد. این خودرو در هر دو نسخه، توسط آسان موتور وارد بازار داخلی کشورمان شد و هم اکنون در بازار از شرایط دست دوم خوبی برخوردار نمی باشد.

لایوکار بازدید : 27 دوشنبه 25 فروردین 1399 نظرات (0)

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. برند سوبارو یک شرکت خودروسازی ژاپنی است که از سال 1953 میلادی فعالیت خودروسازی خود را آغاز کرد و به عنوان زیر مجموعه ای از برند فوجی محسوب می شود. این در حالی است که برند تویوتا 16 درصد از سهام سوبارو را در اختیار دارد و به عنوان شریک تجاری آن محسوب می شود. لوگوی سوبارو از شش ستاره کنار هم تشکیل شده که ستاره بزرگتر نمایانگر صنایع سنگین فوجی و 5 ستاره دیگر نماد شرکای تابع هستند. خودرو سوبارو فارستر از سری محصولات کراس اوور این کمپانی می باشد که نسل چهارم آن در سال 2014 عرضه و توسط سیف خودرو وارد بازار داخلی کشورمان شد و به علت تبلیغات ضعیف، نه تنها نتوانست فروش خوبی را به دست آورد، بلکه بسیاری از افراد از وجود این خودرو در کشورمان با خبر نیستند.

نقد و بررسی خودرو سوبارو فارستر

خودرو سوبارو فارستر به واسطه خطوط و زوایای به کار رفته روی آن از چهره ای خشن و تهاجمی برخوردار است که با ماهیت آفرودی آن کاملا هماهنگی دارد. یک جلو پنجره ای ذوزنقه ای نسبتا کوچک با قاب کرومی و لوگوی سوبارو که از دو طرف، یک نوار پهن نقره ای رنگ آن را احاطه کرده است، دیده می شود. چراغ ها به سمت پایین کشیده شده و زوایایی تیز دارند و گرافیک داخلی آن با ال ای دی تزیین شده است. سپر حالتی اوریب داشته و به سمت داخل و زیر خودرو کشیده شده است. دو طرف سپر نیز دو چراغ مه شکن دایره ای در قابی کرومی دیده می شود.

در نمای جانبی، برآمدگی گلگیرها و خط کشیده شده از چراغ عقب تا درب جلو، کار حجم دهی را انجام داده است. در نمای عقب، طراحی ساده و در عین حال زیبایی را می بینیم. خودرو سوبارو فارستر در نمای پشت حالتی جعبه ای شکل دارد. چراغ های نچندان بزرگ عمودی در لبه صندوق عقب قرار گرفته و اسپویلر شیشه که با ال ای دی خطی تزیین شده، به زیبایی این بخش کمک کرده است. فلاپ پلاستیکی به کار رفته در بخش سپر و نمای جانبی، حالتی اسپرت گونه به خودرو سوبارو فارستر بخشیده است.

طراحی داخل کابین سوبارو فارستر علاوه بر داشتن زیبایی مینیمال، بسیار کاربردی می باشد. در مرکز داشبورد یک نمایشگر 6 اینچی لمسی با وضوح بالا قرار دارد که کنترل تجهیزات و اطلاعات را در اختیار راننده قرار می دهد. کنسول مرکزی جمع و جور بوده و اجزای آن در کنار یکدیگر به خوبی چیده شده اند. دکمه های کنترل صوتی نیز روی فرمان قرار دارد که دسترسی را برای راننده راحت می کند. متریال به کار رفته در داخل کابین با کیفیت بوده و صندلی ها از روکش چرم می باشند. فضای سروگردن و زانو برای سرنشینان در هر دو ردیف خوب ارزیابی می شود.

خودرو سوبارو فارستر مجهز به یک پیشرانه 2.5 لیتری 4 سیلندر می باشد که قادر است نیرویی معادل 170 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 235 نیوتون متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده 5 سرعته به هر چهار چرخ منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 10.2 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد 185 کیلومتر بر ساعت می باشد. مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل ترکیبی 9.3 لیتر در هر صد کیلومتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 5 اعلام شده است. خوردو سوبارو فارستر از نظر ایمنی در تست تصادفات موسسه یورو انکپ توانسته است 5 ستاره ایمنی دریافت نماید.

