loading...
لایوکار
لایوکار بازدید : 150 شنبه 14 تیر 1399 نظرات (1)

معرفی اجمالی

 این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین  لایو کار مطالعه می کنید. همه ما با برند پژو-سیتروئن فرانسه آشنا هستیم و از دیرباز شاهد محصولات این برند در بازار کشورمان بوده ایم. در سال 2009 این کمپانی خوش نام تصمیم گرفت خودروهای لوکس خود را با برند دیگری به نام دی اس تولید و به بازار عرضه نماید. اما برند دی اس در سال 2012 فعالیت خودروسازی خود را به صورت مستقل از شرکت سیتروئن، در پیش گرفت. خودرو دی اس 5 از سری محصولات سدان این کمپانی می باشد که گاهی از آن به عنوان شوتینگ بریک یاد می شود. شوتینگ بریک ها از هاچ بک بزرگتر بوده و به استیشن واگن ها شباهت دارند. با ما همراه باشید تا با خودرو دی اس 5 بیشتر آشنا شویم.

نقد و بررسی خودرو دی اس 5

باتوجه به لوکس بودن برند دی اس ، ما شاهد طراحی مدرن و چشم نواز ماشین دی اس 5 هستیم. این خودرو از اغراق طراحان آسیایی به دور بوده و به شکلی محافظه کارانه، زیبا به نظر می رسد. خطوط و زوایای به کاررفته در نمای بخش جلو، عظلانی بوده ولی طراحی چراغ ها به گونه ای است که چهره ای تهاجمی به دی اس 5 داده است. نوارهای فلزی به کاررفته در قاب جلوپنجره ای نمای لوکسی ایجاد کرده و در دو طرف بدنه، چراغ های مه شکن در قابی کروشه مانند دیده می شوند.

 نمای کنار این خودرو بسیار جذاب و دوست داشتنی بوده و به خودروهای استیشن شباهت دارد. همانطور که در طراحی رو به رو نوار کرومی به کار رفته بود، در این بخش نیز شاهد این قطعات فلزی، در پایین درب ها هستیم. سقف ردیف دوم با شیبی ملایم به صندوق عقب رسیده و نمای خوبی را به وجود آورده است. در بخش نمای پشت، شیب شیشه عقب و اسپویلر روی آن را داریم و چراغ های دو تکه که بخشی از آن روی درب صندوق عقب و بخشی دیگر روی بدنه قرار دارد و دو خروجی اگزوز در یک قاب مشکی، دیده می شوند.

از طراحی ظاهری دی اس 5 که بگذریم نوبت به طراحی کابین آن می رسد. داشبورد، طراحی به شدت ساده ای داشته و در مرکز آن دو دریچه هوا و یک نمایشگر 7 اینچی لمسی قرار گرفته است. فرمان به شکل دی کات بوده و دکمه های کنترلی صوتی جهت دسترسی راحت تر بر روی آن قرار گرفته اند. صندلی ها نیز از ارگونومی بسیار خوبی برخوردار می باشند و متریال به کار رفته در داخل کابین مرغوب و باکیفیت می باشند.

خودرو دی اس 5 از یک پیشرانه 1.6 لیتری 4 سیلندر بهره می برد که می تواند نیرویی معادل 160 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 240 نیوتن متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک تیپ ترونیک شش سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 9.7 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن برسد 209 کیلومتر بر ساعت می باشد. میزان مصرف سوخت ترکیبی این پیشرانه 7.1 لیتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 5 اعلام شده است. خودرو دی اس 5 موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی از موسسه ایمنی یورو انکپ شده است.

خودرو دی اس 5 از امکانات و تجهیزات زیادی از جمله ترمز دستی برقی، سنسور باد تایر، ترمز دستی الکترونیک اتوماتیک، ورود و روشن کردن خودرو بدون کلید، چراغ های ال ای دی عقب، روشن شدن اتوماتیک چراغ های جلو، چراغ های جلوی روشنایی در روز (Daylight) به همراه سیستم چرخش نور در پیچ ها، دارای شوینده، سقف پانوراما سه قسمتی با دریچه مجزا، فرمان با روکش چرم 4 شاخ به دکمه های کنترل کننده روی فرمان، آیینه های جانبی تاشو برقی همراه با گرمکن، شیشه های برقی جلو و عقب (به صورت خودکار برای راننده)، پشت سری قابل تنظیم صندلی های عقب، صندلی ردیف عقب تاشو با قابلیت تنظیم پشتی و کفی و تکیه گاه ساعد و جالیوانی، صندلی های جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع برقی بهره می برد.

مزایا و معایب خودرو دی اس 5

مزایا

  • ایمنی بالا
  • آپشن های خوب
  • کیفیت بالای ساخت
  • طراحی جذاب

معایب

  • بازار دست دوم ضعیف
  • قیمت بسیار زیاد

جمع بندی خودرو دی اس 5

خودرو دی اس 5 یک سدان لوکس و جذاب فرانسوی می باشد که شباهت زیادی به خودروهای استیشن دارد و گاهی نیز به عنوان خودروهای شوتینگ بریک از آن ها یاد می شود. این خودرو با ظاهر زیبایی که دارد از فضای کافی، ایمنی خوب، کیفیت بالا و تجهیزات خوبی بهره می برد. این خودرو با تمام ویژگی های مثبتی که دارد در بازار خودرویی کشورمان، با قیمت بسیار بالا و به صورت محدود خریدو فروش می شود. اگر معایب گفته شده جزو خط قرمز شما نیست، می توانید با خیال راحت و آسوده از یک سدان خانوادگی باکیفیت و لوکس بهره مند شوید.

لایوکار بازدید : 81 چهارشنبه 04 تیر 1399 نظرات (0)

معرفی اجمالی

 این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین  لایو کار مطالعه می کنید. برند لوکسژن (Luxgen) یک شرکت خودروسازی تایوانی می باشد که در سال 2009 تاسیس شد. این خودروساز تازه کار با شرکت های خودرویی بزرگی همچون نیسان و میتسوبیشی همکاری دارد. یکی از محصولات این شرکت، خودرو لوکسژن U6 می باشد که در رده ی محصولات کراس اوور این کمپانی قرار می گیرد. این خودرو در سال 2017 فیس لیفت شد که نسخه تغییریافته ی آن قرار است توسط شرکت آرمان موتور کویر، نماینده محصولات لوکسژن در ایران، وارد بازار داخلی کشورمان شود. این خودرو در سایر کشورها مانند چین، روسیه و اروپا نیز عرضه شده است. مجموع محصولات این برند شامل شش خودرو می باشد که از میان آن ها دو مدل شاسی بلند، دو مدل ون و دو مدل سدان در سبد محصولات خود دارد. با ما همراه باشید تا با این کراس اوور تایوانی بیشتر آشنا شویم.

نقد و بررسی خودرو لوکسژن U6

خودرو لوکسژن U6 از طراحی به روز و مدرنی برخوردار می باشد. در نمای رو به رو، یک جلوپنجره ای ذوزنقه ای با قاب و نوارهای کرومی براق قرار دارد که به همراه چراغ های مزین به ال ای دی که زاویه ی تیزی هم دارد، چهره ای تهاجمی به لوکسژن داده است. در لبه ی کاپوت، بخش برش خورده ای دیده می شود، که لوگوی لوکسژن با حرف انگلیسی L در مرکز آن قرار گرفته است. چراغ های مه شکن نیز در قابی اشک مانند دو طرف سپر قرار گرفته اند و با سایر اجزا هماهنگی خوبی دارند. در نمای کنار، فلاپ پلاستیکی اطراف خودرو و روف ریل، نمای اسپرتی را به لوکسژن U6 بخشیده و خطوط تیز و ممتد روی درب ها نیز کار حجم پردازی را به خوبی انجام داده است. در نمای عقب با طراحی چشم نوازی رو به رو هستیم. شیب شیشه عقب با اسپویلری که روی آن قرار گرفته و چراغ سوم ترمز را داریم که زیر آن تعبیه شده است. از دیگر اجزای قابل توجه این بخش، چراغ های اصلی آن می باشد که به شکل زیبایی طراحی شده اند و با یک نوار براق کرومی به یکدیگر متصل شده اند. چراغ های مه شکن نیز روی سپر قرار گرفته اند. به طور کلی هماهنگی خوبی میان اجزای ماشین لوکسژن U6 دیده می شود.

داخل کابین خودرو لوکسژن U6 کاملا مدرن به دور از دکمه های زیاد، طراحی شده است. در مرکز داشبورد یک نمایشگر بزرگ 12 اینچی که از کیفیت بالایی نیز برخوردار است، به چشم می خورد. صندلی های بسیار راحت بوده و از ارگونومی خوبی برخوردار می باشند. متریال به کاررفته در کابین از کیفیت خوبی برخوردار بوده و در برخی از قسمت ها از فیبر کربن بهره برده است. فضای صندوق عقب نیز از دیگر نکات مثبت این خودرو تایوانی می باشد.

خودرو لوکسژن U6 مجهز به یک پیشرانه 1798 سی سی 4 سیلندر می باشد که قادر است نیرویی معادل 177 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 256 نیوتن متر در 200 تا 4400 دور در دقیقه تولید نماید. این خودرو برای انتقال نیروی به چرخ های جلواز یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک استفاده می کند. مخزن سوخت این خودرو 55 لیتر و میزان سوخت آن در سیکل ترکیبی در هر صد کیلومتر معادل 8.7 لیتر می باشد که باتوجه به وزن 1.5 تنی آن مناسب ارزیابی می شود.

خودرو لوکسژن U6 از امکانات و تجهیزاتی نظیر نمایش میزان باد لاستیک ها، کروز کنترل، کمربندهای ایمنی پیش کشنده جلو، کمربندهای 3 نقطه ای عقب، سنسور پارک جلو و عقب، 6 عدد دوربین در اطراف خودرو، سانروف برقی، بال عقب، میله های روی سقف، فناوری پیشرفته ارتباطات چندرسانه ای هوشمند سری THINK+ 4.0 با پشتیبانی شرکت HTC تایوان، دید 360 درجه، نمایش نقاط کور، قابلیت فرمان پذیری صوتی، ورود بدون کلید، دوربین عقب، رادار کنترل فاصله با خودروی جلوی، سیستم پیشگیری از تصادف با عابر پیاد، رادار حرکت بین خطوط، قابلیت تاشوندگی پدال های گاز و ترمز، نمایشگر کوچک اطلاعات رانندگی در جلوی راننده (HUD) و درب برقی صندوق عقب بهره می برد.

مزایا و معایب خودرو لوکسژن U6

مزایا

  • مصرف سوخت بهینه
  • شتاب خوب
  • پیشرانه پربازده
  • تجهیزات خوب
  • متریال باکیفیت

معایب

  • برند ناشناخته
  • خدمات پس از فروش نامبهم
  • فروش محدود

جمع بندی خودرو لوکسژن U6

لوکسژن U6 یک کراس اوور باکیفیت، دارای ایمنی خوب، مصرف سوخت مناسب و پیشرانه پربازده می باشد که مدتی است توسط آرمان موتور کویر معرفی شده است. اما به علت تحریم ها و شرایط حاکم در بازار خودرو کشور، مراحل عرضه ی آن در حالت نامشخصی قرار دارد. به همین علت، اظهار نظر قطعی درباره این خودرو کار دشواری می باشد و باید ببینیم با ورود رسمی این خودرو به کشور و خدمات پس از فروش آرمان موتور کویر چه آینده ای در انتظار آن خواهد بود.

لایوکار بازدید : 69 سه شنبه 03 تیر 1399 نظرات (0)

معرفی اجمالی

 این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین  لایو کار مطالعه می کنید. خودرو جک T8 از سری محصولات پیکاپ از کمپانی چینی جک می باشد که برای نخستین بار در سال 2018 رونمایی شد. این خودرو از برادر خود یعنی T6 که در همین کلاس  قرار دارد، بزرگتر، به روزتر و با مشخصات فنی بهتری می باشد. علاوه بر این، پیکاپ T8 توانسته است جایزه ویژه ای از موزه خودرو پکن در سال 2019 به علت تجهیزات خاصی که روی پیکاپ T8 قرار داده، دریافت نماید. این خودرو قرار است توسط شرکت کرمان موتور نماینده محصولات جک در ایران، به زودی وارد بازار کشورمان شود و با سایر پیکاپ های بازار به رقابت بپردازد. با ما همراه باشید تا با این پیکاپ جدید بیشتر آشنا شوید.

نقد و بررسی خودرو جک T8

طراحی پیکاپ جک T8 از جذابیت خاصی برخوردار می باشد. در نگاه اول یک جلوپنجره ای ذوزنقه ای شکل بزرگ از جنس فلز براق دیده می شود که بیننده را به خود جلب می کند و لوگوی بزرگ جک در مرکز آن قرار دارد. چراغ ها با سایز متوسط مزین به چراغ های ال ای دی، دو طرف جلوپنجره ای تعبیه شده است. به طور کلی، نمای روبه روی جک T8 ، حجم پردازی عضلانی دارد. در نمای کنار، رکاب درب ها و فلاپ های پلاستیکی به کاررفته در گلگیرها نمای اسپرتی را به وجود آورده است. از دیگر ویژگی ‌های این بخش می‌توان به رینگ 18 اینچی آلومینیومی اشاره کرد. نمای پشت نیز طراحی ساده ای داشته و چراغ ها به صورت عمودی در دو طرف درب اتاقک بار، قرار دارند.

کابین خودرو جک T8 از دو ویژگی سادگی و کاربرد پذیری برخوردار می باشد. یک نمایشگر لمسی پایین دریچه های هوا قرار دارد و زیر آن کلیدهای کنترلی تعبیه شده اند. این پیکاپ با طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 5325، 1880 و 1880 و فاصله محوری 3090 میلی متری، فضای کافی در دو ردیف جلو و عقب به وجود آورده است. توان حمل اتاق بار نیز 900 کیلوگرم می باشد.

خودرو پیکاپ T8 با دو پیشرانه بنزینی و دیزلی تولید می شود. پیشرانه 2 لیتری بنزین سوز توربو شارژ بوده و پیشرانه تنفس طبیعی 1.9 لیتری می باشد که به احتمال زیاد، نسخه بنزینی به بازار کشورمان عرضه شود. این پیشرانه می تواند نیرویی معادل 188 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور‫290 نیوتن متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده 6 سرعته دستی به هر چهار چرخ منتقل نماید. همچنین شتاب صفر تا صد این پیشرانه 12 ثانیه می باشد. سیستم تعلیقی که در این پیکاپ در بخش جلویی به کاررفته، از نوع مستقل جناغی دوبل بوده و در بخش عقب، از سیستم غیرمستقل فنرهای تخت بهره برده است. این پیکاپ در سیکل ترکیبی معادل 10.7 لیتر بنزین می سوزاند و استاندارد آلایندگی آن یورو 5 اعلام شده است. خودرو پیکاپ T8 توانسته است در تست تصادفات موسسه چاینا انکپ 5 ستاره ایمنی دریافت نماید.

در مورد قابلیت های آفرود این پیکاپ باید بگوییم که علاوه بر قابلیت دو دیفرانسیل بودن، دارای زاویه حمله 30 درجه‌ای،‌ زاویه فرار 22 درجه‌ای، قابلیت پیمایش شیب 30 درصدی و حداقل فاصله 210 میلیمتری از سطح زمین می‌باشد. جک T8 به دلیل ماهیت و مشخصات فنی که دارد گزینه مناسبی برای طرفداران آفرود خواهد بود. خودرو جک T8 از تجهیزات و امکاناتی نظیر دوربین 360 درجه، ایموبلایزر، تودوزی دو رنگ، سنسور پارک جلو و عقب، هشدار خروج از خطوط، پایش باد لاستیک‌ها، چراغ دیلایت، چراغ های جلو زنون، شیشه‌های برقی، آینه‌های جانبی و شیشه عقب مجهز به گرمکن، صندلی‌های طرح چرم، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم چندرسانه‌ای باUSB ، نمایشگر LCD و اتصال بلوتوث، هیدرولیک، کنترل سیستم صوتی روی فرمان، سیستم تعلیق مستقل جناغی دوبل در جلو و سیستم غیر مستقل فنر های تخت در عقب بهره می برد.

مزایا و معایب خودرو جک T8

مزایا

  • طراحی قابل قبول
  • تجهیزات خوب
  • قابلیت آفرود
  • ویژگی فنی مناسب

جمع بندی خودرو جک T8

پیکاپ جک T8 از طراحی به روز، قدرت بالا، تجهیزات مناسب و ایمنی بالایی برخوردار می باشد که باتوجه به مشخصات و به روز بودن آن نسبت به رقبایش یعنی پیکاپ فوتون، هایلوکس و آسنا، گزینه جذابتری می باشد. اما باید منتظر عرضه رسمی و قیمت نهایی آن در بازار کشورمان باشیم.

لایوکار بازدید : 66 دوشنبه 02 تیر 1399 نظرات (0)

معرفی اجمالی

 این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین  لایو کار مطالعه می کنید. خودرو ام وی ام X55  از سری محصولات کراس اوور شرکت چینی چری می باشد که برای نخستین بار در سال 2014 رونمایی شد. این خودرو در کشور چین با نام تیگو X5 شناخته می شود. اما مدیران خودرو نماینده رسمی محصولات چری در ایران، آن را با نام ام وی ام X55 راهی بازار کشورمان کرد. نسخه مونتاژ شده توسط مدیران خودرو، درواقع از نسخه فیس لیفت شده ی ام وی ام X55 می باشد که در سال 2018 تولید شد. این نسخه از ظاهری جذاب و به روزتری برخوردار می باشد. در ادامه با ما باشید تا با این کراس اوور تازه به بازار رسیده، بیشتر آشنا شویم.

نقد و بررسی خودرو ام وی ام X55

خودرو ام وی ام X55 بر روی پلتفرم چری تیگو 7 ساخته شده و به همین علت شباهت های زیادی بین آن ها مشاهده می شود. در نمای رو به رو، طراحی به روز و مدرنی را می بینیم که با استفاده از خطوط و حجم پردازی های صورت گرفته، چهره ی خشن و تهاجمی به خود گرفته است. یک جلوپنجره ای مشبک تا چراغ های اصلی کشیده و چراغ های ال ای دی خطی در قاب مربی شکل تعبیه شده اند که با یک نوار کرومی به یکدیگر متصل شده اند.

شیب سقف ردیف دوم، روف ریل، زه پلاستیکی اطراف گلگیر و فرورفتگی های پایین درب ها از اجزای بخش کناری ام وی ام X55 می باشند که نمای زیبایی را به وجود آورده است. در نمای پشت، چراغ ها مانند نمای رو به رو با یک نوار کرومی به یکدیگر متصل شده اند. دو خروجی اگزوز بر روی سپر تعبیه و بالای آن دو چراغ مه شکن خطی قرار گرفته است. چراغ سوم ترمز نیز، زیر اسپویلر قرار گرفته است. به طور کلی خودرو ام وی ام X55 از طراحی به روز و جذابی برخوردار می باشد.

با وارد شدن به داخل کابین خودرو ام وی ام X55 مانند طراحی بیرون آن با طراحی مدرنی رو به رو هستیم. در مرکز داشبورد یک نمایشگر 9 اینچی لمسی قرار دارد که کنترل تجهیزات و اطلاعات را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می دهد. فضای پا برای هر دو ردیف برای سرنشینان مناسب بوده و صندوق بار معادل 340 لیتر فضا ارائه می کند.

خودرو ام وی ام X55 مجهز به یک پیشرانه 1.5 لیتری مجهز به توربوشارژ، 4 سیلندر می باشد که قادر است نیرویی معادل 147 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 210 نیوتن متر تولید و برای انتقال آن به چرخ های جلو از یک جعبه دنده شش سرعته دو کلاچه بهره می برد. شتاب و مصرف ترکیبی آن در سایت مدیران خودرو اعلام نشده ولی به ادعای برخی از سایت ها و گمانه زنی ها شتاب صفر تا صد این پیشرانه حدود 11 ثانیه و مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی حدود 7.1 لیتر می باشد. استاندارد آلایندگی آن نیز یورو 5 اعلام شده است. خودرو ام وی ام توانسته است در تست تصادفات موسسه چاینا انکپ 5 ستاره ایمنی دریافت نماید که بسیار حائز اهمیت می باشد.

خودرو ام وی ام از آپشن های خوبی برخودار است که از آن ها می توان به چراغ های روشنایی در روز، تنظیم برقی صندلی راننده، سیستم نمایش فشار باد تایرها، سنسور پارک عقب، کروز کنترل، دوربین عقب، کنترل سیستم صوتی روی فرمان، سانروف، سیستم نمایش اطلاعات خودرو، دوربین 360 درجه، سیستم ورود به خودرو و استارت بدون کلید، تریم چرمی، کنترل خودرو از طریق ساعت هوشمند اشاره کرد.

مزایا و معایب خودرو ام وی ام X55

مزایا

  • طراحی به روز
  • آپشن های خوب
  • ایمنی مناسب

معایب

  • خرید و فروش محدود

جمع بندی خودرو ام وی ام X55

خودرو ام وی ام X55 از محصولات جدید کمپانی چینی چری می باشد که از سال 1398 توسط مدیران خودرو وارد بازار داخلی کشورمان شد. این کراس اوور از طراحی به روز، امکانات بالا و ایمنی خوبی برخوردار می باشد. اما متاسفانه به علت فروش محدود و سابقه نچندان طولانی آن، پیشنهاد می کنیم به سراغ رقبای آن در بازار یعنی جک S5، هایما S7 و کوپا T210 بروید.

لایوکار بازدید : 107 یکشنبه 01 تیر 1399 نظرات (0)

معرفی اجمالی

 این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین  لایو کار مطالعه می کنید. خودرو جیلی X7 از سری محصولات کراس اوور شرکت چینی جیلی می باشد که برای نخستین بار در سال 2007 رونمایی شد و نسل بعدی آن در سال 2014 در حالی که به پیشرانه قدرتمندتری مجهز بود به بازارهای جهانی از جمله کشورمان وارد شد. اما به علت طراحی نچندان خوب و برخی دلایل دیگر نتوانست توجه خریداران را به خود جلب نماید. هرچند جیلی X7 از تجهیزات و ایمنی خوبی برخوردار می باشد. با ما همراه باشید تا با این کراس اوور چینی بیشتر آشنا شویم.

نقد و بررسی خودرو جیلی X7

خودرو جیلی  X7نسخه 2014 از طراحی چندان جذابی برخوردار نیست. هرچند در نسل جدید خود تغییرات زیادی را به خود دیده و به کلی متحول شده است. در نمای جانبی، برآمدگی اطراف گلگیرها و پایین درب ها باعث حجم پردازی این بخش شده و روف ریل و رکاب پایین درب ها، نمای اسپرتی را به این بخش داده است. در نمای پشت جیلی X7 چراغ هایی به شکل یک ربع دایره قرار دارند. چراغ های مه شکن نیز در سپر تعبیه شده اند. یک نوار پهن فلزی نیز بالای پلاک قرار گرفته است. این بخش طراحی ساده ای داشته و نکته خاصی در آن وجود ندارد. در نمای رو به رو، یک جلوپنجره ای دو بخشی مشکی ساده با خطوط افقی که مرکز آن محل نصب پلاک خودرو می باشد، دیده می شود. بخش پایینی جلوپنجره ای، کمی شیب داشته و به زیر خودرو کشیده شده که به اعتقاد من، چهره ای ناموزون به جیلی X7 بخشیده است. چراغ های اصلی ابعاد بزرگی داشته و چراغ های دایره ای مه شکن در قابی برش دار در دو طرف قرار گرفته اند.

با وارد شدن به داخل کابین خودرو جیلی X7 یک نمایشگر 6.5 اینچی در مرکز داشبورد، زیر دریچه های هوا قرار دارد. در برخی از بخش ها نوار کرومی به کاررفته که جلوه خوبی را ایجاد کرده است. فضای پا برای سرنشینان در هر دو ردیف مناسب بوده و به علت قابل تنظیم بودن صندلی های عقب، فضای صندوق عقب نیز قابل افزایش می باشد. ناگفته نماند یکی از ویژگی های مثبت این کابین وجود داشبورد بزرگ برای قرار دادن اشیا و وسایل در آن می باشد.

خودرو جیلی X7 مجهز به یک پیشرانه 2378 سی سی 4 سیلندر می باشد که قادر است نیرویی معادل 162 اسب بخار در 5700 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 220 نیوتون متر تولید و برای انتقال آن از طریق جعبه دنده دستی 5 سرعته بهره می برد. شتاب صفر تا صد این خودرو 12 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد 170 کیلومتر بر ساعت می باشد. میزان مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل ترکیبی 7.9 لیتر در هر 100 کیلومتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 4 اعلام شده است. خودرو جیلی X7 توانسته است در تست تصادف موسسه چاینا انکپ 5 ستاره ایمنی دریافت نماید.

از آپشن های خودرو جیلی X7 می توان به سیستم کروز کنترل سفارشی، دوربین دید عقب سفارشی، سنسور پارک عقب، روشنایی عقب دارای مه شکن و طراحی سه بعدی، روشنایی جلو چراغ های دارای سیستم تنظیم ارتفاع، دارای مه شکن، سیستم شستشوی چراغ ها، تنظیم اتوماتیک نور چراغ ها، سقف سانروف با قابلیت تنظیم و سیستم ایمنی محافظت از آسیب و سیستم بسته شدن خودکار، تنظیم برقی تمام پنجره ها، شیشه های سولار و سبز رنگ به همراه سیستم HSEA، آنتن درون شیشه ها، سیستم پاور ویندو برای تمامی پنجره ها، شیشه ها با سیستم محافظ ضد صدا، آینه های خارجی با تنظیم برقی به همراه راهنمای سفارشی و دارای گرمکن، آیینه های الکتروکرومیک داخلی و خارجی، صندلی های عقب دارای روکش چرم، قابلیت تاشوندگی، دارای 3 عدد پشت سری به همراه محل قرار گیری آرنج، صندلی های جلو با روکش چرم، صندلی راننده دارای تنظیم برقی در 8 جهت و دارای سیستم حافظه، صندلی سرنشین جلو دارای تنظیم برقی در 4 جهت، سیستم گرمکن صندلی های جلو، ماساژور صندلی راننده سفارشی، سنسور تشخیص وزن صندلی سرنشین و قطع کننده کیسه هوا اشاره کرد.

مزایا و معایب خودرو جیلی X7

مزایا

  • مصرف سوخت مناسب
  • ایمنی بالا
  • امکانات و تجهیزات خوب

معایب

  • بازار دست دوم ضعیف
  • طراحی قدیمی

جمع بندی خودرو جیلی X7

خودرو جیلی X7 در حال حاضر در بازار کشورمان در نسخه های دست دوم به فروش می رسد که بازار چندان خوبی ندارد. همچنین یافتن قطعات آن ممکن است کمی شما را به دردسر بیندازد. علاوه‫ بر این، جیلی X7 از طراحی ضعیف و دموده ای برخوردار می باشد که پیشنهاد ما به شما خودروهایی نظیر رنو ساندرو استپ وی، جک S3 و چری تیگو 5 دست دوم می باشد که رقیب جیلی X7 محسوب می شوند.

لایوکار بازدید : 173 شنبه 31 خرداد 1399 نظرات (0)

معرفی اجمالی

 این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین  لایو کار مطالعه می کنید. برند ام جی در اصل یک شرکت بریتانیایی می باشد که توسط سسیل کیمبر در سال 1924 تاسیس شد. نام این برند برگرفته از ابتدای دو کلمه موریس گاراژ می باشد که در ساخت خودروهای اسپرت کروک، کراس اور، سدان و کوپه فعالیت دارد. این کمپانی در سال 2005 توسط چینی ها خریداری شد و هم اکنون زیر نظر چشم بادامی ها به فعالیت خود ادامه می دهد. خودرو ام جی RX5 یکی از محصولات کراس اوور کامپکت از این کمپانی می باشد که برای نخستین بار در سال 2016 رونمایی شد و با نسخه های متفاوتی از جمله هیبریدی و الکترونیکی در بازارهای جهانی عرضه شد. خودروسازی فردا نماینده محصولات ام جی در ایران پای این کراس اوور دورگه را به کشورمان باز کرد ولی به علت عملکرد ضعیف شرکت وارد کننده، و ضعف در تبلیغات، نتوانست جایگاه خود را به خوبی در کشور باز نماید. با ما همراه باشید تا با خودرو ام جی RX5 بیشتر آشنا شویم.

نقد و بررسی خودرو ام جی RX5

طراحی خودرو ام جی RX5 با به کارگیری المان های مدرن، چهره ای به روز و جذاب دارد. این طراحی به گونه ای است که می تواند هم مخاطبین جوان و هم خانواده ها را به خود جلب نماید. در نمای رو به رو، یک جلوپنجره ای کرومی با خطوط افقی که تا چراغ های اصلی امتداد یافته و آن ها را در بر می گیرد، دیده می شود. چراغ هایی با گرافیک بسیار زیبا و تزیین شده با لامپ های ال ای دی نیز زیبایی خاصی را به ام جی RX5 بخشیده است. چراغ های مه شکن دو طرف سپر در قابی مربی شکل که بالای آن یک نوار فلزی قرار گرفته، دیده می شود. در نمای کنار، جهت حجم پردازی، یک خط صاف از چراغ عقب تا چراغ جلو کشیده شده که از بالای دستگیره ی درب ها عبور کرده است. پایین درب ها و برآمدگی گلگیرها نیز حجم پردازی صورت گرفته است. سپر 18 اینچی، قاب کرومی شیشه ها و روف ریل از دیگر اجزای این بخش می باشند.

