loading...
لایوکار
لایوکار بازدید : 30 پنجشنبه 04 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. شاید کسی را نتوان در ایران پیدا کرد که نام پر آوازه! پراید را نشنیده و یا این سدان ریزه میزه را ندیده باشد. اما تاریخچه آن از کجا می آید؟ پراید نام یکی از محصولات شرکت کیا موتورز کره جنوبی می باشد که برای نخستین بار به سفارش شرکت فورد، توسط کمپانی مزدا در سال 1987 تولید شد و با توقف تولید آن در سال 2001، انحصار آن به شرکت سایپا داده شد. این خودرو در سال 1372 در دو نسخه سدان و هاچ بک به ترتیب با نام های صبا و نسیم در بازار داخلی کشورمان عرضه شد. در سال 1389 خودرو پراید صبا با یک فیس لیفت جدید و  با نام پراید 131 رو به رو شد که در پنج تیپ با نام های ST، LX، SL، SX و EX عرضه شد. با ما همراه باشید تا در ادامه با خودرو پراید 131 SX بیشتر آشنا شویم.

نقد و بررسی خودرو پراید 131 SX

خودرو پراید 131 که شباهت زیادی به سایر برادرهایش دارد، از چهره ای بسیار ساده و قدیمی برخوردار است. این خودرو در زمان عرضه نیز چهره ای از مدافتاده و نچندان جذاب داشت. یکی از ویژگی های خودرو پراید که آن را برای مصارف درون شهری به خصوص در شهرهای شلوغ پراهمیت کرد، ابعاد کوچکش بود که زحمت پیدا کردن جای پارک را آسان می کرد. همچنین وزن کم و ابعاد کوچک نیز در شتاب گیری و سرعت این خودرو بی تاثیر نیست. نمای رو به رو خودرو پراید 131 به دو قسمت افقی تشکیل شده که قسمت بالایی یک جلو پنجره ای بسیار باریک قرار دارد که دو چراغ اصلی در امتداد آن و در یک راستا تعبیه شده است. در قسمت پایین سپر بزرگ و برجسته مشکی از جنس پلاستیک قرار دارد که نه تنها زیبایی به پراید 131 نبخشیده، بلکه بسیار قدیمی نیز جلوه می کند.

درنمای کنار، این سادگی همچنان ادامه دارد و تنها یک خط مشکی پلاستیکی روی درب ها مشاهده می کنیم و ابعاد کوچک پراید که در این بخش کاملا خود را نشان می دهد، گویای یک سدان کوچک و جمع و جور است. در نمای عقب صندوق مستطیلی شکل با حالت باکسی و سپرهای مشکی بزرگ که در نمای رو به رو از آن گفتیم، نیز دیده می شود. چراغ های مربعی شکل در کنار لبه های برش خورده صندوق عقب، بر روی بدنه قرار دارد که گرافیک خاصی نیز ندارد.

با وارد شدن به داخل کابین خودرو پراید 131 با فضای کوچکی رو به رو می شویم که با نوع طراحی صورت گرفته برای ابعاد صندلی ها، فضا برای سرانشینان آنقدر هم کوچک نیست. داشبورد طراحی ساده و کسل کننده ای دارد و متریال به کار رفته در بیشتر قسمت ها از پلاستیک خشک و بی کیفیت است، جنس صندلی ها نیز پارچه ای می باشند.

خودرو پراید 131 SX مجهز به یک پیشرانه 1.4 لیتری است که قادر است نیرویی معادل 63 اسب بخار در 5300 دور در دقیقه و 103 نیوتون متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده دستی 5 سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این پیشرانه بسیار ضعیف بوده و 14 ثانیه زمان لازم دارد تا به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد 170 کیلومتر بر ساعت می باشد. مصرف سوخت این پیشرانه تنبل در سیکل ترکیبی 7 لیتر در هر صد کیلومتر می باشد که اقتصادی ارزیابی می شود.

خودرو پراید 131 SX به عنوان یک خودرو اقتصادی از تجهیزات و امکانات ناچیزی برخوردار است که برخی از آنها شامل چراغ هشداردهنده عیب یاب موتور، چراغ های عقب مجهز به مه شکن به همراه چراغ سوم ترمز، چراغ های جلو با تنظیم زاویه نور، شیشه های جلو با تنظیم برقی، برف پاک کن جلو به همراه دور قابل تنظیم، آیینه های جانبی تاشونده با تنظیم دستی از داخل، تنظیم ارتفاع صندلی های جلو، سیستم تهویه مطبوع جدید با کنترل دستی، غربیلک فرمان با قابلیت تنظیم می باشد.

قیمت خودرو پراید 131 SX

خودرو پراید 131 SX در تاریخ چهارم اردیبهشت 1399 در بازار دست دوم بسته به نوع سال و کارکرد حدود 40 میلیون تومان معامله می شود.

مزایا و معایب خودرو پراید 131 SX

مزایا

  • بازار دست دوم خوب
  • خدمات پس از فروش گسترده
  • قطعات یدکی موجود
  • هزینه های پایین نگهداری
  • مصرف سوخت اقتصادی
  • مناسب برای تردد شهری

معایب

  • نا ایمن
  • فضای کم کابین
  • امکانات و تجهیزات ناچیز
  • پیشرانه قدیمی
  • کیفیت پایین متریال

ارزش خرید خودرو پراید 131 SX

اگر ادعا کنیم پراید ارزان ترین و اقتصادی ترین خودرویی است که در بازار موجود است، گزاف نگفته ایم. این خودرو اگرچه بی کیفیت و ناایمن بوده، اما فراموش نکنیم که برای بسیاری از افراد جامعه، نان و روزی به همراه داشته است. اما از طرفی، شاید هیچ ماشینی را مانند پراید نتوان پیدا کرد که در تمام این سال ها، انقدر تلفات و تصادفات در کارنامه خود داشته باشد. از این رو خرید آن، ریسک بزرگی است که باید به جان خرید. البته چند سالی است که خبر توقف تولید این خودرو به گوش می رسد و باید منتظر از رده خارج شدن آن بود تا ببینیم خودروسازان داخلی چه شاهکار دیگری را تولید می کنند. خودروهای تیبا، پراید 132 و پراید 111 تنها خودروهایی هستند که می توان در این رده قیمتی با پراید 131 به رقابت بپردازند.

لایوکار بازدید : 32 سه شنبه 05 فروردین 1399 نظرات (0)

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. یکی از محصولات جدید گروه خودروسازی سایپا، خودرو شاهین نام دارد که در رده محصولات سدان این کمپانی قرار می گیرد. خودرو سایپا شاهین برای نخستین بار در سال 1397 در نمایشگاه شیراز با نام رهام رونمایی شد و پس از مدتی به نام شاهین تغییر یافت. این تغییر نام به علت حمایت از شاهین های ایرانی که در حال انقراض هستند، صورت پذیرفت. طبق گزارش های منتشر شده، خودرو سایپا شاهین در شش تیپ مختلف شامل مدل های: پایه 1، پایه 2، استاندارد، MID، لوکس و سوپر لوکس با دو نوع گیربکس دستی و اتوماتیک به بازار عرضه خواهد شد.

نقد و بررسی خودرو سایپا شاهین

خودرو سایپا شاهین بر روی پلتفرم SP110 توسعه یافته است و از ابعاد متوسطی برخوردار می باشد. طراحی این خودرو نسبت به سایر محصولات داخلی گام های رو به جلویی را برداشته و بدنه آن از فولاد مستحکم ساخته شده است. در نمای رو به رو، یک جلو پنجره ای بیضی شکل با قاب کرومی و لوگوی سایپا در مرکز آن دیده می شود. یک نوار کرومی نسبتا پهن نیز دو طرف لوگو تا کناره ی جلو پنجره ای کشیده شده است. چراغ ها با گرافیکی زیبا و برجسته، چهره ای مرموز به سایپا شاهین داده است. سپر مشکی با ورودی های هوای لانه زنبوری در پایین قرار دارد و دو طرف آن چراغ های دایره ای مه شکن در قابی مشکی، تعبیه شده اند. دو خط به کار رفته بر روی کاپوت نیز کار حجم دهی را انجام می دهد. این خودرو از رو به رو، نمایی نسبتا عضلانی داشته و از خطوط زاویه دار کمی بهره مند است.

در نمای جانبی، شاهد حجم پردازی بر روی درب خودرو، شیب ملایم سقف تا صندوق عقب و رینگ های 15 اینچی می باشیم. در نمای عقب، چراغ ها با گرافیکی زیبا به صورت افقی که قسمتی از آن بر روی بدنه و قسمتی دیگر بر روی درب صندوق عقب قرار دارد، دیده می شود. فرورفتگی بر روی درب صندوق نیز محل نصب پلاک می باشد. دو چراغ مه شکن خطی نیز دو طرف سپر تعبیه شده اند.

داخل کابین خودرو شاهین مانند بسیاری از خودروهای داخلی به شکلی ساده و بدون خلاقیت طراحی شده است. این خودرو از تجهیزات قابل قبول و کاربردی برخوردار است. در مرکز داشبورد، پایین دریچه های تهویه هوا یک نمایشگر 7 اینچی قرار دارد که اطلاعات و سرگرمی را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می دهد. متریال به کار رفته در داخل کابین از پلاستیک خشک بوده و قطعات فلزی به کار رفته در کنسول مرکزی و سایر بخش ها، نمایی لوکس به کابین بخشیده است. تریم دو رنگ مشکی-کرمی و قسمت براق روی داشبورد حس خوبی را به سرنشینان القا می کند.

خودرو سایپا شاهین مجهز به یک پیشرانه توربو شارژ 1.5 لیتر 8 سوپاپ است که می تواند نیرویی معادل 108 اسب بخار و حداکثر گشتاور 165 نیوتن بر متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده دستی 5 سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. این پیشرانه همان موتور به کاررفته در خودرو سایپا کوییک می باشد که بعد از به روزرسانی در خودرو سایپا شاهین نیز به کار رفته است. شتاب و سرعت این خودرو هنوز از سوی شرکت سایپا اعلام نشده و در برخی از سایت ها مصرف سوخت ترکیبی آن 7.6 و استاندارد آلایندگی آن یورو 5 گزارش شده است. خودرو سایپا شاهین به ادعای شرکت تولید کننده، توانسته است در تست تصادفات موسسه یورو انکپ، 3 ستاره ایمنی دریافت نماید. باتوجه به اینکه بیشتر خودروهای تولیدی داخل کشور در هیچ یک از آزمون های تست ایمنی شرکت نداشته اند، این امتیاز به دست آمده توسط خودرو سایپا شاهین، عدد قابل توجهی می باشد.

امکانات و تجهیزات خودرو سایپا اتوماتیک شامل سیستم هشدار تعویض دنده، سنسور و دوربین دنده عقب، سیستم کروز کنترل (در مدل های لوکس و سوپرلوکس)، روشنایی عقب با مه شکن، چراغ های جلو هالوژن و چراغ روشنایی روز Day Light به همراه مه شکن، سنسور نور اتولایت، سانروف، مجهز به آینه های جانبی برقی با قابلیت باز و بسته شدن برقی، صندلی های جلو، صندلی با تنظیم ارتفاع و کورس، کمربندهای ایمنی با سیستم پیش کشنده و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک می باشد.

مزایا و معایب خودرو سایپا شاهین

مزایا

  • طراحی قابل قبول
  • موتور توربو شارژ
  • 3 ستاره ایمنی از یورو انکپ

معایب

  • شتاب نچندان خوب

ارزش خرید خودرو سایپا شاهین

خودرو سدان سایپا شاهین از ویژگی هایی همچون، تجهیزات زیاد، طراحی قابل قبول بدنه، ایمنی خوب و موتور توربو شارژ بهره مند است. این خودرو هنوز به بازار عرضه نشده و قیمت رسمی آن هنوز در هاله ابهام قرار دارد. با وجود ویژگی های نام برده این خودرو می تواند رقیب خودروهایی همچون پژو پارس، آریو اتوماتیک، دنا پلاس و برلیانس H230 شمرده شود. اما تا زمان عرضه رسمی این خودرو به بازار باید منتظر قیمت نهایی و لیست تجهیزات آن باشیم.

جمع بندی خودرو سایپا شاهین

خودرو سایپا شاهین یک سدان سایز متوسط از شرکت خودروسازی سایپا می باشد که برای نخستین بار در سال 97 با نام رهام رونمایی شد و پس از مدتی به نام شاهین تغییر یافت. این خودرو با موتور 1.5 توربو شارژ در دو نسخه دستی و اتوماتیک در شش تیپ به بازار عرضه خواهد شد و با خودروهایی همچون دنا پلاس و آریو به رقابت خواهد پرداخت.

لایوکار بازدید : 31 چهارشنبه 21 اسفند 1398 نظرات (0)

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. خودرو ام وی ام 550 از سری محصولات سدان اقتصادی کمپانی چینی چری می باشد که برای نخستین بار در سال 2011 در چین رونمایی شد. این خودرو تا سال 2016 روی خط تولید این کمپانی قرار داشت و توسط شرکت مدیران خودرو نماینده محصولات چری در ایران در دو نسخه دنده ای و اتوماتیک وارد بازار داخلی کشورمان شد. خودرو ام وی ام 550 با وجود اقتصادی بودن انقدر هم که باید نتوانست فروش خوبی را در کشورمان تجربه نماید تا اینکه تولید آن در سال 1395 به خط پایان خود رسید!

نقد و بررسی خودرو ام وی ام 550

خودرو ام وی ام 550 از طراحی به روز و قابل قبولی برخوردار است. در نمای رو به رو، یک جلو پنجره ای با سه نوار کرومی براق و قاب کرومی و لوگوی ام وی ام در مرکز آن دیده می شود. چراغ های نوک تیز و بزرگ با گرافیک داخلی زیبا چهره قابل قبولی را از خودرو ام وی ام 550 به نمایش گذاشته است. سپر با ورودی های هوای بزرگ مشکی رنگ و چراغ های مه شکن دایره ای دو طرف آن، نمای ساده ای دارند. خطوط شکسته و زاویه دار زیادی بر روی بدنه ام وی ام 550 مشاهده نمی شود.

 در نمای کنار، یک خط ممتد از چراغ عقب با عبور از دستگیره درب ها به چراغ های جلو رسیده و حجم دهی اندکی را ایجاد کرده است. برآمدگی بسیار کمی نیز روی گلگیرها دیده می شود، به طور کلی طراحی ساده ای در این بخش شاهد هستیم. در نمای عقب چراغ های نسبتا بزرگ در امتداد درب صندوق عقب قرار دارد و یک نوار نسبتا پهن فلزی روی درب صندوق بار قرار گرفته است.

کابین خودرو ام وی ام 550 با استفاده از تم دو رنگ خاکستری و کرمی، کابین دلنشینی را به وجود آورده است. در مرکز داشبورد، میان دریچه های تهویه هوا یک نمایشگر 7 اینچی لمسی قرار دارد که کنترل تجهیزات و سرگرمی را برای سرنشینان فراهم کرده است. متریال به کار رفته در ساخت کابین کیفیت متوسطی داشته و در قسمت داشبورد، شاهد به کار رفتن پلاستیک خشک هستیم. قطعات فلزی به کار رفته بر روی فرمان، سردنده و دستگیره درب ها، نمایی اسپرت به کابین بخشیده است.

خودرو ام وی ام 550 مجهز به یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر است که قادر است نیرویی معادل 132 اسب بخار در 5750 دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور 180 نیوتون متر در 4000 دور بر دقیقه تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک پیوسته هفت سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 10.8 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد 185 کیلومتر بر ساعت می باشد. مصرفف سوخت این پیشرانه در سیکل ترکیبی 6.3 لیتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 4 اعلام شده است.

از امکانات و تجهیزات خودرو ام وی ام 550 می توان به سیستم روشنایی عقب و جلو به همراه مه شکن، سانروف برقی، شیشه برقی، شیشه عقب مجهز به گرمکن، سنسور پارک عقب، دوربین دنده عقب به همراه نمایش در مانیتور، آینه های جانبی با تنظیم برقی، صندلی ها با روکش چرمی، صندلی های جلو با تنظیم دستی چهار جهته، سیستم تهویه الکترونیکی دستی و غربیلک سه شاخه با دکمه های سیستم صوتی بر روی فرمان اشاره کرد.

قیمت خودرو ام وی ام 550

خودرو ام وی ام 550 اتوماتیک در تاریخ بیست و یکم اسفند 1398 در بازار دست دوم بسته به نوع سال و کارکرد حدود 100 میلیون تومان می باشد.

مزایا و معایب خودرو ام وی ام 550

مزایا

  • پیشرانه کارآمد
  • امکانات رفاهی قابل قبول
  • طراحی خوب

معایب

  • بازار دست دوم بد
  • توقف تولید
  • کیفیت پایین متریال
  • بالابودن قیمت لوازم یدکی

ارزش خرید خودرو ام وی ام 550

خودرو ام وی ام 550 یک سدان خانوادگی از شرکت مدیران خودرو بوده که چند سالی روی خط مونتاژ این کمپانی قرار داشت تا اینکه خبر توقف تولید آن به گوش رسید. از رقبای این خودرو می توان به پژو پارس، سمند سورن و تندر 90 اشاره کرد که خودرو ام وی ام 550 نتوانست آنها را پشت سر بگذارد. در حال حاضر خودرو ام وی ام 550 به تعداد اندکی در بازار موجود است و از بازار دست دوم خوبی برخوردار نیست و یافتن قطعات یدکی آن ممکن است شما را به دردسر بیاندازد. از این رو خرید خودرو ام وی ام 550 را به شما پیشنهاد نمی کنیم و می توانید به سراغ رقبای این خودرو در بازار مراجعه نمایید.

جمع بندی خودرو ام وی ام 550

خودرو ام وی ام 550 از سری سدان های سایز متوسط کمپانی چینی چری است که در سال 2011 رونمایی شد. این خودرو در دو نسخه دنده ای و اتوماتیک وارد بازار داخلی کشورمان شد و نهایتا تا سال 1395 روی خط مونتاژ شرکت مدیران خودرو نماینده محصولات چری در ایران، قرار داشت. این خودرو اقتصادی به علت عدم استقبال خریداران نتوانست فروش خوبی را تجربه نماید. در حال حاضر نیز از بازار دست دوم چندان خوبی بهره نمی برد و ارزش خرید بالایی ندارد.

لایوکار بازدید : 32 یکشنبه 19 آبان 1398 نظرات (0)

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. شرکت خودروسازی سایپا در سال 1387 از محصول ملی خود با نام مینیاتور رونمایی کرد. این خودرو که در کلاس سگمنت B قرار دارد؛ درواقع محصول توسعه یافته پلتفرم S81 سایپا می باشد. شرکت سایپا در طراحی این خودرو از مشاوران و طراحان ایتالیایی، آلمانی و کره‌ای بهره گرفته و از ترکیب قطعات تندر 90، پراید و ریو برای ساخت تیبا استفاده کرده است. این خودرو باوجود تمام مشکلات و طراحی نچندان خوب، به علت داشتن قابلیت های بیشتر نسبت به خودروی پراید، توانست با استقبال خوبی مواجه شود. خودرو تیبا صندوق دار که در بازار با نام تیبا 1 شناخته می شود در دو نسخه SX و EX در بازار موجود است که در بخش فنی با یکدیگر یکسان هستند اما نسخه تیبا SX مجهز به رینگ فولادی و تیبا EX مجهز به رینگ آلومینیومی می باشد. 

نقد و بررسی خودرو تیبا

بدنه خودرو تیبا توسط طراحان استودیو ایتال دیزاین در کشور ایتالیا انجام شده‌ و داخل کابین آن نیز از تلفیق طراحی خودروهای تندر 90 پراید و رنو استفاده شده است. در نمای جلوی این خودرو شاهد یک جلو پنجره ای بسیار کوچک و زشت هستیم که با نوارهای کرومی افقی و آرم سایپا در وسط آن، مزین شده است. تنها نکته مثبت نمای جلویی این خودرو، چراغ های اصلی تیبا می باشد که از طراحی نسبتاً زیبا و به روزی برخوردارند. همچنین خطوط به کار رفته روی کاپوت و گلگیرها توانسته اند از سادگی بیش از اندازه تیبا جلوگیری نمایند.

به هنگام وارد شدن به داخل کابین تیبا، با نمای هیجان انگیزی رو به رو نیستیم، طراحی داخلی مانند بیرون آن تماماً ساده و بی روح بوده و داشبورد و سایر اجزای داخلی نیز بسیار ساده و قدیمی طراحی شده اند. داخل کابین تیبا دو تریم مشکی و طوسی به کار رفته و از پلاستیک خشک و بی کیفیت در ساخت داشبورد، پنل درب ها و دستگیرها استفاده شده است که در کاهش زیبایی داخل کابین بی تاثیر نبوده است. صندلی ها نیز نه تنها ارگونومی خوبی نداشته بلکه بسیار خشک و سفت می باشند. همچنین فضای کافی برای پا و زانوها در ردیف دوم برای سرنشینان وجود ندارد و در مسافت های طولانی موجب خستگی آنان خواهد شد. به طور کلی خودرو تیبا از زیبایی، کیفیت و استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارد و تنها در مقایسه با خودرو پراید طراحی و عملکرد فنی بهتری دارد.

موتور تیبا در دو نسخه بنزینی و گازسوز در بازار داخلی عرضه می شود که هر دو مجهز به یک پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندری هستند که قادرند نیرویی معادل 80 اسب بخار در 5400 دور در دقیقه و حداکثر گشتاوری 126 نیوتن بر متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده 5 سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل نمایند. شتاب صفر تا صد این خودرو 13.5 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد 200 کیلومتر بر ساعت می باشد. میزان مصرف سوخت تیبا در سیکل ترکیبی 6.95 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است که به نظر اقتصادی می رسد. استاندارد آلایندگی این خودرو نیز یورو 4 است. به طور کلی موتور به کار رفته در تیبا از خودروهای پراید قوی تر بوده اما به علت عدم عایق بندی مناسب کابین، به هنگام استارت زدن و قرار گرفتن در دور موتور بالا، صدای آزاردهنده ای دارد. اما به علت ارتفاع خوب و سیستم فنربندی مناسب، سواری نرم و راحتی دارد. از ویژگی های خوب داخل کابین تیبا می توان به سیستم سرمایش و گرمایش آن اشاره کرد که عملکرد بهتری نسبت به سیستم تهویه پراید دارد. از تجهیزت اختیاری و سفارشی تیبا که در سایت رسمی سایپا موجود است می توان به آینه های جانبی برقی، شیشه بالابر برقی عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک، کیت گاز سوز، رینگ آلومینیومی اشاره کرد.

قیمت خودرو تیبا

خودرو تیبا SX بنزینی در تاریخ 18 آبان 1398 در بازار صفرکیلومتر حدود 50 میلیون تومان و در بازار دست دوم بالای 32 میلیون تومان معامله می شود.

مزایا و معایب خودرو تیبا

مزایا

  •  مصرف سوخت اقتصادی
  • هزینه پایین نگهداری
  • دسترسی به شعب نمایندگی
  • هندلینگ خوب
  • سیستم تهویه مناسب
  • بازار دست دوم خوب

معایب

  • کیفیت پایین ساخت
  • تجهیزات و امکانات نچندان زیاد
  • نفوذ صدا به داخل کابین

ارزش خرید خودرو تیبا

اگر در این رنج قیمت به دنبال خودرویی هستید که از مصرف سوخت کم، هزینه های نگهداری مناسب، قطعات یدکی در دسترس و بازار دست دوم خوبی برخوردار باشد به شما خرید خودرو تیبا را پیشنهاد می کنیم. این خودرو نسبت به رقیب خود یعنی پراید از عملکرد فنی بهتر و طراحی زیباتری برخوردار است هرچندکه هر دو از نظر کیفیت در سطح پایینی قرار دارند. اگر شما با این بودجه به دنبال خرید خودرویی با کیفیت تر هستید، می توانید نمونه های دست دوم خودروهای پژو 206 تیپ 2 و فولکس گل را در لیست خود قرار دهید.

جمع بندی خودرو تیبا

یکی دیگر از خودروهای ملی تیبا نام دارد که در واقع بهینه شده خودرو پراید می باشد و از نظر طراحی و عملکرد فنی نسبت به پراید برتری دارد. در طراحی خودرو تیبا با وجود گرفتن مشاوره از طراحان خارجی، هیچگونه زیبایی در این محصول وطنی به چشم نمی خورد اما به علت مصرف سوخت پایین، بازار دست دوم خوب، شعبات نمایندگی زیاد و در دسترس بودن قطعات با هزینه نگهداری مناسب می تواند گزینه مناسبی برای افراد در این رده قیمتی باشد.

لایوکار بازدید : 45 سه شنبه 30 مهر 1398 نظرات (0)

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. شرکت ژاپنی تویوتا یکی از بزرگترین تولید کننده های وسایل نقلیه در جهان است که قدمت آن به هشتاد سال قبل باز می گردد. خودرو هایلوکس از سری محصولات رده وانت یا پیکاب تویوتا محسوب می شود که برای نخستین بار در سال 1968 وارد بازارهای جهانی شد و تولید آن همچنان ادامه دارد و تا کنون 8 نسل از آن طراحی و تولید شده است. نسل هشتم خودرو هایلوکس در سال 2016 میلادی وارد بازار جهانی از جمله ایران شد و به فروش خوبی نیز دست پیدا کرد اما پس از مدت کوتاهی به علت قوانین جدید، عرضه آن در داخل کشور متوقف شد. در ادامه نگاهی به خودرو تویوتا هایلوکس خواهیم انداخت.

نقد و بررسی خودرو تویوتا هایلوکس

خودرو تویوتا هایلوکس 2016 بر روی پلتفرم تاکوما ساخته شده و نسبت به نسل قبلی از ابعاد بزرگتر، قدرت بیشتر و مصرف سوخت کمتر، برخوردار است. در نمای جلوی تویوتا هایلوکس با جلو پنجره ای متشکل از سه ردیف کرومی افقی که تا چراغ ها امتداد دارد وگلگیرهای برجسته و چراغ های کشیده با فناوری ال ای دی مواجه هستیم که چهره ای جذاب و قدرتمند به این نسل بخشیده است. این خودرو با ارتفاع 286 میلی متر از سطح زمین ارتفاع مناسبی برای عبور از مسیرهای سخت و برون جاده ای دارد. ظرفیت قسمت بار این خودرو نیز 1240 کیلوگرم و ظرفیت یدک کشی آن نیز 3500 کیلوگرم می باشد.

طراحی داخل کابین تویوتا هایلوکس همانند بیرون آن از جذابیت و هیجان بالایی برخوردار است. به محض ورود به داخل کابین، کیفیت بالای متریال نظر شما را به خود جلب می کند و حس بودن در یک خودرو لوکس را تداعی می کند. این خودرو در چینش اجزای داخل کابین مانند سایر محصولات این کمپانی عمل کرده است. در بخش مرکزی داشبور که به شکل منحنی است شاهد یک نمایشگر لمسی TFT هستیم که علاوه بر متصل بودن به دوربین دید عقب، اطلاعات و سرگرمی های تویوتا را برای سرنشینان فراهم می آورد. فضای داخل کابین نیز برای سرنشینان کاملا مناسب بوده و در ردیف دوم برای رفاه سرنشینان دو جا لیوانی تعبیه شده است. متریال به کار رفته در ساخت کابین از پلاستیک با کیفیت و جنس رویه صندلی ها از چرم مرغوب است. به طور کلی طراحی داخل کابین هایلوکس زیبا و مدرن ارزیابی می شود.

آخرین مدل تویوتا هایلوکس وارد شده در بازار ایران از نسل هشتم است که مربوط به سال 2016 و 2017 می باشد. این نسل مجهز به یک پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپ است که حجمی معادل 2.7 لیتر دارد و قادر است نیرویی معادل 164 اسب بخار در 5200 دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور 245 نیوتون بر متر در 4000 متر بر دقیقه تولید نماید و این نیرو را از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی و یا 6 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو عقب منتقل نماید. همچنین شتاب صفر تا صد این خودرو 10 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن برسد معادل 180 کیلومتر بر ساعت است. مصرف سوخت این خودرو در سیکل ترکیبی 10.9 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است. تویوتا هایلوکس مدل 2016 در سه نوع طرح بدنه تک کابین، تک کابین کشیده و دو کابین بلند وجود دارد.

این خودرو در آفرود و حمل بار، عملکرد خوبی از خود نشان می دهد. اما یکی از نکات منفی این خودرو فرمان پذیری نچندان خوب آن است که با تغییر جهت سریع فرمان موجب چپ شدن خودرو می شود. به اعتقاد برخی فنربندی تویوتا هایلوکس کمی خشک بوده و گاهی ضربات وارد شده به بدنه در کابین احساس می شود. نسل هشتم تویوتا هایلوکس در شرایط های مختلف و سخت مورد آزمایش قرار گرفته و برای توسعه آن شش سال زمان صرف شده است. این خودرو در تست تصادفات موسسه یورو انکپ توانسته است 5 ستاره ایمنی دریافت نماید.

تویوتا هایلوکس با امکانات ظاهری و رفاهی مختلف عرضه شده است که شامل: مدل کار، مدل SR و مدل ۵SR است. امکانات رفاهی استفاده شده در مدل کار شامل: گیربکس ۶ سرعته دستی، دوربین پارک، فرمان برقی، شیشه‎های برقی، ورود بدون کلید، سیستم تعلیق تقویت شده برای مسیرهای سخت، نمایشگر ۶ اینچی لمسی به همراه درگاه‌های usb و aux، امکان ارتباط بلوتوث و سیستم صوتی به همراه دو عدد اسپیکر می‎شودو امکانات استفاده شده در مدل SR شامل یخچال، صندلی‎های عقب جمع شونده، نمایشگر ۷ اینچی با امکانات بیشتر، سیستم صوتی به همراه ۶ عدد اسپیکر و کامپیوتر سفری در پنل فرمان است.

قیمت خودرو تویوتا هایلوکس

خودرو تویوتا هایلوکس دوکابین بلند در تاریخ 24 مهر 1398 در بازار دست دوم بسته به نوع سال و آپشن ها در رنج قیمتی 165 تا 750 میلیون تومان معامله می شود.

مزایا و معایب خودرو تویوتا هایلوکس

مزایا

  • داشتن قابلیت آفرود
  • کیفیت بالای ساخت
  • استهلاک پایین

معایب

  • بالابودن مصرف سوخت
  • قیمت بالا
  • سیستم فنربندی خشک

ارزش خرید خودرو تویوتا هایلوکس

خودرو تویوتا هایلوکس بی شک یکی از با کیفیت ترین خودروهای رده پیکاپ وانت محسوب می شود که متاسفانه وارادات آن متوقف شده است. این خودرو برای افرادی که طرفدار آفرود هستند، می تواند رضایت بخش باشد. هایلوکس با اطمینان و کیفیت بالا برای تردد خارج از جاده ای عملکرد بسیار خوبی دارد به طوری که در بیشتر میادین ارتشی دنیا حضور دارد. از رقبای هایلوکس 2016 در این رده می توان به تویوتا FJ کروز، تویوتا پرادو و هاوال H9 اشاره کرد.

جمع بندی خودرو تویوتا هایلوکس

خودرو تویوتا هایلوکس یک پیکاپ محبوب ژاپنی است که در دسته تراک های سبک جای می گیرد و تا کنون هشت نسل از آن وارد بازار شده و هر نسل آن کیفیت و اطمینان را با خود به همراه دارد. این خودرو به علت کارایی بالا و کیفیت عالی در میادین ارتشی، شورشی و جنگی جهان نیز حضور پر رنگ دارد. تویوتا هایلوکس در سال 2016 توسط ایرتویا وارد بازار ایران شد و استقبال خوبی از آن صورت گرفت. اما پس از مدت کوتاهی واردات آن به کشور متوقف شد. در حال حاضر این خودرو در نمونه های دست دوم در بازار قابل خریداری است و با خودروهای تویوتا پرادو، تویوتا Fj کروز و هاوال H9 رقابت می کند.

لایوکار بازدید : 40 یکشنبه 28 مهر 1398 نظرات (0)

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. خودرو تالیسمان یا تلیسمان که به انگلیسی تلیزمن تلفظ می شود به معنی سحر و جادو است، یک سدان بزرگ خانوادگی است که شرکت خودروسازی رنو در سال 2015 از آن رونمایی کرد و یک سال بعد آن را به بازارهای جهانی عرضه نمود. رنو تلیسمان در کلاس سگمنت D طراحی و بر اساس پلتفرم CMF-CD ساخته شده است. این خودرو در کشور کره جنوبی توسط رنو سامسونگ نیز تولید می شود که با نام SM6 شناخته می شود. رنو تلیسمان توسط شرکت نگین خودرو در سال 1395 وارد بازار ایران شد. این خودرو در دو نسخه E3 و E2 در بازار موجود است که نسخه فول آپشن آن خودرو رنو تلیسمان نسخه E3 است.

نقد و بررسی خودرو رنو تلیسمان E3

طراحی خودرو رنو تلیسمان E3 بسیار جذاب و دوست داشتنی است و هماهنگی و تناسب میان خطوط و اجزای روی بدنه آن کاملا مشهود است. در قسمت جلوی این خودرو  بخش جلو پنجره ای با فرم لبخند متشکل از چهار ردیف کرومی که تا چراغ ها ادامه دارند، قابل مشاهده است. چراغ های دی لایت به صورت C شکل به زیبایی نمای جلوی این خودرو افزوده است. در نمای عقب این خودرو، شاهد چراغ های کشیده و منحصر به فردی هستیم که گویی به لگوی رنو اشاره می کند. دوربین دنده عفب نیز داخل لگوی رنو قرار گرفته است که نشان از ظرافت طراحی رنو تلیسمان دارد. در نمای جانبی این خودرو با به کار گیری مناسب خطوط حجم دهی مناسبی در رنو تلیسمان شاهد هستیم. به طور کلی این خودرو یکی از زیباترین سدان های موجود در بازار ایران است.