از امکانات و تجهیزات خودرو سوبارو فارستر می توان به سیستم کروز کنترل هوشمند، دوربین دید عقب، سنسور باران جهت کارکرد اتوماتیک برف پاک کن ها، روشنایی عقب ال ای دی به همراه مه شکن، سیستم تنظیم ارتفاع روشنایی جلو، دارای مه شکن، تنظیم اتوماتیک نور چراغ ها، سانروف با قابلیت تنظیم در چهار حالت، سیستم ایمنی تصادف، سقف پانوراما، آیینه های جانبی به همراه تنظیم برقی دارای راهنما، صندلی های عقب با روکش چرم، دارای پشت سری فعال و هوشمند، صندلی های جلو با سیستم هوشمند پشت سری ها برای جلوگیری از صدمات تصادف، دارای روکش چرم، صندلی راننده با تنظیم برقی، سیستم گرمکن صندلی ها با قابلیت تنظیم گودی کمر، کنترل اتوماتیک دوگانه به همراه کانال جداگانه برای سرنشینان عقب، فرمان سه شاخه لوکس و اسپرت به همراه تنظیم تلسکوپی در دو حالت برقی، ریموت کنترل صوتی و تلفن همراه از روی غربیلک فرمان با روکش چرمی و گرمکن اشاره کرد.

قیمت خودرو سوبارو فارستر

خودرو سوبارو فارستر در تاریخ 25 فروردین 1399 در بازار حدود 620 میلیون تومان می باشد.

مزایا و معایب خودرو سوبارو فارستر

مزایا

  • طراحی هیجان انگیز
  • سواری نرم
  • ایمنی بالا
  • امکانات و تجهیزات خوب
  • توانایی خوب آفرود

معایب

  • مصرف بالای سوخت
  • قیمت بالا
  • شتاب پایین
  • خدمات پس از فروش ضعیف
  • بازار دست دوم ضعیف

ارزش خرید خودرو سوبارو فارستر

خودرو سوبارو فارستر از امکانات و تجهیزات مناسب، ایمنی بالا، توانایی خوب آفرود، طراحی خوب و سواری نرم برخوردار است که در صورت خدمات پس از فروش خوب شرکت وارد کننده و قطعات یدکی دردسترس می توانست فروش بسیار خوبی را در بازار کشورمان نصیب خود نماید. علاوه بر این، خودرو سوبارو فارستر در بازار کشورمان به علت تعداد محدودی عرضه، از قیمت بالا و بازار دست دوم ضعیفی برخوردار است.

جمع بندی خودرو سوبارو فارستر

همانطور که گفتیم، خودرو سوبارو فارستر یک کراس اوور جمع و جور ژاپنی است که با وجود پشت سر گذاشتن چهار نسل، از وضعیف خوبی در بازار داخلی کشورمان برخوردار نیست و نام غریبی دارد که شاید به خاطر تبلیغات ضعیف سیف خودرو نماینده محصولات سوبارو در ایران باشد.

لایوکار بازدید : 27 یکشنبه 24 فروردین 1399 نظرات (0)

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. شرکت سانگ یانگ یک کمپانی کره ای خودروسازی است که در سال 1954 در کره جنوبی تاسیس شد. این شرکت تا مرز ورشکستگی پیش رفت تا اینکه توسط شرکت ماهیندرای هند در سال 2010 خریداری شد. خودرو سانگ یانگ اکتیون از سری محصولات کراس اوور این کمپانی به شمار می رود که برای نخستین بار در سال 2008 رونمایی شد و در سال های 2010 و 2012 تغییراتی روی آن اعمال گشت. خودرو سانگ یانگ اکتیون نسخه قدیم و همچنین نیو اکتیون که در سال 2014 عرضه شد، توسط رامک خودرو به بازار داخلی کشورمان راه پیدا کرد و متاسفانه نتوانست فروش خوبی را تجربه نماید. شاید جالب باشد، بدانید که خودرو اکتیون اسپرت نیز نسخه وانت این کراس اوور می باشد که در بازارهای جهانی وجود دارد.

نقد و بررسی خودرو سانگ یانگ نیو اکتیون

خودرو نیو اکتیون در نمای رو به رو نسبت به نمونه های قدیمی، دست خوش تغییرات زیادی شده است. در این نسخه ما جلو پنجره ای دو تکه ی مشبک را می بینیم که فاصله موجود میان آن ها، محل نصب پلاک خودرو می باشد. چراغ های چند ضلعی بزرگ، حالتی تهاجمی به سانگ یانگ نیو اکتیون داده است. بخش پلاستیکی یا همان فلاپ سپر و جلو پنجره ای که دور تا دور خودرو نیز دیده می شود، نمایی اسپرت به این کراس اوور داده و دو چراغ مه شکن بزرگ نیز دو طرف سپر دیده می شوند. به طور کلی در نمای رو به روی خودرو سانگ یانگ نیو اکتیون نسبت به نسخه های قدیمی، با چهره ای به روزتر و جوان پسندانه تری رو به رو هستیم.