در نمای پشت، چراغ ها دو تکه بوده و با یک نوار کرومی به یکدیگر متصل شده اند و در بالای آن لوگوی ام جی به چشم می خورد. یک فرورفتگی روی درب صندوق وجود دارد که که موجب حجم پردازی آن شده است. چراغ های مه شکن خطی، آنتن کوسه ای، اسپویلر شیشه عقب از دیگر اجزای این بخش می باشند. به طور کلی طراحی خودرو ام جی RX5 محافظه کارانه ارزیابی می شود.

خودرو ام جی RX5 از یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری مجهز به توربو شارژ بهره می برد که می تواند حداکثر سرعت 220 اسب بخار در 5300 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 350 نیوتن متر تولید و برای انتقال آن به هر چهار چرخ از یک جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک دو کلاچه استفاده نماید. این پیشرانه 8.2 ثانیه زمان لازم دارد تا به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. این پیشرانه در سیکل ترکیبی معادل 7.5 لیتر بنزین در هر صد کیلومتر مصرف می کند. خودرو ام جی RX5 توانسته است در تست موسسه چاینا انکپ 5 ستاره ایمنی دریافت نماید.

با وارد شدن به داخل کابین خودرو ام جی RX5 با تریم دو رنگ کرم و مشکی رو به رو هستیم که باعث دلباز شدن کابین شده است. در نمونه های اصلی یک نمایشگر 10.4 اینچی در مرکز داشبورد قرار دارد که در نمونه های موجود در بازار ایران، این صفحه نمایش از ابعاد کوچکتری برخوردار می باشد. کلیدهای کنترل صوتی نیز بر روی فرمان قرار گرفته اند که دسترسی را برای راننده راحت تر کرده است. متریال به کاررفته در داخل کابین نرم و با کیفیت بوده و جنس مرغوب تری نسبت به GS دارد. خودرو ام جی RX5  فضای مناسبی نیز برای پا و سروگردن سرنشینان دارد. از تجهیزات و امکانات خودرو ام جی RX5 می توان به آینه های برقی همراه با گرمکن، سانروف، سنسور، سیستم استارت، استاپ موتور، کروز کنترل، رینگ های ۱۸ اینچی آلومینیومی، سنسور پارک در جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه اشاره کرد.

مزایا و معایب خودرو ام جی RX5

مزایا

  • طراحی زیبا
  • مصرف سوخت مناسب
  • امکانات خوب
  • مشخصات خوب فنی
  • موتور پرقدرت

معایب

  • خدمات پس از فروش ضعیف
  • خرید و فروش محدود
  • قیمت بالا

جمع بندی خودرو ام جی RX5

خودرو ام جی RX5 یک کراس اوور دورگه می باشد که هم از اصالت نام بریتانیایی و هم از هوش چینی ها بهره می برد. این خودرو از کیفیت خوب، طراحی به روز، مصرف سوخت مناسب و آپشن های خوبی بهره می برد و توانسته است توجه خوبی را در بازارهای جهانی به دست آورد. اما متاسفانه به علت واردات محدود، توقف تولید و تحریم ها از بازار دست دوم خوب و خدمات پس از فروش مناسبی برخوردار نمی باشد. از این رو از ارزش خرید پایینی برخوردار می باشد. از رقبای این خودرو در کشور می توان به چری تیگو 7، بی وای دی S7 اشاره کرد.

لایوکار بازدید : 58 سه شنبه 27 خرداد 1399 نظرات (0)

معرفی اجمالی

 این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین  لایو کار مطالعه می کنید. برند گریت وال یکی از خودروسازان چینی می باشد که در سال 1984 در این کشور تاسیس شد. این شرکت به طراحی و ساخت خودروهایی نظیر مینی بوس، اس یو وی و خودروهای بیابانگرد می پردازد. این شرکت توانسته است رتبه هفتم بزرگترین خودروسازان در کشور چین را به دست آورد. از سال 2013 خودروهای شاسی بلند این شرکت با نام برند هاوال به بازار عرضه می شوند. ماشین هاوال H2 به عنوان نخستین محصول نام گذاری شده به این شیوه بود که برای اولین بار در سال 2014 وارد بازارهای جهانی شد. این کراس اوور در سال 1394 توسط عظیم خودرو وارد بازار کشورمان شد و نمونه مونتاژی آن از سال 1397 توسط گروه خودروسازی بهمن ساخته شد. با ما همراه باشید تا به بررسی این چینی پرطرفدار در بازارهای جهانی بپردازیم.

نقد و بررسی خودرو هاوال H2

خودروهای هاوال H2 از طراحی ساده و محافظه کارانه ای برخوردار است و با روحیه بیابانگردی و کراس اوور بودن آن کمی به دور است. در نمای رو به رو یک جلو پنجره ای ذوزنقه ای با قاب و نوارهای افقی کرومی و چراغ های باریک و نوک تیز قرار دارد. چراغ های ال ای دی نقطه ای به کار رفته در زیر چراغ های اصلی و مه شکن ها، جلوه زیبایی را به وجود آورده است. باوجود خطوط به کاررفته روی کابین، ما شاهد حجم پردازی خاصی نیستیم. در نمای کنار، قاب نقره ای رنگ شیشه ها و روف ریل هم رنگ بوده و خطوط به کار رفته روی بدنه از سادگی این بخش کاسته است. در نمای عقب، حجم پردازی خوبی را شاهد هستیم و چراغ های دو تکه را می بینیم که با یک نوار کرومی به یکدیگر متصل شده اند. آنتن کوسه ای، دو خروجی اگزوز از دیگر اجزای این بخش می باشند.

طراحی داخل کابین خودرو هاوال  H2مانند بیرون آن از طراحی ساده ای برخوردار است. ولی اجزای آن به شکلی منظم کنار یکدیگر قرار گرفته اند. یک نمایشگر لمسی 8 اینچی در مرکز داشبورد، زیر دریچه های تهویه هوا قرار گرفته که از قابلیت اتصال به تلفن همراه و مکالمه از طریق بلوتوث و سیستم GPS برخوردار است. فضای پا نیز برای هر دو ردیف خوب بوده و صندوق عقب معادل 370 لیتر فضا ارائه می کند. در صورت خواباندن صندلی های عقب، این حجم به 890 لیتر افزایش می یابد.

خودرو هاوال H2 مجهز به یک پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر می باشد که قادر است نیرویی معادل 140.8 اسب بخار در 5600 دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور 202 نیوتن متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک تیپ ترونیک 6 سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. این خودرو 10 ثانیه زمان لازم دارد تا به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. مصرف سوخت ترکیبی این پیشرانه معادل 7.5 لیتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 5 اعلام شده است. ماشین هاوال H2 توانسته است در تست تصادفات موسسه چاینا انکپ 5 ستاره ایمنی دریافت نماید.

خودرو هاوال H2 از امکانات و تجهیزات زیادی برخوردار می باشد که از آن ها می توان به نمایش فشار باد لاستیک ها، به صورت نمایش لحظه ای، سنسور دنده عقب، کمربندهای ایمنی سه نقطه ای به همراه پیش کشاننده، سیستم کمکی افزاینده نیروی ترمز هنگام حرکت خودرو در سراشیبی، سیستم غیرفعال شدن خودکار سیستم ترمز پارک برقی به محض توقف، حرکت خودرو،  قفل کن خودکار درب خودرو با استفاده از سنسور کنترل سرعت، سیستم خودکار قطع سوخت هنگام تصادف، سیستم باز شدن درب ها بعد از وقوع تصادف، حرکت پشت سری های ردیف جلو هنگام برخورد ضربه از عقب، کامپیوتر سفری، دوربین کمک پارک روی آینه جانبی برای رویت نواحی کور، کروزکنترل، سیستمی جهت عدم حرکت خودرو در سر بالایی ها از لحظه رها کردن ترمز تا اشاره به پدال گاز، روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ های جلو، چراغ های جلو هالوژنی به همراه تنظیم برقی ارتفاع نور، دارای مه شکن، سیستم همراهی چراغ تا درب منزل، شیشه های جلو و عقب برقی به علاوه قفل کودک، سیستم جلوگیری از برخورد با مانع حین بالا رفتن شیشه راننده، گرمکن شیشه عقب، تنظیم تک لمسی شیشه راننده و بالابر برقی تمامی شیشه ها، برف پاک کن اتوماتیک با تیغه ژله ای، سانروف اشاره کرد.

مزایا و معایب خودرو هاوال H2

مزایا

  • کیفیت بالای ساخت
  • طراحی قابل قبول
  • تجهیزات و امکانات زیاد
  • سواری خوب
  • بازار دست دوم خوب

معایب

  • مصرف سوخت بالا در نسخه های دو دیفرانسیل
  • خدمات پس از فروش محدود

جمع بندی خودرو هاوال H2

کراس اوور هاوال H2 از محصولات باکیفیت و محبوب کمپانی گریت وال در بازار چین و حتی استرالیا می باشد که توانسته فروش خوبی را به واسطه کیفیت بالایی که دارد، تجربه نماید. این خودرو مانند سایر خودروهای چینی در بازار داخلی کشورمان از خدمات پس از فروش محدودی برخوردار است. از رقبای خودرو هاوال H2 می توان به هایما S7، جک S5 و کوپال اشاره کرد.

لایوکار بازدید : 55 دوشنبه 26 خرداد 1399 نظرات (0)

معرفی اجمالی

 این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین  لایو کار مطالعه می کنید. برند ولوو از شرکت های معتبر در زمینه ساخت و تولید خودروهای سنگین و سواری های ایمن می باشد. یکی از محصولات هاچ بک این کمپانی سوئدی، ولوو V40 نام دارد که برای نخستین بار در سال 2012 رونمایی و وارد بازارهای جهانی شد. این خودرو از طراحی زیبا، مشخصات خوب فنی و ایمنی بالا برخوردار است که به علت واردات محدود و قیمت بالا در کشورمان، خرید و فروش محدودی دارد. با ما همراه باشید تا با این هاچ بک اروپایی بیشتر آشنا شویم.

نقد و بررسی خودرو ولوو V40

خودرو ولوو V40 طراحی و اصالت اروپایی خود را به زیبایی به نمایش می گذارد و در عین سادگی هیچ اغراقی در طراحی آن به چشم نمی خورد. چراغ هایی با حالت پف کرده، جلوپنجره ای با خطوط افقی کرومی و لوگوی ولوو که در امتداد یک خط اوریب در مرکز جلوپنجره ای قرار گرفته است. دیده می شود. خطوط به کاررفته روی داشبورد، حجم دهی زیبایی را به وجود آورده و چراغ های خطی ال ای دی در گوشه های سپر به زیبایی تعبیه شده اند. در نمای کنار، شیب سقف ردیف دوم، نوار کرومی قاب پنجره ها، حجم پردازی های روی بدنه، به خوبی نمایان است. در نمای پشت، خطوط و حجم پردازی زیبایی را مشاهده می کنیم. چراغ های عمودی به زیبایی در کنار شیشه عقب تعبیه شده اند و چراغ سوم ترمز، دو چراغ مه شکن، دو خروجی اگزوز و آنتن کوسه ای از دیگر اجزای این بخش می باشند.

کابین خودرو ولوو V40 طراحی ساده اما با کیفیتی دارد. در مرکز داشبورد یک نمایشگر 7 اینچی لمسی بالای دریچه های هوا قرار گرفته و پایین آن دکمه های زیادی تعبیه شده اند که یکی از ایرادهایی که به کابین ولوو V40 گرفته می شود، همین دکمه های زیاد آن در بخش کنسول مرکزی می باشد. البته دکمه های کنترل صوتی نیز بر روی فرمان قرار دارد که دسترسی را برای راننده راحت کرده است. موادی که در ساخت داشبورد و سایر قسمت های این کابین به کار رفته، نرم و با کیفیت بوده و با دو تریم رنگی مشکی و کرمی که دارد، فضای خوبی را برای سرنشینان فراهم آورده است. در برخی از قسمت ها قطعات فلزی دیده می شود که نمای لوکسی را به وجود آورده است.

خودرو ولوو V40 مجهز به یک پیشرانه 2 لیتری 5 سیلندر می باشد که قادر است نیرویی معادل 213 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 300 نیوتون متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک تیپ ترونیک شش سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 8 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن برسد 225 کیلومتر بر ساعت می باشد. میزان مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل ترکیبی 7.5 لیتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 5 اعلام شده است. خودرو ولوو V40 توانسته است از مرکز استاندارد و ایمنی اروپا 5 ستاره ایمنی دریافت نماید.

خودرو ولوو V40 از تجهیزات و امکانات زیادی مانند کروز کنترل، آینه های جانبی به صورت برقی و گرمکن، صندلی های طبی، بخارزدایی شیشه ها به صورت خودکار بر حسب دما، نورپردازی داخلی، روکش چرم طبیعی صندلی ها، روکش چرمی غربالک فرمان، سیستم تهویه مطبوع دوگانه، گرمکن صندلی های جلو، صفحه کیلومتر دیجیتالی، تنوع تصویر زمینه صفحه کیلومترشمار، پدال های اسپرت آلومینیومی، لوازم داخلی و دکمه های کروم، سیستم هشدار و ترمز خودکار شهری، سیستم حفاظت داخل کابین در زمان واژگونی، صندلی برقی 8 حالته راننده با سه حافظه، آینه میانی الکتروکرومیک، کامپیوتر سفری، سقف پانوراما، کیت بدنه، رینگ های آلومینیومی 18 اینچی، سنسور باران، شیشه شور چراغ های جلو، چراغ مخصوص روز در نسخه R، می باشد. به ادعای شرکت ولوو به علت به کارگیری دو نوع سیستم تعلیق، یکی اسپرت و دیگری دینامک، خودرو V40 از هندلینگ و سواری خوبی برخوردار می باشد.

خودرو ولوو V40 در نسخه دیزان پلاس علاوه بر تجهیزات بالا از دیگر امکاناتی نظیر سیستم پارک دوبل خودکار، سیستم هدایت بین خطوط، سیستم استارت استاپ، هدآپ هشداردهنده برای جلوگیری از بروز تصادف، سنسور پارک در جلو و عقب، دوربین عقب، قابلیت چرخش چراغ های جلو در هنگام پیچ، سیستم تشخیص تابلوهای راهنمایی و رانندگی، نشانگر وضعیت درب ها از روی ریموت، سیستم هشدار خواب آلودگی راننده و انحراف از مسیر، سیستم هشدار موانع با قابلیت تنظیم فاصله، رادار نقاط کور در رانندگی، سیستم هشدار رانندگی بین خطوط و با ویبره فرمان، صندلی برقی سرنشین جلو، سیستم راهنمای استفاده از تجهیزات، سیستم استارت هوشمند، سیستم ورود بدون کلید لمسی با حافظه، تنظیم هوشمند شعاع نور چراغ های جلو، فرمان برقی سه حالته، یخچال داشبورد، چراغ های زنون بهره می برد.

مزایا و معایب خودرو ولوو V40

مزایا

  • طراحی زیبا
  • ایمنی بالا
  • عملکرد خوب پیشرانه
  • تچهیزات و امکانات فراوان
  • سواری خوب
  • مصرف سوخت مناسب

معایب

  • خدمات پس از فروش محدود
  • بازار دست دوم نچندان خوب
  • قیمت بالا
  • هزینه بالای قطعات

جمع بندی خودرو ولوو V40

خودرو ولوو یکی از برندای معتبر در دنیا به خصوص در بخش ایمنی می باشد که با قیمت بسیار بالایی در کشورمان به فروش می رسد. هزینه نگهداری و خدمات پس از فروش آن از چالش هایی است که اکثر برندهای خارجی در بازار کشورمان با آن رو به رو هستند و ولوو نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگر موارد گفته شده در باره معایب ولوو V40 جزو خط قرمز های شما نیست، این خودرو می تواند نیاز شما را از یک هاچ بک ایمن، زیبا با مشخصات فنی خوب برطرف نماید. از رقبای این خودرو در بازار می توان به آئودی V40، آئودی A3، بی ام و سری 1 اشاره کرد.

لایوکار بازدید : 48 یکشنبه 25 خرداد 1399 نظرات (0)

معرفی اجمالی

 این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. خودرو کیا کارنز از سری محصولات ام پی وی شرکت کره ای کیا می باشد که برای نخستین بار در سال 1999 رونمایی شد. ام پی وی در واقع از سدان ها بزرگ تر هستند و با ظرفیت هفت نفر به عنوان مینی ون شناخته می شوند. نسل دوم کیا کارنز در سال 2008 رونمایی شد و در بازارهایی مانند امریکا و اروپا طرفداران زیادی پیدا کرد. این خودرو به صورت محدود در تعداد پایین در سال های 2016 و 2017 وارد بازار کشورمان شد ولی از آن جایی که در رده محصولات مینی ون قرار می گرفت، نتوانست فروش خوبی را به دست آورد.

نقد و بررسی خودرو کیا کارنز

در اکثر محصولات کیا با زبان طراحی مشابهی رو به رو هستیم به خصوص در شکل جلوپنجره ای که از پوزه ببر الهام گرفته شده است. در نمای رو به روی کیا کارنز ، یک جلوپنجره ای چندضلعی مشبک مشکی رنگ با قاب نقره ای که در سایر محصولات کیا دیده می شود، قرار دارد. چراغ های بزرگ و کشیده مجهز به ال ای دی به شکلی عمودی در کناره های کاپوت قرار گرفته و چهره ای جسور به آن بخشیده است. در نمای کنار، شیب ردیف دوم، نوار کرومی قاب شیشه ها، روف ریل نمای خوبی را به وجود آورده است. همچنین در پایین درب ها، یک حجم دهی به شکل ال وجود دارد و یک خط صاف از چراغ عقب به گلگیر جلو کشیده شده است. در نمای پشت، چراغ های دو تکه با یک نوار کرومی به یکدیگر متصل شده اند و یک اسپویلر روی شیشه عقب حالت آیرودینامیکی خوبی را به وجود آورده است. همچنین سپر مشکی رنگ نیز کمی حالتی اسپرت به نمای عقب بخشیده است.

با وارد شدن به داخل کابین خودرو کیا کارنز با فضای بزرگی رو به رو هستیم و با وجود سه ردیف، ظرفیت برای هفت نفر در کابین محیا می باشد. البته باید یادآور شد که ردیف آخر بیشتر مناسب کودکان می باشد تا بزرگسالان! در مرکز داشبورد یک نمایشگر میان دو دریچه هوا قرار گرفته که اطلاعات و سرگرمی را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می دهد. متریال به کاررفته داخل کابین نیز کیفیت متوسطی داشته و داشبورد از پلاستیک نرم ساخته شده است.

خودرو کیا کارنز مجهز به یک پیشرانه 2 لیتری است که قادر است نیرویی معادل 145 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 188 نیوتن متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک 4 سرعته به چرخ های جلو انتقال دهد. شتاب صفر تا صد این خودرو 11 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن برسد 190 کیلومتر بر ساعت می باشد. این پیشرانه در سیکل ترکیبی معادل 8.4 لیتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 3 اعلام شده است. خودرو کیا کارنزا توانسته است در تست تصادفات موسسه یورو انکپ 4 ستاره ایمنی را از آن خود نماید.

خودرو کیا کارنز از امکانات و تجهیزاتی نظیر سنسور پارک، چراغ های ال ای دی طیفی عقب به همراه مه شکن، چراغ روشنایی جلو مجهز به سیستم کنترل اتوماتیک نور، سیستم تنظیم ارتفاع نور دستی، مه شکن، تنظیم برقی تمام پنجره ها، تنظیم برقی به همراه گرمکن، صندلی های عقب با روکش چرم، پشت سری فعال و هوشمند، صندلی های جلو سیستم هوشمند پشت سری ها برای جلوگیری از صدمات تصادف، روکش چرم، صندلی راننده دارای تنظیم برقی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم کنترل کیفیت هوا AQS و فیلتر هوا داخل اتاق، دریچه برای سرنشینان عقب، قابلیت تنظیم در جهت عمودی ، دکمه های تنظیم سیستم صوتی روی فرمان می باشد.

مزایا و معایب خودرو کیا کارنز

مزایا

  • مصرف سوخت مناسب
  • فضای بزرگ کابین
  • ایمنی خوب
  • تجهیزات خوب

معایب

  • بازار دست دوم ضعیف
  • شتاب کم
  • نامناسب برای ترافیک شهری

جمع بندی خودرو کیا کارنز

خودروهای ام پی وی یا همان مینی ون ها به عنوان خودروهای چندمنظوره با کاربردهای مختلف که هم در جاده و هم درون شهر از آن ها استفاده می شود، شناخته می شوند. خودروهای ام پی وی برخلاف بازار امریکا که بسیار پرطرفدار هستند؛ در بازار کشورمان طرفدار زیادی ندارند و به علت واردات محدود آن ها، خرید و فروش آنها با محدودیت همراه است. اما برای خانواده هایی که پرجمعیت هستند، به علت ظرفیت 7 نفره بودن و امکانات خوب آن، گزینه مناسبی می باشند.

لایوکار بازدید : 46 پنجشنبه 22 خرداد 1399 نظرات (0)

معرفی اجمالی

 این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. خودرو رنو سیمبل یکی از محصولات قدیمی و اقتصادی شرکت فرانسوی رنو می باشد که برای نخستین بار در سال 1999 معرفی شد که در رده سدان های سایز کوچک قرار می گیرد. رنو سیمبل چندین نسل را پشت سر گذاشته و نسل دوم آن در سال 2015 در سه نسخه LE، PE، SE در بازار کشورمان عرضه شد. این خودرو علاوه بر ایران در سایر کشورها مانند برزیل و ترکیه و سایر بازارهای جهانی نیز عرضه می شود و اتفاقا جزو سدان های پرفروش رنو در بازارهای جهانی محسوب می شود. این خودرو در سال 2016 تغییراتی در طراحی داشت اما باز هم نمی توان آن را خودروی زیبا و هیجان انگیزی توصیف کرد. این خودرو از قطعات باکیفیت و استهلاک پایینی برخوردار می باشد. با ما همراه باشید تا با این سدان فرانسوی جمع و جور بیشتر آشنا شویم.

نقد و بررسی خودرو رنو سیمبل

خودرو رنو سیمبل طراحی چندان دلچسب و زیبایی ندارد و این موضوع یکی از نقاط ضعف رنو سیمبل به شمار می آید. در نمای رو به رو یک جلوپنجره ای به بال های باز شده یک پرنده شباهت دارد که از ورودی های هوای مشکی رنگ تشکیل شده و به چراغ های رنو سیمبل رسیده است. لوگوی بزرگ رنو نیز در مرکز جلوپنجره ای قرار گرفته است. سپر مشکی با خطوط افقی به چراغ های مه شکن دایره ای در دو طرف رسیده است. به طور کلی نمای رو به روی خودرو رنو سیمبل عضلانی به نظر می آید. در نمای جانبی نیز حجم پردازی و طراحی پیچیده ای نمی بینیم. در نمای پشت، لبه بالایی صندوق عقب کمی برجستگی داشته و چراغ ها از هندسی خاصی برخوردار نیستند. به طور کلی طراحی این خودرو ساده و محافظه کارانه ارزیابی می شود.

طراحی داخل کابین خودرو رنو ساده بود و پیچیدگی خاصی ندارد. اما به لطف تریم دو رنگ کرم و مشکی به کار رفته، به دلباز شدن کابین کمک کرده است. داشبورد از متریال خشک ساخته شده که به علت اقتصادی بودن رنو سیمبل ایراد زیادی نمی توان به آن گرفت. یک نمایشگر 7 اینچی در مرکز داشبورد می بینیم که در پایین دریچه های هوا قرار گرفته است. قطعات فلزی به کاررفته در برخی از قسمت ها مانند کنسول مرکزی و فرمان نمای اسپرتی را به وجود آورده است.

خودرو رنو سیمبل مجهز به یک پیشرانه 1.6 لیتری 4 سیلندر می باشد که قادر است نیرویی معادل 105 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 145 نیوتن متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 10.2 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن برسد 175 کیلومتر بر ساعت می باشد. میزان مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل ترکیبی 5.8 لیتر در هر صد کیلومتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 4 اعلام شده است. خودرو رنو سیمبل توانسته است 3 ستاره ایمنی از موسسه یورو انکپ دریافت نماید.

خودرو رنو سیمبل از امکانات و تجهیزاتی نظیر تنظیم کننده عمودی صندلی راننده، برف پاک کن تناوبی، آیینه های بغل برقی، فرمان هیدرولیک، تلسکوپی، ریموت کنترل، گرم کن شیشه عقب تایمردار، آیینه های بغل و دستگیره درب ها همرنگ بدنه، کروز کنترل، صفحه نمایش اطلاعات، صفحه نمایش دمای بیرون، رینگ آلومینیومی، چراغ مه شکن جلو، سنسور عقب، تهویه مطبوع خودکار، چراغ مخصوص روز، مه شکن جلو و عقب، صندلی عقب تاشو بهره می برد.

مزایا و معایب خودرو رنو سیمبل

مزایا

  • فضای بزرگ کابین
  • مصرف سوخت مناسب
  • ایمنی خوب
  • استهلاک پایین
  • امکانات و تجهیزات کم
  • قطعات فنی باکیفیت

معایب

  • داشبورد سخت و پلاستیکی
  • شتاب کم

جمع بندی خودرو رنو سیمبل

رنو سیمبل اگرچه طراحی چندان هیجان انگیز و شیکی ندارد اما مانند سایر خودروهای فرانسوی از قطعات فنی باکیفیت و استهلاک پایینی برخوردار می باشد. این خودرو به علت فضای خوب کابین، مصرف سوخت اقتصادی و ایمنی خوب می تواند گزینه مناسبی برای خانواده ها که علاقه ای به داشتن خودروهای چینی ندارند، باشد. البته این را در نظر بگیرید به علت بازار فروش ضعیف ممکن است به هنگام فروش آن، کمی به دردسر بیافتید.

لایوکار بازدید : 33 پنجشنبه 22 خرداد 1399 نظرات (0)

معرفی اجمالی

 این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. خودرو نیسان تیانا از سری محصولات سدان این کمپانی ژاپنی می باشد که نسل اول آن در سال 2003 و نسل دوم آن در سال 2008 معرفی شد. نسل دوم خودرو تیانا در ابتدا به صورت وارداتی و سپس توسط شرکت پارس خودرو در سال 1388 مونتاژ و به بازار کشورمان عرضه شد و تا سال 1392 روی خط تولید این کمپانی قرار داشت. با ما همراه باشید تا با این سدان خوشقواره بیشتر آشنا شویم.

نقد و بررسی خودرو نیسان تیانا

خودرو نیسان تیانا از طراحی ساده ولی قابل قبولی برخوردار می باشد. در نمای رو به رو، یک جلوپنجره ای با نوارهای براق و چراغ های بزرگ زنونی می بینیم. سپر نیز از شکلی ذوزنقه ای برخوردار است و دو بخش کناری آن محل تعبیه چراغ های مه شکن می باشد که یک نوار کرومی نیز در کنار آن جلب توجه می کند. در نمای کنار، یک برجستگی از چراغ عقب تا گلگیر جلو دیده می شود که کار حجم دهی را انجام داده است. در قسمت پایین درب ها نیز نوارهای کرومی، نمای خوبی را ایجاد کرده است. شیب سقف ردیف دوم تا شیشه عقب نیز به خوبی قابل مشاهده است.

 با وارد شدن به داخل کابین خودرو نیسان تیانا با کابینی نسبتاً لوکس رو به رو می شویم. تریم کرم و طرح چوب به کاررفته در برخی از قسمت ها مانند فرمان، داشبورد و پنل درب ها، نمای کلاسیک و شیکی را ایجاد کرده است. در برخی از قسمت ها نیز قطعات فلزی دیده می شود که به لوکس بودن کابین کمک زیادی کرده است. کیفیت متریال به کاررفته در داخل کابین بالا بوده و صندلی ها از روکش چرم برخوردارند.

خودرو نیسان تیانا مجهز به یک پیشرانه 2.5 لیتری 6 سیلندر است که قادر است نیرویی معادل 182 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 228 نیوتون متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک شش سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این پیشرانه 10 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد 200 کیلومتر بر ساعت می باشد. مصرف سوخت این پیشرانه در هر صد کیلومتر 9 لیتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 4 اعلام شده است. خودرو نیسان تیانا توانسته است 5 ستاره ایمنی از مرکز استاندارد تصادفات اروپا دریافت نماید. بنابراین از لحاظ ایمنی می توان روی این خودرو حساب باز کرد.

از امکانات و تجهیزات خودرو نیسان تیانا می توان به کروز کنترل، روشن و خاموش شدن خودرو توسط دکمه استارت، سیستم کنترل سرعت، سنسور باران با کارکرد اتوماتیک برف پاک کن ها، سنسور دنده عقب، چراغ های ال ای دی عقب به همراه مه شکن، چراغ های هالوژن جلو به همراه روشن و خاموش شدن اتوماتیک و تنظیم ارتفاع خودکار به همراه سیستم شستشو، سیستم مه شکن، سقف تمام شیشه ای، سانروف، بالابر برقی تمام شیشه ها، آیینه ها برقی تاشونده خودکار به همراه گرمکن، روکش صندلی ها چرمی، صندلی های جلو با پشت سری فعال شونده، سیستم تنظیم برقی و گرمکن، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و سیستم تهویه دوگانه اشاره کرد.