خودرو رنو تلیسمان E3 مجهز به یک پیشرانه 2 لیتری است که قادر است نیرویی معادل 190 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 260 نیوتون بر متر در 1500دور در دقیقه تولید و آن را از طریق یک گیربکس پیشرفته 7 سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. این خودرو 7.7 ثانیه زمان لازم دارد تا به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد 225 کیلومتر بر ساعت است. میزان مصرف سوخت رنو تلیسمان در سیکل ترکیبی معادل 5.6 لیتر در هر صد کیلومتر بوده و میزان استاندارد آلایندگی آن یورو 6 اعلام شده است. این خودرو در تست تصادفات ایمنی موسسه معتبر انکپ اروپا توانسته است 5 ستاره ایمنی دریافت نماید.

از ویژگی های بارز طراحی کابین رنو تلیسمان سادگی و عدم شلوغ بودن داشبورد و فضای جادار آن است. به هنگام وارد شدن به داخل کابین، مانیتور بزرگ و عمودی در مرکز داشبورد و دکمه های چرخشی روی پنل مرکزی به چشم می خورد. متریال به کار رفته در داخل کابین با کیفیت بوده و جنس صندلی ها از جنس مرغوب است. ولی در برخی از قسمت ها مانند داشبورد از پلاستیک سخت استفاده شده است. فضای پا و سروگردن به اندازه کافی برای سرنشینان وجود دارد. آپشن تغییر رنگ داخل کابین نیز از دیگر قابلیت های رنو تلیسمان است که می تواند برای برخی جذابیت داشته باشد. از طرفی افرادی که به کابین شلوغ علاقه مند هستند از طراحی داخل کابین رنو تلیسمان رضایت نداشته و آن را بی هیجان و کسل کننده توصیف می کنند.

از تجهیزات و امکانات خودرو رنو تلیسمان E3 می توان به گرم‌کن صندلی‌های جلو و عقب، صندلی برقی 12 حالته راننده و 10 حالته شاگرد با حافظه، سیستم تعلیق فعال، تهویه مطبوع اتوماتیک دو منطقه‌ای به همراه حسگر و فیلتر کنترل رایحه و آلایندگی و دریچه‌های عقب، نورپردازی فضای کابین متناسب با حالت رانندگی، نمایشگر سربالا، سقف پانورامیک، تهویه داخلی، تنظیم ارتفاع و عمق غربیلک فرمان، فرمان برقی، بالابرهای برقی اتوماتیک تمامی شیشه‌ها مجهز به تشخیص مانع، کارت هندزفری رنو با امکان کنترل چراغ ‌ها و آینه‌ ها از بیرون، سیستم پارک خودکار به همراه حسگرهای فاصله ‌سنج جلو، عقب و جانبی و دوربین، بازکننده برقی صندوق، هشدار نقطه کور، آلارم تجهیزات ایمنی و اتصال صندلی کودک ایزوفیکس اشاره کرد.

قیمت خودرو رنو تلیسمان E3

قیمت خودرو رنو تلیسمان E3 در تاریخ 22 مهر 1398در بازار صفر کیلومتر حدود 650 میلیون تومان و در بازار دست دوم بالای 320 میلیون تومان معامله می شود.

 

مزایا و معایب خودرو رنو تلیسمان E3

مزایا

  • طراحی زیبای بدنه
  • پیشرانه کارامد
  • تجهیزات و امکانات زیاد
  • فضای کافی داخل کابین
  • داشتن گیربکس دوکلاچه
  • کیفیت بالای ساخت
  • فضای مناسب صندوق عقب
  • موتور کم مصرف
  • ایمنی بالا

معایب

  • نفوذ صدای موتور به داخل کابین
  • خدمات پس از فروش مبهم
  • استفاده از پلاستیک خشک در برخی اجزا
  • قیمت بالا
  • طراحی بسیار ساده داخل کابین

ارزش خرید خودرو رنو تلیسمان E3

رنو تلیسمان با طراحی زیبا، امکانات فراوان، ایمنی بالا توانسته رقیب خودروهای هوندا آکورد، هیوندای سوناتا، کیا اپتیما و تویوتا کمری باشد و در برخی ویژگی ها گوی سبقت را از آن ها بگیرد. اما در حال حاضر به علت قیمت بالا و خدمات پس از فروش مبهم و قطعات یدکی کم یاب از ارزش خرید پایینی برخوردار است.

جمع بندی خودرو رنو تلیسمان E3

خودرو رنو تلیسمان E3 یکی از زیباترین سدان های فرانسوی موجود در بازار ایران است که دارای طراحی زیبا، تجهیزات بالا، ایمنی مناسب، فضای کافی و موتور کم مصرف است که پس از وارد شدن به بازار ایران توانست مورد توجه بسیاری از افراد قرار بگیرد. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که خودرویی با شتاب و اسپرت می پسندد، می توانید به خرید سوناتا 2018 فکر کنید. اما اگر خودرویی با کابین ساده برای شما چندان اهمیتی ندارد، خرید رنو تلیسمان با نکات مثبتی که دارد، می تواند رضایت شما را جلب نماید.

لایوکار بازدید : 39 پنجشنبه 25 مهر 1398 نظرات (0)

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. یکی از قدیمی ترین و معروف ترین شرکت های خودروسازی دنیا، شرکت آلمانی فولکس واگن (Volkswagen) نام دارد که در سال 1930 به دستور آدولف هیتلر با هدف ساخت خودرو ملی ارزان قیمت برای عموم مردم آلمان، ساخته شد. در حال حاضر این شرکت یکی از بزرگترین شرکت های خودروسازی دنیا محسوب می شود. اولین محصول این شرکت با نام فولکس واگن بیتل یا همان فولکس قورباغه ای در دهه پنجاه وارد بازار ایران شد. نخستین کراس اوور کوچک شرکت فولکس واگن تیگوان نام دارد که در سال 2006 از آن رونمایی شد. این خودرو در بدو ورودش به بازارهای جهانی با استقبال زیادی رو به رو شد و شرکت فولکس واگن را بر آن داشت تا خط تولید تیگوان را در برخی کشورها راه اندازی نماید. نسل دوم این خودرو در سال 2016 به بازار جهانی عرضه شد و در حال حاضر نسخه ای که در کشورمان حضور دارد متعلق به همین سال می باشد که از سال 1396 توسط ماموت خودرو در کشورمان عرضه می شود. در ادامه نگاهی به خودرو فولکس واگن تیگوان خواهیم داشت.

نقد و بررسی خودرو فولکس واگن تیگوان

خودرو فولکس واگن تیگوان از نظر طراحی شباهت بسیاری به خودروی مفهومی کراس کوپه GT دارد و از یک زبان طراحی مشترک که تقریبا در تمام محصولات فولکس واگن دیده می شود، بهره گرفته است. این طراحی شامل جلو پنجره ای کوچک با میله های کرومی موازی افقی است که تا چراغ ها امتداد دارد. سپر مشکی رنگ این خودرو متشکل از خونه های شش ضلعی برای ورود هوا تشکیل شده است که به کندوی عسل شباهت دارد. در نمای جانبی خودرو فولکس واگن شاهد تو رفتگی در بالای گل گیر و خطوط در بدنه هستیم که به حجم دهی و جذابیت این خودرو کمک کرده است. از طرفی وجود نوار پلاستیکی مشکی رنگ در قسمت پایین خودرو، کمی از جذابیت تیگوان کاسته است. به طور کلی اگرچه خودرو فولکس واگن تیگوان ظاهری ساده دارد ولی از هماهنگی و زیبایی خاصی در طراحی بدنه خود برخوردار است.

طراحی داخلی خودرو فولکس واگن تیگوان مانند طراحی بدنه آن، ساده و در عین حال از هماهنگی و منطق خوبی برخوردار است. به هنگام وارد شدن به داخل کابین تیگوان یک نمایشگر 9.2 اینچی لمسی و فرمان D شکل با کلیدهای فراوان در بخش کنسول میانی به چشم می آید. طراحی داشبورد و اجزای آن به نحوی است که دسترسی به آن برای راننده به راحتی صورت می گیرد. طراحان تیگوان با استفاده از نوارهای نقره ای براق در بخش های مختلف کابین به جذاب تر شدن داخل خودرو کمک کرده اند. هرچند استفاده از پلاستیک خشک در برخی قسمت ها، از لوکس بودن این خودرو کاسته است ولی جنس رویه صندلی ها کیفیت مطلوبی دارد. نسل جدید خودرو تیگوان فضای بیشتری را در اختیار مشتریان قرار می دهد. اما در ردیف سوم فضا کمی کوچک و دلگیر است. همچنین فضای صندوق عقب نیز با جمع شدن صندلی ها، حجمی  معادل 1655 لیتر در اختیار شما قرار می دهد.

خودرو فولکس واگن تیگوان مجهز به یک پیشرانه 2 لیتری توربو شارژ، 4سیلندر، 16 سوپاپ است که قادر است 180 اسب بخار قدرت و حداکثر گشتاور 320 نیوتن بر متر تولید نماید و آن را از طریق یک گیربکس 7 سرعته دو کلاچه به چرخ های جلو منتقل نماید. این خودرو 7.7 ثانیه زمان لازم دارد تا به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد که باتوجه به وزن 1.6 تنی این خودرو شتاب قابل قبولی است. حداکثر سرعت این خودرو 208 کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی معادل 7.4 لیتر در هر صد کیلومتر است. خودرو فولکس واگن تیگوان به علت بهره مند بودن از پیشرانه پیشرفته باید از بنزین سوپر و مکمل های سوخت باکیفیت استفاده نماید. این خودرو در تست تصادف موسسه انکپ اروپا توانسته است 5 ستاره ایمنی دریافت نماید که نشان از ایمنی بالای این خودرو دارد.

برخی از تجهیزات و امکاناتی که فولکس واگن تیگوان در اختیار شما قرار می دهد شامل: ورود و استارت بدون کلید، نمایشگر 9.2 اینچی، شیفتر تعویض دنده پشت فرمان، آینه‌های جانبی تاشو برقی، اتو هلد، کروز کنترل، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک سه گانه با فیلتر ضد آلرژی، چراغ‌های جلو LED، سانروف پانوراما، نمایشگر هدآپ، باز شدن هوشمند صندوق عقب، سیستم کمکی پارک، دوربین 360 درجه می باشد که تنها برخی از امکانات این کراس اوور آلمانی است.

قیمت خودرو فولکس واگن تیگوان

قیمت خودرو فولکس واگن تیگوان در تاریخ 21 مهر 98، در بازار صفر کیلومتر حدود 950 میلیون تومان و در بازار دست دوم بالای 780 میلیون تومان مبادله می شود.

مزایا و معایب خودرو فولکس واگن تیگوان

مزایا

  • کارایی بسیار عالی موتور
  • امکانات و تجهیزات فراوان
  • کیفیت بالای ساخت
  • ایمنی بالا
  • تهویه سه گانه
  • ترمزهای کارآمد

معایب

  • قیمت بالا نسبت به رقبا
  • نداشتن سنسور نقطه کور نسبت به رقبا
  • سواری نچندان اسپرت
  • قیمت بالا
  • حساس بودن پیشرانه به بنزین کم‌کیفیت
  • هزینه بالای نگهداری
  • کمبود قطعات یدکی

ارزش خرید خودرو فولکس واگن تیگوان

خودرو فولکس واگن تیگوان یکی از باکیفیت ترین کراس اوورهای موجود در ایران است که رقابت زیادی با خودروهای ژاپنی و کره ای دارد و از ارزش خرید بالایی برخوردار است. این خودرو در سایر کشورهای دیگر به عنوان خودرو مردمی و اقتصادی شناخته می شود ولی در بازار داخلی، هم قیمت خودروهای لوکس قرار گرفته است. از رقبای این خودرو می توان به تویوتا راو 4 اشاره کرد که تیگوان با اختلاف زیادی آن را کنار می زند. از سایر رقیب های این خودرو در این کلاس می توان به هیوندای توسان، میتسوبیشی اوتلندر، کیا اسپورتیج، نیسان ایکس تریل، هوندا CR-V و رنو کولئوس اشاره کرد.

جمع بندی خودرو فولکس واگن تیگوان

خودرو فولکس واگن تیگوان یک پکیج کامل از طراحی زیبا، ایمنی، کارایی و کیفیت است که می تواند برای خانواده ها و مصرف بین شهری و برون شهری مورد استفاده قرار بگیرد. اما تنها مسئله ای که می ماند قیمت بالای آن است که در حال حاضر به علت تحریم ها گریبان تمام خودروهای بازار را گرفته است که تنها طبقه خاصی از جامعه می توانند آن را تهیه نمایند.

لایوکار بازدید : 41 پنجشنبه 25 مهر 1398 نظرات (0)

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. خودرو هیوندای سانتافه توسط شرکت کره ای هیوندای در سال 2013 طراحی و به بازار عرضه شد. خودرو سانتافه در واقع یک شاسی بلند زیبا و جذاب است که در بازار ایران توانست به مدت سه سال لقب پرفروش ترین خودرو وارداتی ایران را کسب نماید. در سال 2017 این خودرو با تغییرات در طراحی ظاهر از جمله چراغ ها، سیستم روشنایی، سپر جلو و عقب، چهره ای زیباتر به خود گرفت. در سال های قبل واردات این خودرو در ایران توسط شرکت آسان موتور انجام می گرفت. اما در حال حاضر نسخه جدید خودرو هیوندای سانتافه توسط کرمان موتور در ایران مونتاژ می شود.

نقد و بررسی خودرو هیوندای سانتافه

خودرو هیوندای سانتافه 2017 در قسمت جلو با تغییر در چراغ ها و ال ای دی های به کار رفته در آن، شکل به روزتری به خود گرفته است. چراغ های ال ای دی جلوی این خودرو همزمان با چرخاندن فرمان، می چرخد که باعث دید بهتر راننده از محیط می شود. در این نسخه سانتافه از یک جلو پنجره ای بزرگتر و شش ضلعی برخوردار است که سه نوار کرومی افقی روی آن قرار گرفته است و در مرکز آن نیز، آرم نقره ای هیوندای خودنمایی می کند. چراغ های عقب خودرو هیوندای سانتافه بزرگ و کشیده بوده و از نوع ال ای دی می باشند. اگزوز این خودرو دوبل بوده و صندوق عقب نیز به اندازه کافی بزرگ و جادار است و مجهز به سیستم بازشونده هوشمند می باشد. به طور کلی تغییرات انجام شده در نسخه 2017 سانتافه اگرچه کم ولی به زیباتر شدن این خودرو کمک زیادی کرده است.

طراحی داخلی خودرو هیوندای سانتافه در نسخه 2017 مانند بیرون آن، تغییرات اندکی داشته و با به کار بردن مصنوعات چوبی، فلز و پلاستیک با کیفیت، خودرویی لوکس برای سرنشینان فراهم کرده است. به هنگام ورود به کابین این خودرو، صفحه نمایش لمسی در مرکز پنل و دو دریچه تهویه هوای شش ضلعی در کنار آن به چشم می خورد که جلوه ای زیبا و متفاوت دارد. سایر تجهیزات و اجزای روی پنل و داشبورد، علاوه بر داشتن طراحی زیبا، به راحتی در دسترس راننده قرار می گیرند. همچنین فضای پا و سر در ردیف اول و دوم برای افراد بزرگسال مناسب بوده ولی در ردیف سوم باتوجه به ارتفاع کم سقف با فضای کمی رو به رو هستیم. اما فراموش نکنیم که ردیف سوم در کابین هیوندای سانتافه، مجهز به پورت یو اس بی، خروجی برق 115 و 12 ولت است که بسیار کاربردی هستند. تمام صندلی های سانتافه از جنس چرم بوده و هرکدام مجهز به سیستم گرم کن و سرد کن جدا هستند. صندلی راننده نیز مجهز به تنظیم چهار جهته و همچنین حافظه برای موقعیت صندلی و آینه های جانبی است. به طور کلی کابین هیوندای سانتافه طراحی زیبا و هیجان انگیزی دارد.

خودرو هیوندای سانتافه مجهز به یک موتور با حجم 2359 سی سی، 4 سیلندر، 16 سوپاپ با تنفس طبیعی است که از تکنولوژی GDi بهره می‌برد و می تواند معادل 185 اسب بخار و حداکثر گشتاور 240 نیوتون قدرت تولید نماید که باتوجه به وزن 1.7 تنی خود پیشرانه قدرتمنی به حساب نمی آید. این نیرو از طریق یک گیربکس 6 سرعته تیپ ترونیک به چرخ های جلو منتقل می شود. همچنین، شتاب صفر تا صد این خودرو 10.9 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن برسد 187 کیلومتر بر ساعت می باشد. همچنین استاندارد آلایندگی هیوندای سانتافه یورو 5 اعلام شده و مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی معادل 10.8 لیتر در هر صد کیلومتر است. خودرو هیوندای سانتافه 2017 در تست تصادف موسسه انکپ اروپا که یکی از معتبرترین موسسات تست تصادف در جهان است، توانسته است موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی شود.

برخی از تجهیزات و امکانات خودرو هیوندای سانتافه شامل کروز کنترل، سنسور نور، سنسور عقب، دوربین عقب، مانیتور، تریم داخلی چرم، امکانات سفارشی: ترمز پارک برقی، کنترل حرکت در سربالایی، کنترل سرعت در سرپایینی، دوربین 360 درجه، دنده پشت فرمان، استارت دکمه ای، تهویه اتوماتیک دوکاناله، رادار خطی، رادار نقطه کور، سقف پانارومیک، 7 صندلی و تنظیمات تهویه ردیف سوم می شود.

قیمت خودرو هیوندای سانتافه

قیمت خودرو هیوندای سانتافه 2017 در تاریخ 20 مهر 98، در بازار صفر کیلومتر حدود 700 میلیون تومان و مونتاز کرمان خودرو به مبلغ 665 میلیون تومان است.

مزایا و معایب خودرو هیوندای سانتافه

مزایا

  • بازار دست دوم خیلی خوب
  • امکانات و تجهیزات مناسب
  • عدم نفوذ صدا به داخل کابین
  • فضای کافی برای سرنشینان
  • سواری نرم
  • هندلینگ خوب

معایب

  • قیمت بالا
  • ظرفیت کم بار نسبت به برخی رقبا

ارزش خرید خودرو هیوندای سانتافه

خودرو هیوندای سانتافه علاوه بر طراحی زیبا امکانات بسیار زیاد، فضای کافی و سواری نرم، گزینه ای مناسب برای خانواده های پر جمعیت به حساب می آید. این خودرو به علت محبوب بودن میان ایرانیان بازار دست دوم خوبی دارد و به هنگام فروش، خیالتان می تواند از این بابت راحت باشد. البته اگر خرید یک شاسی بلند در این رده قیمتی را دارید می توانید به رقبای این خودرو یعنی رنو کولئوس، کیا سورنتو، نیسان ایکس تریل و فولکس واگن تیگوان نگاهی بیاندازید.

جمع بندی خودرو هیوندای سانتافه

به طور کلی خودرو هیوندای سانتافه 2017 یک شاسی بلند هفت نفره هیجان انگیز با طراحی زیبا است که برای خانواده های پرجمعیت مناسب تلقی می شود. از ویژگی های مثبت این خودرو می توان به فضای مناسب برای سرنشینان، تجهیزات فراوان، موتور کارآمد، سواری نرم و بازار خوب دست دوم اشاره کرد. این خودرو در بازار رقبایی همچون کیا سورنتو و رنو کولئوس را در مقابل دارد.

لایوکار بازدید : 69 پنجشنبه 25 مهر 1398 نظرات (0)

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. خودرو ریگان کوپا یک شاسی بلند کوچک است که به اصطلاح کراس اوور نامیده می شود. این خودرو توسط کمپانی چینی زوتی در سال 2013 ساخته و با نام کوپا T600 به بازار چین عرضه شد که درواقع نسخه به روز شده S T600 محسوب می شود. این خودرو در ایران توسط شرکت ریگان خودرو که زیرمجموعه کرمان موتور است مونتاژ و با نام خودرو ریگان کوپا یا T210 به بازار عرضه شده است.

نقد و بررسی خودرو ریگان کوپا

طراحی خودرو ریگان کوپا برگرفته از دو خودرو فولکس تیگوان و پورشه کاین است. طراحی قسمت جلویی خودرو کوپا در بخش جلو پنجره ای، سپر و چراغ ها کاملا شبیه فولکس تیگوان و در قسمت عقب، فونت نوشته شده‫ کوپا به خودروی پورشه کاین شباهت دارد. جلو پنجره این خودرو باریک و از سه زه کرومی براق افقی تا چراغ ها کشیده شده و یک ردیف چراغ راهنمای ال ای دی به زیبایی در کاسه چراغ جلو تعبیه شده است. در قسمت پایین نمای جلو، یک سپر مستطیل شکل با ورودی های هوای بزرگ وجود دارد که چهره ای قدرتمند به کوپا بخشیده است. در دو طرف سپر نیز چراغ های نازک مه شکن قرار گرفتند که نمای خوبی به این بخش داده است. به طور کلی نمای جلوی این خودرو باوجود کپی بودن هماهنگی خوبی با سایر اجزا داشته و زیبایی خود را حفظ کرده است.

خودرو ریگان کوپا از نظر طراحی داخلی زیبا و چشم نواز است. به هنگام وارد شدن به آن یک صفحه لمسی 9 اینچی در مرکز داشبور و یک صفحه تمام دیجیتال برای کنترل تجهیزات در قسمت پشت آمپر و کلیدهای فراوان در بخش های مختلف، به چشم می خورد. کیفیت متریال به کار رفته در ساخت اجزای کابین از پلاستیک درجه یک و چرم با کیفیت است که نسبت به سایر خودروهای چینی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. داخل کابین خودرو کوپا در سه رنگ کرم، مشکی و موکا به بازار عرضه شده است. این خودرو دارای صندلی های راحت و فضای کافی برای سرنشینان است و صندوق عقب نیز حجمی معادل 334 لیتر دارد. به طور کلی طراحی کابین ریگان T210 هماهنگی مناسبی با بدنه خود داشته و حس مدرن بودن را القا می کند.

خودرو ریگان کوپا در ایران مجهز به یک موتور 1.5 لیتری توربو، 4 سیلند، 16 سوپاپ است که قادر است نیرویی معادل 156 اسب بخار در 5700 دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور 210 نیوتن بر متر تولید نماید و این نیرو را از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل نماید. میزان مصرف سوخت این خودرو در سیکل ترکیبی در هر صد کیلومتر 8.6 لیتر بوده و میزان استاندارد آلایندگی آن نیز یورو 5 اعلام شده است. این خودرو در تست های ایمنی موسسه ان کپ شرکت نکرده ولی از نظر تجهیزات ایمنی مجهز به شش کیسه هوا، سیستم پایداری الکترونیکی، سیستم کنترل کشش طولی، سیستم های پایداری در سراشیبی و همچنین ترمز ABS و EBD است.

خودرو ریگان کوپا در سه تیپ متفاوت با نام های اکسکلوسیو، رویال (نیمه فول) و فلگ شیپ (فول) به بازار عرضه شده است که تفاوت آنها در تجهیزات و آپشن هایی است که ارائه می دهند. مجهز ترین تیپ آن یعنی فلگ شیپ دارای امکاناتی نظیر شش عدد کیسه هوا، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، تنظیم برقی صندلی راننده در 8 جهت و صندلی سرنشین در 4 جهت، صفحه نمایش تمام لمسی به سایز 9 اینچ مجهز به MP5 و هشت عدد بلندگو، شارژ بی‌سیم باطری تلفن همراه،  صندلی‌های چرمی با دو عدد گرم‌کن صندلی جلو، دوربین 360 درجه به علاوه نمایشگر میدان دید عقب، فرمان چرمی چند منظوره با کنترل روی فرمان،  رادار کنترل رانندگی بین خطوط، تهویه مطبوع اتوماتیک مجهز به یونایزر و دریچه سرنشینان عقب، فرمان برقی EPS، باز و بسته شدن درب صندوق عقب به صورت برقی و با سنسور پایی، چراغ‌های جلو اتوماتیک با تنظیم ارتفاع، چراغ مشایعت تا منزل در تاریکی، نمایشگر فشار باد لاستیک، با کامپیوتر سفری و جی پی اس، چراغ جلو از نوع پروژکتوری زنون به همراه دی لایت، آینه‌های جانبی برقی جمع شونده مجهز به گرم‌کن و راهنما، برف‌پاک‌کن ژله‌ای با سنسور باران، سنسور پارک جلو و عقب و نقطه کور، قابلیت خودکار بالابرها شیشه‌ها، تنظیمات ضد انعکاس نور آیینه داخل وسط، در قسمت خروجی بار، امکان انتخاب حالت‌های متفاوت برای نشان‌دهنده‌های پشت فرمان و… است.

قیمت خودرو ریگان کوپا

قیمت خودرو ریگان کوپا T210 رویال در تاریخ هفدهم مهر 98 در بازار صفر کیلومتر حدود 335 میلیون تومان و در بازار دست دوم بالای 310 میلیون تومان معامله می شود.

مزایا و معایب خودرو ریگان کوپا

مزایا

  • استفاده از مواد با کیفیت در ساخت کابین
  • قدرت خوب پیشرانه
  • تجهیزات و امکانات زیاد
  • طراحی زیبای داخل و بیرون خودرو

معایب

  • کمبود قطعات یدکی
  • خدمات پس از فروش بد
  • ارگونومی نچندان خوب صندلی های جلو
  • قیمت بالا
  • تک دیفرانسیل بودن
  • کاهش قیمت در بازار دست دوم
  • عدم هماهنگی گیربکس با موتور

ارزش خرید خودرو ریگان کوپا

خودرو ریگان کوپا تنها ویژگی خوبی که دارد امکانات زیاد آن و طراحی جذاب آن است. این خودرو به علت خدمات پس از فروش نچندان خوب، قطعات یدکی کمیاب و بازار دست دوم بد، ارزش خرید بالایی ندارد. علاوه بر این، آینده این خودرو به علت وضعیت تحریم ها و توقف تولید برخی از خودروهای چینی در ایران، کمی نامشخص است. اگر قصد خرید این خودرو را دارید می توانید نگاهی به رقبای این خودرو یعنی هاوال H9، چری تیگو 5 و هایما S5 بیاندازید.

جمع بندی خودرو ریگان کوپا

خودرو ریگان کوپا که با نام T210 نیز شناخته می شود یک کراس اوور چینی است که توسط ریگان خودرو در ایران مونتاژ می شود. این خودرو از امکانات بسیار زیاد و طراحی زیبایی برخوردار است که از خدمات پس از فروش ضعیفی رنج می برد. در شرایط کنونی که برخی از برندهای چینی بازار ایران را ترک کردند، آینده این خودرو نیز در هاله ای از ابهام قرار دارد.

لایوکار بازدید : 50 پنجشنبه 25 مهر 1398 نظرات (0)

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. شرکت فرانسوی سیتروئن که از نام سازنده آن یعنی آندره سیتروئن گرفته شده است در سال 1919 در فرانسه تاسیس شد. این کمپانی که در صنعت خودروسازی فعالیت می کند، در بازارهای جهانی به داشتن خودروهای راحت و نرم در رانندگی مشهور است و در حال حاضر بخشی از گروه پژو سیتروئن به حساب می آید. یکی از محصولات این کمپانی سیترون C3 نام دارد که در کلاس هاچ بک قرار می گیرد و برای نخستین بار در سال 2006 و سومین نسل آن در سال 2016 وارد بازار شد. این خودرو از سال 1397 توسط شرکت سایپا در دو نسخه فول و فول آپشن، مونتاژ و به بازار داخلی کشورمان راه پیدا کرد. در ادامه نگاهی به  خودرو سیتروئن C3 خواهیم داشت.

نقد و بررسی خودرو سیتروئن C3

طراحی بدنه خودرو سیتروئن C3 مدرن و هیجان انگیز است. استفاده از دو رنگ متفاوت در بدنه، سقف و برخی قسمت ها، ظاهری اسپرت به آن بخشیده است. این خودرو دارای جلو پنجره مشکی است و دو نوار باریک کرومی در بالای آن و اطراف لگوی سیتروئن قرار گرفته و تا چراغ های زنون ادامه دارد. استفاده از دو رنگ متفاوت اطراف چراغ های مه شکن جلو، چهره ای متفاوت به این خودرو بخشیده است. این رنگ معمولا همرنگ سقف بوده و با رنگ بدنه متفاوت است. این تفاوت رنگ در آینه های بغل نیز مشاهده می شود که نشان از طراحی متفاوت این خودرو دارد. از دیگر بخش های قابل توجه، وجود قسمت سیاه رنگ در بدنه جانبی خودرو است که ایربامپ نام دارد و با وجود هفت کپسول هوا روی آن از خراشیدگی و ساییدگی خودرو محافظت می کند که در نگاه اول کمی عجیب به نظر می رسد. خودرو سیتروئن C3 این خودرو تنها با سقف قرمز رنگ موجود است اما در کشورهای خارجی با رنگ های مختلفی قابل سفارش است.

این خودرو از نظر طراحی داخلی نیز همانند بیرون آن به جزئیات پرداخته و از ترکیب رنگ و استفاده از خطوط توانسته اسپرت بودن خود را مانند بیرون حفظ نماید. به هنگام ورود به داخل کابین این خودرو نوار قرمز رنگی که دورتا دور داشبورد و کنسول قرار گرفته نظر افراد را به خود جلب می کند. جنس مواد به کار رفته داخل کابین از ترکیب پلاستیک، چوب و چرم مصنوعی با کیفیت است. فضایی که سیترون C3 در اختیار سرنشینان قرار می دهد با توجه به هاچ بک بودن این خودرو، مناسب ارزیابی می شود. فضای صندوق عقب نیز با جابه جا کردن صندلی ها فضای بیشتری در اختیار سرنشینان قرار می دهد.

خودرو سیتروئن C3 مجهز به یک موتور توربو شارژ 1.6 لیتر، 4 سیلندر، 16 سوپاپ است که قادر است 163 اسب بخار در 6000 بر دقیقه و حداکثر گشتاور 243 نیوتون بر متر تولید نماید و آن را از طریق یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل می کند. شتاب صفر تا صد این خودرو 8 ثانیه و سرعت حداکثر آن 213 کیلومتر بر ساعت است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو معادل 6.7 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است. استاندارد آلایندگی این خودرو نیز یورو 6 می باشد. خودرو سیتروئن C3 در تست تصادفات موسسه یورو انکپ توانسته است موفق به کسب 5 ستاره ایمنی شود.

برخی از امکانات ایمنی خودرو سیتروئن C3 شامل قفل کودک، نمایشگر قفل بودن درب‌های خودرو، قفل مرکزی کلی و قفل مرکزی اتوماتیک درهای خودرو هنگام حرکت، چراغ اخطار و هشدار صوتی نبستن کمربند ایمنی راننده، سیستم هشدار زمان استراحت برای آگاهی دادن به راننده به منظور جلوگیری از به خواب رفتن او، چراغ هشدار در صورت گرفتن ترمز شدید، سیستم دزدگیر ضد سرقت پیشرفته است که تنها بخشی از امکانات ایمنی این خودرو می باشد.

قیمت خودرو خودرو سیتروئن C3

قیمت خودرو سیتروئن C3 در تاریخ شانزدهم مهر 98 در بازار صفر کیلومتر حدود 335 میلیون تومان و در بازار دست دوم بالای 215 میلیون تومان معامله می شود.

مزایا و معایب خودرو سیتروئن C3

مزایا

  • طراحی اسپرت و هیجان انگیز
  • تجهیزات و امکانات خوب
  • راندمان بسیار خوب موتور
  • مصرف سوخت مناسب

معایب

  • توقف تولید
  • قیمت بالا

ارزش خرید خودرو سیتروئن C3

خودرو سیتروئن C3 دارای پیشرانه قوی، مصرف سوخت اقتصادی و طراحی زیبا است که ارزش خرید بالایی دارد. اما از آن جایی که این خودرو پس از برجام وارد کشورمان شد، نتوانست به فروش خوبی دست پیدا کند. اکنون پس از گذشت یک سال از ورودش به بازار، مونتاژ آن به تعلیق در آمده و در حال حاضر آینده ای را نمی توان برای این خودرو در کشورمان متصور شد. در هر صورت این خودرو رقبایی همچون پژو 2008، رنو کپچر، مزدا 2 و هیوندای i20 را در مقابل خود دارد که می تواند گزینه معقول تری برای خرید به شمار آید.

جمع بندی خودرو سیتروئن C3

خودرو سیتروئن C3 یک هاچ بک شهری است که حدود یک سال از مونتاژ آن در داخل کشور توسط گروه خودروسازی سایپا می گذرد و در حال حاضر به علت تحریم ها توقف تولید شده است. این خودرو باوجود کیفیت بالا، ایمنی مناسب و پیشرانه قوی، متاسفانه بازار خوبی نداشته و در وضعیت تعلیق به سر می برد.

لایوکار بازدید : 33 پنجشنبه 25 مهر 1398 نظرات (0)

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. شرکت خودروسازی رنو از فعالان صنعت خودروسازی در جهان است که سابقه ای طولانی در طراحی و ساخت خودروهای سبک و سنگین دارد. یکی از محصولات این خودرو ساندرو نام دارد که با همکاری دو تیم برزیلی و رومانیایی در فرانسه طراحی و در سال 2008 به بازار عرضه شد. پس از ده ماه، خط تولید رنو در کشور برزیل از نسخه استپ وی ساندرو رونمایی کرد که با خودرو ساندرو معمولی تفاوت های جزئی در ظاهر داشت. این خودرو در رده کراس اوور های کوچک طبقه بندی می شود که توسط پارس خودرو در سال 1395 وارد بازار داخلی کشورمان شد و هم اکنون به علت مشکلات تحریم ها، تولید آن متوقف شده است. در ادامه نگاهی به خودرو  رنو ساندرو استپ وی  می اندازیم.

نقد و بررسی خودرو رنو ساندرو استپ وی

از نظر طراحی ظاهری تفاوت خیلی زیادی میان نسخه استپ وی با مدل هاچ بک ساندرو وجود ندارد، حالت کلی این دو خودرو یکسان بوده و تنها تفاوت را می توان در برخی قسمت ها مانند گل گیر، سپرهای عقب و جلو، اضافه شدن باربند، مرتفع شدن ارتفاع استپ وی، تغییر رینگ ها و اضافه شدن قطعات پلاستیکی مشاهده کرد. در قسمت جلوی خودرو استپ وی شاهد جلو پنجره مشکی رنگ هستیم که ظاهر آن را اسپرت تر کرده است. در بدنه جانبی این خودرو از فلاپ دور گلگیر استفاده شده است که در برخورد با جسم سخت از آسیب دیدن بدنه جلوگیری می کند. در قسمت عقب خودرو ساندرو استپ وی نیز با سپر مشکی رو به رو هستیم. به طور کلی طراحی این خودرو چینی قابل قبول ارزیابی می شود.