در نمای جانبی، برآمدگی بالای گلگیر ها و خطوط به کار رفته روی بدنه، نقش حجم دهی را ایفا کرده است و روف ریل نیز نمای اسپرتی را به این کراس اوور بخشیده است. در نمای عقب، شیب تند شیشه عقب و حالت مربعی بودن صندوق با یکدیگر هماهنگی ندارد و نمای عجیبی را به وجود آورده است که خیلی مورد استقبال خریداران قرار نگرفته است. اسپویلر روی شیشه و دو خروجی اگزوز و آنتن از دیگر اجزای این بخش می باشند.

طراحی داخل کابین خودرو سانگ یاتک نیو اکتیون کمی شلوغ به نظر می رسد. در مرکز داشبورد یک نمایشگر و دو دریچه هوای عمودی بزرگ با قاب کرومی و دکمه های چرخشی کنترلی دیده می شود. متریال به کار رفته در ساخت داشبورد، خشک بوده و قطعات فلزی در بخشی از قسمت ها نمای اسپرتی را به وجود آورده است. صندلی ها از پوشش چرم بهره مند هستند و راحت به نظر می رسند. در ردیف جلو فضای کافی برای زانو و سروگردن سرنشینان وجود دارد. اما در ردیف دوم به علت شیب سقف ممکن است برای افراد قد بلند کمی آزاردهنده باشد.

خودرو سانگ یانگ نیو اکتیون مجهز به یک پیشرانه تنفس طبیعی 2.3 لیتری می باشد که قادر است نیرویی معادل 148 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 214 نیوتن متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده تیپ ترونیک 6 سرعته به هر چهار چرخ منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 14.1 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد 170 کیلومتر بر ساعت می باشد. میزان مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل ترکیبی 9.6 لیتر در هر صد کیلومتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 4 اعلام شده است. خودرو سانگ یانگ نیو اکتیون توانسته است در تست تصادفات موسسه یورو انکپ 5 ستاره ایمنی دریافت و خیال طرفدارانش را از بابت ایمنی راحت نماید.

خودرو سانگ یانگ نیو اکتیون از تجهیزات و امکاناتی نظیر گیربکس 6 سرعته خودکار، سیستم فعال محافظت از واژگونی، سیستم کنترل سرعت خودرو در سرپایینی، سنسور عقب، سیستم قفل شدن خودکار درب ‌ها در سرعت بالا، تنظیم ارتفاع نور چراغ‌ های جلو، آینه ‌های الکتروکرومیک، سنسور باران، کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع خودکار با کنترل رطوبت هوا، آینه‌ های جانبی مجهز به گرمکن و با قابلیت تاشوندگی برقی، سانروف، روکش چرمی صندلی ‌ها، گرمکن صندلی‌ های جلو، سنسور نور، شیفتر تعویض دنده روی فرمان و رینگ آلومینیومی 18 اینچی بهره مند می برد.

قیمت خودرو سانگ یانگ نیو اکتیون

خودرو سانگ یانگ نیواکتیون در تاریخ 23 فروردین سال 1399 در بازار دست دوم بسته به آپشن و کارکرد حدود 350 میلیون تومان خرید و فروش می شود.

مزایا و معایب خودرو سانگ یانگ نیو اکتیون

مزایا

  • 5 ستاره ایمنی
  • قابلیت آفرود
  • سواری نرم
  • امکانات مناسب

معایب

  • شتاب بسیار پایین
  • طراحی نچندان زیبا
  • کیفیت متوسط
  • قطعات یدکی گران
  • بازار دست دوم نچندان خوب
  • مصرف بالای سوخت

ارزش خرید خودرو سانگ یانگ نیو اکتیون

خودرو سانگ یانگ نیو اکتیون در بازار داخلی کشورمان به صورت دست دوم قابل خریداری است که هنگام خرید باید از سلامت فنی آن کاملا مطمئن شد. این خودرو به نسبت رغبای ژاپنی از قیمت پایین تری برخوردار است و برای افرادی که به آفرود علاقه مند هستند می تواند گزینه مناسبی ارزیابی شود. فراموش نکنید مصرف بالای سوخت و شتاب کم این کراس اوور کره ای، ممکن است کمی شما را دلزده نماید. اما به خوبی از پس مسیرهای ناهموار بر می آید و با ابعاد کوچکی که دارد می تواند نیاز شما را جهت استفاده درون شهری برطرف نماید. از رقبای این خودرو می توان به میتسو بیشی ASX، هیوندای توسان و کیا اسپورتیج اشاره کرد که از بازار دست دوم و خدمات پس از فروش بهتری برخوردار هستند.