مزایا و معایب خودرو نیسان تیانا

مزایا

  • متریال باکیفیت
  • طراحی خوب
  • فرمان نرم
  • موتور پرقدرت
  • ایمنی بالا

معایب

  • بازار دست دوم ضعیف
  • قطعات گران

جمع بندی خودرو نیسان تیانا

اگر به دنبال سدان باکیفیت، ایمنی بالا، تجهیزات خوب، موتور پرقدرت، مشخصات فنی خوب و نسبتا لوکس هستید، این سدان خوش استیل ژاپنی می تواند رضایت شما را به دنبال داشته باشد. اما در بازار کشور می توان به خودروهایی مانند کیا اپتیما، هیوندای سوناتا و تویوتا کمری اشاره کرد که از رقبای نیسان تیانا می باشند و از نظر بازار دست دوم قطعات یدکی در وضعیت بهتری به سر می برند.

لایوکار بازدید : 30 چهارشنبه 21 خرداد 1399 نظرات (0)

معرفی اجمالی

 این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. تاریخچه سری E مرسدس بنز به سال 1993 میلادی بر می گردد که جزو سدان های لوکس این کمپانی به شمار می رود. شاید برایتان جالب باشد که برخی از محصولات سری E، توسط «تاپ خودرو» یکی از زیرمجموعه های ایران خودرو در سال 1385 در کشورمان مونتاژ و عرضه شد. خودرو E200 از سری محصولات سیگمنت E بوده که برای نخستین بار در سال 2009 در نمایشگاه موتور شو ژنو معرفی شد و در سال 2013 یک فیس لیفت را تجربه کرد. این خودرو به علت محبوبیت زیاد، همچنان بر روی خط این کمپانی قرار دارد و در سال 2016 وارد نسل پنجم خود شد. با ما همراه باشید تا با این سدان آلمانی بیشتر آشنا شویم.

نقد و بررسی خودرو مرسدس بنز E200

همه ما می دانیم که اعتبار و اصالت در طراحی یکی از ویژگی های مهم برندهای معتبر جهانی به شمار می رود. کمپانی های بزرگ، همگی سعی دارند تا با استفاده از یک زبان مشترک در طراحی محصولات خود، امضای برند خود را به پای تمامی محصولاتشان حک نمایند و این گونه هویت و اصالت خود را حفظ کرده و به جهان عرضه نمایند. یکی از این کمپانی ها، برند آلمانی مرسدس بنز می باشد که با وجود حفظ زبان طراحی اصیل خود، به روند رشد و به روز رسانی آن ها می پردازد. چیزی که در فیس لیفت مرسدس بنز E200 مشاهده می کنیم، همان چیزی است که از یک برند بزرگ انتظار می رود.

در نمای رو به رو یک جلو پنجره ای با دو نوار کرومی براق، چراغ هایی با گرفیک داخلی زیبا مزین به ال ای دی دیده می شود. در بخش پایین، سپر مشکی با ورودی های هوای بزرگ که چهره مرسدس را نسبت به گذشته خشن تر و اسپرت تر کرده است، مشاهده می کنیم. در نمای پشت نیز، چراغ ها با ال ای دی های خطی نمای زیبایی را به وجود آورده اند. یک نوار براق بر روی صندوق عقب و دو خروجی اگزوز از دیگر اجزای این بخش می باشند.

کابین خودرو مرسدس بنز E200 بسیار لوکس و مدرن طراحی شده است. در مرکز داشبورد یک نمایشگر 12.3 اینچی در بالای چهار دریچه ی هوای دایره ای شکل قرار دارد که اطلاعات را ارائه کرده و جهت کنترل برخی تجهیزات مورد استفاده قرار می گیرد. داشبورد با دو رنگ مختلف مشکی و کرم، طراحی دو تکه داشته و از کیفیت خوبی نیز برخوردار است. فضای پا و سروگردن برای سرنشینان در هر دو ردیف خوب ارزیابی شده و صندلی ها به علت ارگونومی و راحتی که دارند، در مسیرهای طولانی موجب خستگی سرنشینان نمی شوند.

خودرو مرسدس بنز E200 مجهز به یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر می باشد که قادر است نیرویی معادل 184 اسب بخار در 5250 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 270 نیوتون متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک 7 سرعته به چرخ های عقب منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این پیشرانه 8 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد 232 کیلومتر بر ساعت می باشد. مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل شهری و ترکیبی به ترتیب 9 و 6.9 لیتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 6 اعلام شده است. خودرو مرسدس بنز E200 از مرکز استاندارد و ایمنی اروپا توانسته است 5 ستاره ایمنی دریافت نماید.

خودرو مرسدس بنز E200 از تجهیزات و امکانات مناسبی برخوردار می باشد که از آنها می توان به اکو دیس پلی، سیستم اکو استارت و استاپ، نشان‌دهنده دمای محیط، سنسور نور، سنسور باران، چراغ‌های ال ای دی، سیستم نشان‌دهنده باد لاستیک‌ها، کروز کنترل، جعبه کمک‌های اولیه، روکش چرمی صندلی ‌ها، سیستم تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان جلو و سانروف اشاره کرد.

امکانات و تجهیزاتی که برای مرسدس بنز E200 قابل سفارش است، شامل سیستم ذخیره تنظیمات صندلی‌های جلو، سیستم کمکی پارک به همراه دوربین عقب و سیستم دوربین 360 درجه، پکیج سیگار، تزئینات فیبر کربنی یا چوبی، اگزوز کرومی، سیستم کمکی راننده، پرده برای شیشه‌های عقب، سیستم نشان‌دهنده نقطه کور، سیستم ذخیره و نشان‌دهنده علامت ‌های جاده، گرمکن و سردکن صندلی ‌های جلو، پکیج اسکی، گرمکن غربالک فرمان، سقف پانوراما می باشد.

مزایا و معایب خودرو مرسدس بنز E200

مزایا

  • طراحی زیبا و جذاب
  • آپشن های زیاد
  • کیفیت سواری بالا
  • ایمنی خوب

معایب

  • قیمت بسیار بالا
  • هزینه بالای نگهداری
  • قطعات کم یاب
  • حساسیت پیشرانه به نوع سوخت

جمع بندی خودرو مرسدس بنز E200

چه کسی دوست ندارد مالک یک خودروی لوکس از یک برند معتبر آلمانی شود و از سواری و کیفیت آن لذت ببرد. اما در کشور ما شرایط به گونه ای است که بابت داشتن این محصول، هزینه بسیار بالایی باید پرداخت شود که آن هم توسط قشر خاصی قابل خریداری است. از رقبای مرسدس بنز E200 می توان به ولوو S90، بی ام و سری 5، آئودی A6 و لکسوس GS نام برد.

لایوکار بازدید : 30 سه شنبه 20 خرداد 1399 نظرات (0)

معرفی اجمالی

 این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. همه ما با محصولات باکیفیت رنو در کشورمان آشنا هستیم و این برند سال های زیادی در بازار کشورمان حضور پررنگی داشته است. خودرو رنو اسکالا از سری محصولات هاچبک کمپانی فرانسوی رنو می باشد که برای نخستین بار در سال 2008 رونمایی شد. ناگفته نماند، خودرو رنو اسکالا در واقع نسل سوم رنو مگان می باشد که با این نام، شناخته می شود. نگین خودرو در سال 2013 تصمیم گرفت تا پای این هاچبک فرانسوی را به بازار خودرو کشورمان باز نماید. این خودرو با پیشرانه دیزلی و بنزینی عرضه شده که در ایران تنها شاهد نمونه بنزینی آن هستیم. البته رنو اسکالا هم از نسخه 1.6 لیتری و هم 2 لیتری برخوردار است که هر دو در بازار کشورمان حضور دارند. این خودرو فرانسوی در سال 2015 با تغییراتی در طراحی مواجه شد و توانست توجه بیشتری را به خود جلب نماید.

نقد و بررسی خودرو رنو اسکالا

فیس لیفت خودرو رنو اسکالا در بخش هایی مانند سپر و چراغ ها، تغییراتی را دریافت کرد که باعث جذابتر شدن آن شد. در نمای رو به رو، چراغ های بزرگ و مرموز که به جلوپنجره ای بسیار باریک رسیده اند و لوگوی بزرگ رنو در مرکز آن خودنمایی می کند، دیده می شوند. سپر بزرگ با ورودی های هوای مشکی رنگ حالتی تهاجمی به اسکالا داده است و در دو طرف آن چراغ های راهنما به شکل زیبایی طراحی و با استفاده از خطوط فلزی تعبیه شده اند. به طور کلی نمای رنو اسکالا عضلانی و تهاجمی توصیف می شود. در نمای کنار، شیب سقف که تا شیشه عقب امتداد دارد، به خوبی دیده می شود. برآمدگی پایین درب ها نیز کار حجم دهی را انجام داده است. در نمای پشت، چراغ های بزرگ دو تکه که با چراغ های جلو هماهنگی دارد و چراغ سوم ترمز بر روی اسپویلر دیده می شود. شیب شیشه و صندوق عقب حالتی فیس بک دارند. سپر پلاستیکی به کار رفته نیز نمای اسکالا را اسپرت نشان می دهد.

کابین خودرو رنو اسکالا از طراحی خوبی مانند ظاهر بیرونی آن برخوردار است. تریم دو رنگ به کار رفته در داخل کابین حس خوبی را به سرنشین القا می کند. یک نمایشگر لمسی 8 اینچی در مرکز داشبورد قرار دارد که برای ارائه اطلاعات و کنترل تجهیزات می باشد. متریال به کار رفته داخل کابین باکیفیت بوده و صندلی ها از جنس چرم می باشند. فضای داخل کابین نیز برای چهار سرنشین مناسب می باشد، صندوق بار نیز به اندازه 372 لیتر فضا ارائه می دهد.

خودرو رنو اسکالا مجهز به یک پیشرانه دو لیتری 4 سیلندر می باشد که قادر است نیرویی معادل 143 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 195 نیوتون متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک پیوسته شش سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. این پیشرانه 10.4 ثانیه زمان لازم دارد تا به 100 کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت آن به 195 کیلومتر بر ساعت می رسد. میزان مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل شهری و ترکیبی به ترتیب 10.4 و 7.7 لیتر اعلام شده است. همچنین این پیشرانه از استاندارد آلایندگی یورو 4 بهره می برد. خودرو رنو اسکالا توانسته است در تست تصادفات موسسه یورو انکپ 5 ستاره ایمنی در بخش بزرگسال و 4 ستاره ایمنی در بخش خردسال به دست آورد.

خودرو رنو اسکالا از امکانات و تجهیزات خوبی برخوردار می باشد که از آن ها می توان به برف پاک کن اتوماتیک مجهز به سنسور باران، روشنایی جلو زنون با شیشه شور چراغ، سیستم روشنایی ال ای دی اتوماتیک در روز، چراغ مه شکن، سیستم شیشه بالا بر برقی، آینه های جانبی برقی با گرمکن، سیستم کمکی پارک، سیستم استارت دکمه ای، سیستم مدیریت پیمایش، سیستم کروز کنترل، سیستم محدودکننده سرعت، صندلی های عقب با سیستم نگهدارنده صندلی بچه با قلاب مخصوص ایزو فیکس، پشت سری عقب با قابلیت تنظیم ارتفاع در سه نقطه، صندلی چرمی، صندلی های جلو با پشت سری ایمنی جهت جلوگیری از آسیب دیدگی گردن، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع با سیستم تنظیم گودی کمر، صندلی چرمی، تنظیم ارتفاع صندلی سرنشین جلو، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با قابلیت تنظیم برای سرنشینان جلو به صورت جداگانه، اشاره کرد.

مزایا و معایب خودرو رنو اسکالا

مزایا

  • کیفیت بالای ساخت
  • فضای خوب کابین
  • ایمنی مناسب
  • کیفیت سواری مطلوب
  • طراحی خوب

معایب

  • بازار خرید و فروش محدود
  • قیمت بالا
  • قطعات کم یاب

جمع بندی خودرو رنو اسکالا

خودرو رنو اسکالا از هاچ بک های با کیفیت موجود در بازار کشورمان می باشد که از ویژگی های خوبی همچون، ایمنی، طراحی و تجهیزات خوب برخوردار است و در کشورمان با خودروهایی همچون کیا ریو هاچ بک، هیوندای i30 و ولستر رقابت می کند. رنو به علت تحریم ها و کمبود قطعات یدکی و بازار دست دوم نچندان خوب ممکن است کمی شما را دلسرد نماید. اما اگر این موارد جزو خط قرمزهای شما نیست می توانید به خرید این خودرو فرانسوی باکیفیت اقدام نمایید.

لایوکار بازدید : 27 سه شنبه 20 خرداد 1399 نظرات (0)

معرفی اجمالی

 این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. برند اسمارت (SMART AUTO) محصول فکر مدیر عامل کمپانی ساعت سازی سواچ سوئیس می باشد که در طی یک تفاهم همکاری با کمپانی مرسدس بنز، در سال 1994 به وجود آمد. شاید بد نیست بدانید که این نام، برگرفته از ابتدای حرف سواچ، مرسدس و کلمه آرت، می باشد. از ابتدا هدف این کمپانی ساخت خودروهای کوچک و کم مصرف بود. نخستین خودروی این کمپانی در سال 1998 با نام اسمارت فورتو عرضه شد که تاکنون بر روی خط تولید این کمپانی قرار گرفته است. خودرو اسمارت فورتو از سال 2006 با وارد شدن به نسل دوم، از نسخه های هیبریدی برخوردار شد. در سال های 2013 و 2016 نیز شاهد ورود نسخه های کوپه و کانورت این خودرو و بیشتر شدن قدرت و تجهیزات آن بودیم. با ما همراه باشید تا با این خودرو جمع و جور آلمانی بیشتر آشنا شویم.

نقد و بررسی خودرو اسمارت فورتو

در نگاه اول، چیزی که از خودرو اسمارت فورتو نظرها را به خود جلب می کند، ابعاد بسیار کوچک و جعبه ای شکل آن می باشد. در نمای جلو، ابعاد کاپوت را می بینیم که بسیار کوچک بوده و در زیر آن یک جلوپنجره ای مشبک که لوگوی اسمارت در مرکز آن قرار گرفته، دیده می شود. دو چراغ اصلی نسبت به نسل های گذشته از طول کمتر ولی عرض بیشتری برخوردار می باشند. یک سپر باریک در بخش پایین با دو چراغ مه شکن تعبیه شده اند. به طور کلی، نمای جلوی اسمارت فورتو کمی تهاجمی و اسپرت به نظر می آید. یکی از نکات قابل توجه اسمارت فورتو ترکیب رنگ هایی است که در بدنه آن مشاهده می کنیم که آن را کمی فانتزی نشان می دهد. در نمای پشت، چراغ های مربعی شکل، سپر پلاستیکی و حجم پردازی زیبا به چشم می خورد.

داخل کابین خودرو اسمارت فورتو تنها برای دو نفر سرنشین، فضا دارد. سقف در نسخه کانورتیبل به صورت برقی و دستی قابل باز و بسته شدن بوده ولی در نسخه کوپه، اصلا این قابلیت وجود ندارد. از این رو به علت فضای کم، خرید نسخه کانفورتیبل بسیار قابل اهمیت تر از نسخه کوپه می باشد. متریال به کار رفته داخل کابین نیز باکیفیت بوده اما در برخی از قسمت ها پلاستیک خشک نیز دیده می شود.

خودرو اسمارت فورتو مجهز به یک پیشرانه یک لیتری 3 سیلندر می باشد که قادر است نیرویی معادل 71 اسب بخار و حداکثر گشتاور 91 نیوتن متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده 6 سرعته دو کلاچه به چرخ های عقب منتقل نماید. این خودرو 15 ثانیه زمان لازم دارد تا به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد. مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل شهری، برون جاده ای و ترکیبی به ترتیب 5.1، 3.8 و 4.3 لیتر در هر صد کیلومتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 6 اعلام شده است.

از تجهیزات و امکانات خودرو اسمارت فورتو می توان به کروز کنترل، سیستم مسیریاب ماهواره ای، نمایش لمسی 7 اینچی، سقف پانورامیک، می باشد نمونه ی برقی این خودرو که نیروی محرکه ی آن از طریق باتری تأمین می شود، هم تولید شده است. در نمونه های هیبریدی نسخه 2016 یک باتری لیتیومی 17.6 کیلو وات ساعتی قرار دارد که نسبت به نسل های قبل پیشرفت کرده است.

مزایا و معایب خودرو اسمارت فورتو

مزایا

  • ایمنی بالا
  • کیفیت ساخت عالی
  • مصرف سوخت پایین
  • پارک آسان
  • فرمان پذیری خوب
  • سواری لذت بخش
  • طراحی زیبا
  • ابعاد مناسب برای شهرهای شلوغ

معایب

  • بازار دست دوم ضعیف
  • قیمت بسیار بالا
  • خدمات پس از فروش ضعیف
  • فقط برای مصارف درون شهری

جمع بندی خودرو اسمارت فورتو

به علت ابعاد بسیار کوچک خودرو اسمارت فورتو ، حضورش در شهرهای پرتردد بسیار پرطرفدار می باشد. با این خودرو دیگر نگران پیدا کردن جای پارک و یا دورزدن در فضای بسیار کم نخواهید بود. فورتو مانند یک دوست صمیمی و راحت، شما را تا محل کارتان یاری خواهد کرد، بخصوص اگر در شهرهای پرترافیک و شلوغ هستید. این خودرو اگرچه در بازارهای جهانی قیمت اقتصادی دارد. اما در ایران با قیمتی نجومی فروخته می شود. این خودرو به علت خدمات پس از فروش مبهم، قیمت بالا و بازار فروش بسیار محدود و ضعیف، ارزش خرید بالایی در بازار کشورمان ندارد.

لایوکار بازدید : 29 دوشنبه 19 خرداد 1399 نظرات (0)

معرفی اجمالی

 این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. گریت وال نام یک شرکت چینی در زمینه طراحی و تولید وسایل نقلیه به خصوص خودروهای وانت، کراس اوور، مینی و بیابانگرد می باشد که در سال 2012 توانست رتبه هفتم از بزرگترین خودروسازان چینی را به دست آورد. ناگفته نماند این شرکت، چندین بار به علت کپی برداری از برندهای معتبر، مجبور به پرداخت جریمه شده است. یکی از سدان های جمع و جور این کمپانی خودرو گریت وال C30 نام دارد که برای نخستین بار در سال 2010 عرضه شد و توانست طی دو سال، به عنوان پرفروش ترین خودرو گریت وال شناخته شود. این سدان توسط شرکت راین خودرو در سال 1392 در دو نسخه ی دستی و اتوماتیک وارد بازار داخلی کشورمان شد. حال با ما همراه باشید تا با این خودرو چینی بیشتر آشنا شویم.

نقد و بررسی خودرو گریت وال C30

طراحی خودرو گریت وال C30 شبیه خودروهای اقتصادی، ساده و بی هیجان، می باشد. در نمای رو به رو، یک جلوپنجره ای نسبتا کوچک که به لطف نوارهای افقی کرومی، چهره شادابتری به خود گرفته، به همراه لوگوی گریت وال که در مرکز آن نشسته، دیده می شود. چراغ های زاویه دار به سمت کنار خودرو کشیده شده و با کمی دقت متوجه می شویم که به چراغ های سری B مرسدس بنز شباهت دارد! سپر دوزنقه ای با ورودی های هوای مشکی رنگ بسیار کوچک در بخش پایین و دو چراغ مه شکن دایره ای در یک قاب به شکلی دموده تعبیه شده است.

درنمای کنار، یک خط ال شکل، در پایین بدنه و یک خط ممتد بر روی درب ها، کار حجم دهی را به شکلی بسیار ساده، انجام داده است. در نمای پشت خودرو گریت وال C30 چراغ های دو تکه ای می بینیم که قسمتی از آن روی بدنه و قسمتی دیگر بر روی درب صندوق عقب، قرار گرفته و با یک نوار کرومی براق به یکدیگر متصل شده اند. این بخش نیز نتیجه کپی برداری از خودرو کیا اپتیما 2010 می باشد.

از سادگی بدنه خودرو ولکس که بگذریم به داخل کابین آن می رسیم. کابین نیز طراحی پیچیده ای ندارد. اما اجزای آن به شکل هماهنگ و قرینه ای، کنار یکدیگر چیده شده اند. این کابین در نسخه های دستی و اتوماتیک با تریم متفاوتی عرضه شده است. در کابین نسخه دستی، رنگ مشکی و کروم و در کابین نسخه اتوماتیک، رنگ کرم به رنگ های مشکی و کروم اضافه شده است. متریال به کار رفته در داخل کابین متوسط ارزیابی می شود.

خودرو گریت وال C30 مجهز به یک پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر می باشد که قادر است نیرویی معادل 104 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 138 نیوتون متر تولید نماید و برای انتقال آن به چرخ های جلو از یک جعبه دنده ی دستی و یا اتوماتیک 5 سرعته بهره می برد. شتاب صفر تا صد این پیشرانه 13 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد 170 کیلومتر بر ساعت و استاندارد آلایندگی آن یورو 4 اعلام شده است. خودرو گریت وال C30 توانسته است در تست تصادفات موسسه چاینا انکپ 5 ستاره ایمنی دریافت نماید.

از تجهیزات و امکانات خودرو گریت وال C30 می توان به دوربین دنده عقب، سیستم هشدار دهنده بسته نبودن کمربند ایمنی، بازشدن خودکار درب ها در هنگام تصادف، سنسور دنده عقب، مه شکن جلو و عقب، سانروف، تنظیم برقی تمام پنجره ها، شیشه عقب گرمکن، آینه های خارجی همراه راهنما، صندلی های عقب با روکش چرمی، قابلیت تاشوندگی، قلاب های نصب آسان صندلی کودک ایزوفیکس، صندلی های جلو با روکش چرمی، صندلی راننده با تنظیم شش جهته، صندلی سرنشین جلو با تنظیم چهارجهته، کمربندهای ایمنی جلو با سیستم پیش کشنده و قابل تنظیم ارتفاع، و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک اشاره کرد.

مزایا و معایب خودرو گریت وال C30

مزایا

  • مصرف سوخت مناسب
  • کیفیت خوب
  • مصرف سوخت کم
  • کم استهلاک
  • ایمنی خوب
  • ترمز عالی

معایب

  • تجهیزات نچندان زیاد
  • طراحی ساده
  • بازار دست دوم بد

ارزش خرید خودرو گریت وال C30

اگر به دنبال یک خودرو خانوادگی با مصرف کم، کیفیت خوب، ایمنی بالا و قیمت مناسب جهت استفاده درون شهری هستید، می توانید به خرید خودرو گریت وال C30 بیاندیشید. اما اگر مسائلی مثل بازار دست دوم خوب، خدمات پس از فروش و یافتن قطعات برای شما مهم است. می توانید خودروهای داخلی مانند تندر 90 و یا پژو 206 صندوق دار را به گزینه های خرید خود اضافه نمایید.

لایوکار بازدید : 29 دوشنبه 19 خرداد 1399 نظرات (0)

معرفی اجمالی

 این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. برند فرانسوی سیتروئن از سال 2009 محصولات لوکس خود را با نام DS روانه بازار کرده است. دی اس مخفف عبارات Different Spirit به معنی «روح متفاوت» و یا Distinctive Series به معنای «سری متمایز» می باشد. خودرو دی اس 5LS از سری محصولات سدان سایز متوسط و لوکس این کمپانی می باشد که برای نخستین بار در سال 2014 در بازار چین عرضه شد و در سال 1395 وارد بازار کشورمان شد. ناگفته نماند نام LS از عبارت Lxury Saloon گرفته شده است. با ما همراه باشید تا با این سدان زیباروی فرانسوی بیشتر آشنا شویم.

 نقد و بررسی خودرو دی اس 5LS

خودرو دی اس 5LS از خوش ذوقی فرانسوی ها بهره برده و از چهره ی به روز و نسبتاً جذابی برخوردار می باشد. در نمای جلوی این خودرو، ورودی های هوای دوبخشی را می بینیم که قسمتی از آن در بخش بالایی و قسمتی دیگر در بخش سپر قرار گرفته و با یک زه مشکی رنگ از یکدیگر جدا شده اند. از نکات قابل توجه در این بخش، چراغ های اصلی باریک زنون با ترکیب ال ای دی و قطعات کرومی به کاررفته در قاب جلوپنجره ای می باشد که حس لوکسی را القا می کنند. چراغ های مه شکن نیز به حالت ال شکل در دو طرف سپر تعبیه شده اند.

 در نمای کنار، مانند بسیاری از خودروها، یک خط ممتد که معمولا از چراغ عقب شروع می شوند و با گذشتن از روی درب ها به چراغ جلو یا گلگیرجلو می رسند، به چشم می خورند که کار حجم دهی را انجام داده است. از دیگر اجزای این بخش می توان به نوار کرومی به کاررفته در لبه سقف و پایین درب ها اشاره کرد. در نمای پشت دی اس 5LS عرض کوتاه صندوق عقب، حجم زیاد سپر که نمای عضلانی ایجاد کرده، دیده می شود. همچنین چراغ های بزرگ دو تکه با گرافیک مستطیلی داخلی که گویی به نماد دی اس اشاره دارند و دو خروجی اگزوز با قاب کرومی قرار دارند.

درباره کابین خودرو دی اس 5LS می توانیم بگوییم که با کابینی بزرگ و باکیفیت رو به رو هستیم. در مرکز داشبور یک نمایشگر 7 اینچی قرار دارد که اطلاعات و سرگرمی را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می دهد. فرمان دی کات با روکش چرمی و دکمه های کنترلی روی آن بسیار خوش دست و زیبا می باشد. متریال به کار رفته در ساخت داشبورد و صندلی ها از چرم با کیفیت بوده و به علت فاصله محوری زیاد در این کابین، فضا برای سرنشینان مناسب ارزیابی می شود.

خودرو دی اس 5LS با سه پیشرانه متفاوت شامل: 1.8 لیتری تنفس طبیعی، 1.6 لیتری توربو و 2 لیتری توربو عرضه می شود. اما در بازار کشورمان، تنها شاهد نسخه 1.6 لیتری هستیم که قادر است نیرویی معادل 165 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 240 نیوتن متر در 1400 تا 4000 دور در دقیقه تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک 5 سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این پیشرانه 8.8 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن برسد 205 کیلومتر بر ساعت می باشد. میزان مصرف سوخت برای این پیشرانه در هر صد کیلومتر 7.7 لیتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 5 اعلام شده است. در مورد ایمنی خودرو دی اس 5LS باید بگوییم که این خودرو توانسته است از موسسه تست تصادفات یورو انکپ، 5 ستاره ایمنی دریافت نمایید.

خودرو دی اس 5LS از تجهیزات و امکانات زیادی از جمله سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سنسورهای پارک جلو و عقب و دوربین دید عقب، هشدار پیرامونی، برف پاک کن شیشه جلو و چراغ های اتوماتیک، روشنایی جلو و عقب به همراه مه شکن، چراغ های جلو زنون دوکاره با امکان جهت یابی، سانروف برقی، پنجره برقی جلو و عقب، آینه های جانبی تاشو، با تنظیم و گرم کن الکتریکی با چراغ راهنمای ال ای دی، صندلی های عقب با پشت سری قابل تنظیم، تاشو با قابلیت تنظیم پشتی و کفی، دارای تکیه گاه ساعد و جالیوانی، صندلی های جلو با روکش صندلی چرم اعلای ناپا طرح بند ساعت صندلی های جلو دارای گرمکن و قابلیت تنظیم الکتریکی ساپورت ناحیه کمر صندلی ها با تنظیم برقی و امکان ماساژ در صندلی های جلو، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و تصفیه هوا، سیستم کنترل کیفیت هوا، سیستم تصفیه هوا دارای یونایزر می باشد.

مزایا و معایب خودرو دی اس 5LS

مزایا

  • طراحی به روز و زیبا
  • کیفیت ساخت بالا
  • فضای خوب کابین
  • امکانات و تجهیزات فراوان

معایب

  • خرید و فروش محدود
  • قطعات کم یاب
  • خدمات پس از فروش نامبهم
  • حساسیت پیشرانه به بنزین

جمع بندی خودرو دی اس 5LS

اگر به دنبال یک سدان خانوادگی باکیفیت، ایمنی بالا و تجهیزات فراوان هستید بی شک خودرو دی اس 5LS می تواند گزینه خوبی برای شما باشد. البته فراموش نکنید این خودرو با خودروهایی همچون رنو تلسیمان و فولکس پاسات و هیوندا سوناتا در رقابت می باشد.

لایوکار بازدید : 188 یکشنبه 18 خرداد 1399 نظرات (0)

معرفی اجمالی

 این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. برند پروتون یک شرکت مالزیایی در صنعت خودروسازی می باشد که در سال 1983 تاسیس شد. یکی از سدان های این شرکت پروتون ایمپین نام دارد که با نام Waja نیز شناخته می شود. خودرو پروتون ایمپین برای نخستین بار در سال 2000 رونمایی شد و تا سال 2008 روی خط این کمپانی قرار داشت. پروتون ایمپین در ایران توسط زاگرس خودرو در سال های 2007 تا 2009 عرضه شد. اما پس از توقف فعالیت این شرکت، عرضه این خودرو در داخل کشور متوقف شد. با ما همراه باشید تا با این خودرو مالزیایی بیشتر آشنا شویم.