خودرو رنو ساندرو استپ وی از نظر طراحی داخلی تغییرات چندانی نسبت به ساندرو هاچبک نداشته و شباهتی نیز به کابین رنو تندر 90 دارد. طراحی داخل هر دو، ساده و بی هیجان بوده، هرچند کابین ساندرو استپ وی در نسل جدید به تجهیزاتی اعم از نمایشگر در مرکز داشبورد، کلیدهای کنترلی، سانروف و شکل جدیدی از ورودی ‌های هوا مجهز شده است. اما با وجود تغییرات و اضافه شدن تجهیزات در نسل جدید، همچنان حس خوبی را به سرنشینان القا نمی کند. علاوه بر این اجزای کابین از مواد خشک و بی کیفیت ساخته شده که برای خودروهای مونتاژ داخلی چیز جدیدی نیست.

خودرو رنو ساندرو استپ وی مجهز به یک موتور 1.6 لیتری 4 سیلند 16 سوپاپ است که قادر است 105 اسب بخار قدرت در 5750 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 140 نیوتون متر در 3750 دور در دقیقه تولید نماید و آن را از طریق یک جعبه دنده 5 سرعته دستی و یا 4 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل نماید. موتور این خودرو همان موتور K4M 696 به کار رفته در خودرو تندر 90 است. شتاب صفر تا صد این خودرو 11.5 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن برسد 170 کیلومتر بر ساعت می باشد. مصرف سوخت این خودرو در سیکل ترکیبی 8 لیتر در هر صد کیلومتر و استاندارد آلایندگی این خودرو نیز یورو 4 اعلام شده است. در بخش ایمنی رنو ساندرو استپ وی در تست تصادفات موسسه یورو انکپ برای ایمنی در بخش سرنشینان بزرگسال 3 ستاره ایمنی، در بخش سرنشینان خردسال 4 ستاره و یک ستاره ایمنی برای عابران پیاده دریافت نماید.

خودرو ساندرو استپ وی تجهیزات و امکانات خیلی زیادی نداشته و در مقایسه با برخی خودروهای چینی هم رده خود، در این بخش ضعیف عمل کرده است. از تجهیزات این خودرو می توان به شیشه‌های برقی مجهز به گرمکن، آینه جانبی برقی، سیستم صوتی با چهار باند، مه‌شکن جلو و عقب، 2 کیسه هوا، فرمان هیدرولیک، کنترل سیستم صوتی از پشت فرمان، شیشه بالابر برقی جلو و عقب، سیستم ضد سرقت، کامپیوتر اطلاعات سفری اشاره کرد.

قیمت خودرو خودرو رنو ساندرو استپ وی

قیمت خودرو رنو ساندرو استپ وی نسخه اتوماتیک در تاریخ پانزدهم مهر 98 در بازار صفر کیلومتر حدود 180 میلیون تومان و در بازار دست دوم بالای 115 میلیون تومان معامله می شود.

مزایا و معایب خودرو رنو ساندرو استپ وی

مزایا

  • کابین جادار
  • موتور دیزلی قوی
  • داشتن استهلاک پایین
  • ابعاد مناسب خودرو برای استفاده شهری

معایب

  • کیفیت سواری نچندان خوب
  • امکانات و تجهیزات کم
  • استفاده زیاد از پلاستیک در کابین
  • صندلی های غیر ارگونومیک
  • نفوذ صدای موتور به داخل کابین

ارزش خرید خودرو رنو ساندرو استپ وی

خودرو ساندرو استپ وی با وجود فضای خوب داخل کابین، هندلینگ مناسب، پیشرانه قابل قبول و ترمز کارآمد برای استفاده در سفرهای داخل شهری گزینه مناسبی برای خانواده ها به حساب می آید. این خودرو مانورپذیری خوبی داشته ولی به علت سبک بودن در جاده های برون شهری و کوهستانی باید با احتیاط رانندگی کرد. شتاب ساندرو استپ وی از خودرو ساندرو بهتر عمل می کند و به علت مرتفع بودن آن، هندلینگ بهتری نسبت به ساندرو دارد. ساندرو استپ وی در نسخه دنده ای نسبت به رقبای چینی هم قیمتی جذاب تر بوده و میزان استهلاک آن نیز پایین تر است. اگر قصد خرید این خودرو را دارید می توانید به رقبای این خودرو یعنی دانگ فنگ H30 کراس، برلیانس C3 کراس و چانگان CS35 نیز نگاهی بیاندازید. خودرو دانگ فنگ H30 کراس از تجهیزات و امکانات بیشتر و طراحی جذابتر نسبت به ساندرو استپ وی برخوردار است ولی خودرو رنو ساندرو استپ وی از استهلاک کمتری برخوردار است. اما هر دو از فروش و محبوبیت زیادی در کشور برخوردار است.

جمع بندی خودرو رنو ساندرو استپ وی

خودرو رونو ساندرو استپ وی از سال 1395 روی خط تولید شرکت پارس خودرو قرار گرفت و وارد بازار داخلی کشورمان شد. این خودرو در واقع نسخه کراس اوور ساندرو معمولی به حساب می آید که تفاوتی در جزئیات ظاهری با ساندرو معمولی داشت. ساندرو استپ وی از استهلاک پایین، موتور کارآمد و فضای کافی کابین بهره می برد و یکی از خودروهای محبوب در بازار به حساب می آید و رقبایی همچون دانگ فنگ H30 کراس، برلیانس C3 کراس و چانگان CS35 دارد. این خودرو در حال حاضر به علت تحریم های موجود، توقف تولید شده است.

لایوکار بازدید : 44 چهارشنبه 24 مهر 1398 نظرات (0)

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. شرکت پژو توسط امیل پژو در سال 1810 تاسیس و هم اکنون در زیرمجموعه گروه سیتروئن فعالیت می کند. این کمپانی با هدف تولید خودروهای کم مصرف و با کیفیت به عرضه خودروهای خود در بازار جهانی می پردازد. بعد از موفقیتی که پژو 206 برای کمپانی پژو رغم زد و لقب پرفروش ترین خودرو این شرکت را طی گذشت 20 سال به همراه داشت، این کمپانی تصمیم گرفت به تاثیر از طراحی 206 خودرویی جدید ارائه نماید. خودرو 206 پلاس که در ایران با نام 207i شناخته می شود در واقع فیس لیفتی از پژو 206 است که در سال 2009 به بازار عرضه شد. البته ناگفته نماند این خودرو در ایران با مدل عرضه شده در بازارهای جهانی بسیار متفاوت است. در ادامه نگاهی به خودرو پژو 207i ایران خودرو خواهیم پرداخت.

نقد و بررسی خودرو پژو 207i

خودرو پژو 207i از نظر طراحی بیرونی تغییرات اندکی نسبت به پژو 206 داشته است. در نگاه اول این تغییر در طراحی چراغ های جلو بیشتر از هرچیزی احساس می شود. داخل چراغ های جدید، لنز به همراه ال ای دی به کار رفته که علاوه بر داشتن ظاهری جدید، نگاه ها را نیز به خود جلب می کند. خودرو پژو 207i در قسمت کاپوت، گلگیرها، سپر و نمای پشت تغییرات چندانی ندارد. البته قسمت پلاستیکی نوار عقب بیشتر شده و دو چراغ هشدار قرمز نیز در دو طرف قسمت سیاه رنگ دیده می شود. اما در نگاه کلی ناهماهنگی هایی در بدنه پژو 207 به چشم می خورد که ناشی از تلفیق دو سبک قدیمی و جدید است.

با ورود به داخل کابین خودرو پژو 207i تغییراتی را می بینیم که شامل تغییرات ظاهری داشبورد، غربیلک فرمان، پنل پشت فرمان و نمایشگر رنگی لمسی بالای داشبور است که زیبایی نسبتاً خوبی در مقایسه با 206 به کابین بخشیده است، اما تغییرات چندانی درکنسول میانی دیده نمی شود. مواد به کار رفته در اجزای داخلی نیز از کیفیت چندانی برخوردار نیستند که این موضوع برای خودروهای مونتاژ داخل کشور چیز جدیدی نیست. روکش صندلی های پژو 207i از جنس پارچه بوده و صندلی های ردیف دوم مانند خودرو پژو 206 فضای کمی را در اختیار سرنشینان قرار می دهد.

خودرو پژو 207i مانند خودرو پژو 206 از موتور TU5 بهره می برد. این پیشرانه با حجم 1.6 لیتر، 4 سیلندر و 16 سوپاپ قادر است قدرتی معادل 105 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه و گشتاور 142 نیوتون در 4000 دور در دقیقه تولید نماید. یکی از ایرادهای خودرو پژو 207 گیربکس آن است که AL4 نام دارد و علاوه بر اینکه به موقع معکوس نمی دهد، دارای تاخیر و ضربه های نسبتاً شدیدی است. این خودرو 11.6 ثانیه زمان لازم دارد تا به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعتی که پژو 207i می تواند به آن برسد 190 کیلومتر بر ساعت می باشد. مصرف سوخت خودرو پژو 207i در سیکل ترکیبی 6.6 لیتر در هر صد کیلومتر  است که اقتصادی به نظر می رسد. استاندارد آلایندگی آن نیز یورو 4 اعلام شده است. از نظر ایمنی خودرو پژو 207i در سال 1396 توانسته است در تست تصادفات موسسه ان کپ، 4 ستاره ایمنی دریافت نماید.

از تجهیزات و امکانات رفاهی خودرو پژو 207i می توان به دماسنج روی داشبورد، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو، سیستم کنترل بخار بنزین، چراغ مه شکن جلو و عقب، دارای حسگر دماسنج و قاب رنگی، آینه‌های جانبی برقی، قفل مرکزی با سوییچ کنترل از راه دور رادیویی، سیستم ضد سرقت ایموبیلایزر، کمربندهای ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، چراغ همراهی تا درب منزل در محیط های تاریک، سیستم تهویه اتوماتیک فرمان هیدرولیک، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، پشت سری جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه، شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب، صندلی عقب 2 تکه با قابلیت تاشوندگی، پشت سری صندلی عقب با قابلیت تنظیم ارتفاع، رینگ اسپرت آلومینیومی، سیستم تنظیم سرعت برف پاک‌کن با سرعت خودرو، پک لوک (قطعات هم رنگ بدنه)، افکت طرح فلز داخلی، روکش صندلی طرح ناتیس، سیستم‌های هشدار دهنده مانند: کم شدن بنزین، روشن ماندن چراغ‌ها، اشکال در موتور، کم‌شدن روغن موتور، جاماندن سوئیچ، بازماندن درها اشاره کرد.

قیمت خودرو پژو 207i

قیمت خودرو پژو 207i نسخه دستی در تاریخ دوازدهم مهر 98 در بازار صفر کیلومتر حدود 119 میلیون تومان و در بازار کارکرده بالای 63 میلیون تومان معامله می شود.

مزایا و معایب خودرو پژو 207i

مزایا

  • تجهیزات رفاهی نسبتاً خوب
  • طراحی خوب و جوان پسند
  • کم مصرف و در عین حال قدرتمند بودن موتور
  • قابلیت دینامیکی مناسب نسبت به رقبا

معایب

  • قیمت بالا
  • بی کیفیت بودن کابین
  • قطعات فنی بی کیفیت
  • گیربکس نچندان کارآمد
  • مونتاژ بی کیفیت
  • فضای کم در ردیف دوم

ارزش خرید خودرو پژو 207i

یکی از رقبای خودرو پژو 207i خودرو رنو ساندرو است که از نظر امکانات و تجهیزات و کابین نسبت به آن برتر است اما از نظر کیفیت و فنی، خودرو رنو ساندرو اتوماتیک گزینه بهتری به شمار می رود. اما اگر به دنبال شتاب بالا هستید پژو 207i برای شما مناسب نیست اما بازار دست دوم بهتری نسبت به رنو ساندور دارد. به طور کلی اگر به دنبال یک هاچ بک کوچک اقتصادی هستید که شبکه گسترده نمایندگی در کشور داشته باشد می توانید به خودرو پژو 207i فکر کنید.

جمع بندی خودرو پژو 207i

خودرو پژو 207i محصول ایران خودرو است که در واقع فیس لیفتی از 206 به حساب می آید. این خودرو طراحی اسپرت و جوان پسندانه ای داشته و با بهره مندی از سوخت پایین، قدرت موتور بالا و چالاکی محبوبیت خاصی میان خانواده ها بخصوص جوانان در بازارهای جهانی دارد. این خودرو با امکانات و تجهیزات زیاد در دو نوع دستی و اتوماتیک در بازار داخلی عرضه شده است. این خودرو در سایر کشورها مانند آرژانتین، برزیل، مالزی و چین نیز عرضه می شود که با نمونه داخلی کمی متفاوت است. خودرو پژو 207i با امتیازاتی همچون سوخت پایین، ایمنی، موتور پر قدرت، طراحی زیبا و خدمات پس از فروش گسترده برای خانواده های 3 الی 4 نفره می تواند انتخاب مناسبی باشد.

لایوکار بازدید : 55 چهارشنبه 24 مهر 1398 نظرات (0)

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. شرکت خودروسازی چری در سال 1999 در شهر آنهوی چین تاسیس شد که یکی از قدیمی ترین کمپانی های کشور چین در صنعت خودروسازی به حساب می‫آید که رتبه دهم ساخت و مونتاژ خودرو در این کشور را در کارنامه دارد. شرکت چری محصولات خود را در بسیاری از کشورها از جمله برزیل، مصر، مراکش، آفریقای جنوبی و ترکیه عرضه می کند. این شرکت از سال 2003 شروع به تولید انواع خودروهای سواری کرد و به سرعت با رشد قابل توجه ای در بازارهای جهانی رو به رو شد. یکی از محصولات پر طرفدار این شرکت سدان آریزو 6 است که در سال 2018 از آن رونمایی شد. این سدان کامپکت در واقع نسخه جدیدی از آریزو 5 است که از طراحی مدرن و تجهیزات بالایی بهره می برد. خودرو چری آریزو 6 توسط شرکت مدیران خودرو وارد بازار ایران شده است و یکی از زیباترین خودروهای چینی حال حاضر در بازار است.

نقد و بررسی خودرو چری آریزو 6

طراحی بدنه خودرو چری آریزو 6 بسیار زیبا و هیجان انگیز است و از چهره ای جذاب و مدرن برخوردار است. چراغ های این خودرو مانند بسیاری از خودروهای جدید بسیار کشیده می باشد که چهره ای مرموز به این خودرو داده است. بکارگیری خطوط تیز متعدد، نمایی X شکل به قسمت جلویی خودرو بخشیده که در نگاه نخست، شما را به خود مجذوب می کند. خطوط به کار رفته در قسمت های جانبی نیز چری را بزرگتر و عضلانی تر کرده است. وجود جلو پنجره بزرگ و مشبک با خطوط کرومی زیاد، باعث اسپرت تر شدن ظاهر این خودرو شده است.

طراحی داخلی چری آریزو 6 مانند طراحی بیرونی آن از ویژگی های اسپرت و لوکس برخوردار بوده و در نگاه اول شما را مجذوب خود می کند. بخصوص نورپردازی آبی رنگی که داخل کابین به چشم می خورد به زیبایی هرچه بیشتر کابین کمک کرده است. جنس مواد به کار رفته در ساخت اجزای داخلی، داشبورد و فرمان باکیفیت بوده ولی همچنان به پای خودروهای اروپایی نمی رسد. جنس روکش صندلی های جلو و عقب و برخی از قسمت های داخلی از جنس چرم مرغوب می باشد. فضای داخل کابین جادار بوده و سرنشینان فضای کافی برای پا و سر، بخصوص در ردیف دوم، در اختیار دارند. فضای بار صندوق عقب خودرو چری آریزو 6 نیز جادار بوده و فضای زیادی برای حمل چمدان های مسافرتی در اختیار شما قرار می دهد.

خودرو چری آریزو 6 مجهز به یک پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپ توربو شارژ با حجمی معادل 1.5 لیتر است که قادر است قدرتی معادل 147 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه و گشتاور 210 نیوتون متر تولید نماید. این خودرو به 9.2 ثانیه زمان نیاز دارد تا به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد. مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل ترکیبی 6.2 در هر صد کیلومتر  است که برای این سدان اقتصادی به نظر می رسد. استاندارد آلایندگی این خودرو نیز یورو 5 اعلام شده است.

از تجهیزات خودرو چری آریزو 6 می توان به چراغ های ترمز LED دارای مه شکن، مجهز به روکش چرمی، قابلیت تا شدن صندلی عقب، صندلی های مجهز به روکش چرم دارای تنظیم دستی (۶ جهته راننده)، دارای مانیتور مولتی مدیای ۹ اینچی با قابلیت موبایل مپینگ، رهیاب و GPS صفحه نمایش TFT ۳.۵ اینچی درون صفحه کیلومتر، چراغ های جلو دارای تنظیم ارتفاع الکتریکی، دارای سنسور نور برای روشن شدن خودکار چراغ ها، دارای چراغ بدرقه و پنل روشنایی روی درب خودرو، دارای چراغ روشنایی روز، شیشه عقب دارای گرمکن، هر چهار شیشه دارای بالابر برقی اتوماتیک، آینه های جانبی با تنظیم و تا شوندگی برقی مجهز به گرمکن، دارای سیستم تهویه مطبوع دوگانه اتوماتیک با پنل لمسی، خروجی مجزای تهویه برای سرنشینان عقب، غربیلک فرمان ۳ شاخه دارای روکش چرمی و مجهز به کلید های کنترلی چند منظوره اشاره کرد.

قیمت خودرو چری آریزو 6

خودرو چری آریزو 6 اکسلنت در بازار صفر کیلومتر حدود 350 میلیون تومان و در بازار دست دوم بالای 100 میلیون تومان است.

مزایا و معایب خودرو چری آریزو 6

مزایا

  • داشتن طراحی مدرن و زیبا
  • تجهیزات رفاهی بسیار زیاد
  • کابین لوکس و مجلل
  • گیربکس کارآمد
  • مصرف اقتصادی

معایب

  • قیمت بالا
  • افت قیمت در بازار دست دوم

ارزش خرید خودرو چری آریزو 6

از رقبای چری آریزو 6 می توان به سراتو 2017، اشاره کرد که از نظر تجهیزات رفاهی، معیارهای فنی، ایمنی، کیفیت سواری خودرو کیا سراتو عملکرد بهتری داشته و آریزو در بخش طراحی امتیاز بالاتری می گیرد. قیمت بالای این خودرو نیز در برابر خودروهای سراتو و النترا از ارزش خرید کمتری برخوردار است. با رنج قیمتی که چری آریزو 6 دارد می توان از بازار دست دوم خودروهای اروپایی و معتبری خریداری کرد که گزینه منطقی تری به نظر می رسد. اگر قصد خرید چری آریزو 6 را دارید می توانید به گزینه های دیگری مانند پژو 2008 و نمونه های دست دوم تیوولی هم فکر کنید.

جمع بندی خودرو چری آریزو 6

خودرو چری آریزو یک سدان چینی است که در سال 2018 رونمایی شد و توسط مدیران خودرو به بازار داخی کشورمان راه پیدا کرد. این خودرو که از طراحی زیبا و لوکس بهره مند است یکی از زیباترین خودروهای چینی حال حاضر بازار کشور است که تجهیزات رفاهی زیادی داشته و کم مصرف است اما قیمت بالای آن در بازار خرید باعث می شود که ما گزینه های کارکرده خودروهای معتبر اروپایی را به جای خرید این خودرو به شما پیشنهاد بدیم.

لایوکار بازدید : 43 چهارشنبه 24 مهر 1398 نظرات (0)

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. شرکت لیفان یکی از شرکت های با سابقه چینی است که در سال 1992 تاسیس شد. این شرکت در زمینه صنعت خودرو و موتور سیکلت بسیار فعال است و علاوه بر کشور ایران در سایرکشورهای مصر، آذربایجان، روسیه و اروگوئه نیز خط تولید دارد. نخستین خودروی کراس‌اوور این شرکت مدل X60 می‌باشد که برای اولین بار در سال 2011 به بازار جهانی عرضه شد و در سال 2015 فیس لیفت جدیدی از آن به بازار آمد. این خودرو در ابتدا در سال 1391 توسط شرکت کرمان موتور در نسخه دستی و سپس در سال 1396 در نسخه اتوماتیک با طراحی جدید به بازار داخلی معرفی شد. در ادامه نگاهی به خودرو لیفان X60 خواهیم داشت.

نقد و بررسی خودرو لیفان X60

طراحی بدنه خودرو لیفان X60 زیبا و مدرن بوده و با سایر اجزای بدنه خود هماهنگی دارد. این خودرو از بدنه ای قوی و محکم ساخته شده و حجم دهی و خطوط به کار رفته روی بدنه، حس خوبی را به بیننده انتقال می دهد. نمای جلوی خودرو لیفان X60 دارای پتجره ای کرومی است که در نسخه 2015 به صورت میله های عمودی قرار گرفته و نسبت به نسخه قبلی، جلوه ای زیباتر پیدا کرده است. استفاده از لامپ های ال ای دی در چراغ های این خودرو، به هنگام روشن شدن، جلوه ای زیبا به ظاهر این خودرو می بخشد.

طراحی داخلی خودرو لیفان X60 در یک نظر شبیه خودرو تویوتا راو 4 است. این خودرو دارای کنسول دولایه بوده که جلوه ای خاص به داخل خودرو بخشیده است. روی پنل کنترل ضبط و تهویه سه کلید چرخشی بزرگ به چشم می خورد که دسترسی را برای راننده راحت تر کرده است. مواد به کار رفته در ساخت اجزای داخل کابین، مانند بسیاری از خودروهای چینی از کیفیت پایینی برخوردار است. از ویژگی های مثبت داخل کابین، استفاده از رنگ آبی در نمایشگر ساعت و سرعت است که به جذابیت نمای پشت فرمان کمک کرده است. خودرو لیفان X60 از حداکثر فضا برای سرنشینان و راننده استفاده کرده و فضای کافی برای سر و پاها در ردیف دوم وجود دارد. نکته جالب توجه این خودرو قابلیت جدا شدن صندلی های عقب است و زمانی به کار شما می آید که بخواهید وسیله ای مانند دوچرخه و یا قایق بادی را در فضای بار قرار دهید، به این ترتیب از فضای کافی برخوردار خواهید شد.

خودرو لیفان X60 از نظر فنی به یک پیشرانه 1.8 لیتری 4 سیلندر 16 سوپاپ مجهز است که قادر است 131 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و گشتاور 168 نیوتون متر در دور موتور 4200 تولید نماید. این قدرت توسط یک جعبه دنده 5 سرعته دنده ای به چرخ های جلو منتقل می شود. مصرف سوخت این خودرو در صد کیلومتر در سیکل ترکیبی حدود 10 لیتر است. لیفان X60 به 12 ثانیه زمان نیاز دارد تا به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و استاندارد آلایندگی این خودرو نیز یورو 4 اعلام شده است. این خودرو در تست تصادفات ایمنی موسسه سی ان کپ، موفق به دریافت 4 ستاره ایمنی شده است.

برخی از امکانات و تجهیزات خودرو لیفان X60 شامل: سیستم کولر و تهویه مطبوع، آینه های جانبی برقی، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، ترمز ABS چهارکاناله و EBD، سنسور دنده عقب، سیستم تنظیم چراغها، قفل ایمنی کودک، چراغ ترمز سوم، گرم کن شیشه عقب، پرده شیشه عقب، سانروف دو حالته برقی با شیشه چاپ سیلک مانع تابش مستقیم نور خورشید، شیشه بالابر برقی، برف پاک کن عقب، چراغ مه شکن جلو و عقب، درب بازکن صندوق و باک از داخل، قفل مرکزی و سیستم هشدار دهنده باز بودن درب، سیستم ضد سرقت، فرمان هیدرولیکی تلسکوپی قابل تنظیم، سیستم CD با 6 بلندگو و ... است.

قیمت خودرو لیفان X60

قیمت خودرو لیفان X60 نسخه دنده ای در تاریخ نهم مهر 1398 در بازار دست دوم در محدوده قیمتی 85 تا 130 میلیون تومان معامله می شود.

مزایا و معایب خودرو لیفان X60

مزایا

  • فضای مناسب کابین و صندوق عقب
  • دارای سانروف برقی
  • طراحی نسبتا مناسب
  • ابعاد مناسب شهری

معایب

  • استهلاک بالا
  • قدرت نه چندان زیاد موتور
  • کیفیت پایین ساخت
  • بازار دست دوم نچندان خوب
  • ورود صدا به کابین
  • نداشتن توانایی آفرود
  • سواری نسبتا خشک

ارزش خرید خودرو لیفان X60

رقبای لیفان X60 را می توان خودروهایی نظیر ام وی ام X22، جک S3 و چانگان CS35 دانست که خودرو لیفان به نسبت خودرو چانگان ارزان تر و از سطح کیفیت و امکانات پایین تری برخوردار است، در عوض لیفان فضای بیشتری نسبت به ام وی ام و چانگان به سرنشینان خود می دهد. علاوه بر این، خودرو چانگان  CS35 ایمنی بیشتر و مصرف سوخت پایین تری نسبت به خودرو لیفان X60 دارد. به طور کل این خودرو با استهلاک بالا، بازار دست دوم نچندان خوب، ارزش خرید بالایی ندارد. در صورت داشتن بودجه بالاتر، می توانید نگاهی به رقبای این خودرو داشته باشید.

جمع بندی خودرو لیفان X60

خودرو لیفان X60 یک کراس اوور چینی است که توسط شرکت کرمان موتور از سال 1391 وارد بازار داخلی کشورمان شد. این خودرو از فضای خوب کابین و صندوق عقب و طراحی قابل قبولی برخوردار است. اما این خودرو استهلاک بالا و مصرف سوخت زیادی داشته و قابلیت آفرد آن نیز ضعیف است. به طور کل شاید قیمت خوب این خودرو نسبت به رقبا و خدمات پس از فروش کرمان موتور، نکته مثبت خرید این کراس اور کوچک چینی باشد.

لایوکار بازدید : 41 چهارشنبه 24 مهر 1398 نظرات (0)

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. شرکت فرانسوی رنو فعالیت خودروسازی خود را از سال 1899 در زمینه طراحی، ساخت و توزیع کلاس‌های مختلف خودرو آغاز و هم اکنون در زمینه طراحی و عرضه وسایل نقلیه تجاری، کامیون، تریلر، تراکتور، اتوریل، اتوبوس و خودروهای برقی فعالیت می‌کند. کمپانی رنو در سال 2011 پروژه جدید خود را با نام کپچر در نمایشگاه ژنو معرفی و پس از دو سال این محصول را به بازارهای جهانی عرضه کرد. رنو با این محصول توانست جایگاه سوم فروش کراس اوورهای کوچک اروپا را در سال 2013 کسب نماید. این خودرو در سال 1394 توسط ایران خودرو وارد بازار ایران شد و با استقبال زیادی هم رو به رو گشت. در ادامه نگاهی به  خودرو رنو کپچر خواهیم انداخت.

نقد و بررسی خودرو رنو کپچر

خودرو رنو کپچر از نظر طراحی هیجان انگیز و کمی منحصربه فرد است که ممکن است در نگاه اول شما را جذب نکند. اما با دقت کردن به جزئیات آن، می توانید تفاوت در طراحی این خودرو و پرداختن به جزئیات آن را مشاهده فرمایید. از نکاتی که می توان در بدنه این خودرو مشاهده کرد، استفاده از دو رنگ متفاوت در بدنه، سقف و سایر بخش هاست که به اسپرت بودن آن کمک کرده است. البته این خودرو چهره ای آشنا دارد و ما را به یاد خودرو کلیو از همین کمپانی می اندازد که شباهت های بسیاری با آن دارد. در خودرو رنو کپچر شما بیشتر شاهد بدنه ای عضلانی با گوشه های گرد هستید تا چهره ای تیز و خشن!

طراحی داخلی رنو کپچر مناسب و هماهنگ با فضای بیرونی آن است. متریال به کار رفته در ساخت این خودرو کمی خشک و ارزان قیمت است که باتوجه به رنج قیمتی رنو کپچر، می توانست از مواد با کیفیت تری در ساخت آن استفاده شود. در تزئیین اجزای داخل کابین از دو رنگ متضاد استفاده شده که به اسپرت بودن آن کمک کرده است. صندلی ها در این کراس اوور نرم هستند اما در مسافرت های طولانی، حس راحتی را به سرنشینان منتقل نمی کند. فضای داخل کابین رنو کپچر از نظر ارتفاع و فضای سر و گردن برای افراد بلند قد نسبتاً مناسب بوده ولی در ردیف دوم کمی فضای عرضی برای سه نفر کوچک به نظر می رسد و افراد قد بلند نیز، در ردیف دوم فضای کافی برای زانوهای خود نخواهند داشت. اما به طور کلی، نسبت به خودروی هاچ بک فضای بیشتری در اختیار سرنشینان قرار می دهد. گنجایش صندوق عقب خودرو رنو کپچر نیز 455 لیتر است که در صورت خواباندن صندلی ها این فضا به 1235 لیتر ارتقا پیدا می کند.

خودرو رنو کپچر به یک پیشرانه 1.2 لیتری 4 سیلندر 16 سوپاپ مجهز به توربو شارژ است که قادر است 120 اسب بخار در 4900 دور در دقیقه و گشتاور 190 نیوتون متر در دور موتور 2000 تولید نماید. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو 5.9 لیتر در هر صد کیلومتر است که یکی از خودروهای کم مصرف به شمار می رود. استاندارد آلایندگی این خودرو یورو 5 اعلام شده است. از نظر ایمنی خودرو رنو کپچر مجهز به 6 کیسه هوا است و در تست تصادف موسسه یورو ان کپ توانسته است 5 ستاره ایمنی دریافت نماید.

برخی از تجهیزاتی که خودرو رنو کپچر در اختیار مشتریان قرار می دهد شامل: سیستم مولتی مدیا 7 اینچی، چهار ایربگ، سیستم تهویه اتوماتیک، دیلایت، گرم کن صندلی های جلو، آینه های تا شونده برقی به همراه گرم کن، فرمان برقی، اتولایت، سنسور و دوربین عقب، کیلس (استارت دکمه‌ای)، کروز کنترل و... می باشد.

قیمت خودرو رنو کپچر

خودرو رنو کپچر در بدو ورودش در بازار داخلی به قیمت 98 میلیون تومان به فروش می رسید. این در حالی است که قیمت این خودرو در تاریخ هشتم مهر 1398 در بازار صفر کیلومتر حدود 375 میلیون تومان و در بازار دست دوم در بازه قیمتی 250 تا 350 میلیون تومان معامله می شود.

مزایا و معایب خودرو رنو کپچر

مزایا

  • پیشرانه قوی
  • مصرف سوخت اقتصادی
  • طراحی بدنه و کابین زیبا
  • گیربکس کارآمد
  • ایمنی بالا

معایب

  • نداشتن قابلیت دو دیفرانسیل
  • کیفیت سواری پایین در سرعت بالا
  • عدم ارائه برخی امکانات و تجهیزات مانند سانروف
  • ترمز کاسه ای عقب
  • فضای داخلی کوچک
  • نداشتن سیستم چهار چرخ
  • استفاده از مواد خشک درکابین
  • قیمت بالا

ارزش خرید خودرو رنو کپچر

خودرو رنو کپچر یکی از خودروهای کاربردی و کارآمد در بازار داخلی کشورمان در مقابل خودروهای چینی به حساب می آید که با خرید آن از شتاب و ساخت عالی و مصرف سوخت پایین بهره مند خواهید شد. هرچند از کیفیت داخل کابین رنج می برد ولی گزینه ای معقول برای خرید یک کراس اوور کوچک در این رنج قیمت به شمار می آید. از رقبای اصلی این خودرو می توان به خودرو پژو 2008، تیگو 7 و سانگ یانگ تیوولی در این بازه قیمتی اشاره کرد.

جمع بندی خودرو رنو کپچر

خودرو رنو کپچر یک کراس اوور کوچک است که با بهره مندی از گیربکس عالی، پیشرانه خوب و سوخت پایین، برای مصرف خانواده ها، جهت تردد درون شهری، بسیار مناسب تلقی می شود. از افتخارات این خودرو کسب جایگاه سوم پرفروش ترین کراس اوور کوچک اروپا در سال 2013 است که نشان از محبوبیت این خودرو در بازارهای اروپایی دارد. هرچند این خودرو نیز مانند سایر خودروهای دیگر دارای معایبی است که در بالا به آنها اشاره شد. اما اگر قصد خرید این خودرو را دارید، می توانید به رقبای آن یعنی سانگ یانگ تیوولی و پژو 2008 نگاهی بیاندازید.

لایوکار بازدید : 41 چهارشنبه 24 مهر 1398 نظرات (0)

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. خودرو پژو 2008 یک شاسی بلند کوچک شهری است که پروژه آن توسط شرکت فرانسوی پژو در سال 2013 آغاز شد. این خودرو تاکنون در بازارهای جهانی از جمله مالزی، برزیل، چین و ایران راه یافته و طرفداران زیادی پیدا کرده است. خودرو پژو 2008  تاکنون چندین جایزه معتبر را توانسته از آن خود کند و جایزه بهترین خودرو سال اروپا در سال 2013 و بهترین کراس اوور همان سال را از کشور لهستان دریافت نماید. این خودرو توسط شرکت ایران خودرو در سال 1396 مونتاژ و وارد بازار داخلی کشورمان شد و با پیش فروش و استقبال خیلی خوبی نیز مواجه گشت.

نقد و بررسی خودرو پژو 2008

خودرو پژو 2008 یک کراس اوور کوچک است که طراحی زیبا، اسپرت و جوان پسندانه ای دارد. این خودرو دارای چراغ های کشیده با کمی قوس و فرورفتگی است که چهره ای مرموز به این خودرو داده است. پژو 2008 در جلو و عقب ماشین به چراغ های LED برای نور روز و مه شکن مجهز است و نسبت به نسل های گذشته از جلو پنجره بزرگتری بهره مند است که با حاشیه کرومی در نمای رو به رو با نماد شیر ایستاده پژو، جلوه می کند. خطوط استفاده شده روی کاپوت و بدنه، به حجم دهی این خودرو کمک کرده است و ظاهری اسپرت به آن بخشیده است.