جمع بندی خودرو سانگ یانگ نیو اکتیون

همانطور که گفتیم، خودرو سانگ یانگ نیو اکتیون یک کراس اوور جمع و جور کره ای است که توسط رامک خودرو وارد بازار داخلی کشورمان شده است و در دو نسخه لاکچری و کامفورت در نسخه های دست دوم به فروش می رسد. این خودرو از قابلیت آفرود خوب، ایمنی بالا و تجهیزات قابل قبولی برخوردار بوده ولی بازار دست دوم خوبی ندارد، شتاب پایین و هزینه بالای قطعات نیز از دیگر مشکلات خودرو سانگ یانگ نیو اکتیون می باشد.

لایوکار بازدید : 23 شنبه 23 فروردین 1399 نظرات (0)

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. خودرو مرسدس بنز GLA 45 از سری محصولات کراس اوور لوکس کمپانی آلمانی مرسدس بنز می باشد که برای نخستین بار در سال 2013 رونمایی شد. این خودرو به واسطه موتور پرقدرت و طراحی زیبا، محبوبیت بالایی در بازارهای جهانی توانسته است کسب نماید. اما از این خودرو لوکس متاسفانه، تعداد کمی در بازار داخلی کشورمان موجود می باشد و از قیمت بسیار بالایی نیز برخوردار است که تنها طبقه خاصی از افراد جامعه قادر به خریداری آن هستند.

نقد و بررسی خودرو مرسدس بنز GLA 45

خودرو مرسدس بنز GLA 45 از زبان طراحی جدید مرسدس بنز بهره می گیرد. در نمای رو به رو، یک جلو پنجره ای ذوزنقه ای با دو نوار نسبتا پهن کرومی و لوگوی مرسدس بنز با ابعاد بزرگ در مرکز آن دیده می شود که چهره ای قدرتمند به GLA 45 بخشیده است.چراغ ها با لبه های زاویه دار و تیز به سمت پایین کشیده شده اند و زیبایی خاصی را به وجود آورده است. سپر سه تکه با ورودی های هوای مشبک مشکی رنگ چهره ای اسپرت به GLA 45 داده است. خطوط به کار رفته روی کاپوت نیز نقش حجم دهی را به خوبی ایفا کرده است.

در نمای جانبی خودرو مرسدس بنز GLA 45 روف ریل، شیب اندک سقف ردیف دوم، گوشه های چراغ های جلو و عقب، سپر ده پر و خطوط روی بدنه که کار حجم دهی را انجام داده است، به خوبی دیده می شود و نمای زیبایی از یک کراس اوور را به نمایش گذاشته است. در نمای عقب، اسپویلر شیشه، دو خروجی اگزوز، شیب درب صندوق عقب به همراه شیشه، سپر اسپرت، چراغ های ذوزنقه ای دو تکه و یک نوار کرومی براق میان چراغ ها از اجزای تشکیل دهنده این بخش می باشد.

داخل کابین خودرو بنز GLA 45 نمای آشنایی را می بینیم که در سایر رده هایش به کار رفته است. دریچه های هوای دایره ای چرخشی با قاب کرومی از ویژگی های زبان طراحی مرسدس بنز می باشد که نمایی اسپرت را به کابین می دهد. متریال به کار رفته در کابین مرغوب بوده و در میانه داشبورد یک بخش براق وجود دارد که به لوکس بودن کابین کمک کرده است. یک نمایشگر 7 اینچی به همراه ماوس قرار دارد که کنترل تجهیزات و اطلاعات را در اختیار راننده قرار می دهد. فضای صندلی های جلو برای سرو گردن و زانو سرنشینان مناسب بوده و ردیف دوم متوسط ارزیابی می شود. فضای صندوق عقب با 422 لیتر فضا، برای یک کراس اوور کمی کوچک و اگر این خودرو را هاچ بک در نظر بگیریم، خوب به نظر می رسد.