نقد و بررسی خودرو پروتون ایمپین

خودرو پروتون ایمپین به علت قدیمی بودن، از طراحی ساده ای برخوردار می باشد. در نمای رو به رو چیزی که توجه زیادی را به خود جلب می کند، دو خط روی کاپوت می باشد که در مرکز جلوپنجره ای به یکدیگر رسیده اند و چهره ی ایمپین را اخمو کرده اند. چراغ های اصلی نیز در راستا و امتداد جلوپنجره ای قرار دارند که دارای دو کاسه داخلی می باشند. در بخش سپر، ورودی های هوای مشکی رنگ و دو چراغ مه شکن در طرفین خودرو تعبیه شده اند که ظاهری لوزی شکل دارند.

 در نمای کنار، حجم پردازی خاصی روی بدنه صورت نگرفته و شاهد بدنه ی صاف و ساده ای هستیم که تنها دو زه خطی بر روی درب ها قرار گرفته اند و قاب مشکی رنگ شیشه ها نیز به چشم می آید. در نمای پشت، صندوق عقب مستطیلی شکل، نوار کرومی براق روی آن، چراغ های نسبتا بزرگ چند ضلعی و آنتن از دیگر اجزای این بخش می باشند. به طور کلی طراحی خودرو پروتون ایمپین ساده و متعلق به دو دهه پیش است که نمی توان انتظار زیادی از آن داشت.

با وارد شدن به داخل کابین خودرو پروتون ایمپین تریم دو رنگ کرمی و طوسی می بینیم که حس خوبی را به سرنشینان منتقل می کند. همچنین طرح چوب به کاررفته در برخی از قسمت ها مانند فرمان و بخش هایی از داشبورد، نمای کلاسیکی را ایجاد کرده است. متریال به کاررفته در داخل کابین با کیفیت بوده و صندلی ها از نوعی روکش پارچه ای برخوردارند که مانع از عرق کردن سرنشینان می شود. در مرکز داشبورد یک نمایشگر چندمنظوره جهت نمایش اطلاعات سفر و اطلاعات راننده قرار دارد. فضای داخل کابین می تواند به خوبی، پنج سرنشین را در خود جای دهد. صندوق بار نیز از فضای کاملا بزرگی برخوردار است که برای خانواده های 4 الی 5 نفره مناسب می باشد.

خودرو پروتون مجهز به یک پیشرانه 1.6 لیتری است که قادر است نیرویی معادل 110 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 148 نیوتون متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده دستی 5 سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 11 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن برسد 190 کیلومتر بر ساعت می باشد. میزان مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل ترکیبی معادل 8 لیتر در هر صد کیلومتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 5 اعلام شده است. خودرو پروتون ایمپین در سال 2002 توانسته است از موسسه تست تصادفات یورو انکپ تنها سه ستاره ایمنی کسب نماید که از این رو ایمنی آن متوسط ارزیابی می شود.

خودرو پروتون ایمپین از امکانات و تجهیزات نچندان زیادی مانند تنظیم برقی پنجره ها، تنظیم برقی آیینه به همراه ال ای دی، صندلی های جلو مجهز به سیستم هوشمند پشت سری ها برای جلوگیری از صدمات تصادف، روشنایی عقب و جلو مجهز به مه شکن، صندلی راننده با تنظیم دستی، سیستم تهویه مطبوع کنترل دستی، فرمان سه شاخه اسپرت به همراه تنظیم تلسکوپی در 2 حالت، ریموت کنترل صوتی از روی غربیلک فرمان، روکش چرمی می باشد.

مزایا و معایب خودرو پروتون ایمپین

مزایا

  • کابین بی صدا
  • کیفیت خوب متریال
  • فرمان پذیری
  • سواری با کیفیت

معایب

  • بازار دست دوم ضعیف
  • قطعات یدکی کم یاب
  • شتاب کم

نتیجه گیری خودرو پروتون ایمپین

خودرو پروتون ایمپین به عنوان یک خودرو مالزیایی باکیفیت شناخته می شود که از سواری و هندلینگ خوبی برخوردار است و ایمنی آن نیز متوسط ارزیابی می شود اما طراحی آن بسیار قدیمی است. این خودرو در زمان خودش رقبایی همچون مگان، رنو و آوانته را پیش رو داشت. در حال حاضر این خودرو در نمونه های دست دوم به فروش می رسد که از بازار دست دوم داغی، برخوردار نیست و قطعات یدکی آن نیز به ممکن است به سختی یافت شود. به طور کلی به عنوان یک خودرو خانوادگی اقتصادی می توان روی آن حساب باز کرد.

لایوکار بازدید : 28 یکشنبه 18 خرداد 1399 نظرات (0)

معرفی اجمالی

 این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. شرکت چینی دامای یکی از زیرمجموعه های شرکت خودروسازی زوتی می باشد که در زمینه طراحی و تولید وسایل نقلیه، فعالیت می کند. یکی از محصولات شاسی بلند این کمپانی X7 نام دارد که برای نخستین بار در سال 2016 میلادی معرفی شد. این خودرو توسط یاران خودرو نماینده رسمی دامای در ایران، به تعداد محدودی وارد بازار کشورمان شد. ورود این خودرو به ایران همزمان با تحریم های صنعت خودروسازی در کشورمان همراه بود که دلیل اصلی ناشناخته ماندن این برند در بازار کشورمان شد. خودرو دامای X7 از طراحی جذابی برخوردار می باشد که این امر به لطف کپی برداری از برندهای معتبر دنیا محقق شده است. با ما همراه باشید تا با این شاسی بلند خوش استیل چینی بیشتر آشنا شویم.

نقد و بررسی خودرو دامای X7

طراحی خودرو دامای X7 از فولکس واگن کراس کوپه GTE الهام گرفته شده و شباهت بسیاری به آن دارد. در نمای جلو، یک جلوپنجره ای بسیار باریک می بینیم که تا چراغ های اصلی ادامه یافته و با نوارهای کرومی براق در اطرافش تزیین شده است. چراغ های اصلی بسیار باریک هستند که چهره خشن به دامای X7 بخشیده اند. در بخش سپر نیز، ورودی های هوای مشکی و نوار کرومی می بینیم که دو طرف آن چراغ های مه شکن ال ای دی به صورت خطی قرار گرفته اند. در نمای کنار، یک خط شانه ای از دستگیره درب ها عبور کرده، زه پلاستیکی مشکی اطراف گلگیر، رینگ های بزرگ 19 اینچی و روف ریل نقره ای به اسپرت کردن این بخش، کمک کرده است. درنمای پشت، چراغ های دو تکه را می بینیم که انگار به نام برند نوشته شده میانشان، اشاره می کنند. همچنین، قوس و فرورفتگی درب صندوق عقب، نوارهای کرومی اطراف چراغ ها و اسپویلر شیشه عقب از دیگر اجزای این بخش می باشند.

داخل کابین نیز به تقلید و کپی از طراحی فولکس واگن انجام شده که الحق ولانصاف، چینی ها آنقدر دقیق کپی کرده اند که هیچ چیزی را از قلم نینداخته اند. یک نمایشگر 10 اینچی لمسی در مرکز داشبورد، میان دریچه های هوا دیده می شود که از قابلیت مدیریت فایل ها برخوردار می باشد و از بلوتوث، فرمان صوتی و مسیریاب با نقشه ایران، بهره می برد. متریال به کار رفته در داخل کابین از کیفیت خوبی برخودار است و قطعات کرومی و صندلی های چرمی توانسته اند کابین نسبتا لوکسی را به وجود آورند. فضا برای زانو و سروگردن سرنشینان نیز در هر دو ردیف، خوب ارزیابی می شود.

خودرو دامای X7 مجهز به یک پیشرانه 2 لیتری توربو شارژ می باشد که قادر است نیرویی معادل 177 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 250 نیوتن متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک تیپ ترونیک 6 سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. این پیشرانه قادر است به حداکثر سرعت 220 کیلومتر بر ساعت دست یابد. میزان مصرف سوخت آن نیز در سیکل ترکیبی 9.3 و استاندارد آلایندگی آن یورو 5 اعلام شده است.

خودرو دامای X7 از امکانات و تجهیزات زیادی برخوردار می باشد که از آنها می توان به سنسور پارک جلو، عقب و جانبی، دوربین عقب، رادار شناسایی نقطه کور، سیستم کروز کنترل، قابلیت انتخاب دو حالت رانندگی نرمال و اسپرت، سیستم کمکی حرکت در سربالایی و سراشیبی، ترمز پارک الکترونیکی، سیستم اتوهلد، سیستم روشن و خاموش شدن خودکار پیشرانه، سیستم کنترل فشار باد تایرها، روشنایی عقب چراغ های ال ای دی دارای مه شکن، چراغ های جلو ال ای دی به همراه دی لایت، کنترل اتوماتیک سیستم روشنایی، چراغ بدرقه، سقف شیشه ای پاناروما برقی، ریل های سقفی، شیشه برقی اتوماتیک، سنسور باران برای کنترل اتوماتیک برف پاک کن، دارای سیستم بستن خودکار شیشه های خودرو پس از خروج، آینه های جانبی برقی تاشو با قابلیت تنظیم برقی و گرمکن، آینه وسط الکتروکرومیک، صندلی های عقب با روکش چرمی لوکس، صندلی های عقب تاشو، مجهز به ایزو فیکس، صندلی های جلوبا روکش چرمی لوکس، گرمکن صندلی های جلو، تنظیم برقی صندلی های جلو، صندلی راننده مجهز به حافظه، سیستم پایش آلایندگی هوای داخل کابین، سیستم تهویه دوکاناله با دریچه هوای مجزا برای ردیف عقب اشاره کرد.

قیمت خودرو دامای X7

این خودرو در آغاز پیش فروش خود در سال 97، توسط یاران خودرو با قیمت 198 میلیون تومان قیمت گذاری شد.

مزایا و معایب خودرو دامای X7

مزایا

  • طراحی به روز
  • امکانات زیاد
  • مصرف سوخت مناسب نسبت به وزن

معایب

  • فروش محدود
  • برند ناشناخته
  • خدمات پس از فروش نامبهم

جمع بندی خرید خودرو دامای X7

خودرو دامای X7 اگرچه از طراحی زیبایی برخوردار است، اما این زیبایی را باید محصول کپی برداری طراحان چینی از برندهای اروپایی بدانیم. این شاسی بلند چینی، هرچقدر هم که جذاب و هیجان انگیز باشد، باز یک محصول ناشناخته در بازار کشورمان به حساب می آید که بسیار زمان می برد تا به ارزش خرید واقعی و وضعیت خدمات پس از فروش آن در کشور نظر قطعی داد. از رقبای این خودرو در کشور می توان به  تیگو 7، کوپا T210 اشاره کرد.

لایوکار بازدید : 26 شنبه 10 خرداد 1399 نظرات (1)

معرفی اجمالی

 این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. اپل (Opel) یکی از شرکت های معتبر در زمینه خودروسازی می باشد که در سال 1862 در آلمان تاسیس شد و در حال حاضر زیر نظر گروه پی اس ای فعالیت می کند. یکی از خودروهای محبوب و پرفروش این کمپانی خودرو اپل آسترا می باشد که در بازارهای اروپایی توانست موفقیت زیادی را به دست آورد. نسل اول این خودرو به سال 1991 بر می گردد و نسل چهارم آن در سال 2012 رونمایی شد. این نسل در نسخه های سدان و هاچ بک در بازار کشورمان موجود است که از لحاظ فنی مشابه و تنها تفاوت اندکی در ظاهر آنها مشاهده می شود. در ادامه به بررسی نسخه سدان این آلمانی محبوب می پردازیم.

نقد و بررسی خودرو اپل آسترا سدان

خودرو اپل آسترا 2013 از طراحی خوب و چشم نوازی برخوردار می باشد. این خودرو اگرچه زمان زیادی از تولید آن می گذرد ولی یکی از زیبا ترین خودرو های زمان خودش به حساب می آید و صد البته در حال حاضر نیز زیبایی خود را با گذشت نزدیک به یک دهه، همچنان حفظ کرده است. ناگفته نماند در طراحی نسخه سدان و هاچ بک اپل آسترا، تفاوتی چندانی مشاهده نمی شود. خودرو اپل آسترا شباهت بسیاری نیز به برادر خود یعنی اپل کورسا دارد. در نمای جلو آسترا، یک جلوپنجره ای باریک متشکل از لوگوی اپل در نمای کنار، طول کوتاه صندوق عقب، قابِ کرومی پنجره ها، شیب سقف ردیف دوم که به شیشه عقب رسیده، خط ممتدی که از دستگیره ها گذشته و به چراغ عقب متصل شده، یک خط منحنی ال شکل روی درب ها و رینگ 17 اینچی آلومینیومی اسپرت پنج پره‌ای دوقلو از اجزای نمای کنار اپل آسترا می باشد. در نمای عقب، چراغ های دوتکه، صندوق عقب لبه دار، سپر برجسته و آنتن کوسه ای می بینیم.

و یک خط نیم دایره شکل کرومی و چراغ های اصلی کشیده، دیده می شود. چراغ های مه شکن، به صورت قرینه در قابی لوزی شکل دو طرف سپر قرار گرفته است. با یک نگاه معمولی به سپر، می توانیم سپر نیم دایره ای شکلی را ببینیم که چهره خندانی به اپل آسترا بخشیده است.

بعد از بررسی ظاهر اپل آسترا به کابین آن می رسیم که نسبت به بسیاری از خودروهای قدیمی، طراحی بهتری دارد و یک نمایشگر 5 اینچی در مرکز داشبورد، بالای سیستم صوتی قرار گرفته است. تریم مشکی رنگ کابین و قطعات نقره ای به کار رفته در برخی از قسمت ها مانند فرمان، کنسول مرکزی و پنل درب ها، نمای خوبی را ایجاد کرده است. فضای پا و سروگردن سرنشینان نیز در هر دو ردیف خوب ارزیابی می شود.

خودرو اپل آسترا مجهز به یک پیشرانه تنفس طبیعی 1.4 لیتری 4 سیلندر می باشد که توسط جنرال موتورز تولید شده است. این پیشرانه قادر است نیرویی معادل 140 اسب بخار در 4900 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 201 نیوتن متر تولید نماید. انتقال این نیرو از طریق یک جعبه دنده 6 سرعته تیپ ترونیک صورت می گیرد. شتاب صفر تا صد این خودرو 10.3 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن برسد 205 کیلومتر بر ساعت می باشد. مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل ترکیبی 5.9 و استاندارد آلایندگی آن یورو 5 اعلام شده است. خودرو اپل استرا به عنوان خودرویی ایمن شناخته می شود چرا که علاوه بر گرفتن 5 ستاره ایمنی از موسسه تست تصادف یورو انکپ، از شش کیسه هوا و تجهیزاتی از قبیل سیستم کنترل پایداری و، ترمز جلو دیسیکی و ترمز ضد قفل ای بی اس، بهره می برد.

خودرو اپل آسترا از تجهیزات و امکانات زیادی برخوردار می باشد که از آن ها می توان به قفل برقی درب صندوق ‌عقب، کمربند سه نقطه‌ ای پیش‌کشنده و هشداردهنده کمربند ایمنی راننده، کیت تعمیر لاستیک، مجهز به گرم‌ کن صندلی ‌های جلو، نمایش ‌دهنده دمای هوای بیرون، تاریخ و زمان و ایستگاه‌ های رادیویی، استارتر همراه با کلید، برف‌ پاک‌کن‌ های اتوماتیک یخ ‌زدا، مجهز به جایگاه نگهداری صندلی کودک، سنسور پارک عقب به همراه آلارم، سنسور کلید جهت بستن شیشه ‌ها به‌صورت اتوماتیک، سیستم تهویه هوای اتوماتیک، کروز کنترل، سیستم مدیریت پیمایش، شیشه‌بالابر برقی سرنشینان جلو، فرمان تلسکوپی، دستگیره ‌های داخلی درب ‌ها با روکش کرومی، روکش صندلی چرم ارگونومیک و پارچه، سیستم کنترل فشار باد لاستیک، صندلی‌های جلو جک‌دار با قابلیت تنظیم دستی، فرمان با روکش چرم طبیعی، قابلیت تنظیم نور چراغ ‌های جلو، چراغ مه‌ شکن جلو و عقب، دکمه ECO، صندلی عقب و جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع نام برد.

مزایا و معایب خودرو اپل آسترا سدان

مزایا

  • تجهیزات و امکانات خوب
  • طراحی قابل قبول
  • برند معتبر
  • مصرف سوخت پایین

معایب

  • شتاب پایین
  • قطعات کم یاب
  • خدمات پس از فروش محدود
  • قیمت بالا

جمع بندی خرید خودرو اپل آسترا سدان

چه کسی دوست ندارد صاحب خودرویی با برند اروپایی شود؟ !گاهی شرایط بازار خودرو کشور، کمبود نمایندگی و ترس از پیدا نکردن قطعات یدکی و خدمات پس از فروش ضعیف، افراد را به خرید خودروهایی که بازار دست دوم آنها داغ تر و خدمات پس از فروش بیشتری دارند، سوق می دهد. خودرو اپل آسترا نیز اگرچه از امکانات زیاد، ایمنی بالا و مشخصات خوب فنی برخوردار است اما مانند بسیاری از برندهای اروپایی، قربانی شرایط بازار داخلی کشورمان شده و به این خاطر، نسبت به خودروهای چینی و کره ای از استقبال کمتری برخوردار می باشند. از رقبای این خودرو در کشور می توان به کیا اپتیما و سوناتا اشاره کرد.

لایوکار بازدید : 25 شنبه 10 خرداد 1399 نظرات (0)

معرفی اجمالی

 این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. شرکت جیلی در سال 1986 در شهر تایژو چین با هدف تولید یخچال فریزر توسط فردی به نام لی شوفو تاسیس شد که بعدها هدف خود را به سمت طراحی و تولید خودروهای با کیفیت و دوستدار محیط زیست معطوف کرد. این کمپانی به عنوان یکی از چهارمین شرکت بزرگ خصوصی در کشور چین به حساب می آید. یکی از خودروهای این شرکت، جیلی امگرند RV7 نام دارد که در سال 2006 برای نخستین بار به بازار معرفی شد و از آنجایی که استانداردهای اروپایی را در خود به همراه داشت، توانست وارد بازار اروپا شود. این خودرو در نمونه های سال 2013 و 2014 وارد بازار کشورمان شد ولی به علت استراتژی نچندان خوب شرکت وارد کننده، نتوانست به فروش خوبی دست یابد. خودرو جیلی امگرند RV7 در نسخه های سدان و هاچ بک عرضه شده است که در حال حاضر نمونه های دست دوم آن در نسخه های دنده ای و اتوماتیک در بازار کشورمان قابل خریداری است.

نقد و بررسی خودرو جیلی امگراند RV7 دنده ای

تفاوت زیادی میان طراحی هاچ بک و نسخه سدان امگرند RV7 وجود ندارد و تنها کمی تفاوت در چراغ ها و سپر آنها مشاهده می شود. در نمای رو به رو یک جلو پنجره ای نسبتا کوچک با قاب کرومی که لوگوی قرمز مشکی با دور طلایی در مرکز آن قرار دارد، می بینیم. چراغ های اصلی کشیده از طراحی ساده ای برخوردار می باشند و خطوط روی کاپوت حجم دهی خوبی را ایجاد کرده است. در نمای کنار یک خط از چراغ عقب با گذشتن از دستگیره درب ها به گلگیر جلو رسیده است. شیب سقف ردیف دوم که به شیشه عقب رسیده، کاملا قابل مشاهده است. اسپویلر و چراغ سوم ترمز روی آن، دو خروجی اگزوز با قالب نقره ای رنگ و شیب درب صندوق عقب از سایر اجزای این بخش می باشند که در عین سادگی، زیبا طراحی شده است.

با وارد شدن به داخل کابین خودرو امگرند RV7 با طراحی ساده ای رو به رو هستیم. داشبورد از تریم دو رنگ خاکستری و کرم بهره می برد که موجب دلباز شدن کابین شده است. کنسول مرکزی حالتی مستطیلی داشته و اجزای آن با چینش منظمی در آن قرار گرفته اند. جنس صندلی ها از چرم مصنوعی و داشبورد و فرمان از پلاستیک ساخته شده اند. فضای پا در ردیف جلو مناسب ولی در ردیف دوم فضای کافی برای سروگردن سرنشینان وجود ندارد.

خودرو جیلی امگراند RV7 مجهز به یک پیشرانه 1.8 لیتری با تنفس طبیعی است که قادر است نیرویی معادل 138 اسب بخار در 6200 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 172 نیوتون متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده دستی 5 سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 12 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد 185 کیلومتر بر ساعت می باشد. میزان مصرف سوخت شهری و ترکیبی آن در هر صد کیلومتر به ترتبیب 6.5 و 7.5 لیتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 4 اعلام شده است. خودرو جیلی امگراند RV7 توانسته است 5 ستاره ایمنی از موسسه تست تصادفات چاینا انکپ و 4 ستاره ایمنی از موسسه یورو انکپ دریافت نماید.

خودرو جیلی امگرند RV7 از امکانات و تجهیزاتی نظیر چراغ جلو به همراه تنظیم ارتفاع، چراغ مه‌ شکن جلو و عقب، دستگیره در با تریم فلزی، رینگ آلومینیومی 16 اینچی، سانروف برقی، آینه های برقی با گرمکن و قابلیت جمع شوندگی دستی، کنسول جلو با تریم طوسی نقره ای، تریم داشبورد چرم، رودری ها با تریم چرم، فرمان چرم مجهز به کلید های کنترلی، رکاب استیل، چراغ زیر درب راننده صندلی های چرم، صندلی ها عقب تاشو، سنسور تشخیص کمک راننده، چراغ های جلو با قابلیت روشن شدن اتوماتیک، آیینه وسط با قابلیت مات شدن، نمایشگر ضربه از کنار درب ها، سنسور عقب، باک بنزین ضد انفجار و ضدنشتی با 6 لایه مواد پلیمری مخصوص، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم 8 حالته، آینه بغل مجهز به راهنما، شیشه ها با محافظ نویز، پرده شیشه عقب با قابلیت جمع شوندگی دستی، آنتن درون شیشه، گرمکن شیشه عقب و شیشه‌های جلو و عقب با سیستم HSEA سبز رنگ بهره می برد.

مزایا و معایب خودرو جیلی امگراند RV7 دنده ای

مزایا

  • امکانات و تجهیزات خوب
  • طراحی قابل قبول
  • ایمنی مناسب
  • مشخصات خوب فنی

معایب

  • شتاب کم
  • رانندگی کم هیجان
  • لوازم یدکی کم یاب و گران
  • بازار دست دوم ضعیف

ارزش خرید خودرو جیلی امگراند RV7 دنده ای

اگر به دنبال یک هاچ بک جمع و جور شهری با قیمت مناسب، طراحی قابل قبول، مصرف سوخت اقتصادی، تجهیزات خوب و ایمنی بالا هستید خرید خودرو جیلی امگراند RV7 را به شما پیشنهاد می کنیم. اما این در صورتی است که گذرتان به تعمیرگاه ها نیافتد و یا قصد فروش آن را نداشته باشید که ممکن است به علت بازار ضعیف با افت قیمت به هنگام فروش مواجه شوید. از رقبای این خودرو می توان به تویوتا یاریس، هیوندای i30 و بایک سابرینا اشاره کرد.

جمع بندی خودرو جیلی امگراند RV7 دنده ای

همانطور که گفتیم، خودرو جیلی امگراند RV7 در نسخه های دستی، اتوماتیک، هاچ بک و سدان در کشورمان عرضه می شود که متاسفانه به علت شرایط موجود و کمبود قطعات، این خودرو نتوانسته است فروش خوبی را تجربه نماید. اما از قابلیت های اقتصادی، ایمنی و فنی خوبی برخوردار می باشد.

لایوکار بازدید : 25 پنجشنبه 08 خرداد 1399 نظرات (0)

معرفی اجمالی

 این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. سری M مرسدس بنز در رده محصولات کراس اوور سایز متوسط قرار می گیرد که برای نخستین بار در سال 1997 رونمایی شد ولی از سال 2005 یعنی نسل دوم، این رده به ML تغییر نام داد. خودرو مرسدس بنز ML350 یک کراس اوور لوکس می باشد که در نسخه های 2006 و 2009 وارد بازار داخلی کشورمان شد و توانست توجه زیادی را به خود جلب نماید. ناگفته نماند که نسل سوم آن در سال 2011 با چهره ای به روزتر و زیباتر برخوردار شد. با ماهمراه باشید تا به بررسی این کراس اوور آلمانی خوش سابقه بپردازیم.

نقد و بررسی خودرو مرسدس بنز ML350

خودرو مرسدس بنز ML350 طراحی پرابهت و باوقاری دارد. جلوپنجره ای با خطوط کرومی براق و لوگوی زیبای مرسدس بنز در مرکز آن، حس لوکس بودن را القا می کند. چراغ های اصلی، ابعاد کوچکی داشته و از گرافیک داخلی زیبایی بهره مند است. سپر و گارد فلزی در پخش پایین و دو چراغ مه شکن در دو طرف آن دیده می شود. در نمای کنار، حجم پردازی خوبی به واسطه فرورفتگی های روی درب ها ایجاده شده است و روف ریل نیز نمای اسپرتی را به این کراس اوور آلمانی داده است. در نمای عقب، چراغ های دو تکه، چراغ سوم ترمز، اسپویلر، چراغ های راهنمای خطی و آنتن کوسه ای از دیگر اجزای این بخش هستند که در عین سادگی از هماهنگی خوبی با یکدیگر برخوردارند.

با وارد شدن به داخل کابین خودرو مرسدس بنز ML350 داشبورد چندتکه ای را می بینیم که بخش میانی آن از چوب براق بوده که نمای کلاسیکی را ایجاد کرده است. به لطف تریم دو رنگ کرم و قهوه ای و متریال باکیفیت به کار رفته در بیشتر قسمت ها، شاهد کابین لوکس و زیبایی هستیم. یک نمایشگر چندمنظوره لمسی در مرکز داشبورد میان دو دریچه هوا به همراه موس چندکاره در کنسول میانی، جهت نمایش اطلاعات سفر و اطلاعات راننده  قرار دارد. همچنین سیستم پخش دی وی دی و جی پی اس با قابلیت تبدیل به نشانگر اطلاعات خودرو، نشانگر وضعیت سیستم تعلیق، نشانگر سیستم حرکتی خودرو، نمایش اطلاعات موتور و جعبه دنده قرار دارد.خودرو مرسدس بنز ML350 معادل 690 لیتر فضا برای صندوق بار ارائه می کند که بسیار بزرگ و جادار ارزیابی می شود. این فضا با جا به جایی صندلی ها به 2010 لیتر، افزایش می یاید که برای مسافرت و افرادی که فضای بار برای آنها مهم است، بسیار قابل توجه است.

خودرو مرسدس بنز ML350 مجهز به یک پیشرانه 3.5 لیتری، 6 سیلندر و 24 سوپاپ می باشد که قادر است نیرویی معادل 306 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه و 370 نیوتون متر گشتاور تولید و برای انتقال آن به چرخ های جلو و عقب از یک جعبه دنده اتوماتیک تیپ ترونیک 7 سرعته استفاده نماید. این پیشرانه می تواند در عرض 8 ثانیه از سرعت صفر به سرعت صد کیلومتر بر ثانیه برسد و از حداکثر سرعت 235 کیلومتر بر ساعت بهره ببرد. میزان مصرف سوخت ترکیبی و شهری آن به ترتیب 7.8 و 11 لیتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 4 اعلام شده است. خودرو مرسدس بنز ML350 توانسته است 5 ستاره ایمنی در تست تصادفات موسسه یورو انکپ دریافت نماید.

خودرو مرسدس بنز ML350 تجهیزات و امکانات زیادی را در اختیار سرنشینان و راننده قرار می دهد که از آن ها می توان به سیستم پیش اخطار خواب آلودگی، سیستم دید نقطه کور، رادار، سیستم محدودیت سرعت، قابلیت باز و بسته شدن اتوماتیک درب صندق عقب با سیستم ایمنی، مجهز به سنسور پارک جلو و عقب، کروز کنترل هوشمند با قابلیت حفظ فاصله با خودروی مقابل، سیستم کم کردن باد تایرها، دوربین نقاط کور و رادار نقاط کور (تمام موارد سفارشی)، سنسور باران، چراغ های عقب مجهز به ال ای دی و مه شکن، چراغ های جلو زنون، سیستم کنترل اتوماتیک نور چراغ ها، سیستم شتشو و مه شکن، چراغ های روشنایی در زیر درب ها، سیستم تعقیب نور چراغ های جلو جهت مشایعت راننده پس از خاموش شدن خودرو در شب، سیستم چرخش در سر پیچ ها، روشنایی و دید در شب، سانروف با قابلیت تنظیم در چهار حالت دارای سیستم ایمنی تصادف، تنظیم برقی تمام پنجره ها، بخارزدای اتوماتیک شیشه ها، سیستم یخ زدای برف پاک کن، شیشه های سولار، پرده عقب، سقف پانوراما سفارشی اشاره کرد.