طراحی داخلی کابین خودرو پژو 2008 زیبا و مدرن طراحی شده است. بخصوص در بخش ترکیب فرمان، مانیتور و صفحه آمپر شاهد طراحی جدید و کمی عجیب هستیم که به اصطلاح خود کمپانی پژو، دارای ترکیبی به نام i-Cockpit است که به کابین خلبان نسبت می دهند. در این طراحی غربیلک فرمان نسبت به سایر خودروها کمی پایین تر از صفحه آمپر قرار دارد و مانیتور سیستم اینفوتینمنت به علت نزدیکی به فرمان خودرو دسترسی به آن راحت است. علاوه بر این فرمان خودرو 2008 نیز کمی جلو و پایین تر قرار گرفته است که حس خوبی را به راننده می دهد. مواد به کار رفته در ساخت کابین این خودرو چرم و از مواد با کیفیت است. همچنین داخل کابین فضای کافی برای سرنشینان ردیف عقب و جلو وجلو دارد و این فضا کاملا مناسب خانواده های 4 الی 5 نفره می باشد. صندوق بار حجمی معادلی 410 لیتر دارد که با خواباندن صندلی ها به 917 لیتر می رسد.

خودرو پژو 2008 مجهز به یک موتور THP165) 1.6) لیتری توربو شارژ است که قادر است قدرتی معادل 163 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 240 نیوتون متر در 1400 دور در دقیقه تولید نماید و این قدرت را از طریق یک گیربکس 6 سرعته (EAT6) به چرخ های جلو منتقل نماید. این خودرو برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت، معادل 8.3 ثانیه زمان نیاز دارد که نشان دهنده شتاب خوب این خودرو است. حداکثر سرعت این کراس اوور نیز 220 کیلومتر بر ساعت است. قابل ذکر است که پیشرانه این خودرو طی چندین سال توانسته است عنوان «موتور سال» را کسب نماید. مصرف سوخت ترکیبی خودرو پژو 2008 در سیکل ترکیبی 6.7 لیتر در هر صد کیلومتر با استاندارد آلایندگی یورو 5 اعلام شده است. این خودرو در تست تصادفات ایمنی موسسه EURONCAP موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی شده است.

از تجهیزات و امکانات خودرو پژو 2008 می توان به صفحه لمسی 7 اینچی، شش بلندگو، USB، بلوتوث، کروز کنترل، محدودکننده سرعت، برف پاک کن خودکار، رینگ آلومینیومی 16 اینچ، سنسور کمک پارک عقب، دوربین دید عقب، سنسور کاهش باد لاستیک، کلیدهای کنترل روی فرمان، سیستم هشدار پارامتریک و پیرامونی، شیشه های جلو و عقب برقی، تک لمسی، قفل برقی ایمنی کودک، آینه های جانبی برقی تا شونده، چراغ های جلو اتوماتیک، چراغ های روشنایی روز LED، چراغ مه شکن جلو و عقب، تهویه دو منطقه ای اتوماتیک با سیستم خنک کننده داشبورد، سیستم کمک ترمز اضطراری، ترمز دیسکی جلو و عقب، سیستم ترمز ضد قفل، سیستم کنترل الکتریکی پایداری خودرو و سیستم کمکی سربالایی اشاره کرد.

قیمت خودرو پژو 2008

خودرو پژو 2008 اتوماتیک در تاریخ هفتم مهر 98 در بازار صفر کیلومتر در بازه 330 تا 350 میلیون تومان قیمت دارد و برای خرید آن در بازار دست دوم باید بودجه ای بالای 257 میلیون تومان در نظر بگیرید.

مزایا و معایب خودرو پژو 2008

مزایا

  • شتاب بسیار عالی
  • فضای بار مناسب
  • مصرف اقتصادی
  • پیشرانه قوی
  • امکانات و تجهیزات زیاد
  • کابین زیبا
  • ایمنی بالا
  • طراحی زیبا و مدرن
  • همانگی میان پیشرانه و گیربکس

معایب

  • آفرود ضعیف
  • نفوذ صدا به کابین
  • نداشتن آپشن دو دیفرانسیل
  • قیمت بالا
  • نداشتن برخی از تجهیزات مانند سانروف 

ارزش خرید خودرو پژو 2008

خودرو پژو 2008 در بازار داخلی با شتاب بسیار عالی، مصرف اقتصادی، پیشرانه قوی و طراحی جذاب برای خودروهای چینی، کره ای و ژاپنی رقیب محسوب می شود که باتوجه به بالا رفتن قیمت خودروهای رقیب، خرید خودرو پژو 2008 ارزش بالایی دارد. همچنین این خودرو بازار دست دوم خوبی نیز دارد و هنگام فروش، متوجه ضرر زیادی نخواهید شد. البته در این رنج قیمتی مشابه می توانید گزینه هایی همچون سانگ یانگ تیوولی دست دوم، رنو کپچر، رنو داستر و خودرو هایما S5 را نیز در نظر بگیرید.

جمع بندی خودرو پژو 2008

خودرو پژو 2008 یک کراس اوور کامپکت شهری است که از سال 1396 توسط ایران خودرو مونتاژ و به بازار عرضه شده است. این خودرو در کنار ارائه تجهیزات خوب و ایمنی بالا، طراحی زیبا، پیشرانه قوی، فضای کافی در اختیار مشتریان قرار می دهد. هرچند این خودرو قیمت بالایی دارد اما از رقیبان کره ای و ژاپنی خود کمی ارزان تر است و ارزش خرید بالایی دارد و در بازار رقیبانی همچون سانگ یانگ تیولی و رنو کپچر را در مقابل خود دارد.

لایوکار بازدید : 44 سه شنبه 23 مهر 1398 نظرات (0)

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. یکی از برندهای معتبر چینی هاوال نام دارد که زیر نظر کمپانی گریت وال فعالیت می کند و به تولید خودروهای کراس اوور و شاسی بلند می پردازد. از خودروهای این شرکت می توان به هاوال H2 ،H6 ،H8 و H9 اشاره کرد که از میان آنها نسخه H9 گران قیمت ترین و بزرگترین نسخه چهار مدل مذکور است. این خودرو برای نخستین بار در سال 2014 میلادی در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی و در همان سال وارد بازار جهانی شد. خودرو هاوال H9 نسخه 2018 به تعداد محدودی وارد بازار ایران شده ولی به علت تحریم ها، بهمن موتور نتوانست به تعداد انبوه آن را وارد بازار ایران نماید. از جمله کشورهایی که هاوال در آنها وارد شده است می توان به آفریقای جنوبی، استرالیا، عربستان، نیوزلند و عراق اشاره کرد. در ادامه نگاهی به خودرو هاوال H9 خواهیم داشت.

نقد و بررسی خودرو هاوال H9

خودرو هاوال H9 از نظر طراحی مدرن و هیجان انگیز است. در قسمت جلو این خودرو، چراغ ها کشیده و در مرکز آن چراغ هالوژنی و در ردیف پایین یک ردیف چراغ LED که برای روشنایی در روز است، قرار گرفته است. برای حجم دهی بدنه، یک سری خطوط روی بدنه و کاپوت دیده می شود که ابهت این خودرو را دوچندان کرده است. در قسمت عقب خودرو چراغ ها ایستاده و کشیده هستند که زیبایی خاصی به این ماشین داده اند. قابل ذکر است در ساختار بدنه هاوال H9 از یک شاسی جداگانه، استفاده شده است که پیش تر از این خودروسازان آمریکایی و ژاپنی در ساختن شاسی بلندهای عظیم جثه خود بهره می گرفتند.

اجزای داخلی کابین از پلاستیک، چرم و چوب مصنوعی با کیفیت ساخته شده است. جنس و طرح داشبورد در عین ساده بودن کامل و به طور هماهنگ با صفحه نمایش لمسی 8 اینچی هماهنگ شده است. صندلی های چرمی این خودرو بسیار راحت بوده و مجهز به سیستم سرد کن و گرم کن بوده و از قابلیت ماساژ و تنظیم 8 جهته برخوردار است. فضای داخل کابین خودرو هاوال H9 برای هفت نفر بسیار مناسب است و در ردیف وسط، فضای کافی برای سر و پای سرنشینان وجود دارد. صندلی های ردیف آخر نیز قابلیت خم شدن داشته و با یک دکمه به حالت اول بر می گردد. از نظر ایمنی خودرو هاوال H9 در تست تصادف خودروهای چینی سی ان کپ موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی و از موسسه ای ان کپ استرالیا 4 ستاره ایمنی دریافت کرده است که نشان از ایمنی بالای این خودرو دارد.

خودرو هاوال H9 مجهز به یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر توربو بنزینی است که قادر است قدرتی معادل 241.3 اسب بخار در 5500 دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور 350 نیوتون متر در 1800 دور بر دقیقه تولید نماید و آن را توسط یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به چرخ جلو منتقل نماید. با توجه به وزن خودرو هاوال H9 که 2.2 تن است از گشتاور ضعیفی برخوردار است که باعث افزایش مصرف سوخت این خودرو می شود. این خودرو 12.5 ثانیه زمان نیاز دارد تا به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. حداکثر سرعتی که خودرو هاوال H9 می تواند به آن برسد 200 کیلومتر بر ساعت است. همچنین مصرف سوخت خودرو هاوال H9 در سیکل ترکیبی حدود 7.04 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است. استاندارد آلایندگی این خودرو نیز یورو 5 می باشد.

خودرو هاوال H9 دارای تجهیزات و امکانات کاملی است که می توان به مانیتور لمسی ۷ اینچی، کامپیوتر سفری با قابلیت نمایش مدیریت پیمایش، رادار پارک جلو و عقب، مصرف سوخت و اطلاعات ضروری خودرو، آینه های جانبی برقی تاشو همراه با گرمکن و مجهز به سیستم نقطه کور، صندلی برقی و حافظه دار راننده، صندلی برقی کنار راننده و قابلیت تنظیم برقی صندلی‌های عقب، کمربند ایمنی با قابلیت تنظیم ارتفاع و سیستم پیش کشنده، گرمکن و سردکن تمام صندلی‌ها، دنده پشت فرمانی، کلید هوشمند و ایموبلایزر، ماساژور صندلی راننده، کروز کنترل، کولر دیجیتال، کی لس استارتر و سیستم کنترل پایداری اشاره کرد.

قیمت خودرو هاوال H9

نسخه لوکس هاوال H9 با قیمت حدود 41 هزار و 990 دلار و نسخه اولتیمیت آن نیز با قیمت اولیه 45 هزار و 990 دلار در بازار استرالیا عرضه شد. در این رده قیمتی، خودروهایی مانند سانتافه سطح پایین، نسخه دیزلی میتسوبیشی پاجرو اسپرت و مدل های پایه کیا سورنتو قرار دارد.

مزایا و معایب خودرو هاوال H9

مزایا

  • تجهیزات لوکس و کاربردی
  • داشتن قابلیت‌های مناسب برای آفرود
  • کابین هفت نفره
  • قابلیت برون جاده ای
  • فرمان مناسب
  • سواری نرم و راحت

معایب

  • پیشرانه کوچک
  • نیاز به سوخت با اکتان 95
  • قیمت بالا
  • مصرف سوخت بالا

ارزش خرید خودرو هاوال H9

خودرو هاوال H9 در مقایسه با مدل های دیگرش بهینه تر و از امکانات بیشتری برخوردار است. این مدل دارای کابین بزرگتر، طراحی زیباتر و موتور بهینه تری است. اما از نظر سوخت و قدرت جالب نیست. برخی معتقدند که خودروهایی مانند هیوندای توسان، کیا سورنتو و هیوندای سانتافه دست دوم از ارزش بیشتری نسبت به خودروی هاوال H9 برخوردار است. شرکت هاوال برای محصولاتش در استرالیا ضمانت 7 ساله، بدون محدودیت کارکرد در نظر گرفته است که در مقایسه با فولکس واگن که ضمانت 5 ساله به مشتریان خود می دهد ارزشمندتر است.

جمع بندی خودرو هاوال H9

خودرو هاوال H9 یکی از شاسی بلندهای عظیم الجثه و با کیفیت چینی است که در بازارهای جهانی با استقبال زیادی رو به رو شده است. اما متاسفانه به علت تحریم ها، این خودرو نتوانست به صورت انبوه وارد بازار داخلی کشورما شود. این در حالی است که در بسیاری از کشورها از جمله استرالیا و آفریقای جنوبی طرفداران زیادی پیدا کرده است. این خودرو از نظر طراحی و ابعاد بر مبنای تویوتا لندکروز و پرادو ساخته شده است و رقیب خودروهای مذکور به شمار می آید. این شاسی بلند هفت نفره از قابلیت آفرود بالا، ایمنی و تجهیزات زیادی برخوردار است که می تواند دوستداران آفرودسوار را به خوبی راضی نگه دارد.

لایوکار بازدید : 32 سه شنبه 23 مهر 1398 نظرات (0)

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. شرکت دانگ فنگ موتور یکی از شرکت های بزرگ چینی است که از سال 1368 با تولید اتوبوس و کامیون فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت همکاری های زیادی با خودروسازان مطرح جهانی از جمله نیسان، هوندا، کیا موتورز و پژو سیتروئن داشته است. نتیجه همکاری شرکت پژو-سیتروئن و دانگ فنگ محصول ارزان قیمتی بود با نام سیتروئن الیزه که در بازار چین توانست فروش خوبی را تجربه نماید. هم زمان با تولید این خودرو، دانگ فنگ محصولی را تحت عنوان خود برپایه پلتفرم الیزه تولید کرد که نتیجه آن یک سدان با نام S30 و یک هاچ بک با نام H30 کراس بود که از موتور TU5 بهره می برد. خودرو دانگ فنگ H30 کراس توسط شرکت ایران خودرو در سال 1394 وارد بازار داخلی کشورمان شد که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

نقد و بررسی خودرو دانگ فنگ H30 کراس

از آنجایی که پلتفرم دانگ فنگ H30 کراس متعلق به ابتدای قرن جاری است و از روی پلتفرم پژو 308 ساخته شده است، شباهتی به خودروهای مدرن و امروزی ندارد. البته در سال 2013 در طراحی این خودرو تغییرات اندکی انجام شد و کمی نسبت به قبل، ظاهر بهتری پیدا کرد. اما باز هم از هیجان و زیبایی خودروهای مدرن امروزی بسیار فاصله داشت. از نکات مثبت این هاچ بک مرتفع می توان به فضای سرنشینان آن اشاره کرد که از پژو 206 بیشتر است و با در نظر گرفتن ابعاد آن، دردسر پارک کردن در شهرهای شلوغ را ندارد.

فضای داخلی دانگ فنگ H30 کراس ساده اما نسبت به طراحی بدنه آن جذاب تر است و تا حدودی اسپورت به نظر می رسد بخصوص در طراحی کیلومترشمار و آمپرها، طراحی جوان پسندانه ای دارد. استفاده از قطعات کرومی و براق در برخی از قسمت های داخل کابین بر زیبایی آن افزوده است. کیفیت مواد به کار رفته در کابین متوسط و با توجه به قیمت خودرو قابل قبول است. اما محل قرار گیری فلاشر و دکمه تنظیم سیستم تهویه مطبوع این خودرو به گونه است که دسترسی به آنها کمی دشوار است و موجب حواس پرتی راننده می شود. فضای صندوق بار این خودرو 417 لیتر است که به نسبت خودرو 206 صندوق دار 33 لیتر فضای کمتری دارد اما این خودرو در صورت خواباندن صندلی ها به 1137 لیتر افزایش پیدا می کند.

خودرو دانگ فنگ H30 کراس مجهز به موتور 4 سیلندر TU5 است که در پژو 206 نیز از آن استفاده شده است. حجم این موتور 1.6 لیتر است که قادر است قدرتی معادل 105 اسب بخار و حداکثر گشتاور 142 نیوتون متر تولید نماید و آن را از طریق جعبه دنده اتوماتیک 4 سرعته آن را به چرخ های جلو منتقل نماید. این خودرو زمانی معادل 12.5 ثانیه فرصت لازم دارد تا به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد. حداکثر سرعت خودرو دانگ فنگ H30 کراس 183 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است و میزان مصرف سوخت این خودرو در سیکل ترکیبی به 7.04 لیتر در هر صد کیلومتر می رسد و استاندارد آلایندگی آن نیز یورو 4 اعلام شده است. از نظر ایمنی خودرو دانگ فنگ H30 در تست تصادف موسسه CNCAP توانسته است تنها 3 ستاره ایمنی دریافت نماید در حالی که امروزه بسیاری از خودروهای چینی 5 ستاره ایمنی در کارنامه خود دارند.

تجهیزاتی که خودرو H30 کراس در اختیار شما قرار می دهد شامل: رینگ آلومینیومی 16 اینچی، قابلیت تنظیم دستی صندلی راننده در 6 جهت، کامپیوتر سفری، چراغ‌های جلو هالوژن، چراغ مه شکن جلو و عقب، گرم‌کن آینه، سانروف برقی دو حالته، پاور ویندوز، جا عینکی، گرم‌کن شیشه عقب، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، صندلی پارچه‌ای دو رنگ، غربیلک فرمان چرمی، سیستم صوتی مجهز به پخش CD،  MP3و USB دارای 6 بلندگو، تهویه مطبوع اتوماتیک، مانیتور 6.5 اینچی لمسی به همراه GPS و دوربین دید عقب با قابلیت پخش فایل های تصویری، هندزفری بلوتوث، اسپویلر عقب، صندلی های تاشو عقب و کنسول میانی صندلی های جلو است.

قیمت خودرو دانگ فنگ H30 کراس

خودرو دانگ فنگ H30 کراس در تاریخ 2 مهر 1398 در بازار صفر کیلومتر حدودا 150 میلیون و در بازار دست دوم بالای 80 میلیون تومان مبادله می شود.

مزایا و معایب خودرو دانگ فنگ H30 کراس

مزایا

  • تجهیزات رفاهی مناسب
  • مصرف سوخت اقتصادی
  • قیمت مناسب
  • فضای مناسب سرنشینان
  • فضای خوب صندوق عقب
  • گیربکس دقیق

معایب

  • کیفیت مونتاژ ضعیف
  • پیشرانه نچندان قوی
  • سیستم صوتی ضعیف
  • طراحی قدیمی بدنه و داخل کابین

ارزش خرید خودرو دانگ فنگ H30 کراس

خودرو دانگ فنگ H30 کراس در بازار خودروی ایران رقبایی مانند: رنو ساندرو دنده‌ای، لیفان X50، چانگان CS35 برلیانس H320 و پژو 206 را در مقابل خود دارد. اگر دانگ فنگ H30 کراس را با رقبای هم وطنش مقایسه کنیم از لحاظ کیفیت شرایط بهتری دارد و از نظر فنی نیز از H320 قوی تر است. این خودرو با رده قیمتی خود و امکانات زیاد، فضای مناسب و مصرف سوخت اقتصادی، گزینه ای مناسب برای مصرف کنندگان خواهد بود.

جمع بندی خودرو دانگ فنگ H30 کراس

خودرو دانگ فنگ H30 کراس بر مبنای پلتفرم پژو 308 ساخته شده است، هرچند دارای اصالت فرانسوی است اما ساخته کشور چین است و فروش خوبی را هم در کشورمان تجربه کرده است. این خودرو با طراحی ساده و قدیمی از موتور TU5 پژو 206 بهره می برد و بازار دست دوم خیلی خوبی در ایران دارد. این خودرو از فضای بیشتری نسبت به 206 بهره مند است و داخل آن نیز کمی اسپرت طراحی شده است. شما با این خودرو نه تنها از امکانات زیاد بهره مند خواهید شد بلکه از سواری نرم آن نیز لذت خواهید برد.

لایوکار بازدید : 45 سه شنبه 23 مهر 1398 نظرات (0)

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. شرکت خودروسازی جی ای سی که به نام جَک معروف است، در سال 1964 میلادی در ایالت آنهوی چین تاسیس شد. در سال 1997 میلادی به شرکت خودروسازی آنهوئی جیانگ‌هوای تغییر نام داد. به عبارتی دیگر، حروف JAC، کلمه ای اختصاری برگرفته از Jianghuai Automobile Company است. این کمپانی در ابتدا به عنوان تولیدکننده کامیون شناخته می شد اما پس از مدتی توانست مجوز ساخت خودروهای سواری را نیز کسب نماید و با شرکت هیوندای قرارداد همکاری ببندد. این شرکت طی سال های 2003 تا 2007 میلادی به مونتاژ مدل های ام پی وی شرکت هیوندای می پرداخت.

علاوه بر این کمپانی JAC با موسسه پنین فارینا ایتالیا و شرکت میتسوبیشی ژاپن هم همکاری دارد و یکی از مراکز تحقیق و توسعه این شرکت در تورین ایتالیا و دیگری نیز در توکیو ژاپن قرار دارد. خودرو جک S5 یکی از محصولات شاسی بلند کامپکت این شرکت خودرو ساز چینی است که برای اولین بار در سال 2012 از آن رونمایی و یک سال بعد وارد بازار چین شد. این خودرو توسط شرکت کرمان موتور در سال 1393 وارد بازار ایران شد و توانست توجه زیادی را به خود جلب کرده و فروش موفقی هم داشته باشد.

نقد و بررسی خودرو جک S5

خودرو جک S5 از نظر طراحی خارجی و داخلی شباهت هایی به خودرو هیوندای IX35 دارد که در نمای جلوی این خودرو این شباهت بیشتر احساس می شود. از طرفی شباهت هایی نیز در عقب این خودرو با کراس اوور آئودی Q5 دیده می شود. نمای جلوی این خودرو کمی خشن طراحی شده و جلو پنجره ای مشکی به همراه دو بخش نقره ای در بالا و پایین آن قرار دارد. به طور کلی طراحی ظاهری خودرو جک S5 خسته کننده نیست و دارای هماهنگی و تناسب است.

شما زمانی که وارد کابین خودرو جک S5 می شوید مجذوب طراحی زیبای آن می شوید. دو رنگ بودن تریم داخلی خودرو و زیبایی طراحی اجزای داخل کابین، فضای دلنشینی را به وجود آورده است که در مسیرهای طولانی به هیچ عنوان سرنشینان را کسل نمی کند. علاوه بر این، مواد به کار رفته در ساخت داخل کابین نسبت به سایر خودروهای چینی، بسیار با کیفیت بوده و چرمی بودن فرمان و روکش صندلی ها، کیفیت و زیبایی داخل کابین را دوچندان کرده است. فضای داخل کابین نیز برای سرنشینان کاملا مناسب و جا دار به نظر می رسد.

خودرو جک S5 یک شاسی بلند کامپکت است که مجهز به پیشرانه DOHC 2 لیتری توربو 4 سیلندر خطی 16 سوپاپ بنزینی است که قادر است 174 اسب بخار نیرو در 5200 دور در دقیقه و گشتاوری معادل 265 نیوتون متر در نسخه اتوماتیک و 235 نیوتون متر در نسخه دستی تولید نماید و این قدرت را از طریق یک گیربکس شش دنده دستی یا اتومات به چرخ های جلو ارسال کند. استاندار آلایندگی خودرو جک S5 یورو 5 بوده و دارای سیستم EOBD است. مصرف بنزین این خودرو در سیکل ترکیبی در هر صد کیلومتر 7.8 لیتر اعلام شده است. خودرو جک S5 از نظر ایمنی توانسته است در تست تصادفات موسسه C-NCAP در سال 2013، پنج ستاره ایمنی را دریافت نماید.

تجهیزات خودرو جک S5 نسخه اتوماتیک و دستی شامل امکاناتی مانند سان‌روف، آینه‌های جانبی برقی همراه با گرمکن، آینه‌های جانبی تا شونده برقی، روشن شدن اتوماتیک چراغ های جلو، چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، چراغ‌های عقبLED ، تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو، کامپیوتر سفری، صندلی چرمی، پوشش چرمی فرمان، تجهیز به سیستم ISOFIX، سیستم ضد سرقت، سیستم ترمز ضد قفل، سیستم ترمز کمکی هیدرولیک، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم پایداری الکترونیکی، سیستم کنترل سرعت خودرو در سر پایینی، سیستم کنترل ایستایی در سر بالایی و… به صورت استاندارد در هر ۲ مدل وجود دارند. اما نسخه اتوماتیک دارای امکانات بیشتری از جمله صندلی برقی راننده، حافظه صندلی راننده، گرمکن صندلی‌ها، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو به علاوه 4 عدد کیسه هوای جانبی جلو، استارت دکمه‌ای و سیستم ورود بدون کلید اشاره کرد.

قیمت خودرو جک S5

خودرو جک S5 نسخه اتوماتیک در تاریخ یکم مهر 98 در بازار صفر کیلومتر حدودا 325 میلیون تومان قیمت دارد و برای خرید آن در بازار دست دوم باید بودجه ای بالای 205 میلیون تومان در نظر بگیرید.

مزایا و معایب خودرو جک S5

معایب

  • کیفیت مونتاژ پایین
  • مصرف سوخت بسیار بالا
  • پایین بودن کیفیت رنگ بدنه
  • نداشتن برخی از آپشن های مهم
  • عملکرد نچندان خوب گیربکس در نسخه اتوماتیک
  • محور متحرک جلو

مزایا

  • ایمنی بالا
  • مجهز به پیشرانه قوی
  • طراحی زیبا
  • فضای زیاد کابین
  • سواری نرم
  • تجهیزات رفاهی خوب

ارزش خرید خودرو جک S5

خودرو جک S5 اتوماتیک یکی از شاسی بلندهای پرفروش بازار داخلی کشورمان است که با پیشرانه قوی، طراحی خوب و ایمنی بالا توانسته فروش خوبی را به دست بیاورد. از طرفی این خودرو رقبایی همچون هایما S5، ام وی ام X33 اسپرت، چری تیگو 5 و بی وای دی S6 را در مقابل خود دارد که عملکرد خودرو جک S5 از نظر شتابگیری و حرکتی از تیگو 5 و بی وای دی S6 است اما از خودرو هایما S7 کمی کندتر است. اگر نکات منفی این خودرو برای شما اهمیت کمی دارد. این خودرو می تواند یک انتخاب خیلی خوب برای شما باشد.

جمع بندی خودرو جک S5

خودرو جک S5 یک شاسی بلند کامپکت است که می تواند برای خانواده ها و رفت و آمد های درون شهری مناسب باشد و طیف سلیقه ای مختلفی را در بر بگیرد. طراحی داخلی و خارجی آن قابل قبول است، هرچند شباهت های زیادی با خودروهای آئودی کیو5 و هیوندای IX35 دارد. خودرو جک S5 پیشرانه و گشتاوری خوبی داشته اما به علت دیفرانسیل جلو بودن آن خیلی برای آفرودسواران و شرایط نامساعد جاده ای مناسب نیست. این خودرو از تجهیزات بالا، ایمنی خوب، فضای کافی کابین، پیشرانه قوی برخوردار است که می تواند در کنار رقبای این خودرو، گزینه ای مناسب برای خرید باشد.

لایوکار بازدید : 40 سه شنبه 23 مهر 1398 نظرات (0)

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. شرکت خودروسازی چانگان چهارمین خودروساز بزرگ چینی است که شریک تجاری فورد و مزدا محسوب می شود که دفتر مرکزی آن در Chongqing و شانگهای چین قرار دارد. این شرکت بزرگترین جوینت ونچر شرکت فورد آمریکاست که در طراحی بدنه و موتورِ بسیاری از محصولات خود از شرکت فورد تاًثیر گرفته است. از این رو خودروهای چانگان توسط شرکت فورد در ایالت متحده نیز به فروش می رسد. چند سالی است که سایپا به مونتاژ خودروهای چانگان در داخل کشور می پردازد که خودرو CS35 یکی از آنهاست. این خودرو نخستین خودروی شاسی بلند شرکت چانگان است که در سال 2012 تولید و به بازار عرضه شد. خودرو چانگان CS35 در 2 تیپ دنده دستی و اتوماتیک عرضه شده است که در ادامه به نقد و بررسی این خودرو می پردازیم.

نقد و بررسی خودرو چانگان CS35

برکسی پوشیده نیست طراحی ظاهری یک خودرو در کنار مشخصات فنی، چقدر می تواند بر جذب مشتری تاثیرگذار باشد. طراحی خودرو چانگان CS35 توسط یک طراح ایتالیایی انجام شده که نسبتاً خوب ارزیابی می شود. این خودرو را می توان یکی از جذابترین خودروهای چینی بازار داخلی دانست، هرچند طراحی، یک آیتم سلیقه ای است و ممکن است رضایت برخی را جلب کند و عده ای دیگر از آن ناراضی باشند. این خودرو طراحی مدرنی ندارد اما از ظاهری خوش ترکیب و هماهنگ برخوردار است.

طراحی داخل کابین خودرو چانگان CS35 ساده و در عین حال زیباست. طراحی داخلی این خودرو بخصوص در بخش کنسول میانی و تهویه هوای موجود روی آن شباهت زیادی به خودروهای فورد دارد. نمایشگرها از نورپردازی خوبی بهره مند بوده و روکش فرمان و صندلی ها از جنس چرم است. در بخش های مختلف داخل کابین دوخت های قرمز و مشکی رنگ به کار رفته و ظاهری اسپرت به آن داده است. متریال به کار رفته در ساخت اجزای کابین باتوجه به رده قیمتی این خودرو مناسب به نظر می رسد. به طور کلی خودرو چانگان CS35 می تواند نظر شما را مثبت نگه دارد.

سایپا خودرو چانگان CS35 را در دو نسخه دستی و اتوماتیک به بازار عرضه کرده است که در نسخه دستی و اتوماتیک به ترتیب از سیستم انتقال 5 سرعته و 4 سرعته بهره می برد. مصرف سوخت در سیکل ترکیبی در نسخه اتوماتیک معادل 7 لیتر و در نسخه دستی معادل 6.6 لیتر اعلام شده و حجم موتور آن 1.6 لیتر است که می تواند قدرتی معادل 123 اسب بخار در دور موتور 6000 دور بر دقیقه و حداکثر گشتاوری معادل 160 نیوتون متر در دور موتور 4000 تولید نماید. خودرو چانگان CS35 مدل اتوماتیک دارای حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعت است و حدود 14 ثانیه زمان نیاز دارد که به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد که نشان از شتاب پایین این خودرو دارد.

خودرو چانگان CS35 نسخه اتوماتیک در بخش ایمنی، چهار کیسه هوا در اختیار شما قرار می دهد که دوتای آن برای سرنشینان جلو و دوتای دیگر جانبی هستتند. این درحالی است که در نسخه دستی تنها دو کیسه هوا عرضه شده است. سایر تجهیزات ایمنی این خودرو شامل سیستم ترمز ضد قفل، سیستم کمکی ترمز، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، قلاب‌های برای نصب صندلی‌های ویژه‌ی کودک، سیستم ضد سرقت و کمربندهای ایمنی مجهز به سیستم پیش‌کشنده‌ با قابلیت تنظیم ارتفاع است. خودرو چانگان CS35 در تست تصادف موسسه ان کپ چین توانسته است 4 ستاره ایمنی کسب نماید که نشان از ایمنی خوب این خودرو است. امکانات و تجهیزات رفاهی خودرو چانگان CS35 در نسخه اتوماتیک شامل سیستم کروز کنترل، صندلی چرمی، کامپیوتر اطلاعات سفری، آینه‌های جانبی برقی، سانروف، صندلی راننده با امکان تنظیم شش جهته‌، سنسور پارک دنده‌عقب، گرم‌کن شیشه‌ی عقب، چراغ‌ های جلوی هالوژن با قابلیت تنظیم ارتفاع، چراغ‌های مه ‌شکن جلو و عقب است اما در نسخه دستی این خودرو کروز کنترل و سانروف نداشته و صندلی ها نیز چرمی نیستند تنظیمات آیینه های جانبی دستی بوده و دکمه های کنترلی بر روی غربیلک فرمان شبیه نسخه اتوماتیک نیست.

قیمت خودرو چانگان CS35

خودرو چانگان CS35 نسخه اتوماتیک در تاریخ 31 شهریور 98 در بازار صفر کیلومتر حدودا 200 میلیون تومان و در بازار دست دوم بالای 140 میلیون تومان مبادله می شود.

مزایا و معایب خودرو چانگان CS35

مزایا

  • مصرف سوخت نسبتا خوب
  • هندلینگ نسبتا مناسب
  • کابین جادار
  • کیفیت مناسب رنگ بدنه

معایب

  • خدمات پس از فروش ضعیف
  • فضای بار کم
  • پیشرانه ضعیف
  • بازار دست‌دوم ضعیف

ارزش خرید خودرو چانگان CS35

خودرو چانگان CS35 از کیفیت متوسط و عملکرد بهتری نسبت به سایر خودروهای چینی هم کلاس خود برخوردار است. ولی به هنگام فروش ممکن است دچار افت قیمت زیادی شود، چرا که بازار دست دوم خوبی ندارد. اما به علت مصرف پایین و تجهیزات خوب می تواند برای مصارف داخل شهری مناسب باشد. این خودرو با پیشرانه و شتاب ضعیف برای جاده های ناهموار خارج از شهر مناسب نیست. خودرو چانگان CS35 در مقایسه با رقیب خود یعنی خودرو جک S3 از نظر قدرت پیشرانه تقریبا یکسان و از نظر سیستم انتقال از قدرت جعبه دنده قدیمی بهره می برد از دیگر رقبای این خودرو، ساندرو استپ‫وی، ام وی ام X22 است که پیشنهاد می شود نگاهی به استپ‫وی بیاندازید که بازار دست دوم بهتر و خدمات پس از فروش خوبی دارد.

جمع بندی خودرو چانگان CS35

خودرو چانگان CS35 از نظر تجهیزات رفاهی و ایمنی مناسب بوده و از مصرف سوخت پایینی برخوردار است که به عنوان یک کراس اوور کوچک شهری می تواند مصرف نیاز یک خانواده را برطرف نماید. باتوجه به شتاب پایین این خودرو برای افرادی که طرفدار خودروهای پرشتاب هستند، توصیه نمی شود و سایر نکات منفی این خودرو از جمله بازار دست دوم بد و فضای کم صندوق و نامناسب بود برای رانندگی در جاده های ناهموار در نظر بگیریم. خودرو چانگان CS35 در این سطح قیمت رقبایی همچون ساندرو استپ‫وی، ام وی ام X22 و جک S3 را در مقابل دارد.