خودرو مرسدس مجهز به یک پیشرانه بسیار قدرتمند 2 لیتری توربو شارژ ساخت کمپانی AMG است که نسخه 2017 آن یکی از قدرتمند ترین پیشرانه های ساخته شده در جهان به شمار می آید که قادر است نیرویی معادل 381 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 475 نیوتون متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک دو کلاچه 7 سرعته به هر چهار چرخ منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 4.4 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد 250 کیلومتر بر ساعت می باشد. مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل ترکیبی معادل 7.4 لیتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 6 اعلام شده است. خودرو مرسدس بنز GLA 45 در تست تصادفات موسسه یورو انکپ 5 ستاره ایمنی دریافت کرده است که نشان از امنیت بالای این خودرو دارد.

از امکانات و تجهیزات خودرو مرسدس بنز GLA 45 می توان به سنسور فاصله سنج جلو و عقب، رادار نقطه کور، کروز کنترل همراه با رادار، ترمز برقی، چراغ های عقب از نوع ال ای دی به همراه مه شکن، چراغ های جلو مجهز به ال ای دی و سیستم چرخش در پیچ ها، دی لایت، سیستم روشن کردن خودکار چراغ ها، سقف جیر، سقف شیشه ای پاناروما، شیشه های برقی اتوماتیک، آینه های جانبی برقی دارای گرمکن، تاشوی برقی، راهنمای روی آینه، صندلی های عقب دارای استراحت گاه برای دست به همراه جالیوانی، صندلی های جلو چرمی همراه تنظیمات در 12 حالت به صورت برقی دارای مموری هر دو صندلی جلو، دارای گرمکن صندلی، فرمان برقی، کلید های کنترل سیستم صوتی و پدال های تعویض دنده در پشت فرمان اشاره کرد.

مزایا و معایب خودرو مرسدس بنز GLA 45

مزایا

  • طراحی زیبا
  • رانندگی اسپرت
  • تجهیزات فراوان
  • موتور پر قدرت
  • هندلینگ عالی
  • کیفیت بالای ساخت
  • شتاب و سرعت عالی
  • برند معتبر
  • ایمنی بالا

معایب

  • قیمت بسیار بالا
  • هزینه بالای نگهداری
  • قطعات یدکی کم یاب
  • فضای کوچک بار
  • فضای کم ردیف دوم

ارزش خرید خودرو مرسدس بنز GLA 45

اگر به دنبال یک کراس اوور لوکس از یک کمپانی معتبر هستید که ویژگی هایی از جمله امکانات زیاد، ایمنی بالا، شتاب و سرعت عالی، طراحی زیبا، پیشرانه قدرتمند و سواری اسپرت را برای شما به ارمغان بیاورد. بدون شک باید به سراغ خودرو مرسدس بنز GLA 45 بروید تا از یک پکیج کامل بهره مند شوید. اما در نظر داشته باشید این خودرو در مقایسه با رقبایش از فضای کمتری در بخش صندوق بار و ردیف عقب برخوردار بوده که ممکن است برای شما کمی آزاردهنده باشد. همچنین اگر شرایط گارانتی و هزینه های نگهداری برای شما از اولویت های مهم است. باید بگوییم که این خودرو باتوجه به شرایط موجود در کشور، ارزش خرید خود را از دست می دهد. از رقبای خودرو مرسدس بنز GLA 45 می توان به بی ام و X1 و آئودی Q2 اشاره کرد.

جمع بندی خودرو مرسدس بنز GLA 45

هماهنطور که گفتیم خودرو مرسدس بنز GLA 45 یک کراس اوور جمع و جور لوکس است که با دو نسخه پایه و تقویت شده از کمپانی AMG به بازار آمده است. این خودرو مجهز به یک پیشرانه دولیتری توربو شارژ قدرتمند است که از شتاب بسیار بالایی نیز برخوردار است. خودرو مرسدس بنز GLA 45 از ایمنی بالا، امکانات بسیار و سواری لذت بخشی بهره می برد. اما متاسفانه به تعدادکم و قیمت بسیار بالایی در بازار داخلی کشورمان به فروش می رسد که ارزش خرید آن را پایین آورده است.

تعداد صفحات : 20

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 199
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 24
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 29
  • باردید دیروز : 11
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 40
  • بازدید ماه : 445
  • بازدید سال : 4,809
  • بازدید کلی : 20,438