از دیگر تجهیزات خودرو مرسدس بنز ML350 می توان از آینه الکتروکرومیک جهت سهولت دید راننده در شب، آینه های خارجی با حالت الکتروکرومیک و تنظیم برقی به همراه راهنمای ال ای دی و گرمکن، چراغ های روشنایی بر روی آینه ها، سیستم حافظه با قابلیت تاشوندگی خودکار برقی حافظه سفارشی، صندلی های عقب با روکش چرم و پشت سری فعال و هوشمند، دارای سیستم گرمکن و قابلیت تاشوندگی، کنسول تاشونده میانی و مسیر دسترسی به صندق عقب، سرد کن سفارشی، صندلی های جلو چرمی مجهز به سیستم هوشمند پشت سری ها، صندلی راننده دارای تنظیم برقی در شش جهت، سیستم گرمکن صندلی ها با قابلیت تنظیم گودی کمر، سرد کن سفارشی، حافظه یکپارچه تنظیم صندلی ها سفارشی، تودوزی کامل چرم طبیعی سفارشی نام برد.

مزایا و معایب خودرو مرسدس بنز ML350

مزایا

  • کیفیت خوب
  • ایمنی بالا
  • تجهیزات فراوان
  • برند نام آشنا
  • توانایی آفرود بالا
  • سیستم چهارچرخ
  • سیستم تعلیق خوب

معایب

  • قیمت بالا
  • هزینه بالای نگهداری
  • بازار دست دوم محدود
  • کمبود قطعات یدکی
  • مصرف بالای سوخت

جمع بندی خودرو مرسدس بنز ML350

اگر به دنبال یک کراس اوور خانوادگی لوکس با فضای بزرگ هستید که امکانات و تجهیزات فراوانی را پیش رویتان ارائه دهد، بدون شک خودرو مرسدس بنز ML350 می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. اما مانند بسیاری از خودروهای داخل کشور ممکن است شما را درگیر مسائلی از جمله، هزینه های بالای نگهداری، بازار دست دوم ضعیف و قطعات کم یاب نماید. از رقبای این خودرو در بازار کشور نیز می توان به پورشه کاین اشاره کرد.

لایوکار بازدید : 30 پنجشنبه 08 خرداد 1399 نظرات (0)

معرفی اجمالی

 این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. برند فراری (Ferrari) یکی از نام های پرآوازه در صنعت خودروسازی جهان می باشد که برای نخستین بار در سال 1929 توسط انزو فراری در ایتالیا تاسیس شد. این برند در ابتدا به ساخت خودروهای مسابقه ای فعالیت داشت و سپس ساخت خودروهای جاده ای را نیز در دستور کار خود قرار داد. از آنجایی که فراری از سال 1932 در مسابقات اتومبیل رانی حضور داشته، به عنوان قدیمی ترین تیم شرکت کننده در مسابقات فرمول شناخته می شود. امروزه خودروهای فراری نه تنها از ویژگی های اسپرت و سوپر اسپرت، برخوردار هستند، بلکه ویژگی لوکس بودن نیز از دیگر ویژگی های آنها به حساب می آید. در حال حاضر بیشترین سهام فراری توسط شرکت فیات خریداری شده است. یکی از خودروهای اسپرت این کمپانی فراری انزو نام دارد که دقیقا هم نام موسس این برند می باشد! این خودرو با فناوری فرمول یک در سال 2002 ساخته و به تعداد محدودی تولید و فروخته شد.

نقد و بررسی خودرو فراری انزو

خودرو فراری انزو در استودیوی طراحی پنین فارینا طراحی شده است. این اتومبیل از بدنه ای آیرودینامیک و فیبر کربن مخصوص مسابقات اتومبیل رانی ساخته شده است. خودرو فراری انزو از طول، عرض و ارتفاعی معادل 4702 میلی‌متر، 2035 میلی‌متر و 1174 میلی‌متر و فاصله محوری آن نیز 2650 میلی‌متر است.

در نمای رو به رو، برآمدگی چراغ ها، برش مثلثی شکل کاپوت و ورودی های هوای سه تکه را می بینیم که به انزو چهره ای کاملا تهاجمی و اسپرت بخشیده است. رینگ های انزو 19 اینچ و دیسک های آن 15 اینچ و از جنس کربن و سرامیک ساخته شده است. کالیبرهای عقب آن به صورت 6 پیستونه و کالیبرهای جلو 4 پیستونه می باشند. وزن خالص فراری انزو 1365 کیلوگرم می باشد که این وزن به نسبت 43.9% روی محور جلو و 56.1% روی محور عقب توزیع شده است. این اتومبیل از تایرهای ساخت بریجستون با سایز 245 میلی متر در جلو و 345 میلی متر در عقب بهره می برد.

خودرو فراری انزو مجهز به یک پیشرانه 6 لیتری تنفس طبیعی 12 سیلندر با 48 سوپاپ می باشد که هر سیلندر آن 92 میلی متر قطر و 75.2 میلی متر کورس پیستون دارد. انژکتورهای آن نیز ساخت بوش بوده و از نوع Metronic ME7  است. این پیشرانه قادر است نیرویی معادل 660 اسب بخار در 7800 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 657 نیوتن متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده AMT شش سرعته به چرخ های عقب منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 3.65 ثانیه است و حداکثر سرعتی که می تواند به آن برسد 355 کیلومتر بر ساعت می باشد. این پیشرانه در سیکل ترکیبی معادل 23 لیتر و در سیکل شهری 36 لیتر بنزین مصرف می کند.

از امکانات و تجهیزات خودرو فراری انزو می توان به غربیلک فرمان 3 شاخه با روکش چرمی به همراه دکمه های راهنما روی آن، شیفتر های تعویض دنده، 5 ال ای دی نشانگر دور موتور و تعویض دنده، کلیدهای تنظیم مود رانندگی، کلید تنظیم ارتفاع سپر جلو، دکمه انتخاب حالت دنده عقب گیربکس، کلید انتخاب سیستم تعلیق ریس و کلید خاموش کردن سیستم ترکشن کنترل ASR، فرمان دندان شانه ای، تهویه مطبوع با تنظیم دستی و نشانگر دمای خارج کابین، صندلی های جلو اسپرت ساخته شده از چرم و فیبر کربن، دارای تنظیم دستی، آینه های جانبی با تنظیم برقی، شیشه های جانبی با تنظیمات برقی، چراغ های جلو دارای زنون، چراغ های عقب مجهز به مه شکن می باشد.

مزایا و معایب خودرو فراری انزو

مزایا

  • شتاب عالی
  • سرعت بالا
  • طراحی زیبا
  • برند معتبر
  • کیفیت عالی

معایب

  • قیمت بسیار بالا
  • مصرف بالای بنزین
  • هزینه بالای نگهداری
  • تولید محدود

جمع بندی خودرو فراری انزو

از آنجایی که خودرو فراری انزو در حال حاضر تولید نمی شود و نمونه های کارکرده آن در بازار به تعداد محدودی می باشد، قیمت های متفاوتی بسته به نوع کارکرد، خواهد داشت و تخمین آن کار دشواری می باشد. البته این خودرو در سال 2003 با قیمت نهای 6594530 دلار، فروخته شد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید یکی از دستگاه های فراری انزو در موزه فراری قرار گرفته و یکی دیگر از خودرهای تولید شده، جهت خیریه در سال 2005 با قیمت یک میلیارد و صد دلار به فروش رسیده است. از خودرو فراری انزو می توان به عنوان یک اعجوبه ایتالیایی پرقدرت و پرسرعت یاد کرد که برای جنگیدن در میادین اتومبیل رانی، اوج تکنولوژی های مسابقه ای را آشکار کرد و تاکنون خاطره ای ماندگار در ذهن طرفداران سرعت و اتومبیل رانی، باقی گذاشته است.

لایوکار بازدید : 30 چهارشنبه 07 خرداد 1399 نظرات (0)

معرفی اجمالی

 این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. یکی از قدیمی ترین تولیدکننده های وسیله نقلیه ی موتوری در کشور کره، شرکت کیا می باشد که در سال 1944 تاسیس شد و امروزه به عنوان یکی از زیرمجموعه های هیوندای در صنعت خودروسازی فعالیت می کند. این برند به علت کیفیت بالا و طراحی های خلاقانه، جزو صد برند برتر جهان شناخته می شود. یکی از نخستین کراس اوورهای کوچک این کمپانی، کیا سول نام دارد که برای نخستین بار در سال 2008 طراحی و یک سال بعد وارد بازارهای جهانی شد. این خودرو از ظاهری عجیب و خاص برخوردار است و به عنوان یکی از پرفروش ترین محصولات کیا به حساب می آید. حال با ما همراه باشید تا به بررسی این کراس اوور ذوزنقه ای بپردازیم.

نقد و بررسی خودرو کیا سول

یکی از بارزترین ویژگی های خودرو کیا سول چهره عجیب و جعبه ای شکل آن می باشد که ما را به یاد وَن ها می اندازد. در نمای رو به رو چشمانی بزرگ با طراحی خاص قرار دارند که چهره ای متفاوت به کیا سول بخشیده است. یک جلوپنجره ای بسیار کوچک و سپر بزرگ مشکی رنگ با زه پلاستیکی و چراغ های دایره ای مه شکن از دیگر اجزای این بخش می باشند. در نمای کنار، شکل  جعبه ای کیا سول و شیبی که از سقف ردیف اول تا انتهای سقف کابین ادامه یافته، به خوبی پیداست. زه روی درب ها و برآمدگی گلگیرها کار حجم دهی را در این بخش انجام داده است. در بخش عقب با طراحی مکعبی درب صندوق عقب، رو به رو هستیم که دقیقا مانند ون ها طراحی شده است. چراغ های اصلی نیز به صورت عمودی طراحی شده اند.

کابین خودرو کیا سول با پرداختن به جزئیات زیاد در طراحی، توانسته است کابین زیبایی را به نمایش بگذارد. تریم دو رنگ خاکستری و قهوه ای، رنگ و لعاب خوبی را در کابین ایجاد کرده و به علت سقف بلندی که دارد، فضای خوبی را برای سروگردن سرنشینان فراهم می کند. همچنین فضای بار معادل 538 لیتر بوده که در صورت جمع کردن صندلی ها، این فضا به 1501 لیتر افزایش پیدا می کند.

خودرو کیا سول مجهز به یک پیشرانه 1.6 لیتری 4 سیلندر می باشد که قادر است نیرویی معادل 130 اسب بخار در 6300 دور در دقیقه و حداکثر 160 نیوتون متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک شش سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 9 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن برسد 180 کیلومتر بر ساعت می باشد. این پیشرانه در سیکل ترکیبی 9 لیتر بنزین مصرف می کند و استاندارد آلایندگی آن نیز یورو 5 اعلام شده است. این مینی کراس اوور چینی توانسته است از موسسه تست تصادفات موسسه یورو انکپ 5 ستاره ایمنی دریافت نماید.

خودرو کیا سول از امکانات و تجهیزاتی نظیر سنسور پارک، کروز کنترل هوشمند با قابلیت حفظ فاصله با خودروی مقابل، سنسور باران جهت کارکرد اتوماتیک برف پاک کن ها، روشنایی عقب مجهز به ال ای دی به همراه مه شکن، روشنایی جلو به همراه سیستم کنترل اتوماتیک نور چراغ ها، سیستم تنظیم ارتفاع نور دستی و مه شکن، سانروف سفارشی با قابلیت تنظیم و سیستم ایمنی محافظت از آسیب، سقف پانوراما سفارشی، تنظیم برقی تمام پنجره ها، بخارزدای اتوماتیک شیشه ها، شیشه های سولار، آینه الکتروکرومیک جهت سهولت دید راننده در شب، آینه های خارجی با حالت الکتروکرومیک و تنظیم برقی، چراغ های روشنایی بر روی آینه ها، قابلیت تاشوندگی، صندلی عقب با روکش پارچه ای با تنوع رنگی، پشت سری فعال و هوشمند، سیستم گرمکن، صندلی های جلو با سیستم هوشمند، پشت سری ها برای جلوگیری از صدمات تصادف، روکش پارچه ای با تنوع رنگی، صندلی راننده دارای تنظیم برقی و سیستم گرمکن صندلی ها با قابلیت تنظیم گودی کمر، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم کنترل کیفیت هوا AQS و فیلتر هوای داخل اتاق بهره می برد.

 

مزایا و معایب خودرو کیا سول

مزایا

  • فضای خوب کابین
  • متریال با کیفیت
  • طراحی خاص
  • ایمنی بالا
  • کابین آرام و بی صدا
  • امکانات فراوان

معایب

  • بازار دست دوم نچندان خوب
  • قطعات یدکی کم یاب
  • شتاب کم

ارزش خرید خودرو کیا سول

خودرو کیا سول به علت داشتن ویژگی هایی مثل کیفیت بالا، ایمنی خوب، کابین جادار و مشخصات فنی خوب، خودرو با ارزشی به حساب می آید و با خودروهایی مانند نیسان جوک، فیات X500، هوندا HR-V و مزدا CX-3 رقابت می کند. اما به علت تعداد محدود این خودرو در کشور، قطعات کم یاب و تقاضای کم به هنگام فروش، مشکلاتی را برای شما به همراه می آورد. اما اگر این معیارها برای شما اهمیتی ندارد می توانید به خرید این مینی کراس اوور خاص بیاندیشید واز سواری آن لذت ببرید.

جمع بندی خودرو کیا سول

به طور کلی خودرو کیا سول در بازارهای جهانی به عنوان یک مینی کراس اوور محبوب و با کیفیت بالا شناخته می شود. اما به علت طراحی عجیبی که دارد برخی از افراد آن را نه تنها زیبا بلکه بسیار زشت تلقی می کنند و تنها به این علت، حاضر به خریدن آن نمی باشند. اما اگر مشخصات فنی، تجهیزات و ایمنی یک خودرو برایتان اهمیت دارد، این خودرو از ارزش خرید بالایی برخوردار است.

لایوکار بازدید : 32 چهارشنبه 07 خرداد 1399 نظرات (0)

معرفی اجمالی

 این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. برند هن تنگ یک شرکت چینی تازه کار در زمینه صنعت خودروسازی می باشد که فعالیت خود را از سال 2013 آغاز کرده است.  تنها محصولات تولید شده این شرکت با نام های هن تنگ X5 ،X7 و X7S به بازار معرفی شده اند که البته ناگفته نماند، این شرکت آخرین محصول خود را به صورت پلاگین هیبریدی و با نام PHEV X7 عرضه کرده است. در این مقاله قصد داریم از میان محصولات تولید شده توسط این شرکت، به بررسی و معرفی خودرو هن تنگ X7 بپردازیم و با نکات مثبت و منفی آن آشنا شویم. خودرو هن تنگ X7 از سری محصولات کراس اوور این کمپانی می باشد که توسط شرکت عظیم خودرو وارد بازار داخلی کشورمان شد که حواشی فراوانی را به دنبال خود به وجود آورد که در این مقاله قصد پرداختن به آن را نداریم.

نقد و بررسی خودرو هن تنگ X7

خودرو هن تنگ X7 مانند بسیاری از خودروهای چینی، حاصل کپی کاری از محصولات برندهای اروپایی و بین المللی می باشد. به طور مثال در نمای رو به رو، یک جلوپنجره ای باریک با خطوط افقی کرومی دیده می شود که ما را به یاد زبان طراحی محصولات فولکس واگن می اندازد. چراغ های نچندان بزرگ و نوک تیز در امتداد جلوپنجره ای قرار دارند که از دو کاسه و یک فلز صاف در بخش بالایی خود که شبیه ابرو می ماند، تشکیل شده است. دیفیوزر نصب شده در قسمت سپر، نمایی اسپرت به هن تنگ X7 داده و چراغ های روز مجهز به ال ای دی و دو خط کرومی که زیر آن دیده می شود، در دو طرف خودرو تعبیه شده است. در نمای کنار، یک خط ممتد از چراغ عقب شروع شده و با گذشتن از دستگیره ها کار حجم دهی را انجام داده است.

علاوه بر این، خطوط دیگری جهت حجم دهی در این بخش دیده می شود. رینگ های آلومینیومی 18 اینچ، زه پلاستیکی به کاررفته در پایین خودرو و اطراف گلگیرها، شیب ملایم سقف، روف ریل و قاب کرومی اطراف شیشه از دیگر اجزای این بخش می باشند که ظاهری اسپرت به این کراس اوور چینی داده اند. در نمای عقب، شیشه شیب دار و اسپویلر روی آن، آنتن کوسه ای، دیفیوزر سپر، دو خروجی اگزوز با قاب کرومی و چراغ های اصلی دو تکه، این بخش را تشکیل داده اند که طراحی قابل پسندی دارد.

پس از بررسی طراحی بدنه ی این شاسی بلند کوچک، نوبت به ارزیابی کابین آن می رسد. در این بخش ما با یک کابین نسبتا لوکس و زیبا سروکار داریم. همان طور که مشاهده می کنید، طراحی موجی شکل داشبورد نه تنها ساده نبوده، بلکه با طرح چوب و متریال براقی که در میانه آن دیده می شود، توانسته است به لوکس بودن کابین، کمک زیادی نماید. در مرکز داشبورد یک نمایشگر نه اینچی لمسی بزرگ قرار دارد که برای ارائه اطلاعات و کنترل برخی از تجهیزات کاربرد دارد. دکمه های کنترلی نیز جهت دسترسی سریع و راحت تر بر روی فرمان دیده می شود. فضای کافی برای زانو و سروگردن سرنشینان در هر دو ردیف وجود دارد و صندوق بار نیز 344 لیتر فضا ارائه می کند که با جمع شدن صندلی ها این فضا افزایش می یابد.

خودرو هن تنگ X7 مجهز به یک پیشرانه بنزین سوز توربوشارژ با حجم 2 لیتر می باشد که قادر است نیرویی معادل 190 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 250 نیوتن متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک دو کلاچه شش سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو طبق گزارش های صورت گرفته حدود 10 ثانیه برآورد شده است که باتوجه به وزن 1.6 تنی این خودرو قابل قبول ارزیابی می شود. همچنین حداکثر سرعتی که هنگ تنگ X7 می تواند به آن دست یابد 185 کیلومتر بر ساعت می باشد. مصرف سوخت این پیشرانه در هر صد کیلومتر و در سیکل ترکیبی 8.8 لیتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 5 اعلام شده است. ناگفته نماند، خودرو هن تنگ X7 در بازار چین در نسخه 1.5 لیتری نیز عرضه می شود. در باره ی ایمنی این کراس اوور باید بگوییم که توانسته است در تست تصادفات موسسه ایمنی چاینا انکپ 4 ستاره ایمنی دریافت نماید.

 خودرو هن تنگ X7 نسخه آنر از امکانات و تجهیزاتی نظیر سیستم کروز کنترل، تریپ کامپیوتر، سیستم کنترل حرکت در سربالایی HAC، ترمز دستی برقی، دوربین 360، هداپ دیسپلی، رادار عقب و جلو، سیستم پایش باد لاستیک ها، قطب نما و ارتفاع سنج، روشنایی عقب و جلو به همراه مه شکن، چراغ های زنون جلو به همراه دی لایت، تنظیم ارتفاع چراغ، سنسور نور اتوماتیک، سقف شیشه ای پاناروما، ریل سقفی، شیشه های برقی جلو و عقب، سنسور باران، برف پاک کن جلو و عقب ضد خش، گرمکن شیشه عقب، آیینه های جانبی برقی دارای گرمکن، تاشوی برقی آینه ها، آینه الکتروکرومیک وسط، صندلی های عقب دارای روکش چرم و قابلیت تاشوندگی، تکیه گاه دست در وسط و ایزوفیکس، سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک دو ناحیه ای، مجهز به فیلتر غبار، دریچه تهویه ردیف عقب، فرمان سه شاخه با روکش چرمی و دکمه های سیستم صوتی بر روی آن برخوردار می باشد.

قیمت خودرو هن تنگ X7

خودرو هن تنگ X7 توسط شرکت عظیم خودرو به صورت ثبت نامی در سال گذشته آغاز شد که بر اساس آن به قیمت 299 میلیون تومان پیش فروش می شد که به علت تحریم ها و افزایش تمام شده آن، قیمت بیشتری را از خریداران درخواست نمودند.

مزایا و معایب خودرو هن تنگ X7

مزایا

  • امکانات و تجهیزات زیاد
  • کابین لوکس
  • فضای بزرگ کابین
  • متریال با کیفیت
  • 4 ستاره ایمنی
  • موتور نسبتا قوی

معایب

  • برند ناشناس در بازار ایران
  • خدمات پس از فروش نامبهم
  • بازار فروش محدود
  • اعتماد سخت به این برند و شرکت وارد کننده
  • فاقد قابلیت آفرود

ارزش خرید خودرو هن تنگ X7

خودرو هن تنگ X7 از طراحی به روز، مشخصات فنی خوب، تجهیزات فراوان، ایمنی قابل قبول، کابین لوکس با فضایی بزرگ برای سرنشینان برخوردار است. از نکات منفی آن می توان به عدم مجهز بودن آن به سیستم چهار چرخ اشاره کرد که این کراس اوور را فاقد قابلیت آفرود کرده است. اما نکات منفی این خودرو به این بخش ختم نمی شود. این خودرو در آغاز ورودش به بازار کشورمان به علت سیاست های غلط شرکت وارد کننده، درگیر مسائل حاشیه ای شد و اعتماد مردم را نسبت به این شرکت و خدمات آن بسیار پایین آورد. از این رو خدمات پس از فروش مبهم از دیگر نکات منفی خرید این کراس اوور چینی تازه وارد می باشد. اما از رقبای هن تنگ X7 می توانیم به دامای X5، کوپا T210 و چری تیگو 7 می باشد.

جمع بندی خودرو هن تنگ X7

هن تنگ X7 از جذابیت های زیادی در ظاهر و داخل کابین خود برخوردار است و علاوه بر لوکس بودن، ویژگی های یک کراس اوور اسپرت را نیز در خود دارد. این امر باعث شده تا خرید آن برای خانواده ها و همین طور جوانان جذابیت داشته باشد. اما افرادی که به بیابانگردی و طبیعت گردی علاقه مند هستند، نمی توانند آن را در لیست خرید خود قرار دهند، چرا که این خودرو به سیستم چهار چرخ جهت عبور از مسیرهای صعب العبور مجهز نشده است. همچنین شرایط بازار دست دوم، خدمات پس از فروش و قطعات کم یاب آن در بازار کشورمان از دیگر مشکلات احتمالی این خودرو برای خریداران خواهد بود.

لایوکار بازدید : 23 سه شنبه 06 خرداد 1399 نظرات (0)

معرفی اجمالی

 این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. برند برلیانس آتو یک شرکت خودروسازی چینی است که در سال 1992 توسط یانگ رونگ تاسیس شد. این شرکت تا سال 2002 به ساخت مینی بوس مشغول بود تا اینکه در سال 2003 با شرکت بی ام و قرارداد همکاری امضا کرد و پس از آن توانست به مقام ششم تولید خودروهای کشور چین نایل آید. علاوه بر این، برلیانس آتو به مونتاژ خودروهای برندهایی نظیر پورشه، تویوتا و میتسوبیشی مشغول است. محصولات این شرکت در ایران توسط سایپا و پارس خودرو مونتاژ می شوند. خودرو برلیانس H220 از سری محصولات سایز کوچک این کمپانی چینی می باشد که توسط پارس خودرو در دو نسخه هاچ بک و سدان، اتوماتیک و دنده ای مونتاژ و عرضه می شود. با ما همراه باشید تا به بررسی بیشتر این خودرو چینی بپردازیم.

نقد و بررسی خودرو برلیانس H220

خودرو برلیانس H220 از ظاهری نسبتاً جدید برخوردار می باشد و با طراحی محافظه کارانه خود توانسته است موردپسند خانواده ها و همچنین جوانان قرار بگیرد. در نمای جلو، دماغه شیب داری می بینیم که دو خط از گوشه های آن شروع شده و به لوگوی برلیانس که در بالای جلوپنجره ای قرار گرفته، رسیده است. جلو پنجره ای مشبک با خانه های نسبتاً بزرگ که دو نوار فلزی افقی و عمودی در بالا و مرکز آن قرار گرفته، خودنمایی می کند. چراغ های اصلی، به شکل کشیده و اوریب بوده و دو چراغ مه شکن دایره ای در یک قاب مشکی دو طرف سپر تعبیه شده است.

در نمای کنار دو خط جهت حجم دهی بر روی بدنه برلیانس H220 دیده می شود که یکی از آنها در قسمت پایین روی درب ها و دیگری از چراغ عقب شروع شده و از دستگیره درب ها عبور کرده است. همچنین شیب سقف ردیف دوم که به صندوق عقب رسیده نیز در این بخش به خوبی دیده می شود. در نمای عقب یک شیشه شیب دار که دید محدودی دارد و یک اسپویلر جهت اروگونومیک تر کردن خودرو روی آن تعبیه شده است. چراغ سوم ترمز و دو چراغ مه شکن در بخش سپر پلاستیکی از دیگر اجزای این بخش می باشند. به طور کلی طراحی نمای عقب این ماشین از حالتی جمع و جور و تخم مرغی برخوردار است.

با وارد شدن به داخل کابین خودرو برلیانس H220 با یک داشبورد چند تکه رو به رو می شویم که قسمت میانی آن از فلز نقره ای رنگ ساخته شده است. همچنین در سایر بخش ها نیز مانند بخش هایی از فرمان و دستگیره درب ها، قطعات فلزی دیده می شود که نمای اسپرتی به کابین داده است. البته ناگفته نماند در بسیاری از قسمت ها از متریال بی کیفیت و پلاستیک خشک استفاده شده است. طبق گزارش ها برلیانس از فرمان نرم و کابین بسیار ساکت و آرامی برخوردار می باشد.

خودرو برلیانس H220 از یک پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر بهره می برد که می تواند نیرویی معادل 103 اسب بخار در 5800 دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور 138 نیوتن متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده دستی پنج سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. خودرو برلیانس H220 می تواند به حداکثر سرعت 170 کیلومتر بر ساعت برسد و در هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی معادل 6.4 لیتر بنزین مصرف نماید. این خودرو توانسته است در تست تصادفات موسسه چاینا انکپ 5 ستاره ایمنی دریافت نماید.

خودرو برلیانس H220 از تجهیزات و امکانات کمی برخوردار است که از آنها می توان به کامپیوتر سفری، چراغ های عقب و جلو به همراه مه شکن، شیشه های جلو و عقب برقی، قفل کودک، تنظیم برقی آیینه های جانبی، سیستم تهویه مطبوع با کنترل دستی صندلی عقب با قابلیت پشتیبانی از صندلی کودک، قابلیت تاشوندگی صندلی های عقب جهت افزایش فضای صندوق عقب و تنظیم صندلی راننده و سرنشین جلو در چهار جهت، اشاره کرد.

مزایا و معایب خودرو برلیانس H220

مزایا

  • طراحی قابل قبول
  • سوخت کم مصرف
  • فرمان نرم
  • ایمنی بالا
  • کابین بی صدا

معایب

  • کیفیت ساخت پایین
  • استهلاک بالا
  • مشکلات جعبه دنده در مدل اتوماتیک
  • سواری خشک
  • قطعات کم یاب
  • بازار دست دوم نچندان قوی

ارزش خرید خودرو برلیانس H220

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم خودرو برلیانس H220 یک هاج بک جمع و جور شهری با مصرف سوخت مناسب، ایمنی بالا، تجهیزات خوب و ظاهری قابل قبول می باشد که به عنوان یک خودروی اقتصادی در بازار کشورمان وجود دارد. اما رقبای برلیانس H220 مانند پژو 207، پژو 206 و رنو ساندرو استپ وی از بازار دست دوم و خدمات پس از فروش بهتری نسبت به برلیانس برخوردار هستند. از این رو پیشنهاد می کنیم اگر قصد خرید برلیانس H220 را دارید حتما وضعیت رقبای آن را در بازار داخلی کشورمان کاملا بررسی نمایید.

جمع بندی خودرو برلیانس H220

همه ما با اهداف و مقاصد متفاوتی دست به خرید خودرو می زنیم و هرکسی با معیارهایی که دارد ماشین مورد نظر خود را از میان هزاران خودرو موجود در بازار انتخاب می کند. همه ماشین ها از نکات مثبت و نکات منفی برخوردار می باشند که نهایتا با تصمیم و بررسی هر شخصی ارزش خرید پیدا می کند و یا برعکس از لیست و اولویت خریداران، خط می خورد. خودرو برلیانس H220 نیز در کنار ویژگی های مثبت خود از نکات منفی نیز برخوردار می باشد که باتوجه به اهداف خریداران می تواند گزینه مناسب یا غیرمناسب تلقی شود.

لایوکار بازدید : 26 سه شنبه 06 خرداد 1399 نظرات (0)

معرفی اجمالی

 این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. خودرو هیوندای ورنا یک خودرو اقتصادی در رده سدان سایز کوچک از کمپانی کره ای هیوندا می باشد که در ابتدا با نام هیوندای اکسنت وارد بازارهای جهانی شد. این خودرو برای نخستین بار در سال 1994 وارد بازار شد و تا کنون 5 نسل را پشت سر گذاشته است. نسل دوم خودرو هیوندا ورنا در سال 1383 توسط کرمان خودرو در دو نسخه دستی و اتوماتیک وارد بازار کشورمان شد. این خودرو در نسل های جدید از ابعاد بزرگتر و طراحی به روزتری برخوردار است. با ما همراه باشید تا به بررسی این پیرمرد کره ای سال خورده، بیشتر آشنا شویم.