لایوکار بازدید : 29 سه شنبه 23 مهر 1398 نظرات (0)

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. خودرو رانا محصول شرکت ایران خودرو است که در سال 1388 رونمایی و از سال 1391 تولید انبوه آن آغاز شد. این خودرو درواقع یک سدان خانوادگی است که بعد از سمند و تیبا به عنوان سومین خودروی ملی ایران شناخته می شود. خودرو رانا از روی پلتفرم 206 صندوقدار ساخته شده و از نظر امکانات و طراحی نسبت به پژو 206 SD متفاوت است. این خودرو در سه تیپ رانا ای ال، رانا پلاس و رانا ال ایکس به بازار عرضه شده است که در برخی از آپشن ها با یکدیگر متفاوت هستند. در این مقاله سعی داریم به نقد و بررسی  خودرو رانا LX بپردازیم.

نقد و بررسی خودرو رانا LX

همانطور که گفتیم خودرو رانا از روی پلتفرم خودرو پژو 206 اس دی ساخته شده است و شباهت های ظاهری زیادی با آن دارد. اگر چه فیس این خودرو نسبت به پژو 206 صندوق دار امروزی تر است اما هیچ هیجانی در آن دیده نمی شود. البته اجزای مختلف بدنه رانا با یکدیگر هماهنگ است. حجم سپرها مناسب و تناسب خوبی میان مه شکن ذوزنقه ای با چراغ ها وجود دارد. آیینه های بغل خودرو رانا به شکل هندسی شکسته هستند که دید بهتری را در اختیار راننده قرار می دهد.

خودرو رانا از نظر طراحی داخلی نسبتاً ضعیف عمل کرده و متریال استفاده شده در داخل اجزای کابین نیز از کیفیت پایینی برخوردار است. کنسول میانی با حفظ طراحی از خودرو پژو 206 همچنان قدیمی بوده و کلیدهای کنترل آینه های بغل و شیشه های جلو روی آن قرار گرفته اند. صندلی ها نیز نسبتاً راحت و نرم بوده اما فضای پا در ردیف دوم به اندازه کافی نیست، بخصوص زمانی که صندلی جلو به عقب کشیده شود، این مشکل بیشتر احساس می شود. خودرو رانا از کولر و تهویه هوای تندر 90 استفاده کرده که از ویژگی های خوب داخل کابین رانا به حساب می آید. از دیگر ویژگی های قابل توجه این خودرو فضای مناسب صندوق عقب است که حدود 400 لیتر حجم دارد و برای خانواده های 4 الی 5 نفره مناسب است.

خودرو رانا LX از نظر فنی مجهز به موتور TU5 است که حجم آن برابر با 1.6 لیتر است. این خودرو قادر است توانی معادل 105 اسب بخار و گشتاور 142 نیوتون بر متر تولید نماید. حداکثر سرعت این خودرو معادل 189 کیلومتر بر ساعت اعلام شده و 12 ثانیه نیاز دارد تا به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد که نشان می دهد از پژو 206 صندوقدار شتاب بیشتری دارد. مصرف سوخت شهری و جاده ای خودرو رانا LX به ترتیب 6.9 لیتر و 5.7 لیتر است که در این مورد رانا LX نسبت به پژو 206 مصرف کمتری دارد. همچنین این خودرو از استاندارد آلایندگی یورو 4 بهره مند است.

خودرو رانا LX موفق به کسب استاندارد ایمنی نشده اما از تجهیزات ایمنی آن می توان به کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو، سیستم ضد سرقت (ایموبلایزر)، سیستم هشدار دهنده مرکزی ورود غیر مجاز، هشداردهنده موانع عقب، سیستم عیب یابی هوشمند (مالتی پلکس)، قفل مرکزی با ریموت کنترل، کمربندهای ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع و چند مورد دیگر اشاره کرد. طبق گزارش های موجود، خودرو رانا اولین خودرو ایرانی در تطابق با الزامات استاندارد محافظت از عابر پیاده در هنگام تصادف است.

قیمت خودرو رانا LX

خودرو رانا LX در تاریخ 27 شهریور 98 در بازار صفر کیلومتر حدودا 80 میلیون تومان و در بازار دست دوم بالای 40 میلیون تومان می توان خریداری کرد.

مزایا و معایب خودرو رانا LX

مزایا

  • موتور نسبتاً خوب و کم مصرف
  • طراحی قابل قبول
  • ترمزهای قوی
  • ایمنی نسبتاً خوب
  • جادار بودن صندوق عقب
  • سیستم تهویه خوب
  • چراغ جلو زیباتر نسبت به رقبا
  • دید خوب راننده از جلو
  • گستردگی خدمات پس از فروش

معایب

  • استهلاک بالا
  • ضعیف بودن سیستم برق
  • کم جا بودن فضای عقب
  • دید عقب بد

 ارزش خرید خودرو رانا LX

از رقیب های خودرو رانا LX می توان به پژو پارس، 206 صندوقدار، تندر 90 و برلیانس H220 اشاره کرد که از نظر تجهیزات و همچنین کیفیت از رقبای خود ضعیف تر است. خودرو تندر 90 نیز بازار دست دوم بهتری نسبت به خودرو رانا داشته و از قطعات باکیفیت تری در ساخت آن استفاده شده است. از طرفی خرید خودرو رانا از نظر قیمت به صرفه تر از خودرو پژو 206 صندوق دار است. همچنین خودرو رانا LX به علت استفاده از موتور TU5 از نظر قطعات یدکی برای مشتریان، مشکل جدی ایجاد نخواهد کرد.

جمع بندی خودرو رانا LX

خودرو رانا یک سدان کامپکت شهری است که از روی پلت فرم پژو 206 صندوق دار ساخته شده است. از ویژگی های خوب این خودرو میتوان به شتاب خیلی خوب، کم مصرف بودن و ترمزهای عالی آن اشاره کرد. در صوتی که شما خودرویی با چنین ویژگی مدنظر دارید می توانید خودرو رانا LX را در لیست خود داشته باشید.

لایوکار بازدید : 42 دوشنبه 22 مهر 1398 نظرات (0)

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. سانگ یانگ یک شرکت کره ای خودروسازی است که به عنوان چهارمین شرکت خودروسازی بزرگ کره به حساب می آید. سانگ یانگ در زبان کره‌ای به معنی دو اژدها می‌باشد که تلفظ اصلی آن سنگ یون است. این شرکت در کشورهای روسیه، هند و قزاقستان کارخانه‌هایی جهت تولید برخی از محصولات خویش دیر کرده است. این شرکت در سال 2011 بیشتر سهام خود را به شرکت ماهیندرای هندی واگذار کرد و نخستین محصولش بعد از این همکاری، خودرو سانگ یانگ تیوولی بود. گروه صنعتی رامک خودرو به عنوان نمایندگی رسمی سانگ یانگ در ایران عهده دار واردات و پشتیبانی از خدمات و محصولات این شرکت است. خودرو سانگ یانگ تیوولی یک کراس اوور کامپکت کره ای است که در سال 2015 از آن رو نمایی شد. خودرویی که تاکنون از پرفروش ترین و محبوب ترین خودروهای سانگ یانگ به شمار می رود. شرکت رامک خودرو در سال 2016 خودرو سانگ یانگ تیوولی را وارد بازار ایران کرد. این خودرو تا کنون چند جایزه معتبر خودرویی را در سال 2018 کسب کرده است. شرکت سانگ یانگ اکنون یکی از خودروسازان بزرگ کره‌ای محسوب می شود که در حال حاضر تنها به تولید خودروهای شاسی بلند می‌پردازد.

نقد و بررسی خودرو سانگ یانگ تیوولی

خودرو سانگ یانگ تیوولی بر اساس یک پلتفرم جدید ساخته شده است. از این رو، یکی از رقابتی ‌ترین مدل ‌ها در سری محصولات این شرکت به حساب می آید. این خودرو از نظر طراحی بیرونی علاوه بر ظاهری زیبا و هیجان انگیز از هماهنگی زیادی در اجزای بدنه خود برخوردار است و به هیچ عنوان خسته کننده به نظر نمی رسد. خودرو سانگ یانگ تیوولی از نظر طراحی داخلی نیز خوب عمل کرده و از هماهنگی معقول و زیبایی در ادوات داخل کابین برخوردار است. متریال به کار رفته، فضای داخل کابین، روکش چرم صندلی ها و شیک بودن داشبورد، همگی از ویژگی های بارز طراحی تیوولی است. همچنین صندلی های آن به عنوان ارگونومیک ترین صندلی سال کره جنوبی انتخاب شده است.

خودرو سانگ یانگ تیولی مجهز به یک موتور 4 سیلندر با حجم 1.6 لیتر است که قادر است 128 اسب بخار و 160 نیوتون متر گشتاور تولید نماید. این قدرت تولید شده از طریق گیربکس 6 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک ساخت ژاپن ASIN به چرخ های جلو انتقال داده می شود. این خودرو به 12.2 ثانیه زمان نیاز دارد تا سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. موتور خودرو سانگ یانگ دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 و مصرف سوخت ترکیبی 7.5 است که باتوجه به وزن 1.3 تنی آن مناسب به نظر می رسد.

خودرو سانگ یانگ تیوولی در سه مدل الیت و اسپرت و آرمور به بازار عرضه می شود که تفاوت هایی از نظر تجهیزات با یکدیگر دارند. در مدل الیت سانروف و در مدل اسپرت به جای سانروف، سقف رنگی و اسپویلر وجود دارد و در سایر تجهیزات با یکدیگر مشابه هستند که می توان به امکاناتی نظیر ورود گرمکن صندلی های جلو، خروج و استارت بدون کلید، برف پاک کن و چراغ های اتوماتیک، کامپیوتر سفری و نشانگر جهت چرخ های جلو، قابلیت تعویض دستی دنده با استفاده از دکمه روی دسته دنده، جی پی اس، رینگ اسپرت، آینه برقی، فرمان 3 حالته برقی و تهویه مطبوع دو گانه اتوماتیک اشاره کرد.

در بحث ایمنی خودرو سانگ یانگ تیوولی مجهز به جدیدترین سیستم های الکترونیکی هدایت خودرو از قبیل ترمز ضد قفل، تقسیم نیروی الکترونیکی ترمز، کنترل پایداری، کمک شروع حرکت در سربالایی، ضد واژگونی، اخطار توقف ناگهانی به رانندگان پشت سر و کنترل هرزگردی است. این سیستم ها به همراه 6 کیسه هوا در 10 نقطه و بدنه مستحکم با طراحی مهندسی، ایمنی بسیار بالای تیوولی را تضمین می کنند. خودرو سانگ یانگ تیوولی در تست های تصادف ان کپ کره جنوبی توانسته است موفق به اخذ 5 ستاره ایمنی شود.

قیمت خودرو سانگ یانگ تیوولی

قیمت خودرو سانگ یانگ تیوولی الیت در تاریخ 24 شهریور 98، در بازار دست دوم در محدود 239 تا 355 میلیون تومان قابل خریداری است.

مزایا و معایب خودرو سانگ یانگ تیوولی

مزایا

  • طراحی جذاب
  • امکانات بالا
  • ایمنی بالا
  • مصرف سوخت اقتصادی

معایب

  • فاصله کم خودرو با زمین
  • شتاب نسبتاً کم
  • موتور ضعیف
  • سیستم تعلیق نسبتاً خشک
  • نامناسب برای مسیرهای ناهموار

ارزش خرید خودرو سانگ یانگ تیوولی

خودرو سانگ یانگ تیوولی، بازار نسبتاً خوبی را در کشور تجربه کرده است اما بهتر هست به رقبای آن مانند پژو 2008، رنو کپچر نیسان جک، و جک S5 اشاره کنیم که هر کدام دارای معایب و مزیت هایی است که باید اولویت خود را در انتخاب هر یک در نظر بگیرید. خودرو پژو 2008 در مقایسه با خودرو سانگ یانگ تیوولی از موتوری قوی تر و عملکردی بهتر برخوردار است و در جایگاه فنی بالاتری نسبت به این شاسی بلند کوچک چینی قرار می گیرد. افرادی که شتاب خودرو برایشان با اهمیت است این خودرو گزینه خوبی برای آنها به حساب نمی آید، چراکه شتاب این خودرو آنچنان که باید راضی کننده نیست. فراموش نکنیم این خودرو در بازارهای جهانی فروش بسیار زیادی داشته و یکی از موفق ترین محصولات شرکت سانگ یانگ به حساب می آید و گزینه مناسبی برای خرید یک شاسی بلند کوچک برای استفاده داخل شهر محسوب می شود.

جمع بندی خودرو سانگ یانگ تیوولی

سانگ یانگ تیوولی با توجه به کلاس خود (کراس اوور کامپکت) و امکانات قابل قبول ایمنی و رفاهی و حضور پر رنگ دیگر محصولات چینی و حتی کره ای و ژاپنی در این رده از قیمت گزاری بسیار مناسبی برخوردار است و با در نظر گرفتن تجربیات بلند مدت مصرف کنندگان، کم دردسر بودن و قابلیت اطمینان بالا برای این کره ای خوشنام به خوبی ملموس است. البته از نکات بسیار مهم درباره ی این خودرو خدمات مربوط به نماینده ی سانگ یانگ کره در ایران یعنی شرکت رامک خودرو است. با توجه به گفته ی مالکان این شرکت در زمینه های مختلف از قبیل تحویل خودرو و یا امکانات به کار رفته در این خودرو و خدمات پس از فروش و تأمین قطعات کم لطفی صورت گرفته و نارضایتی مالکان را در پی داشته است.

لایوکار بازدید : 31 دوشنبه 22 مهر 1398 نظرات (0)

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. یکی از بزرگترین شرکت های خودروسازی جهان شرکت ژاپنی مزدا است که در سال 1920 تاسیس و یازده سال بعد یعنی در سال 1931 فعالیت خودروسازی خود را آغاز کرد. یکی از محبوب ترین خودروهای این کشور مزدا 3 نام دارد که برای نخستین بار در سال 2003 رونمایی و وارد بازار جهانی شد، این خودرو در واقع جایگزین بهتری برای مزدا 323 بود. نسل اول مزدا 3 از سال های 1386 تا سال 1389 به بازار کشورمان راه پیدا کرد و توانست با داشتن طراحی جذاب و امکانات خوب با استقبال زیاد خریداران بخصوص قشر جوان، رو به رو شود. بعد از فروش موفق این خودرو در ایران، گروه بهمن موتور، نسل دوم خودرو مزدا 3 را نیز وارد کشور کرد. این نسل با نام مزدا 3 نیو یا مزدا 3 جدید در بازار شناخته می شود که در سطح تجهیزات و امکانات با یکدیگر متفاوت هستند. در ادامه نگاهی به مزدا 3 جدید تیپ 4 می اندازیم.

نقد و بررسی خودرو مزدا 3

خودرو مزدا 3 در نسل های مختلفی که به بازار آمده از نظر فنی یکسان و از نظر طراحی و آپشن با یکدیگر متفاوتند. خودرو مزدا 3 جدید دارای طراحی مدرن و هیجان انگیزی است که هر بیننده ای را به خود جذب می کند. این خودرو با حجم دهی های زیبا و استفاده از خطوط مناسب در بدنه و بهره مندی از جلو پنجره و چراغ های کشیده همانند یک چهره مرموز و دوست داشتنی به نظر می رسد.

داخل کابین مزدا 3 طراحی مدرنی داشته و در ساخت داشبورد آن از پلاستیک با کیفیت استفاده شده که در مدل فول آن یک نمایشگر در وسط داشبورد به چشم می خورد. فرمان خوش دست مزدا 3 به همراه کلیدهای سیستم صوتی، کلیدهای کروز کنترل و پدال های شیفتر دنده طراحی بسیار مناسبی دارد. صندلی های خودرو مزدا 3 بخصوص در ردیف جلو با بهره مندی از ارگونومی بالا، سرنشین را کاملا دربرگرفته و در مسیرهای طولانی موجب خستگی افراد نمی شود. مزدا 3 نه تنها از چرم برای روکش صندلی ها بهره برده است بلکه در تزیین روی درب ها نیز استفاده کرده است که به جذاب تر شدن فضای داخل کابین کمک کرده است. فضای داخلی خودرو مزدا 3 برای افراد قد بلند چندان جا دار نیست اما افراد با قد متوسط می توانند هم در ردیف جلو و عقب، فضای کافی داشته باشند.

خودرو مزدا 3 مجهز به یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر 16 سوپاپ است که قادر است نیرویی معادل 147 اسب بخار و 187 نیوتون گشتاور تولید و آن را از طریق یک گیربکس 5 دنده اتومات با کنترل الکترونیکی و قابلیت تعویض دستی به چرخ های جلو منتقل نماید. مصرف سوخت این خودرو در سیکل ترکیبی معادل 7.6 لیتر در هر صد کیلومتر و استاندارد آلایندگی یورو 4 است. شتاب صفر تا صد این خودرو 9.2 و حداکثر سرعت آن معادل 210 کیلومتر بر ساعت است. در بخش ایمنی مزدا 3 توانسته است از مرکز ایمنی اروپا 5 ستاره ایمنی دریافت نماید که نشان از ایمنی بالای این خودرو دارد.

مزدا 3 در فول‌ترین مدل تجهیزات رفاهی نسبتا کاملی را در اختیار شما قرار می‌دهد که از جمله آنها می‌توانیم به 6 عدد کیسه هوا، سیستم صوتی حرفه‌ای با 6 بلندگو، گرمکن صندلی‌های جلو، چراغ‌های جلو هالوژنی به همراه تنظیم ارتفاع نور و چرخش در پیچ‌ها و سیستم شست و شو، کروز کنترل، سانروف، دوربین دید عقب و شیفتر تعویض دنده پشت فرمان اشاره کنیم.

قیمت خودرو مزدا 3

قیمت خودرو مزدا 3 تیپ 4 صندوق دار صفر کیلومتر در تاریخ 21 شهریور 98، حدود 400 میلیون تومان است. این خودرو در بازار دست دوم بالای 250 میلیون تومان قیمت دارد.

مزایا و معایب خودرو مزدا 3

مزایا

  • برخورداری از طراحی جذاب
  • فرمانپذیری و رانندگی اسپرت
  • برند محبوب
  • امکانات کافی
  • ارگونومی عالی راننده
  • ایمنی بالا
  • شتاب خوب

معایب

  • کم فضا بودن ردیف دوم
  • کمبود قطعات یدکی و گران
  • قیمت بالا
  • ارتفاع کم خودرو

ارزش خرید خودرو مزدا 3

از آنجایی که خودروهای ژاپنی از کیفیت بالای ساخت در طراحی و ایمنی برخوردارند، طرفداران زیادی در بازار دارند. خودرو مزدا 3 یک ژاپنی اصیل است که حرف های زیادی برای گفتن دارد. شما اگر به دنبال خرید یک سدان اسپرت با موتور قوی، ایمنی بالا، شتاب بسیار خوب و با کیفیت هستید و میتوانید بودجه ای بالای 250 میلیون تومان برای خرید خودرو کنار بگذارید، خودرو مزدا 3 یکی از گزینه های شما خواهد بود. از رقبای اصلی این خودرو می توان به خودروهای کیاسراتو، هیوندای النترا AD، هوندا سیویک، پژو 2008 و سانگ یانگ تیوولی، میتسوبیشی لنسر اشاره کرد که ممکن است کمی تفاوت قیمت داشته باشند.

جمع بندی خودرو مزدا 3

خودرو مزدا 3 یکی از محبوب ترین خودروهای ژاپنی در سراسر دنیا است، علت این امر ایمنی و کیفیت بالا، طراحی جذاب، سواری لذت بخش و امکانات خوب آن است که در ایران نیز بسیار پرطرفدار است. اما متاسفانه پس از مشکلات به وجود آمده و ممنوعیت واردات خودرو به داخل کشور، کمبود قطعات یدکی و بالا رفتن قیمت ها این خودرو نیز مانند سایر خودروهای وارداتی با کاهش فروش رو به رو شده است.

 

لایوکار بازدید : 41 دوشنبه 22 مهر 1398 نظرات (0)

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. شرکت سایپا در سال 1345 با نام سهامی تولید اتومبیل سیتروئن تاسیس شد که به تولید خودروهای ژیان می پرداخت. نام این شرکت در سال 1351 به نام اختصاری سایپا تغییر یافت و به شرکت سهامی عام تبدیل شد. خودرو کوییک یکی از محصولات جدید این گروه خودروسازی است که در واقع فیس لیفت ساینا شناخته می شود که حدود شش سال پس از خودرو تیپا یعنی سال 97 به بازار عرضه شد. این خودرو حرف و حدیث های زیادی را پس از عرضه به بازار به دنبال داشت. زیرا از کیفیت پایین و طراحی نچندان خوبی برخوردار بود. شاید برای شما هم جالب باشد که کلمه کوییک از کجا آمده است. براساس گفته مسئولان این شرکت، «کوییک» نام طایفه ای از ایل های کرد در منطقه ژاورود است. اما دلیل انتخاب این نام برای محصول جدید سایپا مشخص نیست، چرا که این محصول همان نسخه فیس لیفت تیبا 2 و نسخه هاچ بک ساینا است و نیازی به نام گذاری جدید نداشته است. در ادامه به نقد و بررسی خودرو سایپا کوییک فول می پردازیم.

نقد و بررسی خودرو سایپا کوییک

خودرو سایپا کوییک از لحاظ زیرساختی به خودرو کیا، پراید و کیا ریوی قدیمی شباهت دارد. طراحی این خودرو ضعف و ناهمخوانی های زیادی داشته و روی پلت فرمی قدیمی ساخته شده است که با استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارد. خودرو سایپا کوییک نسخه فیس لیفت هاچ بک ساینا بوده که با به کار گیری ضربه گیر در اطراف بدنه و کمی ارتفاع بیشتر محصول به عنوان محصولی جدید نام گذاری شده است. نکته جالب در طراحی بدنه این خودرو نوشتن نام فارسی کوییک در عقب این خودرو است که نکته قابل توجهی است.

یکی از تغییرات قابل توجه داخل کابین سایپا کوییک، غربیلک فرمان D شکل آن است که به دکمه های کنترلی سیستم صوتی مجهز بوده و نمای زیبا و اسپرتی دارد. همچنین صفحه آمپر خودرو نیز تغییر کرده که مخصوصا به هنگام روشن بودن چراغ‌ها از طراحی جذابی برخوردار است. همچنین در این صفحه آمپر جدید، نمایشگر کوچکی به‌عنوان کامپیوتر سفری نیز تعبیه شده است. از طراحی که بگذریم می رسیم به کیفیت ساخت این خودرو که مانند سایر خودروهای داخلی از کیفیت متریال رنج می برد و از پلاستیک خشک در ساخت اجزای داخل کابین استفاده شده است که نه جلوه ای دارد و نه احساس خوبی از لمسشان خواهید داشت. اما باتوجه به ابعاد این خودرو، فضای سرنشینان قابل قبول است.

بشنو و باور نکن! درست است که خودرو سایپا کوییک یک خودروی شبه شاسی است ولی نمی توان از آن در سربالایی ها انتظار زیادی داشت، چرا که از موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر هشت سوپاپ بهره برده است که در اصل نمونه اصلاح شده موتور 1.3 لیتری پراید است که می تواند قدرتی معادل 87 اسب بخار در 53000 دور در دقیقه و 128 نیوتن متر گشتاور تولید نماید. این نیرو در نسخه دستی کوییک توسط همان گیربکس پنج سرعته سابق انتقال پیدا می‌کند، اما برای آن یک گیربکس CVT هم در نظر گرفته شده که ساخت شرکت پانچ بلژیک است. همچنین فرمان و دریچه گاز خودرو در نمونه اتوماتیک از نوع برقی است و سوخت ترکیبی خودرو سایپا کوییک در نسخه دستی در هر صد کیلومتر برابر با 7 لیتر و برای نسخه اتوماتیک 7.2 لیتر اعلام شده است. از لحاظ ایمنی پیش بینی می شود این خودرو شباهت های زیادی به ایمنی پراید، ساینا و تیبا داشته باشد.

از تجهیزات و امکانات کوییک می توان به دو ایربگ، کروز کنترل، ترمز ABS و EBD، سیستم پایش باد تایرها، سیستم هشدار سرقت، قفل اتوماتیک درها، سنسور پارک عقب، پشتی برقی صندلی راننده، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، کامپیوتر سفری، دماسنج بیرون، فرمان برقی، سیستم تهویه دیجیتال، آینه‌های جانبی برقی، چراغ‌های روشنایی در روز، نمایشگر هفت اینچی لمسی، دوربین دید عقب، کنترل سیستم صوتی از روی غربیلک فرمان و بلوتوث می‌شود؛ اما اکثر این آپشن‌ها در بالاترین تیپ کوییک یعنی تیپ (SE-A اتوماتیک) ارائه می‌شود و نمونه دستی آن از بسیاری از تجهیزات ذکر شده بی بهره است.

قیمت خودرو سایپا کوییک

باوجود امکانات زیادی که خودرو سایپا کوییک در اختیار مشتریان قرار می دهد قیمت نسبتا زیادی دارد. چرا که با تغییراتی در ظاهر، یک گیربکس CVT ساده و چند آپشن معمولی دیگر حدود 20 میلیون تومان بیشتر از خودرو تیبا 2 قیمت گذاری شده است که غیرمنطقی به نظر می رسد. قیمت خودرو کوییک دنده ای ارزان ترین نسخه کوییک است که در تاریخ دهم شهریور 98 در بازار تهران حدود 61 میلیون تومان مبادله می شود. این در حالی است که سایپا کوییک فول که به گیربکس اتوماتیک مجهز است در بازار به قیمت 93 میلیون و به قیمت کارخانه حدود 69 میلیون تومان است.

مزایا و معایب خودرو سایپا کوییک

مزایا

  • فضای کافی برای سرنشینان
  • امکانات و تجهیزات زیاد
  • نمایندگی در سراسر کشور
  • هزینه پایین نگهداری
  • استهلاک کم

معایب

  • بدنه نچندان قوی
  • قیمت بالا
  • فرمان پذیری ضعیف
  • صندلی های کوچیک
  • نامناسب برای افراد قد بلند
  • نفوذ صدا به داخل کابین
  • کیفیت پایین متریال ساخت
  • مونتاژ ضعیف
  • مصرف بالای سوخت

ارزش خرید خودرو سایپا کوییک

خرید خودروهای ایرانی در بسیاری از موارد از سر اجبار است چرا که گزینه دیگری وجود ندارد. از آنجایی که خودرو سایپا کوییک با کمی تغییرات در خودرو هاچ بک ساینا به وجود آمده نه تنها دارای طراحی قدیمی و ناهماهنگ است بلکه با کیفیت پایینی ساخته شده است که با هیچ استاندارد امروزی قابل قیاس نیست. این خودرو در بازار نتوانست به خوبی فروش داشته باشد چرا که خودروهای هم قیمت دست دوم خارجی رقبای بهتری برای خودرو سایپا کوییک به حساب می آیند. یکی از رقیب های خودرو سایپا کوییک خودرو پژو 206 تیپ 2 است که شباهت های فنی و بازه قیمتی تقریبا مشابهی با آن دارد. حال باید ببینیم که سایپا کوییک می تواند مانند پژو 206 که خودرویی محبوب و پرفروش است رقابت کند یا خیر.

جمع بندی خودرو سایپا کوییک

از آن جایی که کراس اوورها از محبوبیت بالایی در بازارهای جهانی برخوردارند، خودروسازان داخلی نیز با اضافه کردن قطعاتی به هاچ بک های خود، نمایی کراس اوور مانند به آن می بخشند. که به آن کراس هاچ بک می گویند. از این رو شرکت سایپا با همین هدف، خودرو سایپا کوییک را که در واقع نسخه فیس لیفت شده تیبا 2 و نسخه هاچ بک ساینا است در سال 1397 به بازار عرضه کرد که با واکنش های منفی مشتریان رو به رو شد. این خودرو از طراحی ضعیف و کیفیت پایین و قیمت بالایی برخوردار بود. از طرفی از مزایایی همچون، فضای کافی برای سرنشینان، امکانات و تجهیزات زیاد، دسترسی قطعات و هزینه پایین نگهداری برخوردار است. این خودرو که مناسب ترددهای داخل شهری است شباهت های زیادی با پژو 206 تیپ 2 دارد و از نظر امکانات یک سرو گردن از آن بالاتر است.

لایوکار بازدید : 38 دوشنبه 22 مهر 1398 نظرات (0)

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. پژو پارس محصول شرکت ایران خودرو است که در سال 1379 وارد بازار ایران شد، این خودرو یکی از پرفروش ترین خودروهای بازار محسوب می شود که با وجود گذشت بیست سال از تولید آن همچنان خودرویی پرفروش و محبوب در بازار داخلی به حساب می آید. این خودرو درواقع نسخه فیس لیفت شده خودرو پژو 405 است که در دو نمای داخلی و خارجی دچار تغییراتی شده است. اما برخی معتقدند که تفاوت زیادی در بخش های فنی دو خودرو پژو پارس و 405 وجود ندارد. خودرو پژو پارس LX در شش کد با نام های 28519، 28518، 28517، 28516، 28515، 28513 در بازار وجود دارد که در برخی از آپشن ها با یکدیگر متفاوت هستند. در ادامه نگاهی کلی به خودرو پژو پارس LX خواهیم داشت.

نقد و بررسی خودرو پژو پارس LX

طراحی ظاهری پژو پارس که سال هاست با همین شکل در خیابان ها مشاهده می شود نتیجه طراحی از روی خودروی پژو 405 است. چراغ های گربه ای شکل جلو، جلوپنجره با نماد شیرنشان، مه شکن های روی سپر جلو، ورودی های هوا و ضربه گیرهای مشکی رنگ، همگی ذهن ما را به سمت پژو 405 سوق می دهد. این خودرو که زمانی به عنوان خودروی لوکس در ایران شناخته می شد، در حال حاضر با وجود خودروهای مدرن در ایران به هیچ عنوان نمی تواند لقب لوکس را به آن اطلاق کرد!

طراحی داخلی خودرو پژو پارس LX دارای داشبورد جدیدی است که نسبت به قبل طراحی بهتری دارد ولی همچنان از پلاستیک خشک و بی کیفیت در ساخت آن استفاده شده است. صندلی ها در این مدل راحت تر شده و کلیدهای روی فرمان از فرمان پذیری بهتری برخوردارند، طراحی غربیلک فرمان نیز نسبت به سایر نسخه های قدیمی مناسب تر به نظر می رسد. سیستم اتولاک، هشدار باز یا بسته بودنِ در و اخطار سرقت، برخی از تکنولوژی‌های به کار رفته در مدل آپشنال خودرو پژو پارس LX هستند.

خودرو پژو پارس LX مجهز به موتور TU5 است به همین علت نسبت به سایر مدل ها کم مصرف تر، کم سرو صداتر، کم خرابی تر است. اما به علت داشتن گشتاور پایین، شتاب اولیه ضعیفی نسبت به سایر مدل ها دارد. پژو پارس LX از سال 89 علاوه بر بهره مندی از امکانات فراوان، از کیفیت بالایی چه در بخش قطعات و چه در بخش ساخت و مونتاژ  برخوردار شده است. موتور خودرو پژو پارس LX حجمی معادل 1.6 لیتر داشته که می تواند قدرتی معادل 108 اسب بخار در5600 دور در دقیقه تولید نماید و خودرو را به بیشترین سرعت 190 کیلومتر در ساعت برساند. شتاب صفر تا صد این خودرو نیز 13.2 ثانیه و مصرف آن در صد کیلومتر در سیکل شهری 10 لیتر و برون شهری 7 لیتر برآورد شده است.

تفاوت پژو پارس LX در تیپ های مختلف را می توان به تجهیزات و آپشن های آن دانست. به طور مثال در کلاس های 28515، 28517 و 28519 می توان به تجهیزاتی از جمله سیستم اتولاک (قفل شدن درها پس از حرکت) و مستر لاک (با یک دکمه همه درها قفل و باز می شوند) و اتوفلاشر (در ترمزهای شدید با کاهش ناگهانی سرعت، فلاشرها روشن می شوند) و تایمر چراغ سقف و آگاه کردن راننده از وضعیت باز و بسته شدن درب خودرو توسط چراغ های راهنما و چراغ سقفی و LED داخل جلو آمپر و سیستم اخطار سرقت ساده با استفاده از بوق خودرو بجای آژیر دزدگیر اشاره کرد. این در حالی است که کلاس های 28513، 28516 و 28518 به سیستم مالتی پلکس مجهز هستند.

قیمت خودرو پژو پارس LX

خودرو پژو پارس LX کد 18، در تاریخ نهم شهریور 98 در بازار تهران 103 میلیون تومان خرید و فروش می شود و مبلغ قیمت گذاری شده آن برای کارخانه حدود 84 میلیون و هفتصد و بیست هزار تومان است. این در حالی است که پژو پارس LX کد 19، در بازار تهران به مبلغ 103میلیون تومان و نرخ کارخانه ای آن حدود 85 میلیون و چهارصدو شصت هزار تومان است.

مزایا و معایب خودرو پژو پارس LX

مزایا

  • امکانات و تجهیزات نسبتا خوب
  • خرابی کمتر و مصرف کم تر نسبت به مدل های دیگر
  • نمایندگی در سراسر کشور
  • فضای مناسب برای سرنشینان

معایب

  • نفوذ صدا به داخل کابین
  • شتاب اولیه ضعیف
  • مصرف سوخت نسبتا بالا
  • کیفیت ساخت پایین
  • استهلاک بالا
  • عملکرد نامناسب جعبه دنده

ارزش خرید خودرو پژو پارس LX

باوجود ورود خودروهای جدید بخصوص چینی در بازار ایران، پژو پارس دیگر مانند گذشته جذابیتی برای مشتریان خودرو در داخل کشور ندارد. این خودرو با شتاب پایین برای افرادی که دنبال رانندگی راحت و آرامی هستند پیشنهاد می شود. اگر دنبال امکانات کامل و جذاب هستید بازهم مدل LX پارس را انتخاب کنید که نسبت به پژو پارس سال، دارای امکانات بیشتری است. اگر قصد خرید خودرویی اتوماتیک دارید، گزینه های بهتر دیگری نظیر تندر نود اتوماتیک، برلیانس H330 و بسترن B30 برای شما مناسب تر خواهند بود.