نقد و بررسی خودرو هیوندای ورنا

طراحی خودرو هیوندای ورنا بسیار ساده و قدیمی می باشد که در زمان خودش هم فاقد جذابیت بود. این خودرو با مقاصد اقتصادی ساخته شده و انتظار زیادی از آن نمی توان داشت. در نمای رو به رو یک جلو پنجره ای بسیار کوچک با نوارهای کرومی می بینیم که لوگوی هیوندا در بخش بالایی آن جا خوش کرده است. چراغ های بزرگ بدون جذابیت که چهره ای خمار و آرام به هیوندای ورنا بخشیده، دیده می شود. در بخش پایین سپر و چراغ های مه شکن به شکلی کاملا ساده، قرار دارند. در نمای کنار این خودرو، شیب سقف تا شیشه عقب امتداد دارد و خط روی بدنه درب ها که جهت حجم دهی ایجاد شده است، دیده می شود. در نمای عقب چراغ های مثلثی شکل که در لبه صندوق عقب قرار گرفته، سپر برجسته، صندوق عقب مستطیلی شکل از سایر اجزای این بخش می باشند.

بعد از بررسی بدنه خودرو هیوندای ورنا به کابین آن می رسیم، طراحی کابین این خودرو نیز مانند بدنه آن بسیار ساده و به دور از هرگونه جذابیتی ساخته شده است. انگار که تنها رسالت این خودرو سوار کردن و رساندن شما به مقصد بوده باشد. از این رو طراحان ورنا ، هیچ المان زیبایی و یا سرگرم کننده ای برای سرنشینان در این کابین، تدارک ندیده اند. متریال به کار رفته در بیشتر قسمت ها از پلاستیک خشک بوده ولی دوام بسیار بالایی دارند.

خودرو هیوندای ورنا در بازار کشورمان با دو نسخه 1.5 لیتری و 1.6 لیتری عرضه می شود. نسخه 1.5 لیتری مجهز به یک پیشرانه 4 سیلندر و 12 سوپاپ می باشد که قادر است نیرویی معادل 90 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 129 نیوتن متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده دنده ای 5 سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 10.9 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد 189 کیلومتر بر ساعت می باشد. میزان مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل شهری 7.6 لیتر و در سیکل جاده ای و ترکیبی به ترتیب 5.7 و 6.6 می باشد. خودرو هیوندای ورنا توانسته است در تست تصادفات مرکز استاندارد و ایمنی اروپا 3 ستاره ایمنی دریافت نماید که به نسبت خودروهای داخل کشور که هیچ ستاره ایمنی ندارند، ایمنی بالاتری دارد.

در مورد نسخه اتوماتیک باید بگوییم، نیرویی که توسط پیشرانه 1.6 لیتری ارائه می شود قادر است نیرویی معادل 105 اسب بخار و 143 نیوتن متر گشتاور تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل نماید. در مورد  تجهیزات خودرو هیوندای ورنا باید اعتراف کنیم که چیز زیادی برای گفتن ندارد و تنها می توان به مه شکن جلو و عقب، شیشه بالابر های برقی برای جلو و عقب، تنظیم دستی با قابلیت تاشوندگی، صندلی های عقب با قابلیت تاشوندگی، تنظیم دستی صندلی های جلو و تنظیم دستی فرمان اشاره کرد.

مزایا و معایب خودرو هیوندای ورنا

مزایا

  • دوام فنی بالا
  • کیفیت ساخت خوب
  • سه ستاره ایمنی
  • استهلاک پایین

معایب

  • امکانات و تجهیزات اندک
  • کمبود قطعات و امکانات
  • پیشرانه نچندان قوی
  • شتاب نچندان زیاد
  • مشخصات فنی ضعیف

ارزش خرید خودرو هیوندای ورنا

خودرو هیوندای ورنا در زمان خودش به عنوان یکی از انتخاب های خوب در میان خودروهای اقتصادی به شمار می رفت. اما با گذشت سال ها و به روز شدن نسخه های جدیدش کاملا به یک خودرو بدون آپشن، ساده و کم توان با قطعات کم یاب، تبدیل شده که ارزش آن را برای خرید بسیار پایین آورده است. از آن جایی که این خودرو در حال حاضر تنها در نسخه های دست دوم در بازار یافت می شود و شما به دنبال خرید آن هستید، دو نکته را در نظر بگیرید، نخست، ابتدا از سلامت فنی آن مطمئن شوید، سپس نسخه کم کارکرد آن را در لیست خرید خود قرار دهید.

جمع بندی خودرو هیوندای ورنا

خودرو هیوندای ورنا از نسل دوم پا به بازار داخلی کشورمان گذاشت و توانست به عنوان یک خودرو اقتصادی کوچک برای مصارف روزمره شهری در بازار داخلی کشورمان جا باز کند. این پیرمرد کهنه سال در حال حاضر با دو نسخه دستی و اتوماتیک در بازار دست دوم کشورمان به فروش می رسد و یافتن قطعات یدکی آن ممکن است خریدارانش را کمی به دردسر بیاندازد. همچنین کمبود تجهیزات و امکانات و بازار دست دوم ضعیف، توان رقابتی این خودرو با سایر خودروهای اقتصادی را پایین آورده است. افراد ترجیح می دهند، به جای خرید این خودروی قدیمی و کم آپشن به خرید خودرهای داخلی اقتصادی مانند تیبا که از خدمات پس از فروش گسترده تر و آپشن های به روزتری برخوردار است، خریداری نمایند.

لایوکار بازدید : 28 شنبه 03 خرداد 1399 نظرات (0)

معرفی اجمالی

 این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. خودرو تیگو 5 از سری محصولات کراس اوور کمپانی چینی چری به حساب می آید که برای نخستین بار در سال 2013 در نمایشگاه پکن رونمایی شد و به سرعت به محبوبیت بالایی دست یافت و توانست فروش بسیار خوبی را تجربه نماید. این خودرو از سال 1395 در نسخه های IE و  LEروی خط تولید شرکت مدیران خودرو قرار گرفت و به بازار کشورمان راه پیدا کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی این کراس اوور چینی محبوب بپردازیم و نکات مثبت و منفی آن را باهم بررسی نماییم.

نقد و بررسی خودرو چری تیگو 5

تیم طراحی خودروهای چری توسط طراحان سابق شرکت جنرال موتورز و شرکت پورشه یعنی آقایان James Hopes و Hakan Saracoglu انجام می گیرد. به طور کلی چری در طراحی خودروهای خود سعی دارد تا از نمادها و عناصر فرهنگ چین بیشتر استفاده نماید و به آنها روح منحصر به فرد ببخشد. به طور مثال در نمای رو به رو، از جلو پنجره ای مشبک که از آناتومی ماهی و المان های آب، الهام گرفته شده، استفاده کرده است. چراغ های روز با نه عدد لامپ ال ای دی به صورت خطی دو طرف سپر و بالای چراغ مه شکن تعبیه شده است که روشنایی مورد نیاز روز را به خوبی تامین می کند.

در نمای کنار، رینگ های 17 اینچی، زه پلاستیکی اطراف بدنه و باربند سقفی دیده می شود که نمایی اسپرت به وجود آورده است.. همچنین به هنگام باز کردن درب، عبارت Chery حک شده بر روی فلزی نقره ای که نوری آبی رنگ از آن ساطع می شود، دیده می شود.در نمای عقب چراغ های ال ای دی از لوگوی چری الهام گرفته و طراحی زیبا و چشم نوازی دارد. دو خروجی اگزوز با قاب کرومی بر روی سپر قرار دارد. زه پلاستیکی نیز در این بخش به کار رفته و دو چراغ مه شکن روی آن تعبیه شده است. چراغ سوم ترمز نیز بر روی اسپویلر شیشه قرار دارد. به طور کلی طراحی خودرو چری تیگو 5 خوب و محافظه کارانه ارزیابی می شود.

با وارد شدن به داخل کابین خودرو تیگو 5 طراحی به روزی را می بینیم، طراحی داشبورد به صورت بال پرنده بوده و یک نمایشگر 8 اینچی لمسی در مرکز آن میان دو دریچه هوا قرار دارد که اطلاعات را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می دهد. متریال به کار رفته در داخل کابین متوسط ارزیابی می شود و قطعات کرومی براق، جلوه خوبی به کابین بخشیده است. فرمان با روکش چرم بوده   و دکمه های کنترلی زیادی از جمله شامل کلید منو، بلوتوث، کروز کنترل و حجم صدا می‌ شود. از ویژگی های خوب خودرو تیگو 5 وجود سانروف است که امروزه در بسیاری از خودرو ها شاهد آن هستیم و باعث جریان هوای تازه در کابین می شود. سانروف در خودرو چری تیگو 5 با دو حالت نیمه و کامل قابل باز شدن است. صندلی ها از ارگونومی خوبی برخوردار بوده و در مسافت های طولانی موجب خستگی سرنشینان نخواهد شد.

خودرو چری تیگو 5 مجهز به یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر می باشد که قادر است نیرویی معادل 139 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 182 نیوتن متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک پیوسته به چرخ های جلو منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 13.9 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد 165 کیلومتر بر ساعت می باشد. میزان مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل ترکیبی 8.5 لیتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 5 اعلام شده است. ماشین چری تیگو 5 توانسته است در تست تصادفات موسسه چاینا انکپ 5 ستاره ایمنی دریافت نماید.

از تجهیزات و امکانات خودرو چری تیگو 5 می توان به غربیلک فرمان با روکش چرمی، سیستم استارت بدون دکمه، رینگ 17 اینچی، سیستم تهویه خودکار، کروز کنترل، سانروف، آینه وسط الکتروکرومیک، قابلیت تنظیم و جمع شوندگی برقی آیینه های جانبی سنسور پارک، دوربین عقب، روکش چرمی صندلی ها، چراغ های مخصوص روز، سیستم روشنایی عقب مجهز به ال ای دی، نور چراغ های جلو با تنظیم اتوماتیک، چراغ رانندگی در روز، صندلی های جلو صندلی های چرمی، تنظیم برقی صندلی در 6 جهت و سیستم نمایش اطلاعات خودرو نام برد.

مزایا و معایب خودرو چری تیگو 5

مزایا

  • امکانات و تجهیزات خوب
  • ایمنی بالا
  • طراحی به روز و جذاب

معایب

  • قدرت نچندان بالای پیشرانه
  • فنربندی خشک
  • شتاب کند

ارزش خرید خودرو چری تیگو 5

خودرو چری تیگو 5 باوجود امکانات و تجهیزات زیاد، ایمنی بالا، طراحی جذاب، قدرت زیادی از نظر پیشرانه نداشته و علاوه بر آن از شتاب پایینی نیز رنج می برد. از رقبای این خودرو در بازار داخلی کشورمان می توان به جک S5 اتوماتیک، هایما S7 توربو، هاوال H2 و بی وای دی S6 اشاره کرد که از بازار دست دوم بهتری برخوردار هستند. شما باتوجه به بودجه خود، نکات منفی و مثبت گفته شده و مشخص کردن هدفتان از خرید، ارزش خرید چری تیگو 5 را برای خودتان مشخص نمایید.

جمع بندی خودرو چری تیگو 5

خودرو چری تیگو 5 یک کراس اوور چینی است که با طراحی پخته خود، چند سالی است وارد بازار کشورمان شده و شرکت مدیران خودرو عهده دار نمایندگی این محصول در کشورمان می باشد. این محصول بعد از تجربه یک فیس لیفت از ظاهر بسیار زیباتری برخوردار شد و به عنوان چری تیگو 5 نیوفیس در بازار به فروش می رسد. مانند هر خودرویی این کراس اوور چینی نیز از ویژگی های مثبت و منفی برخوردار است که ارزش خرید آن بستگی به اهداف خریداران دارد. اما بهتر است قبل از خرید نگاهی به رقبای این خودرو که در بالا به آن اشاره کردیم، بیاندازید.

لایوکار بازدید : 28 شنبه 03 خرداد 1399 نظرات (0)

معرفی اجمالی

 این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. شرکت فاو یکی از شرکت های بزرگ خودروسازی چینی می باشد که به ساخت انواع خودروهای سبک و سنگین در این کشور مشغول است. خودرو ولا V5 از سری محصولات سدان کوچک شهری این شرکت به حساب می آید که برای نخستین بار در سال 2013 تولید و عرضه شد. خودرو ولا V5 توسط راین خودرو یکی از مجموعه های کرمان موتور در سال 1394 در بازار کشورمان عرضه شد که با نام های راین V5 و ولا V5 شناخته می شود. باما همراه باشید تا با نکات مثبت و منفی این سدان چینی، بیشتر آشنا شویم.

نقد و بررسی خودرو راین V5

خودرو راین V5 از طراحی ساده و کسل کننده ای برخوردار است. در نمای رو به رو، جلوپنجره ای ذورنقه ای با خطوط کرومی دیده می شود که تا چراغ های اصلی کشیده شده است. سپر مشکی با ورودی های هوای افقی که دو طرف آن چراغ مه شکن تعبیه شده، چهره ای خندان به راین V5 داده است. در نمای کنار، طراحی بسیار ساده ای را می بینیم که با وجود دو خط به کار رفته روی درب ها، همچنان ساده به نظر می رسد. در نمای عقب، چراغ های دو تکه که قسمتی از آن بر روی بدنه و قسمتی دیگر بر روی صندوق بار قرار گرفته، دیده می شود. به طور کلی طراحی خودرو راین به علت سادگی بسیار زیاد ممکن است، بیشترین توجه را از جانب خانواده ها دریافت کند تا جوانان!

با وارد شدن به داخل کابین خودرو راین V5 شاهد کابین ساده ای هستیم. اما برش ها و قطعات فلزی به کاررفته در داخل کابین، جلوه ی خوبی را ایجاد کرده است. صندلی ها از جنس چرم بوده و صندلی های ردیف دوم، حالت نیمکتی شکل دارند. صندوق بار نیز با 420 لیتر حجم، فضای بزرگی را در اختیار شما قرار می دهد. به طور کلی با توجه به اقتصادی بودن این خودرو، انتظار خیلی زیادی جهت کیفیت، امکانات و تجهیزات آن نمی توان داشت.

خودرو راین V5 مجهز به یک پیشرانه 1.5 لیتری است که قادر است نیرویی معادل 97 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 135 نیوتون متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک چهار سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. حداکثر سرعت این خودرو 180 کیلومتر بر ساعت و استاندارد آلایندگی آن یورو 4 اعلام شده است. این پیشرانه در سیکل ترکیبی معادل 6.6 لیتر بنزین مصرف می کند و ظرفیت باک آن 45 لیتر می باشد که آن را به یک خودرو مناسب برای مصارف درون شهری و روزمره تبدیل کرده است.  وزن این خودرو یک تن می باشد که باعث شده شتاب و سرعت ماشین ولا V5 خوب ارزیابی شود.

برخی از امکانات و تجهیزات خودرو راین V5 شامل سنسور دنده عقب، سامانه کنترل بادلاستیک، روشنایی عقب با چراغ مه شکن، شیشه بالابرهای جلو و عقب برقی، دارای گرمکن شیشه عقب، آیینه های جانبی راهنمادار، مجهز به تنظیم برقی، صندلی های جلو و عقب با روکش چرمی، صندلی های جلو با تنظیم دستی و کمربندهای ایمنی جلو با سیستم پیش کشنده و قابل تنظیم ارتفاع می باشد.

مزایا و معایب خودرو راین V5

مزایا

  • مصرف سوخت اقتصادی

معایب

  • طراحی ساده
  • کیفیت پایین متریال
  • بازار دست دوم ضعیف
  • موتور کم توان
  • قطعات کم یاب
  • خدمات پس از فروش ضعیف

ارزش خرید خودرو راین V5

خودرو راین V5 به علت بازار دست دوم بسیار ضعیف و خدمات پس از فروش نامعلوم به هیچ عنوان ارزش خرید ندارد. پیشنهاد ما به شما خرید خودروهای داخلی مانند پژو پارس، دنا پلاس و پژو 206 صندوق دار می باشد که هم قطعات آنها به خوبی یافت می شود و هم از بازار دست دوم بسیار خوبی برخوردار هستند و موقع فروش شما را متوجه ضرر و زیان نمی کند.

جمع بندی خودرو راین V5

خودرو راین v5 به علت فروش محدود، تعداد کمی از آن در خیابان ها دیده می شود و میان مردم نام آشنایی ندارد. قطعات کم یاب، خدمات پس از فروش محدود و ضعیف، همگی دست به دست هم دادند تا این سدان چینی نتواند فروش خوبی را در بازار داخی کشورمان تجربه نماید. همچنین طراحی ضعیف، موتور نچندان قوی، تجهیزات اندک این خودرو نیز دلایل دیگری جهت عدم فروش خوب راین V5 می باشد. از این رو خرید خودروهای داخلی مانند پژو پارس، دنا و سمند می تواند گزینه های بهتری برای شما باشد.

لایوکار بازدید : 25 پنجشنبه 01 خرداد 1399 نظرات (0)

معرفی اجمالی

 این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. خودرو ولوو XC60 از سری محصولات کراس اوور لوکس کمپانی سوئدی ولوو می باشد که برای نخستین بار در سال 2008 در نمایشگاه ژنو معرفی شد و پس از وارد شدن به بازارهای جهانی، محبوبیت بالایی را به دست آورد. این خودرو در سال 2013 یک فیس لیفت را تجربه کرد و با چهره ای تازه به بازار عرضه شد. خودرو ولوو XC60 توسط افرا موتور در سال 2013 به تعداد محدودی وارد بازار کشورمان شد. اما بنا به دلایلی مانند خدمات پس از فروش ضعیف، نتوانست فروش بالایی را در کشورمان تجربه نماید.

نقد و بررسی خودرو ولوو XC60

خودرو ولوو XC60 از طراحی جذاب و زیبایی برخوردار است. در نمای رو به رو، یک جلو پنجره ای با خطوط افقی و عمودی قرار گرفته که لوگوی ولوو در مرکز آن و یک خط اوریب کج در اطراف آن دیده می شود. چراغ ها از سایز متوسطی برخوردارند و سپر فلزی نقره ای، کمی حالت تهاجمی به خودرو داده است. چراغ های مه شکن به صورت اوریب در قسمتی فرورفته در دو طرف ولوو XC60 قرار دارد. خطوط به کار رفته روی کابین و نمای جلو، حالتی عضلانی به این خودرو داده است. در نمای کنار، شیب سقف ردیف دوم که به شیشه عقب رسیده در این بخش به خوبی دیده می شود.

در نمای عقب، چراغ های باریک که در قسمت پایینی خود، عرض بیشتری دارد در لبه شیشه عقب، به صورت عمودی قرار گرفته اند و گرافیک داخلی آنها به مار شباهت دارد. سپر عقب و جلو نیز با یکدیگر هماهنگی داشته و دو خروجی اگزوز در دو طرف آن دیده می شود. دو چراغ مه شکن، چراغ سوم ترمز و اسپویلر از دیگر اجزای این بخش می باشند.

با وارد شدن به داخل کابین خودرو ولوو XC60 با تریم کرم و قهوه ای رو به رو می شویم که حس دلبازی را به سرنشینان القا می کند. فضای داخل کابین بزرگ بوده و برای خانواده ها بسیار خوب ارزیابی می شود. متریال به کار رفته در ساخت کابین با کیفیت بوده و صندلی های چرمی بسیار نرم راحت می باشند. کنسول مرکزی طراحی کجی دارد که احساس خوبی را به بیننده منتقل نمی کند. طرح چوب و قطعات فلزی نیز در برخی از قسمت های کابین دیده می شود. صندوق بار نیز از فضای زیادی برخوردار است و معادل 878 لیتر فضا ارائه می کند که به هنگام جمع بودن صندلی ها این میزان به 1909 لیتر افزایش می باید. در مرکز داشبورد یک نمایشگر 7 اینچی در بالای دریچه های هوا قرار دارد که اطلاعات را ارائه می کند. دکمه های کنترل صوتی نیز بر روی فرمان تعبیه شده اند که دسترسی را برای راننده راحت تر نمایند. به طور کلی طراحی کابین خودرو ولوو XC60 بسیار راحت و باکیفیت ارزیابی می شود.

خودرو ولوو XC60 مجهز به یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر می باشد که قادر است نیرویی معادل 240 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور320 نیوتن متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک شش سرعته به هر هر چهار چرخ منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این این خودرو 8 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد 225 کیلومتر بر ساعت می باشد. میزان مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل ترکیبی 8.1 لیتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 4 اعلام شده است. خودرو ولوو XC60 توانسته است در تست تصادفات موسسه یورو انکپ 5 ستاره ایمنی دریافت نماید.

خودرو ولوو XC60 از امکاناتی نظیر سیستم استارت دکمه ای، سیستم کروز کنترل، سیستم محدودکننده سرعت، کامپیوتر سفر، دوربین دید عقب، سیستم رادار و نشان دهنده نقاط کور، سنسور باران، روشنایی عقب ال ای دی طیفی، برف پاک کن و روشنایی جلو اتوماتیک مجهز به سنسور نور و باران، چراغ های مه شکن، چراغ زنون همراه با شیشه شور چراغ، چراغ های مخصوص ال ای دی برای روز، سقف سفارشی پانوراما، شیشه های جلو و عقب برقی، آینه های جانبی تاشو و با گرمکن و سنسور دما، آیینه های داخلی فوتو کرومیک، صندلی های عقب از جنس چرم به همراه پشت سری های فعال در هنگام تصادف، صندلی های جلو با قابلیت تنظیم برقی راننده 8 جهته و سرنشین، صندلی های چرمی، دارای سه حالت حافظه برای تنظیم صندلی ها و گرمکن صندلی ها بهره می برد.

مزایا و معایب خودرو ولوو  XC60

مزایا

  • شتاب خوب
  • کیفیت بالای ساخت
  • مناسب بودن مصرف سوخت
  • صندوق بار جادار
  • پیشرانه قوی
  • ایمنی بالا
  • فضای دلنشین کابین
  • طراحی خوب بدنه
  • امکانات و تجهیزات فراوان

معایب

  • قیمت بالا
  • قطعات یدکی کم یاب
  • سیستم صوتی قدیمی
  • بازار دست دوم نچندان خوب
  • قیمت بسیار بالا

ارزش خرید خودرو ولوو XC60

اگر به دنبال خرید یک کراس اوور باکیفیت با فضای دلنشین کابین، شتاب خوب، صندوق جادار، طراحی زیبا، مشخصات خوب فنی و همچنین ایمنی بالا هستید، خودرو XC60 می تواند نیاز شما را کاملا پاسخ دهد. اما به دنبال آن دردسرهایی نیز از جمله کمبود قطعات یدکی و هزینه بالای نگهداری را برای شما به وجود خواهد آورد. در نتیجه باید معیارهای مهم خود را جهت خرید خودرو مشخص نمایید تا شما را به دردسر نیاندازد.

جمع بندی خودرو ولوو XC60

پس از بررسی خودرو ولوو XC60 به این نتیجه می رسیم که هرچقدر یک خودرو لوکس و قدرتمند باشد و در بازارهای جهانی به فروش بالایی نیز دست یابد، اما معیارهای دیگری نیز هستند که باعث می شوند یک خودرو از بازار خوبی برخوردار نباشد، آن معیار می تواند خدمات پس از فروش و رقبای آن خودرو در بازار باشد. از رقبای خودرو ولوو XC60 می توان به میتسوبیشی اوتلند، هیوندای سانتافه و رنو کولئوس اشاره کرد.

لایوکار بازدید : 33 پنجشنبه 01 خرداد 1399 نظرات (0)

معرفی اجمالی

 این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. خودرو تویوتا FJ کروزر از سری محصولات شاسی بلند کمپانی ژاپنی تویوتا می باشد که برای نخستین بار در سال 2006 رونمایی شد. این خودرو یکی از پرفروش ترین و محبوب ترین شاسی بلندهای تویوتا به حساب می آید که تا سال 2016 بر روی خط تولید این کمپانی قرار داشت. این خودرو در طی سال های 2011 تا 2013 توسط ایرتویا وارد بازار داخلی کشورمان شد. اما پس از قانون منع واردات خودورهای بالای 2500 لیتر از ورود آن به کشور جلوگیری شد. این خودرو اگرچه از تجهیزات کم ولی قدرت بسیار بالایی در گذر از جاده های ناهموار و به اصطلاح آفرودی برخوردار می باشد. از این رو، طرفداران زیادی میان طبیعت دوستان و آفرود سواران می باشد.

نقد و بررسی خودرو تویوتا FJ کروزر

خودرو تویوتا FJ کروزر از چهره ای قدرتمند و پرابهتی برخوردار است که با ماهیت بیابانی و آفرودی آن هماهنگی دارد. از ویژگی های نمای رو به رو، می توان به چراغ های دایره ای اصلی و چراغ های تعبیه شده بر روی سقف اشاره کرد که نمای متفاوتی را ایجاده کرده و سپر برجسته به همراه گارد پلاستیکی مشکی رنگ، چهره ی قدرتمندی را به این شاسی بلند ژاپنی، بخشیده است. ترکیب رنگ های آبی، نقره ای و مشکی به کار رفته در طراحی بدنه، حس خوبی را به بیننده منتقل می کند.

در نمای کنار، هیبت بزرگ اف جی کروزر، کابین مستطیلی و باربند سقفی دیده می شود و تنها در قسمت بالای چرخ ها، برجستگی موجود روی بدنه کار حجم دهی را انجام داده است. در نمای پشت، سپر و زه پلاستیکی به همراه لاستیک یدکی دیده می شود. به طور کلی، خودرو تویوتا FJ کروزر از طراحی پیچیده ای برخوردار نیست و نسبت به زمان خودش طراحی جذاب و هیجان انگیزی داشته است.

داخل کابین خودرو تویوتا FJ کروزر مانند طراحی بدنه آن، کاملا از شخصیت آفرودی برخوردار است. داشبورد طراحی ساده ای دارد و متریال به کار رفته در بیشتر قسمت ها از پلاستیک بوده و قطعات نقره ای نیز کم و بیش در آن دیده می شود. ادوات و تجهیزات به صورت کاربردی و کاملا دردسترس تعبیه شده اند. فضای پا و سرو گردن برای هر دو ردیف مناسب ارزیابی می شود ولی سرنشینان عقب باید از درب جلو سوار شوند که ممکن است باعث اذیت سرنشینان شود. صندلی ها از روکش ضد آب برخوردار بوده و با جا به جایی آنها، فضای صندوق بار افزایش می یابد.

خودرو تویوتا FJ کروزر مجهز به یک پیشرانه 4 لیتری است که قادر است نیرویی معادل 268 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 380 نیوتون متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک 5 سرعته به هر چهار چرخ منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 8 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد 180 کیلومتر بر ساعت می باشد. میزان مصرف این پیشرانه در سیکل ترکیبی 14.9 لیتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 4 اعلام شده است. خودرو تویوتا FJ کروزر توانسته است در تست تصادفات موسسه یورو انکپ 5 ستاره ایمنی دریافت نماید.

خودرو تویوتا FJ کروزر از امکانات و تجهیزاتی نظیر سنسور پارک، سیستم کروز کنترل، دوربین دید عقب، روشنایی عقب به همراه مه شکن، سقف سفید رنگ، تنظیم تمام پنجره ها به صورت برقی، شیشه های سولار، تنظیم برقی به همراه راهنمای ال ای دی و گرمکن، آیینه وسط با قابلیت الکتروکرومیک، صندلی های عقب با روکش پارچه ای ضد آب، پشت سری فعال و هوشمند، قابلیت تا شوندگی، سیستم تهویه مطبوع کنترل دستی، کانال های تهویه هوا بر روی کنسول میانی، سیستم خروجی گرمکن مجزا، فرمان سه شاخه اسپرت به همراه تنظیم تلسکوپی در دو حالت، ریموت کنترل صوتی از روی غربیلک فرمان، روکش چرمی و برش های نقره ای، صندلی های جلو با سیستم هوشمند پشت سری ها برای جلوگیری از صدمات تصادف، روکش پارچه ای ضد آب، صندلی راننده با تنظیم دستی در هشت جهت بهره می برد.

قیمت خودرو تویوتا FJ کروزر

خودرو تویوتا Fj کروزر در تاریخ بیستم اردیبهشت 1399 در بازار دست دوم بسته به نوع سال و کارکرد حدود یک میلیارد و 300 تا یک میلیاردو ششصد میلیون تومان می باشد.

مزایا و معایب خودرو تویوتا FJ کروزر

مزایا

  • هندلینگ خوب
  • قدرت بالای آفرود
  • طراحی جذاب بدنه
  • ترمزهای کارآمد
  • کیفیت بالای ساخت

معایب

  • امکانات و تجهیزات محدود
  • مصرف بالای سوخت
  • وسعت دید کم جلو و عقب
  • نامناسب برای شهر

ارزش خرید خودرو تویوتا FJ کروزر

خودرو اف جی کروزر به لطف موتور پرقدرت و مشخصات فنی خوب می تواند گزینه مناسبی برای افرادی که به سفرهای خارج از شهر علاقه دارند، باشد. اما به خاطر داشته باشید این خودرو به علت مصرف بالای سوخت و داشتن سیستم تعلیق پرتکان برای استفاده درون شهری چندان مناسب نمی باشد. علاوه بر این، تجهیزات و امکانات اندک و قیمت گران این خودرو از دیگر نکاتی است که هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید. اگر در کنار داشتن قابلیت های آفرود به دنبال شاسی بلندی هستید که قابلیت استفاده در شهر را برای شما فراهم کند، می توانید به سراغ تویوتا پرادو و یا هامر H2 بروید.

جمع بندی خودرو تویوتا FJ کروزر

خودرو تویوتا FJ کروزر یک شاسی بلند پرقدرت و پرابهت از کمپانی ژاپنی تویوتا می باشد که با پیشرانه حجیم 4 لیتر و قدرت 268 اسب بخار به همراه سیستم چهارچرخ قابلیت های خوبی را جهت رانندگی در خارج از شهر و مسیرهای صعب العبور به شما ارائه می کند. اما قیمت بالا، مصرف بالای سوخت و نامناسب بودن جهت رانندگی در شهر از نکات منفی این شاسی بلند غول آسا می باشد که باید به هنگام خرید به آن توجه داشته باشید.

لایوکار بازدید : 28 چهارشنبه 31 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. خودرو بی ام و 428i از محصولات اسپرت سری 4 بی ام و می باشد که نخستین بار در سال 2013 در نمایشگاه موتورشو توکیو به نمایش در آمد و پس از آن در نمایشگاه خودرو لس آنجلس رونمایی شد. این خودرو در سه نسخه کوپه، کانورتیبل و فست بک در پیشرانه های مختلفی از جمله 1.5 لیتری تا 3 لیتر عرضه می شود که نمونه دو لیتری آن در نسخه کوپه و کانورت توسط پرشیا خودرو در سال 2015 وارد بازار داخلی کشورمان شد و یکی از خودروهای اسپرت و جوان پسند در بازار کشورمان به حساب می آید.

نقد و بررسی خودرو بی ام و 428i کروک

بی ام و 428i کروک همانطور که از اسمش پیداست از قابلیت جمع شوندگی سقف برخوردار است و به همین علت از نسخه کوپه کمی سنگین تر می باشد. با نگاه کردن به این خودرو هنر طراحی اسپرت و هیجان انگیز را در کنار زبان طراحی بی ام و مشاهده می کنیم. چشم های کشیده که به جلوپنجره ای دو تکه ی قلوه ای شکلِ بی ام و چسبیده و چهره ای اخمو و خشمگین به آن داده است. در قسمت پایین، سپر هرچه به مرکز نزدیکتر می شود، ابعاد باریکی به خود می گیرد و در دو طرف خود، دو خط افقی کرومی و چراغ دایره ای مه شکن را در خود جای داده است. خطوط به کار رفته روی کاپوت نیز حجم دهی خوبی را ایجاده کرده و منجر به کشیدگی بیشتر کاپوت شده است. در نمای کنار یک خط ممتد شانه ای از چراغ عقب تا گلگیر جلو کشیده شده و استایل کروک با سقف جمع شونده به خوبی دیده می شود.

با وارد شدن به داخل کابین خودرو بی ام و 428i با فضای لوکس و اسپرتی رو به رو هستیم که از متریال باکیفیتی ساخته شده است و این تنها مختص این سری از محصولات بی ام و نیست، چراکه نام و برند این خودرو در کنار کیفیت و اصالت محصولاتش شناخته می شود. فضای اتاق کمی کوچک می باشد که با ماهیت این کلاس، قابل چشم پوشی است. یک نمایشگر 6.5 اینچی در مرکز داشبورد بالای دریچه های هوا قرار دارد که اطلاعات را در اختیار راننده قرار می دهد.

خودرو ام وی ام 428i مجهز به یک پیشرانه 2 لیتری است که می تواند 245 اسب بخار در 5000 دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور 350 نیوتون متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک تیپ ترونیک 8 سرعته به چرخ های عقب منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 6.9 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد 250 کیلومتر بر ساعت می باشد. میزان مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل ترکیبی 6.7 لیتر در هر صد کیلومتر و استاندارد آلایندگی آن مطابق یوور 6 اعلام شده است. خودرو ام وی ام 428 توانسته است در تست تصادفات موسسه یورو انکپ 5 ستاره ایمنی دریافت نماید.

خودرو بی ام و 428i از تجهیزات و امکانات فراوانی برخوردار است که برخی از آنها شامل سیستم کروز کنترل هوشمند، سنسور باران جهت عملکرد اتوماتیک برف پاکن ها، نمایشگر فشار باد تایرها و دما، سیستم هشدار نقاط کور، نمایشگر الکترونیکی iDrive، پکیج Driver Assistance سنسورهای پارک و دوربین دید عقب به صورت سفارشی، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم پیشگیری از تصادف به صورت سفارشی، چراغ های عقب به صورت ال ای دی به همراه مه شکن، سیستم روشن و خاموش شدن چراغ های جلو به صورت اتوماتیک، چراغ های ال ای دی به همراه مه شکن، سیستم سقف جمع شونده، شیشه های بالابر برقی، شیشه های سولار، سیستم گرمکن شیشه های جلو می باشد.

از دیگر تجهیزات و امکانات خودرو بی ام و 428i می توان به آینه الکتروکرومیک برای سهولت دید راننده در شب، آینه های جانبی با قابلیت تنظیم و تاشوندگی برقی، چراغ راهنما بر روی آینه های جانبی، سیستم گرمکن، صندلی های عقب با سیستم پشت سری های فعال و هوشمند برای جلوگیری از صدمات تصادف، روکش چرمی، سیستم تاشوندگی صندلی ها، تکیه گاه های بزرگ و تاشونده برای دست ها در صندلی عقب، چراغ مطالعه، صندلی های جلو به همراه سیستم پشت سری های فعال و هوشمند برای جلوگیری از صدمات تصادف، تنظیم برقی صندلی های راننده در 6 حالت مختلف به همراه حافظه، کمربند پیش کشنده، سیستم گرمکن به صورت سفارشی، دارای روکش چرمی، سیستم تاشوندگی صندلی ها برای دسترسی به صندلی های عقب، سیستم کنترل هوای اتوماتیک به صورت دوگانه اشاره کرد.

قیمت خودرو بی ام و 428i کروک

خودرو بی ام و 428 کروک در تاریخ هجدهم اردیبهشت 1399 در بازار دست دوم حدود یک میلیاردو 400 هزار تومان می باشد.

مزایا و معایب خودرو بی ام و 428i کروک

مزایا

  • برند معتبر
  • طراحی زیبا و چشم نواز
  • کیفیت بالای ساخت
  • گیربگس کارآمد
  • لذت رانندگی
  • امکانات و تجهیزات فراوان
  • سواری نرم
  • شتاب خوب

معایب

  • قیمت بسیار بالا
  • هزینه بالای نگهداری

ارزش خرید خودرو بی ام و 428i کروک

اگر به دنبال خودرویی در کلاس کروک با امکانات و تجهیزات فراوان، شتاب خوب، سواری نرم، ایمنی بالا و طراحی چشم نوازی هستید خودرو بی ام و 428i می تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد. اما در نظر داشته باشید برای نگهداری آن باید هزینه زیادی را متحمل شوید. این خودرو توانسته است در بازار کشورمان فروش خوبی را تجربه نماید و رقیب خودروهایی همچون ولوو 70، مرسدس بنز کلاس E و C می باشد.

جمع بندی خودرو بی ام و 428i کروک

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم. خودرو بی ام و 428i از محصولات سری 4 بی ام و است که در نسخه های کوپه و کروک با پیشرانه 2 لیتری توسط پرشیا خودرو به بازار کشورمان را یافته و تاکنون مورد استقبال خوب افراد بخصوص قشر جوان قرار گرفته است.

لایوکار بازدید : 37 چهارشنبه 31 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. برند دوو یک شرکت پرآوازه کره ای است که در سال 1967 در شهر سئول تاسیس شد. نام این شرکت از ترکیب دو بخش (Dae) که در زبان کره‌ای، به معنی عالی و (woo) که از نام بنیانگذار این شرکت گرفته شده، تشکیل شده است. خودرو دوو سیلو از سری محصولات سدان صندوق دار این کمپانی می باشد که برای نخستین بار در سال 1995 رونمایی شد. این خودرو در بین سال های 1375 تا 1384 توسط کرمان موتور وارد بازار داخلی کشورمان شد و مورد توجه بسیاری از خریداران قرار گرفت. اما پس از خریداری شدن این کمپانی توسط جنرال موتورز و تحریم های اقتصادی، منجر به توقف تولید این سدان دوست داشتنی در کشورمان شد.

نقد و بررسی خودرو خودرو دوو سیلو

خودرو دوو سیلو به کشیدگی و دماغه نوک تیزش معروف است اگرچه این موضع دید خوبی را برای راننده ایجاد می کند اما ایمنی پایینی در برخورد از رو به رو برای آن به وجود آورده بود. در نمای رو به رو یک جلو پنجره ای بسیار کوچک دوزنقه ای که از سه خط افقی و لوگوی دوو در مرکز آن تشکیل شده است و بسیار قدیمی و دموده می باشد. البته در زمان خودش این خودرو بسیار جذاب و خوش استیل بود. چراغ های کشیده در راستای جلو پنجره ای قرار دارند و به علت باریک بودن چشمانی خمارآلود به دوو سیلو داده است. یک جلو بندی عضلانی که یک لبه میان آن و چراغ ها به وجود آورده دیده می شود و زیر آن دو چراغ مه شکن قرار گرفته است. دو خط روی کاپوت قرار دارد که کار حجم دهی را انجام داده است.

 در نمای کنار زه به کار رفته روی درب ها، سپر پنج پر و طراحی کلاسیک آن به خوبی نمایانگر یک خودرو دهه هفتاد میلادی می باشد. در نمای عقب چراغ ها در لبه برش خورده صندوق عقب قرار دارد و سپر کمی از بدنه بیرون آمده که با بخش جلویی دوو سیلو کاملا هماهنگی دارد. با وارد شدن به داخل کابین دوو سیلو با طراحی بسیار قدیمی رو به رو هستیم که در زمان خودش بسیار هم زیبا و کاربردی بود. حتی در کیفیت متریال به کار رفته و راحتی صندلی ها از سایر محصولات داخلی یه سروگردن بالاتر بود.

خودرو دوو سیلو با سه پیشرانه 1.5 لیتر دنده اتوماتیک، دستی و یک نمونه CNG به بازار عرضه شده است که پیشرانه 1.5 لیتری دستی قادر است نیرویی معادل 90 اسب بخار در 4800 دور در دقیقه و حداکثر سرعت 137 نیوتن متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده دستی 5 سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 12.5 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن برسد 170 کیلومتر بر ساعت می باشد. شتاب صفر تا صد این خودرو در سیکل ترکیبی معادل 6.5 لیتر و در سیکل شهری 9.7 لیتر در هر 100 کیلومتر می باشد. از ضعف های بزرگ خودرو دوو سیلو ترمز های ضعیف و مجهز نبودن به کیسه های هوا برای سرنشینان بود که ایمنی آن را به شدت پایین آورده بود. همچنین شتاب پایین و کشش ضعیف به هنگام پر بودن ظرفیت سرنشینان، آن را به یک خودرو تنبل و کند تبدیل می کرد. اما تا زمانی که رقبای کره ای اش وارد کشور نشده بودند، ایرادهای آن به چشم نمی آمدند.

خودرو دوو سیلو از امکانات بسیار کمی از جمله تنظیم شیشه های جلو برقی و عقب دستی، قابلیت تنظیم سیستم روشنایی جلو مجهز به مه شکن، تنظیم برقی آینه های جانبی، صندلی های جلو با روکش پارچه ای و تنظیم دستی و سیستم های تهویه مطبوع دستی بهره می برد.

قیمت خودرو دوو سیلو

خودرو دوو سیلو در تاریخ شانزدهم اردیبهشت 1399 در بازار دست دوم بسته به نوع سال و کارکرد حدود 20 تا 50 میلیون تومان می باشد.

مزایا و معایب خودرو دوو سیلو

مزایا

  • سواری نرم و راحت
  • فضای بزرگ صندوق عقب
  • فرمان نرم

معایب

  • تجهیزات ایمنی پایین
  • قوای فنی نامناسب
  • شتاب ضعیف
  • قطعات یدکی کم یاب
  • ترمز های ضعیف
  • بازار دست دوم نچندان خوب
  • نرم بودن فرمان در سرعت های بالا
  • قدیمی بودن

 ارزش خرید خودرو دوو سیلو

خودرو دوو سیلو اگرچه زمانی برای خودش در خیابان های کشور خوش می درخشید و نبض بازار را به دست داشت. اما بعد از گذشته تقریبا دو دهه از عمر دوو سیلو باید اذعان داشت که این پیر قدیمی، دوران اوج و شکوه خود را گذرانده و اکنون در بازار دست دوم جایگاه کمرنگ تری نسبت به گذشته دارد. دوو سیلو در حال حاضر از بازار دست دوم نچندان خوب، قطعات یدکی کم یاب و ایمنی بسیار پایینی برخوردار است. هرچند شاید کیفیت آن از بسیاری از خودروهای داخلی بهتر باشد اما خدمات پس از فروش بهتری ندارد. در نتیجه پیشنهاد ما خرید خودروهای مانند پژو 405 و تیبا می باشد که حداقل به کیسه های هوا مجهز شده اند.

جمع بندی خودرو دوو سیلو

خودرو دوو سیلو از سدان های خوش نام دهه هفتاد و هشتاد شمسی در کشورمان می باشد که توسط کرمان موتور به مدت ده سال بر روی خط تولید این شرکت قرار داشت. خودرو دوو سیلو در سه نسخه از پیشرانه به صورت دستی و اتوماتیک در بازار عرضه شد و پس از حضور رقبای کره ای جدید و تحریم های اقتصادی، این خودرو از تولید و عرضه کنار گذاشته شد و هم اکنون در نسخه های دست دوم در بازار به فروش می رود که در رنج قیمتی پراید و تیبای دست دوم قابل خریداری است.

لایوکار بازدید : 30 سه شنبه 30 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. خودرو مزدا 2 از سری محصولات هاچ بک شهری است که بر روی پلت فرم مشترک فورد فستیوا شکل گرفته است. این خودرو در سال 2007 رونمایی شد و همچنان بر روی خط تولید شرکت مزدا قرار دارد. خودرو مزدا 2 توسط گروه بهمن در سال1390 مونتاژ و وارد بازار داخلی کشورمان شد. این خودرو اگرچه از کیفیت بالایی برخوردار بود اما از امکانات و تجهیزات کمی رنج می برد و سرانجام به علت شرایط تحریم ها و کمبود قطعات، تولید آن در سال 1393 متوقف شد.

نقد و بررسی خودرو مزدا 2

مزدا 2 از شکل و شمایلی جمع و جور و چهره ای آرام و خندان برخوردار است. در نمای رو به رو، یک جلو پنجره ای بسیار کوچک به همراه لوگوی مزدا قرار دارد که بسیار ظریف طراحی شده است. چراغ های کشیده با سه کاسه داخلی و سپر مشبک نیم دایره ای دیده می شود که قسمتی پلاستیکی در بخش بالایی سپر تعبیه شده که محل نصب پلاک خودرو می باشد. دو چراغ دایره ای در قابی اشک مانند دو طرف سپر قرار گرفته اند. در نمای کنار، ابعاد کوچک این خودرو و شیب اندکی که در سقف ردیف دوم وجود دارد و حجم پردازی صورت گرفته بر روی بدنه، به خوبی دیده می شود.

در بخش عقب، اسپویلر روی شیشه که باعث اورگونومی بهتر خودرو می شود به همراه چراغ سوم ترمز که روی آن تعبیه شده، قرار دارد. چراغ های اشک مانند در لبه صندوق عقب قرار گرفته و با چراغ های جلو  هماهنگی دارد. محل پلاک خودرو در قسمتی فرو رفته در بالای سپر طراحی شده است. دو چراغ راهنما در بخش زیرین سپر تعبیه شده است. به طور کلی طراحی این بخش از حالتی عضلانی برخوردار می باشد.

یه هنگام وارد شدن به داخل کابین خودرو مزدا 2 با طراحی ساده ای رو به رو هستیم که در برخی از قسمت ها از طراحی دایره ای شکلی بهره برده است. برخی از آنها شامل طراحی نمایشگر سیستم صوتی، دکمه های کنترلی دوار موجود در بخش کنسول مرکزی و دریچه های تهویه هوا می شود. مواد به کار رفته در ساخت بیشتر قسمت های کابین از پلاستیک خشک بوده و قطعات فلزی نیز در برخی از قسمت ها مانند دستگیره درب ها و اطراف فرمان به کار رفته است. ارگونومی صندلی های عقب چندان خوب نیست و به علت نیمکتی بودن، ممکن است در مسافت طولانی کمی آزار دهنده باشد اما فضای نسبتا خوبی را باتوجه به هاچ بک بودنش، به شما عرضه می کند.

خودرو مزدا مجهز به یک پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر می باشد که قادر است نیرویی معادل 102 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 135 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه تولید نماید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک تیپ ترونیک 6 سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 11.9 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد 170 کیلومتر بر ساعت می باشد. مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل ترکیبی 6.3 لیتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 4 اعلام شده است. خودرو مزدا 2 در تست تصادفات موسسه یورو انکپ توانسته است 4 ستاره ایمنی دریافت نماید.

خودرو مزدا 2 مجهز به امکانات و تجهیزاتی از قبیل کامپیوتر سفر با قابلیت نمایش اطلاعات پیمایش سفر و اطلاعات ضروری مورد نیاز، روشنایی عقب به همراه مه شکن و چراغ سوم ترمز، روشنایی جلو با قابلیت تنظیم زاویه نور، دارای مه شکن، بالابر برقی تمام شیشه ها به همراه تایمر برای شیشه راننده و قابلیت برگشت، گرمکن شیشه عقب، سیستم آینه ها با تنظیم برقی، صندلی های جلو با تنظیم دستی و تهویه مطبوع اتوماتیک، سه شاخه با روکش چرم و آینه های جانبی برقی می باشد.

قیمت خودرو مزدا 2

خودرو مزدا 2 تولید 90 تا 90 در تاریخ شانزدهم اردیبهشت 1399 حدود 205 تا 230 میلیون تومان می باشد.

مزایا و معایب خودرو مزدا 2

مزایا

  • کیفیت بالای ساخت
  • طراحی زیبا
  • سواری نرم
  • فرمان پذیری خوب
  • مصرف سوخت پایین

معایب

  • توقف تولید
  • بازار دست دوم نچندان خوب
  • قطعات یدکی کم یاب
  • امکانات و تجهیزات کم

ارزش خرید خودرو مزدا 2

خودرو مزدا 2 از ویژگی هایی همچون طراحی جوان پسند، ابعاد مناسب، مشخصات خوب فنی، مصرف سوخت اقتصادی و هندلینگ خوب بهره می برد ولی به علت توقف تولید با بازار دست دوم خوبی مواجه نیست و درصورت بروز آسیب یا مشکل ممکن است در یافتن قطعات یدکی موجب دردسر شما شود. از رقبای این خودرو می توان به هیوندای i10، کیا پیکانتو، میتسوبیشی میراژ و رنو ساندرو اشاره کرد.

جمع بندی خودرو مزدا 2

خودرو مزدا 2 از آن دسته هاچ بک های پرفروش در بازارهای جهانی است که به علت شرایط بد موجود در کشور، عدم واردات قطعات و سیاست های نچندان خوب شرکت واردکننده، نتوانست آنگونه که شایسته اش است به فروش برسد. این خودرو باوجود عملکرد فنی خوب، کیفیت مونتاز بالا و مصرف سوخت اقتصادی نه تنها نتوانست فروش خوبی را تجربه کند. بلکه میدان را به رقبای خود واگذار کرده است.

لایوکار بازدید : 30 پنجشنبه 25 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. گران ترین شاسی بلند لوکس و نظامی مرسدس بنز سری G می باشد که در دهه هفتاد میلادی یه دستور محمدرضا شاه پهلوی برای استفاده در ارتش ایران و با توجه به شرایط بومی کشورمان ساخته شد. اما به خاطر وقوع انقلاب، این خودرو هرگز وارد ارتش ایران نشد ولی بیش از 60 کشور دنیا از جمله ارتش آلمان و نیروی زمینی کانادا از آن بهره مند شدند. خودرو مرسدس بنز G63 یک شاسی بلند با قابلیت آفرود می باشد که نسخه جدید آن با تغییرات زیادی همراه بود که در سال 2019 وارد بازارهای جهانی شد. این خودروی پرقدرت با پیشرانه 4 لیتری، شتاب 4 ثانیه ای و عملکرد فنی فوق العاده، یک غول به تمام معنا برای عبور از ناهمواری ها و جاده های صعب العبور به حساب می آید. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی این شاسی بلند جنگی آلمانی بپردازیم.

نقد و بررسی خودرو مرسدس بنز G63

خودرو مرسدس بنز از طراحی کلاسیک و مدرنی برخوردار است و حالتی جعبه ای شکل دارد. در نمای رو به رو، یک جلوپنجره ای مستطیلی شکل با لوگوی بزرگ مرسدس بنز و خطوط میله ای فلزی، به همراه چراغ های دایره ای شکل، مجهز به ال ای دی، دیده می شود که از چهره ای کلاسیک برخوردار است. همچنین چراغ های راهنمایی که بر روی کاپوت قرار گرفته، در این بخش خود نمایی می کنند. در قسمت پایین، ورودی های هوای سه تکه نیز با خانه های لوزی شکل، دیده می شوند.

در نمای کنار، شکل جعبه ای این خودرو به خوبی دیده می شود، سه عدد پنجره، زه به کار رفته بر روی درب ها و سپر 22 اینچی از اجزای این بخش می باشد. در نمای عقب، باز هم نمای معکبی شکل مرسدس بنز G63 در این بخش به خوبی پیداست..چراغ های ترمز و مه شکن به صورت خطی تزیین شده، چهار خروجی اگزوز و یک یدک چرخ بر روی درب صندوق عقب دیده می شود.

کابین خودرو مرسدس بنز G63 بسیار هیجان انگیز می باشد و در عین کلاسیک بودن از تجهیزات مدرنی برخوردار است. کابین به طرز خلاقانه ای طراحی شده که با وارد شدن به داخل آن شما را شگفت زده خواهد کرد. همچنین متریال به کار رفته در کابین از فلز و چرم با کیفیت بوده و از روحیه ارتشی زیادی برخوردار است. دو نمایشگر 12.3 اینچی در مرکز داشبورد و پنل پشت فرمان قرار گرفته که یکی برای سیستم مالتی مدیا و دیگری نشانگرهای سوخت و سرعت سنج می باشد. به هنگام بستن درب های مرسدس بنز G63 صدای خاصی را می شنویم که مختص کلاس G است و به هنگام قفل کردن، صدایی شبیه مسلح شدن اسلحه، می شنویم. سه کلید فیزیکی در داشبورد که برای قفل کردن دیفرانسیل‌ها هستند به خوبی، ذات آفرودی جی کلاس را به سرنشینان یاد آوردی می‌کنند. فرمان در نسخه جدید از 5 حالت برخوردار است که آخرین وضعیت آن توسط راننده قابل تنظیم و شخصی سازی می باشد.

خودرو مرسدس بنز G63 مجهز به یک پیشرانه 4 لیتری v8 تویین توربو می باشد که قادر است نیرویی معادل 577 اسب بخار و حداکثر گشتاور 850 نیوتون متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده 9 سرعته به هر چهار چرخ منتقل نماید و قابلیت تغییر آن وجود دارد. شتاب صفر تا صد این خودرو 4.4 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن برسد 220 کیلومتر بر ساعت می باشد. نسخه پایین تر آن یعنی مرسدس بنز G550 از شتابی معادل 5.6 ثانیه و سرعت 209 کیلومتر بر ساعت برخوردار می باشد.

این خودرو توانسته است در تست تصادفات موسسه یورو انکپ 5 ستاره ایمنی دریافت نماید که نشان از ایمنی بالای این خودرو دارد. یکی از معایبی که از خودرو مرسدس بنز G63 می توان گرفت مصرف بالای سوخت آن می باشد که از دلایل آن پیشرانه حجیم، بدنه ی غیر آیرودینامیکی و جعبه ای شکل آن می باشد. بر اساس گزارشی که آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا در باره مدل G550 اعلام کرده، این خودرو در سیکل شهری معادل 18 لیتر، در سیکل جاده ای معادل 13 لیتر و میانگین مصرف آن 16 لیتر در هر صد کیلومتر می باشد.

خودرو مرسدس بنز G63 به علت استفاده از سیستم تعلیق بهبودیافته که از نوع دوبل جناغی مستقل در جلو و تطبیق پذیر قابل تنظیم در عقب می باشد، قادر است در مسیرهای ناهموارد و صعب العبور، عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش بگذارد و به عنوان یکی از شاسی بلندهای آفرود در بازارهای جهانی به حساب آید.

قیمت خودرو مرسدس بنز G63

قیمت پایه خودرو مرسدس بنز AMG G63 از 124 هزارو 500 دلار آغاز می شود و درصورت سفارش دادن آپشن ها و سایر تجهیزات به 139 هزارو 945 دلار می رسد که قیمت بسیار بالایی می باشد.

مزایا و معایب خودرو مرسدس بنز G63

مزایا

  • طراحی زیبا و جذاب
  • سیستم تعلیق خوب
  • شتاب و سرعت عالی
  • امکانات و تجهیزات فراوان
  • کیفیت بالای متریال
  • پیشرانه قدرتمند
  • قابلیت بالای آفرود
  • سیستم چهارچرخ

معایب

  • بازتاب نور خورشید از بدنه و تاثیرات آن بر روی آیینه های جانبی
  • قیمت بسیار بالا
  • مصرف بالای سوخت
  • عدم حضور در بازار ایران

ارزش خرید خودرو مرسدس بنز G63

خودرو مرسدس بنز G63 هنوز وارد بازار داخلی کشورمان نشده است تا بتوان ارزش خرید آن را باتوجه به قیمت و شرایط داخلی کشورمان بررسی کرد. اما چیزی که قابل پیش بینی است، قیمت بسیار بالای آن می باشد که تنها قشر خاصی توانایی خرید آن را خواهند داشت و مصرف بالای بنزین و کمبود قطعات از دیگر مشکلات احتمالی آن در بازار داخلی کشورمان خواهد بود.

جمع بندی خودرو مرسدس بنز G63

همانطور که گفتیم، خودرو مرسدس بنز G63 برای نخستین بار در سال 1979 جهت استفاده در ارتش ساخته شد و آخرین نسخه ی به روز شده ی آن به سال 2018 بر می گردد که در سال 2019 با قیمتی بسیار بالا وارد بازارهای جهانی شد. این نسل از امکانات و تجهیزات فراوان، طراحی جذاب و به روز، ایمنی بالا و راحتی زیادی دارد که در نوع خودش یک شاسی بلند بی رقیب و قدرتمند می باشد.

لایوکار بازدید : 30 دوشنبه 15 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. چانگان یک برند خودروسازی چینی است که در سال 1862 تاسیس شد و در ابتدا به کار اسلحه سازی مشغول بود. این کمپانی از دهه 50 میلادی به ساخت و طراحی خودرو اقدام کرد و هم اکنون یکی از چهار شرکت پرفروش و بزرگ چین به حساب می آید که از قضا زیرمجموعه ای از برند فورد آمریکا نیز محسوب می شود. از این رو محصولاتش در بازار آمریکا نیز به فروش می رسد و یک دفتر مرکزی در میشیگان آمریکا دارد. یکی از سدان های خانوادگی این کمپانی که در ایتالیا طراحی شده است، چانگان ایدو نام دارد که برای نخستین بار در سال 2011 رونمایی و یک سال بعد به بازار عرضه شد. این خودرو در سال 1394 توسط شرکت خودروسازی سایپا وارد بازار شد و متاسفانه نتوانست فروش بالایی را تجربه نماید.

نقد و بررسی خودرو چانگان ایدو

خودرو چانگان ایدو در مرکز طراحی چانگان در تورین ایتالیا انجام گرفته که به طور کلی ظاهر قابل قبولی دارد. در نمای جلو چراغ های باریک و کاملا نوک تیز را می بینیم که چشمان مرموزی را به نمایش گذاشته است. جلوپنجره ای، از شکلی ذوزنقه ای برخوردار است که از خطوط منحنی وار و قابی کرومی بهره می برد. نماد چانگان نیز در مرکز منحنی خودنمایی می کند. سپر مشکی نیز با خطوطی که به کناره ها متمایل شده کمی اسپرت به نظر می رسد و دو طرف آن چراغ های مه شکن تعبیه شده است. دو خط از کناره های کاپوت به کناره های جلوپنجره ای رسیده که کمی باعث حجم دهی آن شده است.

به طور کلی خطوط و زاویای به کاررفته بر روی چانگان ایدو توانسته است طراحی زیبایی را از این سدان شهری، به جای بگذارد. در نمای کنار، یک خط شانه ای از چراغ عقب شروع شده و با گذشتن از بالای دستگیره درب ها به گلگیر جلو رسیده است که به همراه فرورفتگی و حجم پردازی روی درب ها، نمای خوبی را به نمایش گذاشته است. در نمای عقب خودرو، چراغ ها دو تکه بوده که قسمت بزرگتر بر روی بدنه و قسمت کوچکتر بر روی درب صندوق عقب قرار گرفته است و شباهت زیادی به چراغ جلو دارد. سپر حجیم با دو چراغ خطی مه شکن از دیگر بخش های این قسمت می باشند.

با وارد شدن به داخل کابین خودرو چانگان ایدو طراحی نسبتا مدرنی را می بینیم که با دو تریم کرم و مشکی توانسته است فضای دلبازی را به وجود آورد. در مرکز داشبورد یک نمایشگر بزرگ را میان دو دریچه هوا می بینیم که اطلاعات را به راننده ارائه می کند. قطعات فلزی به کار رفته داخل کابین نمای لوکسی را به وجود آورده است. دکمه های کنترلی موجود بر روی فرمان نیز دسترسی راننده به تجهیزات صوتی را راحت تر می کند. فضای هر دو ردیف برای زانو و سروگردن سرنشینان مناسب بوده و صندوق عقب نیز فضای بزرگی را ارائه می دهد.