جمع بندی خودرو پژو پارس LX

پژو پارس LX در سال 1379 در شرکت ایران خودرو ساخته شد که نتیجه تلاش متخصصان مرکز طراحی محصولات جدید ایران خودرو است. این خودرو دارای تجهیزات و آپشن های زیادی است که در سال های نخست توانست به فروش خوبی دست پیدا کند و همچنان هم جزو خودروهای محبوب و پرطرفدار سواری در کشور محسوب می شود. پژو پارس LX دارای شش کلاس 28519، 28518، 28517، 28516، 28515، 28513 است که مجهز به موتور TU5 هستند و در برخی از آپشن ها با یکدیگر متفاوت اند. خودرو پژو پارس LX سال 89 علاوه بر بهره مندی از امکانات فراوان، از کیفیت بالایی در بخش قطعات، ساخت و مونتاژ برخوردار است. این موارد همراه با قیمت رقابتی آن، پژو پارس را به مقرون به صرفه ترین و پرفروش ترین خودرو در بازار ایران تبدیل کرده است.

لایوکار بازدید : 36 یکشنبه 21 مهر 1398 نظرات (0)

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. در سال 2004 شرکت فرانسوی رنو خودرویی با نام داچیا لوگان را در اروپا عرضه کرد که از پرفروش ترین محصولات این شرکت به حساب می آید. این خودرو بیش از یک دهه است که با نام تندر 90 یا L90 توسط شرکت رنو پارس تولید و وارد بازار کشور شده است. شرکت رنو پارس در سال 1383 با همکاری سایپا، ایران خودرو، رنو و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران راه اندازی شد که خودروهای رونو را در داخل کشور مونتاژ می کرد. این خودرو در بدو ورودش به بازار با استقبال خیلی خوبی روبه رو شد، طوری که در ماه نخست توانست بیش از یک صد هزار دستگاه پیش فروش داشته باشد. این خودرو در حال حاضر توسط ایران خودرو و پارس خودرو تولید می شود. خودرو رنو تندر 90 در تیپ های مختلف E0 ،E1 ،E2 عرضه می شود که از نظر فنی یکسان و از نظر امکانات و تجهیزات با یکدیگر تفاوت هایی دارند که کامل ترین تیپ آن مربوط به تندر 90 E2 است.

نقد و بررسی خودرو رنو تندر 90

خودرو رنو تندر 90 از نظر طراحی خارجی، بسیار ساده و بی هیجان است طوری که در نگاه اول بیننده را به خود جذب نمی کند. اگرچه طراحی یک سلیقه شخصی است ولی سادگی بیش از اندازه آن کاملا مشهود است و ممکن است برای افرادی که هیجان و زیبایی طراحی خودرو برایشان با اهمیت است، یک ویژگی منفی تلقی شود. خودرو رونو تندر 90 از نظر طراحی داخلی نیز مانند بیرون آن ساده و بی هیجان است. متریال به کار رفته در ساخت اجزای داخل کابین مانند سایر خودروهای ایرانی از پلاستیک خشک بوده، اما نسبت به آنها کیفیت خود را به راحتی از دست نمی دهد. صندلی ها نیز بسیار خسته کننده هستند، بخصوص در سفرهای طولانی احساس خوبی را به سرنشینان نخواهد داد.

خودرو رنو تندر 90 از نظر فنی مجهز به یک پیشرانه 159 سی سی است که می تواند معادل 105 اسب بخار قدرت و 140 نیوتن متر گشاور تولید نماید. این نیرو توسط جعبه دنده 5 سرعته دستی و 4 سرعته اتومات به چرخ های جلو انتقال پیدا می کند. در نتیجه رنو تندر 90 بخصوص در مدل دستی از شتاب خوبی برخوردار است. اما در سربالایی و یا به هنگامی که کولر خودرو روشن باشد از عملکرد آن کاسته می شود. همچنین نمونه اتوماتیک تندر 90 دیگر تولید نمی شود و از خط تولید خارج شده است. این خودرو در مدل دنده ای 10.2 ثانیه طول می کشد که تا به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد. مصرف سوخت این خودرو در هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی برابر 6.82 لیتر است و دارای استاندارد آلایندگی یورو 4 می باشد. ظرفیت باک این خودر نیز 50 لیتر است.

خودرو رنو تندر 90 از نظر ایمنی موفق به کسب سه ستاره ایمنی از موسسه یورو انکپ شده است و در بخش ایمنی سرنشینان 19 امتیاز، ایمنی کودک 31 امتیاز و ایمنی عابر پیاده 5 امتیاز به دست آورده است. از مهم‌ترین امکانات ایمنی این خودرو می‌توان به ترمز ABS چهار کاناله با EBD و کمربند ایمنی سه نقطه‌ای جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع اشاره کرد. این درحالی است که بسیاری از خودروهای هم رقیب تندر 90 دارای گواهی از موسسات ایمنی معتبر نیستند. ایمنی یک خودرو یکی از مهم ترین امکاناتی است که می تواند برای مشتریان بسیار با اهمیت باشد.

قیمت خودرو رنو تندر 90

قیمت رنو تندر 90 تیپ E2 بدون رینگ و با رینگ به ترتیب در بازار تهران 117 و 120 میلیون تومان است.

مزایا و معایب خودرو رنو تندر 90

مزایا

  • ایمنی نسبتاً خوب
  • استهلاک پایین
  • پیشرانه خوب در این بازه قیمتی
  • مصرف سوخت پایین در نسخه دنده ای
  • جادار بودن صندوق عقب
  • بازار دست دوم خوب
  • سواری نرم

معایب

  • صندلی های خسته کننده
  • طراحی ساده و قدیمی
  • کابین ساده
  • امکانات و تجهیزات متوسط
  • متریال پلاستیکی و خشک

ارزش خرید خودرو رنو تندر 90

اگر واقع بین باشیم می توانیم خودرو رنو تندر 90 را یکی از خودروهای با کیفیت داخلی در نظر بگیریم که چند سالی است به عنوان خودرویی قابل اعتماد در بازار کشورمان شناخته می شود. پس از گذشت یک دهه از حضور تندر 90 در بازار داخلی کشور و فروش بسیار خوب آن در کنار کیفیت خوب موتور، شتاب بالا، هندلینگ خوب و استهلاک کم می توان آن را گزینه خوبی در این رده قیمتی دانست. از رقبای این خودرو در این رده قمیتی می توان به خودروهای دنا، پژو 206 صندوقدار، پژو 207 صندوقدار، پژو پارس، آریو S300 و برلیانس H330 اشاره کرد که تندر 90 با ویژگی های خوب فنی و استهلاک کم عملکرد بهتری نسبت به رقیبان خود دارد.

جمع بندی خودرو رنو تندر 90

خودرو تندر 90 نام یکی از خودروهای شرکت فرانسوی رنو است که بیش از یک دهه است که به بازار دنیا معرفی شده است. این خودرو توسط شرکت پارس خودرو از سال 1386 در داخل کشور مونتاژ و در تیپ های مختلفی تولید می شود. این خودرو که با استقبال بسیار خوب مردم روبه رو شده است از قدرت خوب موتور و ایمنی نسبتا بالایی بهره مند است. با وجود داشتن معایبی همچون صندلی های خسته کننده، طراحی قدیمی و ساده و همینطور امکانات کم نسبت به برخی از خودروهای چینی موجود در بازار از ارزش خرید بالایی برخوردار است.

لایوکار بازدید : 33 یکشنبه 21 مهر 1398 نظرات (0)

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. فوتون یک برند چینی است که فعالیت خود را در زمینه ساخت خودرو از دهه 90 میلادی شروع کرده است. این شرکت زیر مجموعه برند بایک بوده و از شرکت های معروف و با سابقه چینی در ساخت خودروهای سنگین به شمار می رود. زیرا در ابتدا با تولید ماشین آلات معدن و شهرسازی، اتوبوس و تراکتور فعالیت خود را آغاز کرد. این خودروساز چینی در سطح بین المللی فعالیت زیادی داشته و در حال حاضر کامیون ‌های 35 تنی، خودروهای سواری سبک، وانت، خودروهای مسافری متوسط و سنگین و خودروهای چند منظوره، دامنه محصولات آن را تشکیل می‌دهند. خودرو شاسی بلند فوتون ساوانا بر پایه پلتفرم تویوتا فونچور ساخته شده است که برای نخستین بار در سال 2014 در نمایشگاه خودرو گوانگژو از آن رونمایی شد. این خودرو توسط عظیم خودرو در دو تیپ استاندارد و لاکچری در بازار ایران عرضه می شود که از قابلیت مهم آن می توان به قدرت بالای آفرود آن اشاره کرد. در ادامه به نقد و بررسی خودرو فوتون ساوانا لاکچری خواهیم پرداخت.

نقد و بررسی خودرو فوتون ساوانا

خودرو فوتون ساوانا از نظر طراحی بیرونی مانند سایر شاسی بلندها کمی خشن و با ابهت است. طراحی بدنه این خودرو از روی خودرو تویوتا فورچونر نسل اول، الهام گرفته شده با این تفاوت که اندازه تویتا اندکی کوچکتر بوده و فوتون ساوانا فضای بیشتری برای سرنشینان خود فراهم می کند. این خودرو با اندازه بزرگ خود هیبت یک شاسی بلند را تداعی می کند که با قدرت آفرود بالای خود هماهنگی دارد اما کمی قدیمی به نظر می رسد. از ویژگی های فوتون ساوانا عدم استفاده از پلاستیک سیاه در سپر و رکاب ها ست که به نوبه خود قابل توجه  است.

خودرو فوتون ساوانا از نظر طراحی داخلی در سطح قابل قبولی قرار دارد و از متریال بسیار باکیفیتی در ساخت کابین استفاده کرده است. در تمام ردیف ها فضا به اندازه کافی برای سرنشینان وجود دارد. پنل کنترلی فوتون ساوانا ظاهری بسیار جذاب داشته و راننده و سرنشین جلو دسترسی راحتی به امکانات آن دارند.

این خودرو در بیشتر کشورها با موتور 2.8 لیتری توربو دیزل و بنزینی عرضه شده است. این در حالی است که عظیم خودرو آن را با موتور 2 لیتری توربو شارژ GDI با توان 214 اسب بخار و گشتاور 320 نیوتون بر متر در ایران عرضه کرده است. حداکثر سرعت خودرو فوتون ساوانا 175 کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت ترکیبی آن در نسخه اتوماتیک معادل 9.8 لیتر در هر صد کیلومتر است و دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 می باشد. خودرو فوتون ساوانا الکترونیک مجهز به جعبه دنده 6 سرعته ساخت شرکت ZF آلمان و در نسخه دستی مجهز به جبه دنده 5 سرعته ساخت گترگ آلمان است. خودرو فوتون ساوانا در نسخه دو دیفرانسیل و تک دیفرانسیل عرضه شده است، اما عظیم خودرو فقط نمونه دو دیفرانسیل ساوانا را در بازار ایران عرضه کرده است. سیستم TOD به کار رفته در خودرو فوتون ساوانا امکان تشخیص جاده های سخت را داده و می تواند از حالت دو دیفرانسیل به چهار دیفرانسیل به صورت خودکار تغییر حالت دهد و سیستم تعلیق این خودرو از قابلیت آفرود بالایی برخوردار است و می تواند 3 تن وزن را تحمل نماید.

خودرو فوتون ساوانا در نسخه اتوماتیک در دو تیپ استاندارد و لاکچری در بازار عرضه می شوند که در مدل لاکچری یا همان فول آپشن می توان به سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی و هفت صندلی امکاناتی همچون نظیر تودوزی چرم، سنسور نور، کروزکنترل، سیستم کنترل پایداری، سامانه تنظیم میزان هرزگردی، نمایشگر 7 اینچی، GPS، تنظیم برقی آینه‌های جانبی، اشاره کرد. باید توجه داشته باشید که امکاناتی نظیر کیسه هوای راننده و شاگرد، مانیتور، دی لایت، سنسور نور، دوربین و سنسور عقب در هر دو مدل استاندارد و فول آپشن خودرو فوتون ساوانا قرار گرفته که نشان از امکانات و تجهیزات بالای این خودرو دارد.

قیمت خودرو فوتون ساوانا

قیمت صفر کیلومتر این خودرو در مدل سال 98 در تاریخ 23 شهریور 98، حدود 478 میلیون تومان و مدل سال 97 آن با 68 میلیون تومان ارزان تر به قیمت 410 میلیون تومان قابل خریداری است.

مزایا و معایب خودرو فوتون ساوانا

مزایا

  • مجهز به پیشرانه قدرتمند
  • جعبه دنده ZF آلمانی
  • عملکرد آفرود بالا

معایب

  • طراحی کمی قدیم
  • قیمت بالا
  • بازار دست دوم بد
  • کمبود قطعات یدکی

ارزش خرید خودرو فوتون ساوانا

اگرچه این خودرو از پیشرانه قوی و آفرود بالا و سیستم تعلیق عالی برخوردار است اما باید در نظر داشته باشید که با کمبود قطعات یدکی و بازار دست دوم بد مواجه است. ارزش خرید این خودرو بیشتر بستگی به کاربرد شما دارد. اگر شما به دنبال خودرویی آفرود هستید و این بودجه این رنج قیمت را دارید، خودرو فوتون ساوانا یکی از گزینه های احتمالی شما خواهد بود. اما اگر به دنبال خودرو آفرود نیستید، می توانید گزینه دست دوم سانتافه را در لیست خود قرار دهید.

جمع بندی خودرو فوتون ساوانا

فوتون ساوانا یک خودروی شاسی بلند چینی با قدرت آفرود بالا و پیشرانه قوی است که توسط عظیم خودرو وارد کشور شده است. این خودرو با سه ردیف صندلی و هفت نفر ظرفیت، فضای خوبی را در اختیار سرنشینان خود قرار می دهد. خودرو فوتون ساوانا زمانی ارزش خرید دارد که تنها ویژگی آفرود برایتان با اهمیت باشد چرا که قیمت آن بسیار هنگفت و بازار دست دوم بدی دارد، کمبود قطعات یدکی آن نیز از دیگر مشکلات این چینی با هیبت می باشد.

لایوکار بازدید : 27 یکشنبه 21 مهر 1398 نظرات (0)

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. شرکت خودروسازی چری در سال 1997 در کشور چین تاسیس شد که یکی از شرکت های مستقل خودروسازی در این کشور محسوب می شود و با استفاده از نوآوری و خلاقیت بر رشد و موفقیت های خود افزوده است. این شرکت در سال 2004 از محصول جدید خود با نام ام وی ام 110 که یک خودروی شهری کوچک بود، رونمایی کرد. ام ‌وی ‌ام 110 در چین با نام Chery QQ شناخته می‌شود و به دلیل اندازه بسیار کوچک خود، گزینه بسیار مناسبی برای کلان‌شهرها به حساب می‌آید. این شرکت از نظر اصلاح کیفیت محصول، با هدف تولید محصولات امن، حافظ انرژی و دوستدار محیط زیست، آرام آرام خودش را به استانداردهای جهانی رسانده است. خودرو ام وی ام 110 با موتورهای 800 سی سی سه سیلندر و 1100 سی سی چهار سیلندر توسط شرکت مدیران خودرو به ایران وارد شد که خودرو 800 سی سی به خاطر قدرت پایین پیشرانه و شتاب ضعیف مورد استقبال قرار نگرفت. و جدیدترین نسخه آن به نام ام وی ام 110S است که دارای چهره ای مدرن تر و امکانات بیشتری است. در ادامه به بررسی خودرو ام وی ام 110S می پردازیم.

نقد و بررسی خودرو ام وی ام 110S

خودرو ام وی ام 110 از نظر طراحی تقلیدی از خودرو دوو ماتیز است. این خودرو کوچک و فانتزی برای استفاده درون شهری بسیار مناسب است و امکان پارک کردن خودرو در شهرهای شلوغ را فراهم می کند. در داخل این خودرو با محیطی کوچک و فانتزی و دایره و نیم دایره هایی متعدد رو به رو هستیم که با طراحی بیرونی هماهنگی خاصی دارد. در ساخت اجزای داخل کابین بیشتر پلاستیک خشک به کار رفته است. پشت غربیلک ام وی ام، نشانگری دیجیتالی قرار دارد که دور موتور را در حاشیه نیم دایره ای خود و سرعت را در قسمت مرکزی اش نشان می دهد. طراحی ام وی ام 110S را یک شرکت ایتالیایی انجام داده است. در قسمت جلو خودرو دو چراغ بیضی شکل و سپری خندان قرار دارد که چهره ای شاد به آن بخشیده است.

این خودرو در مسیرهای شهری به دلیل نرم بودن فرمان و کلاچ، سواری خوبی دارد، اما به اعتقاد برخی از کاربران پدال گاز آن سفت‌تر از حد معمول است. ام وی ام 110S به علت داشتن موتور کم حجم و ضعیف در سر بالایی ها و مسافت های طولانی یا به هنگام روشن بودن کولر عملکرد ضعیفی دارد. همچنین به علت کمک فنرهای ضعیف کنترل کردن آن در سرعت بالا ایجاد دردسر می کند.

ام وی ام 110 در نسخه های قدیمی با موتور سه و چهار سیلندر به ترتیب با حجم  0.8 لیتر و 1.1 عرضه شدند که می توانستند به ترتیب 51 و 68 اسب بخار قدرت و 70 و 90 نیوتون متر گشتاور تولید نمایند. اما نسخه ام وی ام 110S مجهز به موتوری با حجم 998 سی سی است که قادر است قدرتی معادل 68 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و گشتاوری معدل 93 نیوتون متر در 3500 دور در دقیقه تولید نماید که این عدد برای خودرویی با وزن 936 کیلو مناسب به نظر می رسد. ام وی ام 110S مجهز به یک گیربکس 5 سرعته دستی است که قدرت تولید شده را به چرخ های جلو هدایت می کند. مصرف سوخت این خودرو در سیکل ترکیبی 5.5 لیتر با استاندارد آلایندگی یورو چهار است.

ام وی ام 110 اس در دو مدل کم آپشن (Comfortable) و فول (luxury) ارائه می شود. نسخه کم آپشن شامل تجهیزاتی از جمله، کیسه هوا SRS برای راننده و سرنشین جلویی، ترمز ضد قفل ABS به همراه توزیع الکترونیکی نیروی ترمزEBD، مه شکن های جلو و عقب، سیستم پخش MP3، نمایشگر مصرف سوخت لحظه ای، تنظیم ارتفاع چراغ های جلو از داخل، چراغ روز (که البته در این اتومبیل از LED خبری نیست و همان مه شکن های جلویی با روشن ماندن دائمی نقش دی لایت را بازی می کنند) و 4 شیشه برقی و ... بهره می برد.

قیمت خودرو ام وی ام 110S

قیمت خودرو ام وی ام 110 4 سیلندر دنده ای در تاریخ 16 شهریور 98 در بازار تهران در بازه قیمتی 28 تا 40 میلیون تومان قابل خریداری است. این در حالی است که ام وی ام 110S در هر دو نسخه کامفورت و فول در بازه قیمتی 42 تا 64 میلیون تومان وجود دارند.

مزایا و معایب خودرو ام وی ام 110S

مزایا

  • پارک راحت
  • مصرف سوخت مناسب
  • ابعاد جمع و جور
  • شاسی تقویت شده

معایب

  • سیستم تعلیق نچندان خوب
  • پیشرانه ضعیف
  • ایمنی نسبتا پایین
  • صفحه کلاچ ضعیف
  • کابین کم جا
  • سرعت پایین
  • ضعیف بودن صفحه کلاچ
  • نامناسب برای رانندگی در خارج از شهر

ارزش خرید خودرو ام وی ام 110S

ام وی ام 110S با ظاهری جمع و جور و مصرف پایین سوخت برای تردد در شهر بسیار مناسب است و امکانات خوبی در اختیار کاربران قرار می دهد. از رقیب هایی که این خودرو دارد می توان به خودرو پراید 111 هاچبک و خودرو 206 تیپ 2 کارکرده اشاره کرد که از بازار دست دوم و خدمات پس از فروش بهتری برخوردار است. علی‌رغم تمام کاستی‌ هایی که این خودرو دارد یکی از اقتصادی ترین خودروهای موجود در بازار به حساب می آید.

جمع بندی خودرو ام وی ام 110S

خودرو ام وی ام 110 توسط شرکت مدیران خودرو در ایران منتاژ می شود که از بارزترین ویژگی های آن جمع و جور بودن آن است که برای رانندگی در شهرها بخصوص شهرهای شلوغ که جای پارک کمی دارد مناسب است. خودرو ام وی ام 110S نسبت به نسخه های پیشین از طراحی مدرن تر و امکانات بیشتری بهره مند شده است. از رقیب های آن می توان به خودرو پراید و پژو 206 تیپ دو کارکرده اشاره کرد. اما باید در نظر داشته باشید ممکن است قطعات خودرو ام وی ام 110 در بازار به سختی پیدا شود. اما طبق نظر کاربران این خودرو ارزش خریدن دارد.

لایوکار بازدید : 35 یکشنبه 21 مهر 1398 نظرات (0)

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. شرکت برلیانس آتو در سال 1992 توسط شخصی به نام یانگ رونگ در چین تاسیس شد. این شرکت علاوه بر تولید خودرو به مونتاژ محصولات شرکت های بی ام و، پورشه، میتسوبیشی و تویوتا می پردازد و شریک تجاری بی ام و محسوب می شود. شرکت برلیانس در سال 2013 از خودرو برلیانس H330 رو نمایی کرد که به اعتقاد برخی مدل صندوق دار H320 محسوب می شود. در همین سال شرکت خودروسازی برلیانس توانست جایگاه ششم میان تولید کنندگان خودروهای چین را کسب نماید. در ایران دو شرکت سایپا و پارس خودرو محصولات این برند را در داخل کشور مونتاژ می کنند که در دو نسخه دستی و اتومات در بازار قابل خریداری هستند. در ادامه نگاهی به خودرو برلیانس H330 اتوماتیک می اندازیم.

نقد و بررسی خودرو برلیانس H330

از آنجایی که برلیانس شریک تجاری بی ام و به حساب می آید، معمولا در طراحی های محصولات خود از خودروهای شرکت بی ام و، اقتباس می گیرد. در طراحی خودرو برلیانس H330 نیز مانند نسخه برلیانس H320 از روی سری اول بی ام و، الهام گرفته شده است. این خودرو از جلو پنجره و چراغ های جذاب و خوش ترکیب بهره برده و طراحی ظاهری نسبتا خوبی دارد. طراحی داخلی خودرو برلیانس H330 از هماهنگی خاصی میان اجزای داخلی و بیرونی خود بهره مند است. اگرچه شاهد کابین لوکس و هیجان انگیزی نیستیم اما باتوجه به بازه قیمتی آن، طراحی قابل قبولی دارد. این خودرو از داشبوردی دورنگ با رنگ های نسکافه ای و توسی بهره برده است. دو رنگ بودن داشبورد تنوع خاصی را داخل کابین ایجاد کرده است.

فضای داخل خودرو نیز به نسبت ابعاد خودرو مناسب بوده و باعث خستگی افراد در مسیرهای طولانی نمی شود. همچنین صندلی ها نیز زیبا و راحت هستند. صندوق عقب نیز با 460 لیتر حجم پاسخگوی خانواده های 3 الی 4 نفره می باشد. اما نباید فراموش کرد کیفیت مونتاژ و متریال به کار رفته در ساخت کابین در این بازه قیمتی مورد قبول نیست.

خودرو برلیانس H330 مجهز به یک موتور 4 سیلندر 16 سوپاپ با حجم موتور 1498 است که می تواند قدرتی معادل 103 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه ایجاد کند. حداکثر سرعت خودرو برلیانس H330 اتوماتیک برابر با 170 کیلومتر و مصرف سوخت آن در مدل دستی و اتوماتیک به ترتیب معادل 6.4 و 6.7 لیتر است. رانندگی با نسخه اتوماتیک به دلیل تعویض دنده ها در دورهای پایین، دور خودرو در سربالایی ها افت می کند. اما در حالت دستی دور موتور بالاتر نگه داشته می‌شود و نکته مثبت دیگر اینکه بیشینه گشتاور ۱۳۸ نیوتون متری در دور نه چندان بالای ۳۸۰۰ به محور جلو منتقل می‌شود.

از تجهیزات رفاهی و ایمنی خودرو برلیانس H330 اتومات می توان به ترمز های جلو عقب دیسکی از نوع ABS و EBD، سنسور پارک دنده عقب، کیسه هوا برای کلیه سرنشنان، دکمه استارت، تهویه مطبوع اتوماتیک، سانروف، صندلی برقی راننده، بسته شدن پنجره به وسیله ریموت و سیستم صوت حرفه ای با ۶ بلندگو و ... اشاره کرد.

قیمت خودرو برلیانس H330

قیمت خودرو برلیانس H330 اتوماتیک در تاریخ هفدهم شهریور 98 در بازار تهران به قیمت 164 میلیون تومان و به قیمت کارخانه 107 میلیون و چهارصد هزار تومان قابل خریداری است. 

مزایا و معایب خودرو برلیانس H330

مزایا

  • فرمانپذیری بالا
  • طراحی خوب

معایب

  • قیمت بالا
  • پیشرانه ضعیف نسبت به وزن خودرو
  • سواری خشک
  • شتاب متوسط
  • گیربکس قدیمی
  • کیفیت مونتاژ پایین
  • استهلاک بالا

ارزش خرید خودرو برلیانس H330

یکی از دغدغه های خرید یک خودرو وضعیت بازار دست دوم آن است. چرا که هیچ کس قصد ندارد خودروی خود را با چندین میلیون ضرر بفروشد. خودرو برلیانس H330 در بازار دست دوم، وضعیت چندان خوبی ندارد. به گونه ای که نمی توانید با خیال راحت این خودرو را خریداری و در زمان مورد نظر به فروش برسانید.

این خودرو به افرادی که علاقه مند به شتاب و هیجان بالایی هستند، خیلی توصیه نمی شود. چرا که خودرو برلیانس H330 شتاب اولیه نسبتا ضعیفی دارد. بخصوص در نسخه اتوماتیک، حتی با انتخاب حالت دستی تعویض دنده، شرایط بهبود نخواهد یافت. حال اگر نسخه اتوماتیک را از لیست خرید خود حذف نمایید، تجهیزاتی مانند سانروف، تهویه اتوماتیک و آینه های برقی را نیز از دست خواهید داد، این درحالی است که این آپشن ها در خودروهایی با رده قیمتی پایین تر وجود دارند. اگر به دنبال شتاب و هیجان بیشتری هستید با توجه به حجم و قدرت موتور جک جی 5 و جیلی EC7 می توانید این دو را در لیست خرید خود قرار دهید. باتوجه به خدمات پس از فروش نامعلوم برلیانس و وضعیت بازار دست دوم و افت قیمت هنگام فروش می توانید رقیب آن یعنی دنا پلاس را که خدمات پس از فروش و بازار دست دوم بهتری دارد را خریداری نمایید.

جمع بندی خودرو برلیانس H330

خودرو برلیانس H330 یک سدان جمع و جور شهری محسوب می شود که طراحی شیک و مدرنی دارد و بیننده را به خود جلب می نماید. این خودروی چینی توسط شرکت پارس خودرو در ایران مونتاژ و در دو نسخه اتوماتیک و دنده ای به بازار عرضه می شود. این خودرو با توجه به حجم کم موتور برای تردد در سطح شهر مناسب و برای جاده های بیرون شهری و کوهستانی ضعیف است. برلیانس H330 با خودرو داخلی دنا پلاس از نظر قیمتی هم رقیب است که خریداران معمولا به مقایسه این دو خودرو می پردازند. این خودرو با مصرف سوخت پایین و زیبایی چشم گیر می تواند گزینه ای خوبی برای خرید شما باشد اما در نظر داشته باشید. برلیانس H330 از شتاب بالا و بازار دست دوم خوبی بهره مند نیست.

لایوکار بازدید : 39 شنبه 20 مهر 1398 نظرات (0)

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. خودرو هیوندای آوانته که با نام هیوندای الانترا نیز شناخته می شود، خودرویی کامپکت است که از سال 1990 توسط شرکت کره ای هیوندای تولید می شود. این خودرو در سال 2004 با تغییراتی همراه بود که توانست در بازار جهانی فروش فوق العاده ای داشته باشد و مورد توجه بسیاری از مشتریان در بازار جهانی قرار بگیرد. همچنین این خودرو در سال 2011 توانست خودروی سال آمریکای شمالی شود. خودرو هیوندای آوانته در سال 1384 توسط کرمان موتور در داخل کشور تولید شد که در ابتدا به علت ضعف در تبلیغ، استقبال زیادی از آن صورت نگرفت. اما پس از مدتی مشتریان به این خودرو اعتماد کرده و توانست به خودرویی خوش نام و قابل اعتماد تبدیل شود. در ادامه نگاهی به خودرو هیوندا آوانته 2004 دنده ای خواهیم داشت.

نقد و بررسی خودرو هیوندای آوانته

خودرو هیوندای آوانته از نظر طراحی خارجی جلوه و زیبایی خاصی نداشته ولی از کیفیت ساخت خیلی خوبی برخوردار است. این خودرو در لحظه نخست جذابیت و هیجان چندانی نداشته و در طراحی داخلی نیز شما با داشبوردی رو به رو می شوید که هیچ زیبایی در آن دیده نمی شود و به خودروهای دهه 90 شباهت دارد. حتی تودوزی صندلی ها تنها در دو رنگ خاکستری و مشکی قابل سفارش است. خودرو هیوندای آوانته اگرچه ساده طراحی شده است ولی از فضای زیادی در صندلی های جلو و عقب بهره مند است. صندوق عقب نیز به راحتی پاسخگوی یک خانواده متوسط است. این خودرو چه در داخل و چه در بیرون خود از نظر سادگی طراحی هماهنگی دارد و یک خودرو کاملا خانوادگی محسوب می شود.

وضعیت ارگونومی ادوات روی داشبود مورد قبول است. دریچه های تهویه برای قسمت عقب در زیر صندلی های جلو نصب شده اند. از دیگر امکانات کابین می توان به تورهای نگهدارنده پشت صندلی ها، کنسول جلو و عقب، جالیوانی دو عدد در جلو و دو عدد در عقب، گیره آویز و داکت خنک کننده درون داشبورد که هماهنگ با کولر است، نام برد. همین امکانات پیش پا افتاده گاهی بسیار کاربردی می شوند. سیستم تهویه خودرو دستی است، اما بسیار عالی عمل می کند و از این نظر جای هیچ گونه بحثی باقی نمی گذارد.

خودرو هیوندا آوانته از نظر فنی مجهز به یک پیشرانه با حجم 2000 سی سی است که قادر است معادل 140 اسب بخار قدرت و گشتاور 182 نیوتون تولید نماید. این خودرو در مدل دستی 9.1 ثانیه فرصت نیاز دارد تا به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. یکی از نقاط مثبت و قوی خودرو هیوندا آوانته توان موتور بالا و گیربکس هماهنگ و روان آن است که در دو نسخه دنده ای و اتوماتیک سرعت و شتاب خوبی دارد. حداکثر سرعت این خودرو 204 کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت این خودرو در سیکل ترکیبی برابر با 7.6 لیتر در هر صد کیلومتر می باشد.

از نظر ایمنی خودرو هیوندای آوانته مجهز به ترمز ABS و EBD برای هر چهارچرخ است. دو عدد کیسه هوا برای سرنشینان جلو علاوه بر کمربندهای ایمنی پیش کشنده سه نقطه ای و دو مرحله ای از شما در برابر تصادفات حفاظت می کنند.

یکی از معایب خودرو هیوندای آوانته در زمینه تجهیزات و امکانات رفاهی است و از آپشن های خودروهای امروزی مانند سانروف، کروز کنترل، تهویه مطبوع اتوماتیک برخوردار نیست. از تجهیزات آن می توان به کامپیوتر سفری، شیشه‌های برقی، ایربگ های راننده و سرنشین جلو، قابلیت تنظیم گودی کمر برای صندلی راننده، آیینه‌های جانبی برقی مجهز به گرم‌کن، سیستم صوتی با قابلیت پخش فایل‌های MP3 اشاره کرد.

قیمت خودرو هیوندای آوانته

قیمت خودرو هیوندای آوانته دنده ای کارکرده در بازار تهران در تاریخ چهاردهم شهریور 1398 در بازه های قمیتی 85 تا 152 میلیون تومان قابل خریداری است.

مزایا و معایب خودرو هیوندای آوانته

مزایا

  • هندلینگ خوب
  • استهلاک پایین
  • شتاب خوب
  • قدرت موتور خوب و رضایت بخش
  • قیمت مناسب در نمونه‌های دست دوم
  • کیفیت خوب روکش صندلی‌ها
  • مصرف سوخت اقتصادی
  • موتور 4 سیلندر پربازده
  • کیفیت ساخت بالا

معایب

  • قطعات نسبتا نایاب
  • عایق بندی از نظر صدا کمی ضعیف
  • طراحی داشبورد قدیمی و کسل کننده
  • کمبود امکانات رفاهی از قبیل سانروف، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و کروزکنترل

ارزش خرید خودرو هیوندای آوانته

خرید این خودرو برای خانواده های 4 الی 5 نفره که به فکر طراحی لوکس نیستند، انتخاب بدی نیست، اما باید درنظر گرفت پس از توقف تولید آن، قطعات یدکی هیوندا آوانته به راحتی در بازار پیدا نمی شود. از رقبای این خودرو می توان به هوندا آکورد، فولکس جتا، شورلت کروز و مزدا3 اشاره کرد. به طور کلی خودرو هیوندای آوانته با دارا بودن پیشرانه ای قوی، استهلاک پایین در نمونه های دست دوم گزینه ای اقتصادی به شمار می رود. اما اگر شما طرفدار امکانات و تجهیزات زیاد هستین یا زیبایی و لوکس بودن طراحی برایتان با اهمیت است به هیچ عنوان خرید هیوندای آوانته 2004 گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود.