خودرو چانگان ایدو مجهز به یک پیشرانه 1.6 لیتری است که قادر است نیرویی معادل 122 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 160 نیوتون متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک 6 سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 13 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد180 کیلومتر بر ساعت می باشد. این پیشرانه در سیکل ترکیبی معادل 7.2 لیتر در هر صد کیلومتر، بنزین مصرف می کند و استاندارد آلایندگی آن یورو 4 اعلام شده است. خودرو چانگان ایدو توانسته است در تست تصادفات موسسه یورو انکپ 5 ستاره ایمنی را از آم خود نماید.

از تجهیزات و امکانات خودرو چانگان ایدو می توان به سانروف، کامپیوتر سفری، سنسور پارک دنده عقب، هشدار دهنده بسته نبودن کمربند ایمنی، شیشه بالابر برقی جلو و عقب، غربیلک فرمان چرم، صندلی های عقب با روکش چرمی و مجهز به زیر آرنجی مرکزی، مجهز به قلاب صندلی کودک، صندلی های جلو از جنس چرم، کمربند های ایمنی مجهز به پیش کشنده و قابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم تهویه مطبوع دستی دکمه های تنظیم بر روی فرمان، قابلیت تنظیم ارتفاع، چراغهای جلو هالوژن با قابلیت تنظیم ارتفاع، صندلی چرمی، آینه های جانبی برقی، باز کننده درب باک و صندوق عقب از داخل، رینگ 16 اینچی آلومینیومی، فرمان هیدرولیک، روشنایی جلو و عقب با مه شکن و روشنایی جلو با چراغ های هالوژین با قابلیت تنظیم ارتفاع چراغ از داخل کابین اشاره کرد.

قیمت خودرو چانگان ایدو

خودرو چانگان ایدو در تاریخ چهاردهم اردیبهشت 1399 در بازار حدود 185 میلیون تومان به فروش می رسد.

مزایا و معایب خودرو چانگان ایدو

مزایا

  • صندوق عقب جادار
  • ایمنی بالا
  • طراحی قابل قبول

معایب

  • پیشرانه ضعیف
  • قطعات یدکی کم یاب
  • گیربکس قدیمی
  • شتاب پایین
  • بازار دست دوم نچندان خوب

ارزش خرید خودرو چانگان ایدو

خودرو چانگان ایدو به علت بازار دست دوم بسیار بد، قطعات یدکی کم یاب و شتاب نچندان خوب، ارزش خرید بالایی ندارد و نسبت به برخی از رقبایش مانند جک J5 از کیفیت و ارزش خرید پایینی برخوردار است. از دیگر رقبای این خودرو در کشور می توان به ام وی ام 530، جیلی امگرند EC7 و لیفان 620  اشاره کرد.

جمع بندی خودرو چانگان ایدو

همانطور که اشاره کردیم خودرو چانگان ایدو یک سدان خانوادگی شهری است که توسط کمپانی چانگان در سال 2011 رونمایی شد و شرکت سایپا آن را وارد بازار داخلی کشورمان کرد. متاسفانه این خودرو به علت کیفیت پایین و قطعات کم یاب میدان را به رقبایش واگذار کرده است.

لایوکار بازدید : 23 یکشنبه 14 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. برند فوتون یک شرکت چینی در صنعت اتومبیل سازی است که در سال 1966 با شعار حرکت به سوی رهبری در صنعت خودروسازی پا به عرصه گذاشت. این شرکت محصولات خود را به بیش از نود کشور دنیا صادر می کند و جزو بزرگترین شرکت تولید کننده خودروهای تجاری از لحاظ تولید و فروش در چین می باشد. خودرو پیکاپ فوتون تانلند از سری محصولات وانت یا همان پیکاپ می باشد که در سال 1392 توسط ایران خودرو به بازار داخلی کشورمان عرضه شد و در دو نسخه بنزینی 2.8 لیتری و دیزلی 2.4 لیتری می باشد که نسخه بنزینی را شرکت میتسوبیشی و نسخه دیزلی را شرکت کامینز ساخته است. البته در بازار داخلی کشورمان نسخه بنزینی بیشتر از نسخه دیزلی عرضه شده است. با ما همراه باشید تا در ادامه به بررسی این پیکاپ چینی بپردازیم.

نقد و بررسی خودرو پیکاپ فوتون تانلند

خودرو پیکاپ فوتون تانلند از چهره پرابهت و قدرتمندی برخوردار است که با ماهیت پیکاپ بودنش، هماهنگی دارد. در نمای رو به رو، یک جلوپنجره ای نسبتاً بزرگ را مشاهده می کنیم که از قطعات فلزی نقره ای و لوگوی فوتون تشکیل شده است. سپر مشکی رنگ و دو چراغ مه شکن در دو طرف آن تعبیه شده است. در نمای کنار، گلگیر برآمده و خط ممتد کشیده شده از دستگیره ی درب ها تا چراغ عقب ادامه دارد که کمی از سادگی این بخش کاسته است. نمای عقب بر خلاف ابهتی که در نمای رو به رو شاهد آن بودیم، عاری از هرگونه قدرت و جذابیت است. درب اتاق بار حالت صاف داشته و از هرگونه المان زیبایی به دور می باشد. چراغ های اصلی به صورت ایستاده در لبه درب اتاق بار قرار گرفته است.

به هنگام وارد شدن به داخل کابین خودرو پیکاپ فوتون با طراحی ساده ای رو به رو می شویم. داشبورد و کنسول مرکزی طراحی خسته کننده و بی روحی دارد. البته قسمت براق میانی داشبورد کمی از سادگی این بخش کاسته است. متریال به کار رفته در بیشتر قسمت ها از جنس پلاستیک خش و بی کیفیت می باشد. فضای پا و سر و گردن در هر دو ردیف مناسب بوده و کابین از فضای بزرگی بهره مند می باشد. در بخش بار نیز خودرو پیکاپ فوتون دو ردیفه معادل 1025 کیلوگرم بار را می تواند در خود جای دهد. ابهاد اتاقک بار معادل 1.5 متر طول، 1.55 متر عرض و 0.44 متر ارتفاع و فاصله ی 1.12 متر بین قوس های تایر آن می باشد.

خودرو پیکاپ فوتون تانلند نسخه بنزینی مجهز به یک پیشرانه 2.4 لیتری می باشد که قادر است نیرویی معادل 130 اسب بخار در 5250 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 210 نیوتن متر تولید و از طریق یک جهبه دنده 5 سرعته دستی به هر چهار چرخ منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 18 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد 140 کیلومتر بر ساعت می باشد. این پیشرانه در هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی معادل 9 لیتر بنزین مصرف می کند که برای یک پیکاپ قدرتمند مناسب به نظر می رسد. همچنین استاندارد آلایندگی آن نیز یورو 4 اعلام شده است.

خودرو پیکاپ فوتون تانلند از تجهیزاتی مانند فرمان هیلدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع، تهویه هوای دستی، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو، مه شکن جلو و عقب، چراغ سقفی جلو، چراغ ترمز عقب (بالای شیشه عقب)، آیینه های جانبی برقی راهنما دار، شیشه ها با تنظیم برقی، تریم خاکستری، صندلی راننده و سرنشین جلو با قابلیت تنظیم، یک عدد صندلی سه نفره در عقب با روکش پارچه ای، ریموت کنترل، آفتابگیر داخلی، ساعت دیجیتال و کنسول وسط بهره می برد.

قیمت خودرو پیکاپ فوتون تانلند

خودرو پیکاپ فوتون تانلند 2.8 لیتر در تاریخ سیزدهم اردیبهشت 1399 حدود 460 میلیون تومان خریداری می شود.

مزایا و معایب خودرو پیکاپ فوتون تانلند

مزایا

  • فضای خوب کابین
  • طراحی قابل قبول
  • پیشرانه قوی
  • سواری خوب
  • قابلیت چهارچرخ

معایب

  • ایمنی پایین نسبت به رقبا
  • تجهیزات کم
  • قطعات یدکی کم یاب
  • شتاب کم
  • عرضه محدود
  • مصرف سوخت اقتصادی نسبت به رقبا

ارزش خرید خودرو پیکاپ فوتون تانلند

خودرو پیکاپ فوتون با داشتن ویژگی های مثبتی همچون، پیشرانه قدرتمند، قابلیت آفرود و سواری خوب می تواند گزینه خوبی برای افرادی که به بیابانگردی و طبیعت گردی علاقه مند هستند، باشد. اما این خودرو معایبی نیز دارد که در بالا به آن اشاره شد. علاوه بر این به علت بازار خرید و فروش محدود و کمبود قطعات یدکی ممکن است شما را به دردسر بیاندازد. از رقبای خودرو پیکاپ فوتون تانلند در بازار کشورمان می توان به آسنا و هایلوکس اشاره کرد که علاوه بر داشتن طراحی به روزتر، از امکانات بیشتری نیز برخوردار بوده و ارزش خرید بالاتری نسبت به فوتون تانلند دارند.

جمع بندی خودرو پیکاپ فوتون تانلند

همانطور که گفتیم، خودرو فوتون تانلند از سری محصولات پیکاپ کمپانی چینی فوتون می باشد که توسط ایران خودرو در سال 1392 در بازار داخلی کشورمان در دو نسخه دیزلی و بنزینی با دو پیشرانه 2.4 و 2.8 لیتری عرضه شد. این خودرو با رقبایی همچون آسنا و هایلوکس در بازار رقابت می کند که در تجهیزات و طراحی نسبت به آنها جایگاه پایین تری دارد.

لایوکار بازدید : 29 شنبه 13 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. خودرو جک J3 که نام قدیم آن توجوی می باشد که به جک تورین هم معروف است. برای نخستین بار در سال 2009 رونمایی شد.  این خودرو در دو نسخه هاچ بک و سدان به بازار عرضه شده است که در بازار چین با نام C10 نیز شناخته می شود. در سال های 1391 تا سال 1393 این خودرو بر روی خط مونتاژ و تولید کرمان موتور قرار داشت و به عنوان اولین همکاری مشترک میان کمپانی جک و شرکت کرمان خودرو به حساب می آید و پس از آن سایر محصولات این کمپانی پا به بازار کشورمان گذاشتند. با ما همراه باشید تا نگاهی به خودرو جک J3 توجوی سدان داشته باشیم.

نقد و بررسی خودرو جک J3 توجوی

یکی از نکات منفی خودرو جک J3 ظاهر بسیار ساده و نچندان جذاب آن می باشد. در نمای رو به رو یک جلو پنجره ای بسیار باریک که مرکز آن لوگوی جک با یک نوار باریک در دو طرف آن قرار گرفته است که طراحی ساده ای دارد. جلو پنجره ای و سپر با قسمتی از جنس بدنه از هم جدا شده اند که محل نصب پلاک می باشد. دو چراغ دایره ای مه شکن نیز در قابی مشکی دو طرف سپر به سادگی قرار گرفته اند. دو خط روی کابین دیده می شود که حجم خاصی به کاپوت نداده و چیزی از سادگی این بخش نکاسته است.

 در نمای کنار، برآمدگی بالای گلگیر، سپر شش پر و یک خط ممتد شانه ای که از چراغ عقب تا گلگیر جلو امتداد یافته، دیده می شود. به طور کلی این بخش نیز از هرگونه جذابیت و زیبایی خالی بوده و گویا طراحان جک J3 این خودرو را با نیت حفظ سادگی و کمبود جذابیت، طراحی کرده اند. شاید عجیب ترین طراحی خودرو جک J3 متعلق به نمای پشت آن باشد. پایین بدنه بسیار عضلانی و پر حجم و ساده طراحی شده و از هیچ المان زیبایی درطراحی آن به کار نرفته است. تنها در قسمت بالایی و درب صندوق عقب است که یک نوار کرومی براق نسبتا پهن و لوگوی جک دیده می شود. چراغ ها نیز در امتداد درب صندوق عقب با گرافیک ساده قرار دارد.

بعد از بررسی طراحی بدنه خودرو جک J3 حالا نوبت به بررسی کابین آن رسیده است. البته انتظار زیادی فراتر از یک خودرو اقتصادی چینی از آن نمی رود. با وارد شدن به داخل کابین، داشبورد برشی ساده داشته و دو رنگ بودن آن جلوه نسبتا خوبی را ایجاد کرده است. اما مانند خودروهای داخل کشور از متریال بی کیفیت و پلاستیک خشکی ساخته شده است. فضای داخل کابین نیز برای سرنشینان جلو و عقب خوب ارزیابی می شود و الیاف به کار رفته داخل صندلی ها رضایت سرنشینان را در مسافت های طولانی به همراه خواهد داشت.

خودرو جک J3 توجوی مجهز به یک پیشرانه 1.3 لیتری است که قادر است نیرویی معادل 93 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 114 نیوتن متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده 5 سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو معادل 16 ثانیه است که بسیار تنبل ارزیابی می شود. حداکثر سرعتی که خودرو جک می تواند به آن برسد، 160 کیلومتر بر ساعت بوده و در سیکل ترکیبی معادل 4.9 لیتر در هر صد کیلومتر سوخت مصرف می کند. استاندارد آلایندگی خودرو جک J3 نیز یورو 4 اعلام شده است.

از تجهیزات و امکانات خودرو جک J3 می توان به سیستم هشدار دهنده باز بودن درب، قفل ایمنی کودک، فرمان هیدرولیک قابل تنظیم، سیستم تنظیم ارتفاع چراغ های جلو، قفل مرکزی به همراه ریموت کنترل، گرم کن شیشه عقب، سیستم کولر و تهویه مطبوع، صندلی عقب تاشو، سنسور دنده عقب، چراغ مه شکن جلو، چراغ ترمز سوم، چراغ جلو و عقب هالوژن، آئینه های جانبی برقی، چراغ مطالعه، رینگ آلومنیومی، چراغ لادری و برف پاک کن شیشه عقب اشاره کرد.

مزایا و معایب خودرو جک J3 توجوی

مزایا

  • مصرف سوخت اقتصادی
  • تجهیزات نسبت خوب نسبتا به رقبای وطنی
  • خدمات پس از فروش نسبتا خوب
  • صندلی های راحت

معایب

  • شتاب و سرعت کم
  • استهلاتک بالا
  • طراحی نچندان جذاب
  • بازار خرید و فروش بد

ارزش خرید خودرو جک J3 توجوی

خودرو جک J3 به علت توقف تولید، تنها در نمونه های دست دوم قابل خریداری است و از این رو باید هنگام خرید از سلامت فنی آن کاملا مطمئن شد. این خودرو از موسسه های تست تصادف و ایمنی، نتوانسته امتیاز بالایی را کسب نماید. همچنین به علت عدم جذابیت در طراحی و شتاب بسیار بد، نمی تواند مورد پسند بسیاری از افراد بخصوص جوانان قرار بگیرد. از این رو ارزش خرید بالایی ندارد. اگر قصد خرید خودرو سدان اقتصادی دارید بهتر است نمونه های کارکرده خودروهایی مثل سمند LX، پژو 206 صندوقدار و یا پژو 405 را مد نظر قرار دهید.

جمع بندی خودرو جک J3 توجوی

همانطور که اشاره کردیم خودرو جک J3 توجوی اولین محصول از همکاری مشترک کرمان موتور با کمپانی چینی جک می باشد که برای نخستین بار توسط کرمان موتور در سال 1391 رونمایی و در دو نسخه هاچ بک و سدان به بازار عرضه شد. این خودرو به علت طراحی ضعیف و شتاب پایین، نتوانست فروش خوبی را تجربه نماید و سرانجام در سال 1393 تولید آن در کشور متوقف شد. در حال حاضر تعداد کمی از این خودرو در کشور موجود می باشد و در نسخه های دست دوم به فروش می رسد که از ارزش خرید پایینی برخوردار است.

لایوکار بازدید : 25 سه شنبه 09 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. برند هایما، یک کمپانی خودروسازی چینی است که در سال 1992 توسط شرکت مزدا و دولت استان هاینان در چین تاسیس شد. این کمپانی در سال 2006 توسط خودروسازی فاو خریداری و با به کار گیری تکنولوژی مزدا به ساخت خودروهای سواری و مینیاتوری مشغول شد. یکی از محصولات شاسی بلند این کمپانی خودرو هایما S7 نام دارد که برای نخستین بار در سال 2010 از آن رونمایی شد. این شاسی بلند چینی در سال 1396 توسط ایران خودرو عرضه و توانست تواجه زیادی را نسبت به نسخه های معمولی که فاقد توربو بودند، به خود جلب نماید.

نقد و بررسی خودرو هایما S7 توربو

طراحی خودرو هایما S7 توربو نسبت به نسخه ساده ی آن دست خوش تغییراتی شده است. در نمای رو به رو، یک جلو پنجر ای مشبک مشکی رنگ با نوارهای عمودی فلزی که حس قدرت را القا می کند، دیده می شود. چراغ های اشک مانند نوک تیز باگرافیک داخلی زیبا، چهره مرموزی به هایما S7 داده است. از آن جایی که خطوط شکسته در طراحی هایما به کار نرفته است، از بدنه ای عضلانی برخوردار است. سپر حالتی لبخندگونه داشته و دو چراغ مه شکن در قابی برش خورده ی نقره ای در دو طرف آن تعبیه شده است.

درنمای کنار، برآمدگی بالای گلگیرها و خطی که آن دو را به یکدیگر وصل کرده است، دیده می شود، سه پنجره نامساوی با قاب مشکی رنگ و ریل سقفی از دیگر اجزای این بخش می باشد. در نمای عقب، چراغ های دو تکه که قسمتی از آن روی درب صندوق عقب و قسمتی دیگر روی بدنه دیده می شود. اسپویلر نصب شده بر روی شیشه عقب و چراغ روی آن به همراه دو خروجی اگزوز و سه مه شکن خطی در نمای عقب، از دیگر اجزای این بخش می باشند.

با وارد شدن به داخل کابین خودرو هایما S7 توربو، فضای نسبتا خوبی را مشاهده می کنیم که برای پنج سرنشین مناسب ارزیابی می شود. داشبورد تقریبا ساده طراحی شده ولی کنسول مرکزی، کمی شلوغ به نظر می آید. یک نمایشگر 7 اینچی لمسی در میان دو دریچه هوای عمودی جهت ارائه اطلاعات به راننده، قرار گرفته است. دکمه های کنترل صوتی نیز جهت سهولت دسترسی، بر روی فرمان دیده می شود. متریال به کار رفته در ساخت داشبورد و کابین چندان کیفیت بالایی نداشته، صندلی های چرمی دو رنگ جلوه خوبی را به کابین بخشیده است.

خودرو هایما S7 مجهز به یک پیشرانه توربو شارژ 1.8 لیتری است که قادر است نیرویی معادل 170 اسب بخار در 5500 دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور 230 نیوتن متر تولید و آن را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک تیپ ترونیک 6 سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. شتاب این خودرو در سایت رسمی ایران خودرو منتشر نشده و چیزی که از تجربه مشتریان به دست آمده، شتابی معادل 8 ثانیه بوده است. حداکثر سرعتی که خودرو هایما S7 می تواند به آن دست یابد 170 کیلومتر بر ساعت می باشد. میزان مصرف سوخت این پیشرانه در سیکل ترکیبی 9.6 لیتر در هر صد کیلومتر و استاندارد آلایندگی آن یورو 5 اعلام شده است. این خودرو توانسته است سه ستاره ایمنی از سازمان استاندارد ایران به دست آورد.

تجهیزات و امکاناتی که خودرو هایما S7 توربو در اختیار شما قرار می دهد، شامل: سان روف برقی، اسپویلر، دکمه روشن و خاموش و ورود بدون کلید و سنسور باران، فرمان قابل تنظیم در چهار جهت، صندلی راننده هشت حرکته برقی گرمکن دار و صندلی شاگرد چهار حرکته دستی، چراغ روشن در زمان باز بودن درب ها، سیستم ضد سرقت موتور، سامانه کنترل باد تایر، قطع سوخت به هنگام تصادف، فرمان برقی، نشانگر باز بودن کمربند جلو به همراه آلارم، ایزوفیکس (امکان نصب صندلی کودک)، سپرجلو جدید، جلو پنجره جدید، دکمه های کنترل سیستم صوتی، کروز کنترل و بلوتوث بر روی فرمان، شیشه جانبی دودی، ریموت کنترل قفل مرکزی، کامپیوتر سفری، چراغ روز، دوربین 360 درجه، سنسور دنده عقب، قفل کودک، قفل اتوماتیک درب ها در سرعت، قطعات تزئینی جلو داشبورد و طرح چوب دستگیره های درب ها، کنسول میانی صندلی جلو و عقب، تودوزی چرمی دو رنگ است.

قیمت خودرو هایما S7 توربو

خودرو هایما S7 توربو در تاریخ هشتم فروردین 1399 در بازار صفر کیلومتر حدود 400 میلیون تومان خرید و فروش می شود.

مزایا و معایب خودرو هایما S7 توربو

مزایا

  • مصرف سوخت اقتصادی
  • امکانات و تجهیزات خوب
  • سیستم تعلیق خوب

معایب

  • قطعات یدکی کم
  • آینده نامعلوم
  • وزن بالا
  • موتور نچندان قوی

ارزش خرید خودرو هایما S7 توربو

خودرو هایما S7 توربو به علت داشتن وزن بالا، موتور تنبل و شتاب پایین، خودروی جذابی در بازار به شمار نمی رود. حتی از طراحی زیبا و هیجان انگیز نیز برخوردار نمی باشد. از این رو اگر به دنبال خودرو شاسی بلند هستید می توانید به سراغ رقبای این خودرو یعنی جک S5، چری تیگو 5 و هاوال H2 بروید.

جمع بندی خودرو هایما S7 توربو

همانطور که اشاره کردیم، خودرو هایما در رده محصولات شاسی بلند کمپانی چینی هایما قرار می گیرد که پس از عرضه نسخه معمولی آن، نسخه توربو شارژ با امکانات بیشتری به همراه کمی تغییرات ظاهری به بازار عرضه شد. این خودرو در ایران در هر دو نسخه معمولی و توربوشارژ توسط ایران خودرو مونتاژ و عرضه می شود که تاکنون توانسته است فروش نسبتا خوبی را تجربه نماید. اما به علت مشکلاتی که در بالا به آنها اشاره شد، ارزش خرید پایینی دارد.

لایوکار بازدید : 25 دوشنبه 08 اردیبهشت 1399 نظرات (0)

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. محصولات سری GS لکسوس در رده سدان های لوکس این کمپانی قرار می گیرد که تاریخچه آن به سال 1991 بر می گردد و تا کنون بیش از سه نسل از آن وارد بازارهای جهانی شده است. خودرو لکسوس GS 250 یک سدان سایز متوسط است که در سال 2013 با پیشرانه های مختلفی به بازار عرضه شد که شرکت ایرتویا به علت محدودیت های واردات، نسخه 2.5 لیتری را وارد بازار داخلی کشورمان کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی خودرو لکسوس GS 250 موجود در بازار داخلی کشورمان بپردازیم.

نقد و بررسی خودرو لکسوس GS 250

در طراحی خودرو لکسوس GS 250 ، سپر دو تکه با گوشه و زوایای تیز دیده می شود که چهره ای تهاجمی به آن داده است. همچنین نوک تیز بودن چراغ های اصلی به خشن بودن چهره لکسوس GS 250 کمک فراوانی کرده است. خطوط به کار رفته روی کابین، کار حجم دهی را انجام داده و چراغ های روز ال ای دی نیز از دیگر المان های زیبای به کار رفته در نمای خودرو لکسوس GS 250 می باشد. در نمای عقب، چراغ های دو تکه ی زاویه دار که قسمتی از آن روی بدنه و قسمتی دیگر روی صندوق عقب قرار دارد، دیده می شود. دو خروجی اگزوز با قاب کرومی و دو چراغ خطی مه شکن از دیگر سایر اجزای این بخش می باشند.

با وارد شدن به داخل کابین خودرو لکسوس GS 250 با طراحی زیبا، دلباز و صد البته با امکانات فراوان، رو به رو می شویم. در بخش مرکزی داشبورد، یک تورفتگی قرار دارد که محل تعبیه نمایشگر می باشد. متریال به کاررفته در کابین با کیفیت بوده و در بخش میانی داشبورد و قسمتی از فرمان، طرح چوب به کار رفته که حالتی کلاسیک به کابین بخشیده است. ساعت آنالوگ میان دریچه های هوا نیز از دیگر المان های جذاب کابین می باشد.

خودرو لکسوس GS 250 مجهز به یک پیشرانه 2.5 لیتری است که قادر است نیرویی معادل 207 اسب بخار در 6400 دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور 254 نیوتن متر تولید و آن را از طریق یک گیربکس اتوماتیک تیپ ترونیک 6 سرعته به چرخ های عقب منتقل نماید. شتاب صفر تا صد این خودرو 8.6 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن برسد 229 کیلومتر بر ساعت می باشد. این پیشرانه به ازای هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی معادل 8.9 لیتر بنزین مصرف می کند و استاندارد آلایندگی آن یورو 5 اعلام شده است. خودرو لکسوس GS 250 توانسته است در تست تصادفات موسسه یورو انکپ 5 ستاره ایمنی دریافت نماید.

خودرو لکسوس GS 250 از تجهیزات و امکاناتی نظیر سنسور دنده عقب، سیستم مدیریت پیمایش، سیستم کروز کنترل، سنسور باران برای عملکرد اتوماتیک برف پاکن ها، سیستم تنظیم ارتفاع هوشمند نسبت به سطوح، دوربین دید عقب و جلو، سیستم هشدار دهنده مانع، سیستم نشان دهنده فشار باد تایر، سیستم آنتی شوک، سیستم هشدار نقاط کور، سیستم دید در شب، سیستم پیش اخطار خواب آلودگی، سیستم نمایش اطلاعات ماشین بر روی شیشه ماشین، سیستم تعویض لاین با تشخیص نقاط کور بهره می برد.

از دیگر تجهیزت و امکانات خودرو لکسوس GS 250 می توان به سیستم روشن و خاموش شدن خودکار، چراغ های جلو براساس نور محیط، سانروف با قابلیت تنظیم سقف، پانوراما به صورت سفارشی، شیشه بالابر های برقی، گرمکن شیشه عقب، شیشه های سولار، سیستم و بخار زدایی و یخ زدایی شیشه ها، آینه الکتروکرومیک برای سهولت دید راننده در شب، تنظیم برقی آینه های جانبی، صندلی های عقب با سیستم پشت سری های هوشمند و فعال دارای روکش چرمی سیستم سرد کن و گرمکن به صورت سفارشی، صندلی جلو با قابلیت تنظیم برقی در حالت های مختلف، سیستم حافظه صندلی به همراه روکش چرمی، سیستم گرمکن و تهویه صندلی، سیستم تنظیم گودی کمر، تهویه مطبوع اتوماتیک چهارگانه و سیستم خروجی جداگانه هوا برای سرنشینان عقب اشاره کرد.

قیمت خودرو لکسوس GS 250

خودرو لکسوس GS 250 در تاریخ هشتم اردیبهشت 1399، در بازار دست دوم، بسته به نوع سال و کارکرد، حدود یک میلیارد تومان خرید و فروش می شود.

مزایا و معایب خودرور لکسوس GS 250

مزایا

  • مصرف سوخت اقتصادی
  • فرمان پذیری خوب
  • فضای خوب کابین
  • طراحی جذاب
  • 5 ستاره ایمنی
  • کیفیت بالای ساخت
  • تجهیزات و امکانات بسیار

معایب

  • هزینه بالای نگهداری
  • بازار دست دوم ضعیف نسبت به رقبا
  • حساسیت پیشرانه به نوع سوخت

ارزش خرید خودرو لکسوس GS 250

خودرو لکسوس GS 250 یک سدان راحت و بی صداست که فضای مناسب کابین آن برای خانواده های چهار الی پنج نفره مناسب می باشد. این خودرو تجهیزات بسیار زیادی را در برابر شما قرار می دهد و از آن جایی که ایرانیان علاقه زیادی به تجهیزات و امکانات دارند، این رو می تواند سدان جذابی برای آنها باشد. مساله ای که شرایط تمام خودروهای خارجی را در بازار ایران سخت کرده، محدودیت واردات آن ها می باشد که تاثیر عمده ای بر روی قیمت و قطعات یدکی آن می گذارد و مشتری را به چالش می کشد. از رقبای خودرو لکسوس GS 250 می توان به مرسدس بنز E و بی ام و سری 5 اشاره کرد.

جمع بندی خودرو لکسوس GS 250

به طور کلی خودرو سدان لکسوس GS 250 خودروی با ارزشی به حساب می آید، این خودرو هم از طراحی جذابی برخوردار است و هم از ایمنی، شتاب، راحتی و فرمان پذیری خوبی بهره می برند. آن چه که در مورد این خودرو، مساله ساز است، قیمت بالا و هزینه های نگهداری آن می باشد که با توجه به حساسیت پیشرانه آن به نوع بنزین و قطعات یدکی گران، هزینه های نگهداری آن را بالا می برد. البته کسی که پول خرید این خودرو را داشته باشد، به احتمال زیادی از پس هزینه های نگهداری آن نیز بر می آید.

تعداد صفحات : 4

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 199
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 29
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 31
  • باردید دیروز : 23
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 71
  • بازدید ماه : 295
  • بازدید سال : 4,659
  • بازدید کلی : 20,288