جمع بندی خودرو هیوندای آوانته

خودرو آوانته یک سدان شهری است که توسط شرکت خودروسازی کره ای هیوندا در سال 1990 تولید و به بازار جهانی عرضه شد. این خودرو که از نظر طراحی ساده است از کیفیت بالای پیشرانه، هندلینگ خوب و استهلاک پایین برخوردار است. این خودرو در سال 1384 روی خط تولید شرکت کرمان موتور قرار گرفت و به صورت مونتاژ وارد بازار ایران شد. پس از گذشت سال ها این خودرو با وجود توقف تولید همچنان خودرویی محبوب میان مصرف کنندگانش محسوب می شود. این خودرو از قدرت موتور بالا، شتاب و هندلینگ خوبی بهره مند است ولی امکانات و تجهیزات زیادی در اختیار شما قرار نمی دهد. اتومبیل‌های این کمپانی یکی از هیجان‌انگیزترین انتخاب‌های بازار به شمار می‌رود.

لایوکار بازدید : 33 شنبه 20 مهر 1398 نظرات (0)

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. کمپانی پژو فرانسه در سال 1987 خودرویی با نام پژو 405 که جزوی از سدان های بزرگ محسوب می شد به بازار عرضه کرد و در سال 1988 میلادی لقب بهترین خودروی سال اروپا را از آن خود کرد. کار تولید و مونتاژ این خودرو در کشورمان توسط ایران خودرو در سال 1370 آغاز شد. شرکت ساپکو نیز از سال 1373 قطعات پژو 405 را بومی سازی و تا سال 1377 بیش از نیمی از قطعات این خودرو را تامین نمود. خودرو پژو 405 در زمان خودش به عنوان یکی از زیباترین خودروهای موجود در بازار ایران به شمار می رفت. در حال حاضر پژو 405 در سه تیپ مختلف تولید و عرضه می شود که شامل پژو 405 GLX ، پژو 405 SLX و پژو 405 تیپ دوگانه سوز (CNG) است. در ادامه به بررسی  خودرو پژو GLX 405 خواهیم پرداخت.

نقد و بررسی خودرو پژو GLX 405

خودرو پژو 405 GLX از نظر طراحی داخلی و خارجی خیلی قدیمی و ساده به نظر می رسد. این طراحی توسط شرکت مشهور پینین فارینا ایتالیا انجام شده است که خودروهای 599 و مازراتی کواترو پورو را نیز طراحی کرده است. پژو در زمان خودش خودرویی زیبا تلقی می شد و با وجود تلاش های ایران خودرو برای به روزتر کردن نمای داخلی آن، همچنان شکل قدیمی خود را حفظ کرده است. کنسول میانی این خودرو شامل دو دریچه کولر یا بخاری، پنل ساعت و کلید های خاموش و روشن، پنل تنظیمات کولر و بخاری، پنل سیستم صوتی و جا سیگاری می باشد که معمولا هم با رنگ مشکی تولید می شود. فضای درونی کابین هم در جلو و عقب نسبتا مناسب و جادار بوده ولی از متریال بی کیفیت و پلاستیک خشک در ساخت کابین استفاده شده است.

طراحی بیرونی خودرو پژو 405 GLX پس از گذشت سه دهه از تولدش، بسیار قدیمی به نظر می رسد و هیچ گونه جذابیت و هیجانی برای افراد بخصوص جوانان ندارد. از دیگر عیب های ظاهر این خودرو، صاف و یکنواخت بودن سطح بدنه و درهای آن است. این در حالی است که در طراحی بدنه خودروهای مدرن و امروزی شاهد حجم دهی و انحناهای عمودی و افقی در ظاهر خودرو هستیم.

خودرو پژو 405 GLX در بخش فنی مجهز به یک موتور 4 سیلندر 1761 است که می تواند 100 اسب بخار قدرت در 6000 دقیقه و 153 نیوتن متر گشتاور را در 3000 دور در دقیقه تولید نماید. پیشرانه این خودرو یک موتور فرانسوی با نام XU7JP/L3 است که از طریق گیربکس 5 سرعته نیروی تولید شده را به چرخ های جلو منتقل می نماید. این خودرو 11 ثانیه نیاز دارد تا به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد و مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی برابر 9 لیتر در هر صد کیلومتر است. باک این خودرو ظرفیتی معادل 70 لیتر دارد و استاندارد آلایندگی آن نیز 4 یورو است.

قیمت خودرو پژو GLX 405

خودرو پژو 405 GLX در تاریخ دوازدهم شهریور 1398 در بازار تهران به قیمت 71 میلیون و پانصد هزار تومان خرید و فروش می شود و قیمت آن به کارخانه حدودا 63 میلیون و 158 هزار تومان است.

مزایا و معایب خودرو پژو GLX 405

مزایا

  • اتاق جادار و بزرگ
  • نمایندگی گسترده در سراسر کشور

معایب

  • استهلاک زیاد
  • ناهماهنگی در پیشرانه
  • کیفیت پایین ساخت
  • پلتفرم قدیمی و مشکل صدا
  • قدرت ترمزگیری ضعیف در محور عقب
  • ایمنی پایین
  • گزارش زیاد از روغن ریزی
  • مصرف سوخت بالا
  • سوزاندن واشر سرسیلندر در مناطق گرمسیری
  • کابین بی کیفیت

ارزش خرید خودرو پژو GLX 405

اگرچه پژو 405 خودرویی قدیمی با ظاهری تکراری است اما به علت قیمت پایین و دردسترس بودن قطعات به عنوان یک خودرو اقتصادی برای افراد به حساب می آید. این خودرو با وزن کمتری که نسبت به سمند و پژو پارس دارد سریع تر عمل می کند، اما در سالهای اخیر شدیدا دچار افت کیفیت شده و مشکلات زیادی را برای صاحبان آنها فراهم می کند. از طرفی امروزه شاهد تعداد زیادی از سدان های شهری خانوادگی در بازار هستیم که در رنج های قیمتی متفاوت، طراحی مدرن، تجهیزات خوبی را ارائه می کند. از این رو ارزش خرید خودرو پژو 405 GLX بسیار کاسته شده است. از رقیب های این خودرو نیز می توان به رانا، سمند SE و پژو 405 SLX اشاره کرد که برتری های بیشتری نسبت به این خودرو دارد. از نمونه های کارکرده نیز رنو L90 یا پژو 206 SD دارای موتور قوی تر و امنیت بیشتری نسبت به خودرو پژو 405 GLX است.

جمع بندی خودرو پژو GLX 405

خودرو پژو 405 در سال 1984 توسط شرکت خودروسازی فرانسوی پژو ساخته شد و یک سال بعد توانست لقب بهترین خودروی سال اروپا را از آن خود کند و در زمان خودش خودرویی زیبا و محبوب تلقی شود. این خودرو که در سال 1370 توسط ایران خودرو وارد بازار ایران شد تاکنون در مدل های مختلفی به بازار عرضه شده است. این خودرو باوجود معایب و کیفیت بد ساخت به خاطر قیمت نسبتاً پایین خود توانسته است به فروش خوبی دست پیدا کند. اما با وجود خودروهایی با طراحی مدرن و تجهیزات بیشتر ارزش خرید آن بسیار پایین آمده است.

لایوکار بازدید : 30 شنبه 20 مهر 1398 نظرات (0)

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. برند ژاپنی لکسوس زیرمجموعه‌ای از شرکت تویوتا است که با هدف تولید خودروهای لوکس ایجاد و اکنون به یکی از بزرگترین برندهای خودروی جهان تبدیل شده است. این شرکت در سال 1989 به طور رسمی توسط مدیر وقت تویوتا یعنی ایجی تویودا تاسیس شد. اما از سال 2005 بود که نام لکسوس برای خودروها مورد استفاده قرار گرفت. لکسوس در سال 2014 یکی از محصولات جذاب خود را به نام NX معرفی کرد که از روی پلت فرم تویوتا RAV4 ساخته شده بود. لکسوس NX یک کراس اوور کامپکت لوکس است که در نسخه های مختلف در بازار جهانی عرضه می شود که از نظر ظاهری، موتور و تجهیزات با یکدیگر تفاوت هایی دارد. این خودرو در ایران با دو موتور توربو و هیبرید توسط شرکت ایرتویا وارد بازار ایران شد. لکسوس NX در حال حاضر به علت ممنوعیت وارد ایران نمی شود و به صورت دست دوم قابل خریداری است. در ادامه نگاهی به خودرو لکسوس NX 200T خواهیم داشت.

نقد و بررسی خودرو لکسوس NX 200T

خودرو لکسوس 200t NX از نظر طراحی بسیار زیبا و چشم نواز است. این خودرو که از طراحی مدرنی برخوردار است در بدنه خود دارای شکست ها، زوایا و حجم های خشن و تیزی است که زیبایی آن را دوچندان کرده است. قسمت جلویی این خودرو توجه خیلی زیادی را به خود جلب می کند، چرا که از یک جلو پنجره ساعت شنی شکل بهره برده است و با فرورفتگی های 2 طرفِ سپر و چراغ های جلو، تناسب جالبی را ایجاد کرده است. لکسوس NX در دو تیپ پلاتینیوم و F اسپرت ارائه شده است که در ظاهر با یکدیگر تفاوت هایی دارد. مدل اسپرت ظاهری اسپرت تر با رینگ های 18 اینچی و رنگ آبی میکا التراسونیک و نسخه پلاتینیوم، ظاهری کلاسیک تر با رینگ های 17 اینچی دارد. خودرو لکسوس NX 200t در سفارش های مختلف آسیا و امریکا دارای تفاوت هایی در طراحی ظاهری است. این تفاوت ها شامل سپر جلو و فرم مه شکن ها باز می گردد و در مدل های امریکا یک شبرنگ نارنجی نیز در گوشه چراغ های جلو وجود دارد.

خودرو لکسوس NX 200t از نظر طراحی داخلی نیز موفق عمل کرده است و از مواد با کیفیت بالا ساخته شده است. فضای عقب کابین برای سه نفر کمی کوچک است و برای افراد قد بلند ممکن است به علت شیب سقف کمی مشکل ایجاد کند. اما این مساله آنقدرها هم آزاردهنده نیست. خودرو لکسوس NX 200t در نسخه های F اسپرت و پلاتینیوم با یکدیگر تفاوت هایی دارند. تریم داخلی نسخه F اسپرت، دارای رنگ نقره ای با طرح فیبر کربن، دوخت قرمز روی داشبورد و پدال های آلومینیومیِ سوراخ دار بوده و نشان F اسپرت روی فرمان حک شده است. این در حالی است که نسخه پلاتینیوم با استفاده از تریم چوب براق و پوشش تیره تر صندلی ها زیباتر از مدل F اسپرت به نظر می رسد.

یکی از ضعف های این خودرو فضای نسبتا کوچک حمل بار آن است که حجم کلی آن حدود 1546 لیتر است که نسبت به رقبا کم است، این در حالی است که صندلی های ردیف دوم در حالت قائم قرار بگیرد، این فضا به 501 لیتر کاهش می یابد که نسبت به برخی از کراس اوررهای کامپکت هم کوچکتر است.

از نظر فنی خودرو لکسوس NX 200t مدل 201۶ مجهز به یک موتور توربو شارژ ۴ سیلندر ۲ لیتری است که قادر است ۲۳۵ اسب‌ بخار و گشتاوری معادل ۳۵۰ نیوتن ‌متر را تولید نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 7 ثانیه و حداکثر سرعت آن 200 کیلومتر در ساعت است. خودرو لکسوس NX 200t مجهز به یک جعبه دنده اتوماتیک شش سرعته با سیستم دیفرانسیل جلو است. سیستم چهار چرخ متحرک به صورت آپشن قابل انتخاب است. مصرف سوخت آن هم با توجه به استفاده از توربوشارژر و حجم ۲ لیتری پیشرانه مناسب است و در حالت ترکیبی، 7 لیتر در ۱۰۰ کیلومتر را نشان می‌دهد. از نظر ایمنی خودرو لکسوس NX 200t توانسته است از موسسه یورو ان کپ 5 ستاره ایمنی دریافت نماید و به عنوان خودرویی ایمن شناخته شود.

قیمت خودرو لکسوس NX 200T

از آنجایی که واردات این خودرو ممنوع شده است، خودرو صفر آن به تعداد اندکی در بازار موجود است و برای تمام نسخه های موجود آن در بازار باید بالای نهصد میلیون تومان هزینه صرف کنید. قیمت صفر خودرو لکسوس NX 200t نسخه F اسپرت در تاریخ یازدهم شهریور به مبلغ یک میلیاردو پانصد هزارتومان معامله می شود.

مزایا و معایب خودرو لکسوس NX 200T

مزایا

  • بی عیب و نقص بودن ساختار فضای داخلی
  • امکانات زیاد با فناوری سطح بالا
  • پیشرانه‌ای ساکت و نرم
  • طراحی زیبا چشم نواز
  • کابین لوکس و مدرن
  • پیشرانه قدرتمند در مدل بنزینی
  • دارای 5 ستاره ایمنی از اروپا

معایب

  • قیمت بالا
  • رابط کاربری سیستم Infotainment
  • فضای بار کم نسبت به رقبا
  • قابلیتهای آفرودی ضعیف
  • ورود صدای پیشرانه به کابین در حالت اسپرت

ارزش خرید خودرو لکسوس NX 200T

همانند مدل های دیگر لکسوس، NX هم خودروی ارزان قیمتی نیست. یکی از رقیب های سر سخت لکسوس NX 200T خودرو بی.ام.و X3 28i و X1 است که در یک سطح قیمتی با یکدیگر قرار می گیرند و از لحاظ قدرت موتور، تاخیر کمتر توربوها و گیربکس دقیق تر خودرو بی.ام.و X3 و X4 ممکن است انتخاب بهتری باشد. اما از طرفی خودرو لکسوس NX 200t از هزینه های سرویس و نگهداری کمتری نسبت به بی.ام.و برخوردار است. این بستگی به شما دارد که شما خودرویی اسپرت با ظاهری جوان پسندانه و خوش ساخت دوست داشته باشید یا مسائل فنی خودرو و پیشرانه قوی تر را ترجیح دهید که در مورد اول باید خودرو لکسوس را در اولویت خود قرار دهید. از طرف دیگر  افراد ترجیح میدهند خودرویی با فضای بار مناسب و امکانات و سرگرمی های زیادی را در کنار پیشرانه قوی ارائه دهد که خودروهای آئودی Q5 و بی.ام.و X3 این خصوصیات را به همراه دارد و حتی مرسدس بنز GLX نیز از رقیب های خودرو لکسوس NX 200t به شمار می رود.

جمع بندی خودرو لکسوس NX 200T

خودرو NX 200t یک کراس اوور درون شهری لوکس از شرکت ژاپنی لکسوس است که در سال 2015 در دو نسخه پریمیوم (F اسپرت) و پلاتینیوم ارائه شده است که در برخی از تجهیزات و طراحی های داخلی و خارجی با یکدیگر متفاوت هستند. این خودرو از طراحی جذاب و مدرن بدنه و کیفیت بالای ساخت بهره مند است و توانسته است 5 ستاره کیفی از موسسه ایمنی اروپا دریافت نماید. این خودرو در مدت کوتاهی پس از ارائه به بازار جهانی طرفداران زیادی پیدا کرده است. اما به علت ممنوعیت واردات شاهد تعداد اندکی از این مدل در داخل کشور هستیم که خودرویی گران نیز به حساب می آید.

لایوکار بازدید : 32 شنبه 20 مهر 1398 نظرات (0)

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. آئودی نام یک شرکت خودروسازی آلمانی است که پیشنه ای طولانی دارد و بیش از یک قرن پیش توسط آگوست هورش در سال ۱۸۹۹ تأسیس گردید. این شرکت که ابتدا نامش هورش کمپانی بود، در سال ۱۹۰۱ اولین خودروی خود را به کمک ۱۵ کارگرش تولید نمود. علامت تجاری خودروسازی آئودی از چهار حلقه در هم تنیده تشکیل شده است که نشان از پیوستن 4 شرکت خودروسازی است که تا آن زمان مستقل بودند، این شرکت ها شامل: هورش، آئودی، واندرر و دی.‌کی‌.دبلیو است که پایه های آئودی امروزی هستند. آئودی مانند مرسدس بنز و ب.ام.و به عنوان پرفروش ترین خودروسازان لوکس جهان، شناخته می شود. یکی از خودروهای این شرکت آئودی Q5 است که یک کراس اوور کامپکت لوکس است که در سال 2008 به بازار عرضه شد و تا کنون چهار نسل از آن تولید شده است. این خودرو با عملکرد خوب و سایز مناسب برای خانواده ها آن را به یک خودرو محبوب تبدیل کرده است. در ادامه به بررسی  خودرو آئودی Q5 می پردازیم.

نقد و بررسی خودرو آئودی Q5

خودرو آئودی Q5 از نظر طراحی داخلی و بیرونی ساده و بدون اغراق است که اصالت و سادگی را می توان در آن حس کرد. نمایشگری که در وسط داشبورد این خودرو قرار گرفته است کاربری راحتی دارد و به راحتی نیز در دسترس است. این خودرو از چرم و چوب زیادی در ساخت داخل کابین استفاده کرده است که از مرغوبیت بالایی برخوردارند. خودرو آئودی Q5 دارای 5 صندلی درجه یک جادار است که طراحی آن به گونه ای است که فضا برای سرنشینان جلو و عقب به انداره کافی وجود دارد. این خودرو در نمای بیرون نیز جلوه ای شیک و ساده دارد. خودرو آئودی Q5 بر پایه پلت‌فرم سدان A4 طراحی شده است‌. ظرفیت بار این خودرو در حالتی که صندلی‌های ردیف عقب نخوابیده باشند ۵۴۰ لیتر است و در صورت خواباندن این ردیف از صندلی به ۱۵۶۰ لیتر افزایش می‌یابد.

خودرو آئودی Q5 مجهز به یک پیشرانه چهار سیلندری توربوشارژ است که حجمی معادل 1984 سی سی دارد. این پیشرانه می تواند قدرتی در حدود 220 اسب بخار در 4500- 6250 دور در دقیقه تولید نماید. حداکثر گشتاور آن نیز به ۳۵۰ نیوتن بر ‌متر می‌رسد. با اتکا به این مشخصات و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک صفر تا ۱۰۰ کیلومتر را تنها در ۷.۱ ثانیه می‌پیماید و مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی 7.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است. پیشرانه ۲ لیتری توربو جدید خودرو آئودی Q5 جانشین قوای محرکی شده است که ۵ سال متوالی به عنوان برترین پیشرانه جهان انتخاب شده است‌.

استاندارد آلایندگی این خودرو یورو 6 است و توانسته است از مرکز استاندارد ایمنی یورو ان کپ، پنج ستاره ایمنی دریافت نماید. ایمنی این خودرو برای سرنشینان بالغ ۹۲ درصد امتیاز دریافت کرده است. این خودرو عملکرد فوق‌العاده‌ای را در تصادفات جانبی از خود به نمایش گذاشته است. خودرو آئودی Q5 با جدیدترین و بهترین سیستم‌های کمکی راننده تجهیز شده است. از سرعت ۶۵ کیلومتر در ساعت سیستم پیشنهاد زمان ترمزگیری راننده را یاری می‌کند‌. سیستم کروز‌کنترل تطبیق‌پذیر از سرعت ۳۰ تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت به صورت اتوماتیک فاصله با خودرو روبه‌رویی را تنظیم می‌کند و گاز ترمز را برای حفظ این فاصله به صورت اتوماتیک در دست می‌گیرد.

خودرو آئودی Q5 2016 دارای امکاناتی نظیرسیستم کمک در تغییر لاین حرکت از طریق سنسور‌هایی که در عقب خودرو تعبیه شده بار ترافیکی که از اطراف به نقاط کور نزدیک می‌شوند را زیر نظر دارد و زمانی که خودرویی به این محیط وارد شود چراغ زردی روی آینه جانبی فعال می‌شود و به راننده هشدار می‌دهد. سیستم کمکی حرکت در لاین نیز از طریق دوربینی که روی آینه نصب شده در صورتی که راهنما فعال نباشد، خطوط لاین را بررسی می‌کند و در صورتی که خودرو از لاین خارج شود، آن را اتوماتیک با دستور به فرمان به داخل لاین باز‌می‌گرداند. راننده همچنین در این سیستم می‌تواند گزینه‌ای را انتخاب کند که خروج از لاین تنها با لرزش فرمان اطلاع داده شود تا خود راننده آن را به داخل لاین بازگرداند.

قیمت خودرو آئودی Q5

قیمت خودرو آئودی Q5 در بازه قیمتی 895 تا 985 میلیون تومان در بازار قابل خریداری است.

مزایا و معایب خودرو آئودی Q5

مزایا

  • ایمنی و قابلیت اطمینان بالا
  • سواری و هندلینگ نسبتا خوب
  • عملکرد خوب گیربکس
  • کابین جادار
  • توان بالا
  • کسب 5 ستاره ایمنی از اروپا

معایب

  • توانایی آفرود پایین
  • هزینه نگهداری بالا
  • کمبود قطعات

ارزش خرید خودرو آئودی Q5

اگر شما تجهیزات یک خودرو برایتان در اولویت اول نیست و مشکلی با بلوتوثی بودن ارتباطات آن ندارید. می توانید از دیگر ویژگی های قابل توجه این خودرو بهره مند شوید و تجربه یک رانندگی آرام را داشته باشید. از سایر رقیبان این کلاس می توان به خودرو بی.ام.دبلیو x3 مدل 2016 اشاره کرد که مشابه خودرو مرسدس بنز کلاس GLC، از تکنولوژی‌های جدیدتری بهره می‌برد و بازه‌ی وسیع و قابل رقابتی از پیشرانه‌های قدرتمند را پیش روی شما قرار می‌دهد.

 از سایر خودرو ها می توان به خودرو اکیورا RDX مدل 2016 اشاره کرد که به امکانات و تجهیزات بیشتر در مقابل قیمت کمتر مجهز است. در نتیجه، خودرو آئودی Q5 مدل 2016 ممکن است گاهی اوقات شما را غافلگیر نکند، اما این خودرو همچنان حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. از میان تیپ های موجود پیشنهاد می شود که مدل پایه 2.0T پرمیوم را خریداری کنید زیرا دارای صندلی های گرمایی و MMI Navigation Plus است. مدل گران تر یعنی پریمیوم پلاس و پکیج تکنولوژی آن، با وجود قیمت بیشتر امکانات و تجهیزات خاصی را به شما نمی دهد.

جمع بندی خودرو آئودی Q5

خودرو آئودی Q5 از دسته خودروهای شاسی بلند (اس.یو.وی) کوچک است که در بازار نیز طرفدران زیادی دارد. این خودرو از شرکت آلمانی آئودی است که از سال 2008 تا کنون چهار نسل از آن وارد بازار شده است. این خودرو با عملکرد خوب و اندازه مناسب و جادار بودن برای خانواده ها گزینه خوبی محسوب می شود. خودرو آئودی Q5 توانسته است 5 ستاره ایمنی از موسسه ایمنی اروپا دریافت نماید که نشان از بالا بودن سطح ایمنی آن دارد.

لایوکار بازدید : 33 پنجشنبه 18 مهر 1398 نظرات (0)

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. در سال 1392 بود که شرکت سایپا یکی از سدان های شهری خود را با نام 132 معرفی کرد. این خودرو در واقع نسخه فیس لیفت شده تیبا بود که بعدها با نام ساینا مشهور شد. ساینا در سال 1395 به عنوان نسل جدید تیبا که تفاوت چندانی هم با تیبا نداشت وارد بازار شد و نمونه های دستی و اتوماتیک آن در تیپ های SE  و SX در بازار موجود هستند که از نظر پیشرانه با یکدیگر یکسان ولی تجهیزات و امکانات متفاوتی دارند. در ادامه‌ به بررسی  خودرو سایپا ساینا SX خواهیم پرداخت.

نقد و بررسی خودرو سایپا ساینا SX

خودرو سایپا ساینا SX تفاوت هایی در طراحی نمای جلو و عقب نسبت به تیبا داشته است این تفاوت در چراغ ها، سپرها، کاپوت، جلو پنجره و ... قابل مشاهده است. این طراحی در خودرو سایپا نه تنها چشم نواز نبوده بلکه چراغ های بزرگ و سپر عضلانی و دیگر اجزا خودرو با یکدیگر همخوانی ندارد. فضای داخلی ساینا نیز با تغییرات کنسول نسبت به تیبا بیشتر شده ولی همچنان مانند سایر خودروهای داخلی از پلاستیک خشک بهره برده است.

این خودرو مجهز به موتور 4 سیلندر با حجم 1503 سی‌سی است که قادر است قدرتی معادل 87 اسب بخار تولید نماید که این نیروی تولیدی از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی یا 4 سرعته اتوماتیک (CVT) به چرخ ‌های جلو منتقل می‌شود. ترمز به کار رفته در سایپا ساینا SX برای چرخ‌های جلو از نوع دیسکی و برای چرخ‌های عقب از نوع کاسه‌ای می‌باشد. اما در مورد مصرف سوخت این خودرو گفتنی است که موتور ۱.۵ لیتری ساینا با سوزاندن ۷ لیتر بنزین در ۱۰۰ کیلومتر، مصرف سوخت پایینی ندارد. باک این خودرو نیز ۴۱ لیتر بنزین در خود می‌گنجاند.

برخی از امکاناتی که خودرو ساینا SX دارد، شامل دو ایربگ برای راننده و سرنشین جلو، شیشه بالابر برقی جلو، شیشه بالابر برقی عقب، سیستم ترمز ABS به همراه توزیع الکترونیکی نیروی EBD، قفل مرکزی، چراغ های جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، ریموت، آیینه های با قابلیت تنظیم برقی، کمربند ایمنی پیش کشنده، سنسور پارک دنده عقب، آینه با قابلیت تنظیم برقی و سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک و رینگ آلومینیومی است. این خودرو تاکنون هیچ گونه تست ایمنی انجام نداده است و با وجود استحکام پایین این خودرو به ایمنی آن نمی توان امیدوار بود.

قیمت خودرو سایپا ساینا SX 

ساینا SX در تاریخ 4 شهریور 98 در بازار تهران به قیمت 58 میلیون و پانصد هزار تومان و قیمت کارخانه حدود 58 میلیون و نهصد و چهل و سه هزار تومان مبادله می شود. 

مزایا و معایب خودرو سایپا ساینا SX

مزایا

•خدمات پس از فروش

•مصرف سوخت اقتصادی

•سیستم تهویه نسبتاً خوب

معایب

•داشتن پیشرانه ضعیف

•کیفیت پایین مونتاژ و اجزای کابین

•طراحی ناموزون

•ایمنی پایین

•میدان دید بسیار ضعیف در جلو و عقب

•دیسک و صفحه کلاچ ضعیف

•فرمان پذیری ضعیف و کم بودن گردش

•جعبه دنده ناهماهنگ

ارزش خرید خودرو سایپا ساینا SX

با وجود تمام تغییراتی که روی ساینا اعمال شده است هنوز نواقصی وجود دارد و شما با خریدن آن پرایدی با تجهیزات بیشتر سوار خواهید شد و مبلغی گران تر خواهید پرداخت. ساینا اگر با همین قیمت، سطح کیفیت بهتری داشت می‌توانست حتی رقیب جدی پژو ۴۰۵ شود. این در حالی است که در مقایسه با خودرو رانا ارزان تر و مناسب تر است.

جمع بندی خودرو سایپا ساینا SX

شرکت سایپا در سال 1395 خودرو ساینا را که مدل به روز شده تیبا بود روانه بازار کرد. این خودرو تفاوت فنی زیادی با تیبا ندارد، چرا که از همان پلتفرم و پیشرانه تیبا برای تولید محصول جدید خود یعنی ساینا استفاده کرده است. خودرو ساینا به صورت دنده ای و اتوماتیک در تیپ های مختلف در بازار وجود دارد که تفاوت فنی چندانی با یکدیگر ندارند و تنها در تجهیزات و آپشن ها کمی متفاوت هستند. خودرو ساینا SX یک سدان شهری با ابعاد کوچک است که برای رانندگی در شهرهای شلوغ مناسب است.

لایوکار بازدید : 33 پنجشنبه 18 مهر 1398 نظرات (0)

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. هیوندای نام یک شرکت کره ای است که در سال 1986 اولین نسل از آزرا را بر اساس یکی از سدان های شرکت میتسوبیشی طراحی و به بازار جهانی عرضه کرد. این خودرو یکی از لوکس ترین و اصیل ترین سدان های شرکت هیوندای محسوب می شود که به گرنجور نیز معروف است. خودرو هیوندا آزرا 2018 در سال 1397 توسط کرمان موتور وارد بازار ایران شد ولی به علت ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 سی سی، تنها توانست موفق به کسب مجوز واردات نمونه 2.4 لیتری شود. هیوندا آزرا 2018 در بیش از 50 بازار مهم جهان از جمله آمریکای شمالی تا اروپا، چین، خاورمیانه و استرالیا عرضه شده و در بازارهای نوظهور موفقیت نسبتا خوبی داشته است. در ادامه مطلب به نقد و بررسی خودرو هیوندای آزرا 2018 می پردازیم.

نقد و بررسی خودرو هیوندای آزرا

خودرو هیوندای آزرا 2018 به ‌علت داشتن طراحی زیبا و آپشن‌ها و امکانات رفاهی متعدد و قدرت موتور بالا، جزو خودروهای محبوب به شمار می رود. نمای بیرونی هیوندای آزرا از طراحی به روز و زیبایی برخوردار بوده و جنس بدنه آن از فولاد فوق مستحکم است. براساس گزارش های موسسه ایمنی خودروهای کره جنوبی (KNCAP)، خودرو هیوندای آزرا توانسته است در سال 2018 از این شرکت 5 ستاره ایمنی کسب نماید. به همین علت جزو یکی از ایمن ترین خودروهای رده سدان محسوب می شود.

طراحی داخلی کابین هیوندای آزرا از نظم و هماهنگی خاصی در تمامی بخش ها برخوردار است و مواد به کار رفته در ساخت آن از چرم با کیفیت و پلاستیک فشرده استفاده شده است. فضای داخل هیوندای آزرا بسیار جادار است و برای سرنشینان کافی به نظر می رسد. روکش صندلی ها چرم و دارای گرم کن می باشد و در قسمت عقب کابین دو تهویه برای سرنشینان وجود دارد.

هیوندای آزرا 2018 در بازار جهانی با موتورهای شش سیلندر و حجم بالاتر از 2500 سی سی وجود دارد. ولی متاسفانه به علت قوانین کشور، این خودرو با موتور 2400 سی سی و 4 سیلندر در داخل کشور وارد می شود که می تواند 188 اسب بخار قدرت را در 6000 دور بر دقیقه و 241 نیوتن متر گشتاور را در 4000 دور بر دقیقه تولید نماید. خودرو هیوندای آزرا دارای گیربکس 6 دنده اتوماتیک است که 9.7 ثانیه زمان نیاز دارد تا از سرعت صفر به سرعت 100 برسد. حداکثر سرعت تولید شده 213 کیلومتر بر ساعت است.

از برخی امکانات و تجهیزات رفاهی خودرو هیوندای آزرا 2018 می توان به کامپیوتر سفری با نمایشگر چندرنگ ۴.۲ اینچ پشت فرمان، ساعت عقربه‌ای روی داشبورد، نمایشگر لمسی هشت اینچ، دارای سقف پانوراما / روکش جیر سقف و ستون ها، سیستم صوتی با کیفیت از برند اینفینیتی همراه با آمپلی‌فایر و ساب‌ ووفر، قبله نمای جهانی، رابط کاربری اپل کارپلی و اندروید اتو، کنترل تماس صوتی از روی فرمان، ناوبری ماهواره‌ای، نمایش اطلاعات فنی روی شیشه‌ی جلو HUD ، دوربین عقب و دید ۳۶۰ درجه، ترمز پارک برقی به همراه اتوهلد، کروز کنترل هوشمند، سنسورهای پارک جلو و عقب، سیستم درب صندوق عقب هوشمند و قابلیت انتخاب نوع رانندگی (DriveMode) اشاره کرد. 

 قیمت خودرو هیوندای آزرا

هیوندای آزرا 2018 در ابتدا با قیمتی زیر 400 میلیون تومان در بازار داخلی به فروش می رسید ولی اکنون قیمت آن تقریبا دو برابر شده است و قیمت هیوندا آزارا 2019 در تاریخ 3 شهریور 1398 به مبلغ 880 میلیون تومان و هیوندا آزرا 2018 حدود 800 میلیون تومان در بازار تهران معامله می شود.

مزایا و معایب خودرو هیوندای آزرا

مزایا

  • داشتن ظاهری مدرن
  • عایق بندی ایده‌آل
  • سواری نرم و هندلینگ خوب
  • ایمن و قابل اطمینان
  • دارا بودن آپشن های متنوع
  • کیفیت خوب
  • جادار بودن کابین
  • مصرف سوخت ایده آل
  • دریافت 5 ستاره ایمنی
  • داشتن ترمزهای قوی و عملکرد خوب آنها
  • عملکرد مناسب سیستم تعلیق و جذب خوب ضربات

معایب

  • قیمت بالا
  • کشش حرکتی معمولی پیشرانه
  • محدودیت دید عقب

ارزش خرید خودرو هیوندای آزرا

باتوجه به قیمت بالای این خودرو، کمبود قطعات یدکی و محدودیت واردات آن همگی باعث شده است تا بازار خرید و فروش آزرا به اندازه گذشته پر رونق نباشد و ارزش خرید پایینی داشته باشد. این در حالی است که این خودرو از کیفیت و آپشن های بسیار خوبی بهره مند است و اگر تجربه رانندگی کردن با آن را داشته باشید قطعا از رانندگی نرم آن لذت خواهید برد. در صورت بهتر شدن شرایط و قیمت گذاری مناسب، این خودرو می تواند به موفقیت بهتری در بازار ایران پیدا کند. از رقیب های هیوندای آزرا 2018 در سگمنت D می توان به هوندا آکورد، بی ام و سری 3، رنو تلیسمان، کیا اپتیما و فولکس واگن پاسات اشاره کرد.

جمع بندی خودرو هیوندای آزرا

شرکت خودروسازی هیوندای یکی از بزرگترین خودروسازان کره ای است که در چند سال اخیر با استفاده از تکنولوژی و فناوری های مدرن و تنوع طراحی توانسته است خود را در بازار جهانی مطرح نماید. هیوندای آزرا سالهاست که با نسل های مختلف در بازار ایران حضور داشته و تمامی مصرف کنندگان از حس خوبی نسبت به این سدان برخوردارند. هیوندا آزرا 2018 به عنوان خودرویی لوکس با قدرت موتور بالا و تجهیزات رفاهی و ایمنی زیاد می تواند برای خانواده های پنج نفره و مسافت های طولانی بسیار ایده آل باشد هر چند در حال حاضر به علت قیمت بالای آن از بازار خوبی در ایران برخوردار نیست ولی با بهبود شرایط و کاهش قیمت می تواند رونق خوبی پیدا کند.

لایوکار بازدید : 34 پنجشنبه 18 مهر 1398 نظرات (0)

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. شرکت ایران خودرو در سال 1393 دنا معمولی را معرفی کرد که در واقع فیس لیفتی از خودرو سمند بود که از آن به عنوان  نسخه ارتقا یافته سمند نیز یاد می کنند. خودرو دنا که به خودرو لوکس ملی معروف است به واسطه امکانات، تجهیزات و تبلیغات خوب ایران خودرو توانست در بازار داخلی به فروش نسبتاً خوبی دست پیدا کند. ایران خودرو با اعمال تغییراتی روی خودرو دنا و اضافه کردن برخی امکانات دیگر در سال 1396 محصولی به نام دنا پلاس را تولید کرد که تنها در برخی از قسمت های ظاهری و تجهیزات مانند: چراغ های جلو و عقب، سانروف، ایربگ های جانبی، آنتن کوسه ای با نسخه قبلی دنا تفاوت داشت. در ادامه به نقد و بررسی خودرو دنا پلاس خواهیم پرداخت.

نقد و بررسی خودرو دنا پلاس

خودرو دنا پلاس از لحاظ طراحی ظاهری تفاوت خیلی زیادی با نسخه قبلی خود نداشته و تنها تغییرات محسوسی در جزئیات چراغ های جلو و عقب، گلگیرهای عقب و خطوط جانبی آن به چشم می خورد که آن را تبدیل به چهره ای لوکس و زیبا کرده است.

از لحاظ طراحی داخلی تفاوت زیادی بین خودرو دنا پلاس با نسخه قدیمی آن وجود ندارد و از همان تجهیزات و قطعاتی که در نسخه دنا معمولی به کار رفته، در دنا پلاس نیز استفاده شده است. تنها تفاوت کابین داخلی این دو خودرو وجود سانروف برقی در دنا پلاس است که دکمه های تنظیم آن نیز بر روی سقف کابین قرار دارد. علاوه بر این، کابین این خودرو مانند سایر خودروهای داخلی از پلاستیک خشک و بی کیفیت ساخته شده است. در بخش مرکزی داشبورد به علت استفاده از پلاستیک طرح چوب، تنوع خاصی به نمای داخل دنا پلاس داده است ولی به علت افزایش حجم داشبورد فضای داخلی کمی فشرده به نظر می رسد. از این رو، فضای پا برای سرنشینان عقب کمی محدود به نظر می رسد و صندلی ها نیز به علت کم عرض بودن برای مسافت های طولانی احساس خوبی به سرنشینان خود نمی دهد. بنا به گزارش های سازمان استاندارد کیفی خودرو دنا پلاس از 5 ستاره کیفی توانسته است 3 ستاره کیفی دریافت نماید و دو ستاره کیفی نیز به دنا معمولی تعلق گرفته است.

از برخی از امکانات و تجهیزات دنا پلاس می توان به سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر)، سیستم هشدار دهنده هوشمند مرکزی ورود غیر مجاز، دوربین دید عقب هشداردهنده موانع عقب، سیستم عیب یابی هوشمند، قفل مرکزی با ریموت کنترل رادیویی، کمربندهای ایمنی جلو سه نقطه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم کنترل بخار بنزین، شیشه های سولار (ضد اشعه مضرUV)، سان روف، کروز کنترل، ستون فرمان تلسکوپی (جمع شونده)، سیستم روشنایی موقت در محیط های تاریک، نمایشگر دمای محیط، آنتن سقفی جدید (Shark fin)  به همراه سیستم پشتیبانی از رهیاب، تنظیم زاویه نور چراغ‏های جلو از داخل، تغییر استایل جانبی خودرو (درب‌ها به همراه شیشه لچکی عقب، دستگیره‌ها، گلگیرها و آینه‏ های جانبی)، دسترسی به صندوق عقب از داخل، بازکن قفل در صندوق عقب از داخل، قطعات دکوراتیو طرح چوب، سیستم قطع سوخت خودکار، سیستم کنترل بخار بنزین، کارت طلایی چهار ستاره و... اشاره کرد.

خودرو دنا پلاس مانند دنا معمولی مجهز به پیشرانه ای به نام ef7 است که محصول مشترک دو شرکت ایپکو و F.E.V آلمان است و از تکنولوژی ساخت و کیفیت بالایی برخوردار است و دارای پیشرانه چهار سیلندر خطی با حجم دقیق 1646 سی سی است که می تواند 115 اسب بخار در 6300 دور در دقیقه ایجاد نماید. نیروی تولید شده توسط پیشرانه دنا پلاس از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی به چراغ های جلو منتقل می گردد.

قیمت خودرو دنا پلاس

قیمت دنا پلاس در روزهای نخست عرضه در داخل کشور قیمتی حدود 48 تا 49 میلیون تومان و در حال حاضر قیمت آن در تاریخ 2 شهریور 98 در بازار به مبلغ 128 میلیون تومان معامله می شود.

مزایا و معایب خودرو دنا پلاس

مزایا

  • طراحی ظاهر نسبتا خوب
  • هندلینگ خوب
  • ترمزهای قابل اعتماد
  • پوشش گارانتی و نمایندگی در کل کشور
  • دردسترس بودن قطعات

معایب

  • عدم شتاب بالا
  • کیفیت مونتاژ پایین
  • فضای کم کابین
  • پیشرانه ضعیف
  • نفوذ صدا به داخل کابین
  • پلاستیکی بودن متریال داخل کابین
  • وجود مشکل در عملکرد برخی آپشن ها
  • قیمت نسبتا بالا در برابر کیفیت

ارزش خرید خودرو دنا پلاس

خودرو دنا پلاس با توجه به آپشن ها و تجهیزات ایمنی می تواند گزینه خوبی به عنوان یک سدان شهری برای خانواده ها باشد. اما در این رنج قیمت می توان به سراغ خودرو ال 90 و سورن توربو که به پیشرانه قدرتمندتری مجهز است، رفت. درصورتی که معایب نام برده از خودرو دنا پلاس رفع و قیمت آن کاهش پیدا کند می تواند به فروش بسیار خوبی برسد. سایر رقبای دنا پلاس در این رنج قیمت خودرو های پژو 207، برلیانس H330 و ساندرو دنده ای را می توان نام برد.

جمع بندی خودرو دنا پلاس

خودرو دنا پلاس محصول شرکت ایران خودرو و نسخه دوم دنا به حساب می آید که در سال 1396 یعنی سه سال بعد از ارائه نسخه اول دنا به بازار عرضه شد. این خودرو با کمی تغییراتی در طراحی و آپشن ها نسبت به دنا معمولی به عنوان محصول جدید ایران خودرو معرفی و به عنوان دومین خودرو ملی کشور محسوب می شود که دارای طراحی لوکس و چشم نوازی است. خودرو دنا پلاس با توجه به آپشن ها و تجهیزات ایمنی می تواند گزینه خوبی به عنوان یک سدان شهری برای خانواده ها محسوب شود.

لایوکار بازدید : 34 پنجشنبه 18 مهر 1398 نظرات (0)

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. گرند ویتارا محصولی از شرکت سوزوکی ژاپنی است که در سال 1988 وارد بازار جهانی شد. این خودرو جزو رده‫ های کراوس اوور محسوب می شود که در سال 2008 توانست جایزه ایده آل شاسی بلند را دریافت نماید. در سال 1385 ایران خودرو نسل سوم این خودرو را به صورت وارداتی به بازار داخلی کشور عرضه کرد که با استقبال زیادی رو به رو شد. سوزوکی گرند ویتارا یکی از قدیمی ترین شاسی بلندهای موجود در ایران به حساب می آید که ایران خودرو در سال 1386 شروع به مونتاژ آن کرد و آن را با پیشرانه 2 لیتری به بازار عرضه کرد و در سال 1389 خودرو گرند ویتارا 2.4 لیتری را ارائه و پیشرانه 2 لیتری را متوقف نمود. در حال حاضر خودرو گرند ویتارا 2.4 لیتری اتوماتیک را با نام سوزوکی کد 10 نیز می‫شناسند.

نقد و بررسی خودرو سوزوکی گرند ویتارا

گرند ویتارا 2.4 اتوماتیک دارای تجهیزات و آپشن های بیشتری نسبت به مدل دستی آن داشته و از لحاظ تجهیزات در وضعیت خوبی قرار دارد و باعث شده است که در بازار داخلی فروش خوبی داشته باشد.

از لحاظ ایمنی خودرو سوزوکی گرند ویتارا توانسته است 4 ستاره ایمنی به خاطر حفاظت از سرنشینان بزرگسال و 3 ستاره ایمنی برای حفاظت از کودکان و عابران پیاده از موسسه یورو انکپ دریافت نماید. سایر امکانات ایمنی دیگری که این خودرو در اختیار شما قرا می دهد، شامل: 6 کیسه هوا برای سرنشینان، ترمز ABS، ایموبیلایزر، سیستم توزیع متعادل نیروی ترمز (EBD) است. از طرفی این خودرو به علت نداشتن سیستم کنترل پایداری یا همان ESP مورد انتقاد قرار گرفته است.

طراحی این خودرو با گذشت سال ها از ارائه آن به بازار کمی قدیمی به نظر می رسد در حالی که در زمان خود به عنوان خودرویی زیبا جلوه می کرد. این خودرو ظاهری نه اسپرت و نه کلاسیک داشته و جزو خودروهای مدرن نیز به حساب نمی آید و فاصله نسبتا زیادی با طراحی های امروزی دارد. از لحاظ طراحی خودرو گراند ویتارا به نظر ساده می آید و طراحی به روز و هیجان انگیزی ندارد. داخل کابین کاملا ساده و کسل کننده است و خلاقیت خاصی در طراحی جزئیات آن انجام نشده است. صندلی ها نیز در مدت زمان طولانی حس خستگی را در شما ایجاد خواهد کرد. درنتیجه امتیاز قابل توجهی در طراحی داخلی نمی گیرد.

مصرف سوخت خودرو سوزوکی گرند ویتارا در هر صد کیلومتر در شهر 12.5 تا 14 لیتر می رسد این در حالی است که خودروهای امروزی به سمت کم مصرف تر شدن می روند و این مقدار مصرف سوخت برای یک کراس اوور شهری واقعا زیاد است.

از جمله آپشن‌هایی که در مدل اتوماتیک 2.4 لیتری وجود دارد می‌توان به مواردی همچون کامپیوتر سفری، سانروف، کروز کنترل، صندلی‌های چرمی مجهز به گرمکن برای سرنشینان جلو، مانیتور LCD هفت اینچ لمسی برای سرنشینان جلو و 2 عدد مانیتور پشت سری برای سرنشینان عقب، سیستم رهیاب، سیستم تهویه اتوماتیک با صفحه دیجیتال و استارت بدون کلید اشاره کرد.

قیمت خودرو سوزوکی گرند ویتارا

قیمت خودرو سوزوکی گرند ویتارا 2.4 اتوماتیک کلاس 10 در تاریخ 31 مرداد 98 در بازار به مبلغ 485 میلیون تومان معامله می شود.

مزایا و معایب خودرو سوزوکی گرند ویتارا

مزایا

  • داشتن موتوری قوی
  • ایمنی نسبتا بالا
  • فضای کافی داخل کابین
  • امکانات، تجهیزات و آپشن های خوب
  • کیفیت ساخت مناسب
  • توانایی‌های آفرود بالا
  • خدمات پس از فروش نسبتا خوب
  • دو دیفرانسیل در این رنج قیمتی

معایب

  • داشتن مصرف سوخت نسبتا بالا
  • مونتاژ نسل قدیمی توسط ایران خودرو
  • سر و صدای موتور
  • دارای گیربکس 4 سرعته قدیمی
  • تاخیر نسبی گیربکس در معکوس دادن
  • سواری خشک
  • نداشتن سیستم کنترل پایداری یا ESP

ارزش خرید خودرو سوزوکی گرند ویتارا

باتوجه به توضیحات داده شده، خودرو سوزوکی گرند ویتارا اتوماتیک، کراس اووری با مصرف سوخت بالا و طراحی نسبتاً قدیمی محسوب می شود که از آپشن های زیاد و قیمت بالایی برخوردار است. قبل از خرید این خودرو معایب و مزایای این خودرو را به خوبی بررسی نمایید تا از خرید خود مطمئن شوید. علاوه بر این می توانید به مقایسه این خودرو با سایر رقبایش مانند کیا سراتو 2018 یا هیوندا النترا 2018، نمونه صفر کیلومتر میتسوبیشی ASX یا نیسان جوک پلاتینیوم بپردازید. باید اضافه کرد میتسوبیشی ASX بیشتر برای رفت و آمدهای رومزه شهری و گرند ویتارا اتوماتیک با قابلیت آفرود بالا و رانندگی در مسیرهای ناهموار و خانواده های نسبتا پر جمعیت مناسب تر است.

جمع بندی خودرو سوزوکی گرند ویتارا

سوزوکی گرند ویتارا یکی از قدیمی ترین شاسی بلندهای موجود در ایران به حساب می آید که ایران خودرو در سال 1386 شروع به مونتاژ آن کرد. گرند ویتارا محصولی از شرکت سوزوکی ژاپنی است که در سال  1988 وارد بازار جهانی شد. این خودرو جزو رده‫ های کراوس اوور محسوب می شود که در سال 2008 توانست جایزه ایده آل شاسی بلند را دریافت نماید. این خودرو با داشتن موتوری قوی، ایمنی نسبتا بالا و توانایی‌ های آفرود بالا جزو خودروهای موفق بازار خرید خودرو ایران است که به علت قیمت بالا و طراحی قدیمی ارزش خرید بالایی ندارد.

لایوکار بازدید : 146 پنجشنبه 18 مهر 1398 نظرات (0)

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. ایران خودرو در اوایل دهه‫ی هشتاد خودرویی با نام سمند به معنی اسب زرد با همکاری کشورهای آلمان و انگلستان تولید و به برخی از کشورهای همسایه از جمله روسیه، ترکیه، چین و آذربایجان صادر کرد. همچنین این خودرو با نام سنتا اورو به معنی اسب تندرو در کشور ونزوئلا به فروش می‫رسد. سمند نام نخستین خودرویی است که با نماد یک شرکت ایرانی به بازار عرضه شد و توانست سهم خوبی از بازار خودروهای ارزان قیمت را کسب نماید. طراحی بدنه خودرو سمند توسط شرکتی انگلیسی به نام فرست اتوموتیو انجام و توسط ایران خودرو خریداری شد و تغییراتی جزئی در آن صورت گرفت. به طور کلی، خودرو سمند در رده‫ی خودروهای اقتصادی ایران خودرو قرار می‫گیرد. در طی این سال ها مدل  ‫های مختلفی از سمند را با امکانات متفاوت در بازار می‫بینیم. سمند در حال حاضر در انواع LX ،SE بنزینی، ef7 گازسوز و ef7 بنزینی و سورن ELX تولید و به بازار عرضه می‫شود.

خودرو سمند LX به موتور بهینه‌تری تحت عنوان ef7 مجهز گردید و به سمند LX ef7 مشهور شد. خودرو سمند ef7 در قالب دو مدل گازسوز (دوگانه‌سوز) و بنزین‌سوز تولید می‌شود که در برخی جزییات با یکدیگر تفاوت دارند. این خودرو با نام اختصاصی ef7 که در واقع نام موتور ملی این مدل بود در اواخل سال 1389 و اوایل سال 1390 شمسی وارد بازار داخلی کشور شد و تا امروز جز پرفروش‫ترین تولیدات این گروه صنعتی به شمار می‌رود.

نقد و بررسی خودرو سمند LX EF7

موتور خودرو سمند LX ef7 در مدل بنزینی دارای حداکثر توان خروجی 113 اسب بخار با احتساب 6000 دور در دقیقه و دارای حداکثر گشتاوری برابر با 155 نیوتون متر با احتساب 3500 تا 4000 دور در دقیقه است. حداکثر سرعتی که مدل بنزینی خودرو سمند LX ef7 می‫تواند به آن دست یابد 190 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. مدت زمانی که این خودرو نیاز دارد از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد 12 ثانیه است که کمی عجیب است. ناگفته نماند که موتور EF7 دارای استاندارد آلایندگی یورو 4 است.

در نمای پشت سمند LX ef7 ، طراحی کمی متفاوتی نسبت به نسخه‫های قدیمی سمند دیده می‫شود. چراغ‫ها کمی باریکتر و کم ارتفاع‫تر طراحی شده‫اند و تفاوت زیادی در بخش‫های دیگر نسبت به نسخه‫های قدیمی سمند LX قابل‫توجه نیست.

نمای داخلی سمند ef7 LX مانند طراحی بیرونی آن تفاوت زیادی با مدل و نسخه‫های قدمی‫ تر خود ندارد و تنها اندکی تفاوت در شکل فرمان این خودرو مشاهده می ‫شود. در طراحی جزئیات مانند کابین و داشبورد و صندلی‫ ها تفاوتی مشاهده نمی‫شود و مانند بسیاری از خودروهای چینی و مونتاژ داخل، این خودرو نیز از کیفیت پایینی برخوردار است.

یکی از ویژگی ‫های شاخص سمند ال ایکس، ایمنی آن به واسطه بدنه پرقدرت آن است. در مدل‫ های قدیمی‫ تر این خورو با یک کیسه‫ ی هوا ارائه می‫ شد، اما در مدل‫های جدید با دو کیسه‫ی هوا برای سرنشین و راننده ارائه می‫شود. خودرو سمند LX ef7 در هنگام مواجهه با تصادفات شدید از جلو و عقب از استحکام زیادی برخوردار بوده چرا که ستون این خودرو از ضخامت زیادی نسبت به سایر خودروهای داخلی بهره‫مند است. خودرو سمند LX باوجود دریافت استاندارد شرکت انگلیسی مایرا هنوز با استاندارهای به روز جهانی فاصله دارد.

قیمت خودرو سمند LX EF7

قیمت این خودرو در تاریخ 31 مرداد 98 به مبلغ 69 میلیون و هفتصدو هفتادو سه هزار تومان در نمایندگی‫ها و حدود 87 میلیون و پانصد هزار تومان در بازار معامله می‫شود.

مزایا

  • قدرت بالای موتور به نسبت رقبای داخلی
  • ایمنی خوب با توجه به بدنه مستحکم
  • کابین جادار و راحتی سرنشینان
  • مناسب برای استفاده‫ی شهری و برون‫شهری
  • فضای خوب صندوق عقب
  • شبکه‫ی گسترده نمایندگی
  • سواری نرم و هندلینگ خوب
  • برخورداری از کارت طلایی خدمات پس از فروش

معایب

  • عدم کیفیت رنگ بدنه
  • مصرف بالای سوخت
  • گرانی قطعات
  • پوسته‫شدن آن در قسمت سپرها
  • سنگینی بیش از حد شاسی و اتاق
  • از رخ افتادن خودرو بعد از چند سال
  • نفوذ صدا به داخل کابین در سرعت بالا

ارزش خرید خودرو سمند LX EF7

اگر در این رنج قیمتی به دنبال خرید خودروی سدان در سایز متوسط هستید که می‫خواهید ایمنی، امکانات و فضای مناسب برای سرنشینان، داشته باشد، خودرو سمند LX ef7 می‫تواند گزینه‫ای مناسب برای شما محسوب شود. البته برای افرادی که طراحی زیبا برایشان با اهمیت است سمند سورن پیشنهاد می‫شود که از طراحی زیباتری برخوردار است. اما در قیمتی بالاتر باید آن را تهیه نمایید.

جمع بندی خودرو سمند LX EF7

خودرو سمند LX ef7 توسط ایران‫خودرو در سال 1390 به بازار عرضه شد که مجهز به موتوری تحت عنوان ef7 بود. این خودرو در قالب گاز سوز و بنزین‫سوز تولید می‫ شود که تفاوت‫ های اندکی با هم دارند. این خودرو یکی از پر فروش‫ ترین تولیدات این گروه صنعتی به حساب می‫ آید که ازخصوصیات بارز آن می‫توان به بدنه‫ی محکم و ایمن آن اشاره کرد. این خودرو موفق به کسب استاندارد شرکت انگلیسی مایرا شده است اما هنوز فاصله‫ی زیادی با استانداردهای جهانی دارد. در مجموع خودروی سمند خودرویی اقتصادی و ارزان‫ قیمت محسوب می‫شود که دارای نمایندگی‫ های زیادی در سراسر کشور است و می‫ تواند خدمات و سرویس‫ های مورد نیاز را برای خریداران به سرعت فراهم آورد. اگر شما در این رنج قیمت به دنبال خودرویی ایمن با فضایی مناسب با نمایندگی‫های گسترده در سراسر کشور هستید می‫توانید این خودرو را در لیست خرید خود قرار دهید.

لایوکار بازدید : 33 چهارشنبه 17 مهر 1398 نظرات (0)

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. در سال 1992 «گروه خودروسازی فاو هایما اتومبیل» با مشارکت دولت محلی «هاینان» و شرکت «مزدا» تاسیس شد و به عرضه‫ی انواع خودروهای سواری و ون با نام «هایما» پرداخت. گروه خودروسازی فاو با وجود خرید سهام مزدا در سال 2006 هنوز هم از تکنولوژی مزدا در ماشین‫سازی خود بهره می‫برد و مزدا نیز بر روی خودروهای تولیدشده‫ی هایما نظارت دارد. شرکت هایما از آن‫جایی که تولیدات پایینی دارد، جزو شرکت‫های کوچک اتومبیل‫سازی چین محسوب می‫شود و در حال حاضر چندین کلاس مختلف از خودروهای خود را به بازار جهانی معرفی کرده است.

در سال‫های اخیر این برند توسط شرکت ایران خودرو وارد بازار ایران شد و از اواخر پاییز سال 96 بود که خودرو هایما S5 توربو در ایران خودرو خراسان تولید و با استقبال خوبی رو به رو شد. نخستین ماشین هایما وارد شده در ایران، خودروی شاسی بلند هایما S7 بود که در ابتدا به صورت وارداتی و سپس به صورت مونتاژ به بازار خودرو ایران راه پیدا کرد و پس از بازار موفق آن، ایران خودرو تصمیم به تولید خودرو هایما S5 توربو گرفت.

نقد و بررسی خودرو هایما S5 توربو

خودرو هایما S5 توربو یک کراس اوور کامپکت چینی است که علاوه‫بر داشتن طراحی زیبا و مدرن دارای ایمنی و تجهیزات رفاهی به روزی است. داخل کابین هایما S5 توربو نسبتاً جادار بوده و از صندلی‌های نرم و راحتی برخوردار است. طراحی داخل کابین مانند طراحی بیرون، به صورت اسپرت بوده و از مواد اولیه مرغوب و با کیفیتی ساخته شده است. از دیگر ویژگی‫های قابل توجه هایما S5 توربو ، کابین ساکت و آرام آن در هنگام رانندگی است چرا که از عایق‫بندی مناسب و مواد جاذب در ساخت این خودرو استفاده شده است که از نفوذ صدا به داخل کابین جلوگیری می‫کند.

از لحاظ فنی خودرو هایما S5 توربو ، پیشرانه و عملکرد بسیار خوبی دارد که آن را به یکی از نقاط قوت این خودرو تبدیل کرده است. هایما اس 5 توربو از یک پیشرانه چهار سیلندر 1497 سی سی مجهز به توربو شارژ بهره می‫برد که می‫تواند قدرتی برابر 161 اسب بخار و 223 نیوتون متر گشتاور را تولید نماید. این خودرو 11 ثانیه نیاز دارد تا به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت این خودرو 175 کیلومتر در ساعت است. خودرو هایما S5 توربو در هر صد کیلومتر 9.8 لیتر در مسیرهای شهری سوخت مصرف می‫کند. این در حالی است که در مسیرهای غیرشهری در هر 100 کیلومتر 6.1 لیتر و در شکل ترکیبی هشت لیتر در هر صد کیلومتر مصرف می‫‫نماید. علاوه بر این، خودرو هایما S5 توربو دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 می‫باشد.

از لحاظ ایمنی، این خودرو در سال 2012 توانست در تست تصادف موسسه سی انکپ، 5 ستاره ایمنی دریافت نماید. علاوه ‫بر این می‫توان به امکانات ایمنی بسیار خوب خودرو هایما S5 توربو اشاره کرد که شامل: شش ایربگ راننده، سرنشین، جانبی و پرده‌ای، کمربندهای ایمنی جلوی پیش کشنده، کمربندهای ایمنی عقب سه نقطه‌ای، سیستم توزیع متعادل نیروی ترمز EBD، سیستم کمکی ترمزBAS، سیستم کمکی حرکت در سربالایی HSA، امکان خروج اضطراری سرنشین از درب عقب سیستم کنترل پایداری الکترونیکیESP، ترمز ضدقفل، سیستم کنترل کششTCS، کروز کنترل، قطع خودکار سوخت و باز شدن خودکار درب‌ها هنگام تصادف، دوربین 360 درجه، سنسور درب عقب، ایزوفیکس و چند مورد دیگر است.

قیمت خودرو هایما S5 توربو

قیمت این خودرو در تاریخ 28 مرداد 98 در بازار حدود 245 میلیون تومان است.

مزایا و معایب خودرو هایما S5 توربو

مزایا

  • طراحی زیبا
  • کابین جذاب و جادار
  • داشتن پیشرانه قوی
  • تجهیزات، امکانات و آپشن های خوب
  • داشتن ایمنی مناسب
  • ساختار مقاوم، سبک و مطابق با اصول علم آئرودینامیک
  • موتور قدرتمند

معایب

  • کمبود امکانات ایمنی و کمکی رانندگی مدرن
  • مصرف سوخت بیشتر از رقبا
  • کیفیت متوسط
  • قیمت بالا

ارزش خرید خودرو هایما S5 توربو

این کراس اوور خوش نقش و خال با موتوری قوی و ایمنی نسبتاً بالا و امکانات خوب ارزش خرید بالایی دارد. اما در مقایسه با رقیب هایش مانند هایما S7 کارکرده، جک S3 صفر کیلومتر و جک S5 کارکرده، می توان گفت اولویت خرید با خودرو جک S3 و S5 است. زیرا از کیفیت بالاتری در ساخت برخوردار است. از دیگر خودروهایی که قبل از خرید هایما S5 توربو باید به آن نگاهی داشت هاوال H2 کارکرده و چری تیگو 5 است.

جمع بندی خودرو هایما S5 توربو

خودرو هایما S5 توربو متعلق به یک شرکت چینی است که در چند سال اخیر توسط ایران خودرو در ایران مونتاژ و تولید می‫شود. به دنبال بازار داغ کراس اوورها و سدان‫ها این خودرو از سال 1396به بازار عرضه شد. این خودرو با طراحی زیبا دارای ایمنی و تجهیزات قابل توجهی است و توانسته است 5 ستاره ایمنی از C-NCA دریافت نماید. علاوه بر این در سال 2015 در نمایشگاه گوانژو موفق به کسب جایزه سالانه بهترین SUV شهری شد.

لایوکار بازدید : 25 چهارشنبه 17 مهر 1398 نظرات (0)

معرفی اجمالی 

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. خودرو پژو 206 را می‫توان یکی از موفق‫ترین محصولات شرکت پژو فرانسه دانست، زیرا از همان ابتدای ورود خود با استقبال زیادی روبه‫رو شد و توانست لقب پرفروش‫ترین خودروی اروپا را بین سال‫های 2001 تا 2004 میلادی به نام خود ثبت نماید. این خودروی هاچ بک شهری در سال 1997 برای اولین بار طراحی و در سال 1998 به بازار جهانی خودرو عرضه شد. در ابتدای نخست دهه‫ی 1380 نیز ایران خودرو تصمیم گرفت پژو 206 را با همکاری کمپانی فرانسوی تولید و روانه بازار داخلی نماید. این خودرو با ظاهری جذاب و اسپرت با طراحی جوان‫پسندانه توانست در بازار ایران همچون بازار اروپا از استقبال و فروش خوبی برخوردار شود و با گذشت بیش از دو دهه از طراحی و تولید همچنان خودرویی زیبا به نظر می‫رسد و طراحی آن کهنه نشده است. خودرو پژو 206 با ۶ تیپ متنوع و امکانات مختلف در بازار داخلی کشورمان عرضه شد که در حال حاضر تیپ 2 و 5 تولید می شود و همچنان به عنوان یک هاچ بک شهری طرفداران زیادی دارد.

نقد و بررسی خودرو پژو 206 تیپ 2

خودرو پژو 206 از سال‫های نخست دهه‫ی هشتاد تا به امروز در حال تولید است و در عملکرد فنی، دارای پیشرانه 4 سیلندر به همراه هشت سوپاب و حجمی معادل 1360 سی سی دارد که می تواند به اندازه 75 اسب بخار و گشتاوری 118 نیوتون متر قدرت تولید کند و این قدرت توسط یک گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ‫های جلو منتقل شود. در واقع پژو 206 تیپ 2 ، خودرویی محرک جلو یا FWD تلقی می‫شود و برای رسیدن به سرعت صدکیلومتر در ساعت نیازمند زمانی حدود 14 ثانیه است و می تواند حدودا به حداکثر سرعت 170 کیلومتر در ساعت برسد.

در بحث ایمنی، پژو ۲۰۶ در تیپ‌های ۳، 4، 5 و ۶ در کلیه مدل‌های تولیدی دارای ۲ ایربگ می‌باشد. اما پژو 206 تیپ ۲ در مدل‌های ۹۰ به بالا به‌صورت تک ایربگ یا دو ایربگ موجود است، اما در مدل‌های ۹۲ و بالاتر تماما دو ایربگ می‌باشد.

در رابطه با نمای ظاهری پژو 206  تیپ 2 ، می توان اظهار داشت: بعد از گذشت دو دهه از ورود این خودرو به بازارهای جهانی خودرو، طراحی بیرونی این مدل همچنان زیبا و جوان‫پسند است و هنوز هم از خودروهای پرتقاضا در داخل کشور به حساب می‫آید. طراحی داخل خودرو پژو 206 تیپ 2 ، اگرچه نسبتا کوچک ولی طراحی زیبا و رضایت‫بخشی دارد. نوع متریال استفاده شده در ساخت اتاقک داخلی نیز از کیفیت متوسطی برخوردار است. پژو 206 تیپ 2 در سال 1390 پرفروش‫ترین محصول از خانواده 206 بود که از آن سال به بعد این مقام را به تیپ 5 واگذار کرد.

قیمت خودرو پژو 206 تیپ 2 در بازار

قیمت خودرو پژو 206 تیپ 2 ، در تاریخ 27 مرداد نودو هشت، در نمایندگی‫های مجاز فروش، حدود 82 میلیون و سیصد هزار تومان و در بازار خودرو با قیمت 67 میلیون و 283 هزار تومان معامله می‫شود.

 

مزایا و معایب خودرو پژو 206 تیپ 2

مزایا

  • کم مصرف بودن
  • ابعاد مناسب جهت تردد در شهر
  • طراحی زیبا

معایب

  • کشش و کم توان بودن موتور
  • هزینه زیاد تعمیرات
  • کم فضا بودن برای سرنشینان عقب و قسمت بار
  • مشکلات متعدد مونتاژ و سیستم برق کشی
  • ترمزهای ضعیف
  • بیرون بسته شدن زاپاس
  • سیستم تعلیق و فنربندی خشک
  • ارتفاع کم نسبت به سطح زمین
  • مشکلات عدیده موتوری و گیربکس

ارزش خرید خودرو پژو 206 تیپ 2

از میان دوازده مدل خودروهای پژو 206 ، هاچ بک‫ها شش مدل و صندوقدارها چهار مدل دارند و دو مدل دیگر مربوط به خانواده‫ی 207 است. با توجه به اینکه تیپ های 1،3،4 و شش از گروه هاچ بک دیگر تولید نمی‫شوند و باید به عنوان خودرو کارکرده از بازار پیدا کنیم. حال سوال اینجاست که کدام یک از مدل‫ها ارزش خریدن دارند؟

به اعتقاد تعمیرکاران و نمایشگاه‫داران به طور کلی، از میان گروه هاچ بک‫ها، تیپ 5 و تیپ 2 به علت شتاب خوب و سهولت در تعمیرات انتخاب مناسب‫تری هستند. از میان صندوقدارها، مدل V8 را به علت آپشنال بودن و کیفیت خوب منتاژ پیشنهاد می‫کنند. از میان پژو 207 نیز مدل گیربکس دستی نسبت به گیربکس اتوماتیک پژو 207 ارجحیت دارد. خرید خودرو 206 تیپ 2 در مقایسه با خودرو پژو 405 نیز ارزش بالاتری دارد.

جمعبندی خودرو پژو 206 تیپ 2

خودرو پژو 206 محصول کمپانی فرانسوی پژو است که در ایران توسط ایران‫خودرو تولید و به بازار عرضه می‫شود. این خودرو پس از گذشت دو دهه همچنان طرفداران زیادی در بازار داخلی کشورمان دارد. از میان شش تیپ از هاچ بک‫های پژو، تنها دو خودرو پژو   206 تیپ 2 و پژو 206 تیپ 5 تولید می‫شوند. این خودرو درکنار نکات مثبتی همچون ابعاد مناسب جهت تردد در شهر و طراحی زیبا معایبی نیز دارد که در سالهای اخیر با افت کیفیت به علت سیاست‫های شرکت مادر رو به رو بوده است ولی همچنان جزو خودروهای پر تقاضا در بازار داخلی به حساب می‫آید.

 

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 199
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 27
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 29
  • باردید دیروز : 23
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 69
  • بازدید ماه : 293
  • بازدید سال : 4,657
  • بازدید کلی : 20,286