loading...
لایوکار
لایوکار بازدید : 33 پنجشنبه 18 مهر 1398 نظرات (0)

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. هیوندای نام یک شرکت کره ای است که در سال 1986 اولین نسل از آزرا را بر اساس یکی از سدان های شرکت میتسوبیشی طراحی و به بازار جهانی عرضه کرد. این خودرو یکی از لوکس ترین و اصیل ترین سدان های شرکت هیوندای محسوب می شود که به گرنجور نیز معروف است. خودرو هیوندا آزرا 2018 در سال 1397 توسط کرمان موتور وارد بازار ایران شد ولی به علت ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 سی سی، تنها توانست موفق به کسب مجوز واردات نمونه 2.4 لیتری شود. هیوندا آزرا 2018 در بیش از 50 بازار مهم جهان از جمله آمریکای شمالی تا اروپا، چین، خاورمیانه و استرالیا عرضه شده و در بازارهای نوظهور موفقیت نسبتا خوبی داشته است. در ادامه مطلب به نقد و بررسی خودرو هیوندای آزرا 2018 می پردازیم.

نقد و بررسی خودرو هیوندای آزرا

خودرو هیوندای آزرا 2018 به ‌علت داشتن طراحی زیبا و آپشن‌ها و امکانات رفاهی متعدد و قدرت موتور بالا، جزو خودروهای محبوب به شمار می رود. نمای بیرونی هیوندای آزرا از طراحی به روز و زیبایی برخوردار بوده و جنس بدنه آن از فولاد فوق مستحکم است. براساس گزارش های موسسه ایمنی خودروهای کره جنوبی (KNCAP)، خودرو هیوندای آزرا توانسته است در سال 2018 از این شرکت 5 ستاره ایمنی کسب نماید. به همین علت جزو یکی از ایمن ترین خودروهای رده سدان محسوب می شود.

طراحی داخلی کابین هیوندای آزرا از نظم و هماهنگی خاصی در تمامی بخش ها برخوردار است و مواد به کار رفته در ساخت آن از چرم با کیفیت و پلاستیک فشرده استفاده شده است. فضای داخل هیوندای آزرا بسیار جادار است و برای سرنشینان کافی به نظر می رسد. روکش صندلی ها چرم و دارای گرم کن می باشد و در قسمت عقب کابین دو تهویه برای سرنشینان وجود دارد.

هیوندای آزرا 2018 در بازار جهانی با موتورهای شش سیلندر و حجم بالاتر از 2500 سی سی وجود دارد. ولی متاسفانه به علت قوانین کشور، این خودرو با موتور 2400 سی سی و 4 سیلندر در داخل کشور وارد می شود که می تواند 188 اسب بخار قدرت را در 6000 دور بر دقیقه و 241 نیوتن متر گشتاور را در 4000 دور بر دقیقه تولید نماید. خودرو هیوندای آزرا دارای گیربکس 6 دنده اتوماتیک است که 9.7 ثانیه زمان نیاز دارد تا از سرعت صفر به سرعت 100 برسد. حداکثر سرعت تولید شده 213 کیلومتر بر ساعت است.

از برخی امکانات و تجهیزات رفاهی خودرو هیوندای آزرا 2018 می توان به کامپیوتر سفری با نمایشگر چندرنگ ۴.۲ اینچ پشت فرمان، ساعت عقربه‌ای روی داشبورد، نمایشگر لمسی هشت اینچ، دارای سقف پانوراما / روکش جیر سقف و ستون ها، سیستم صوتی با کیفیت از برند اینفینیتی همراه با آمپلی‌فایر و ساب‌ ووفر، قبله نمای جهانی، رابط کاربری اپل کارپلی و اندروید اتو، کنترل تماس صوتی از روی فرمان، ناوبری ماهواره‌ای، نمایش اطلاعات فنی روی شیشه‌ی جلو HUD ، دوربین عقب و دید ۳۶۰ درجه، ترمز پارک برقی به همراه اتوهلد، کروز کنترل هوشمند، سنسورهای پارک جلو و عقب، سیستم درب صندوق عقب هوشمند و قابلیت انتخاب نوع رانندگی (DriveMode) اشاره کرد. 

 قیمت خودرو هیوندای آزرا

هیوندای آزرا 2018 در ابتدا با قیمتی زیر 400 میلیون تومان در بازار داخلی به فروش می رسید ولی اکنون قیمت آن تقریبا دو برابر شده است و قیمت هیوندا آزارا 2019 در تاریخ 3 شهریور 1398 به مبلغ 880 میلیون تومان و هیوندا آزرا 2018 حدود 800 میلیون تومان در بازار تهران معامله می شود.

مزایا و معایب خودرو هیوندای آزرا

مزایا

  • داشتن ظاهری مدرن
  • عایق بندی ایده‌آل
  • سواری نرم و هندلینگ خوب
  • ایمن و قابل اطمینان
  • دارا بودن آپشن های متنوع
  • کیفیت خوب
  • جادار بودن کابین
  • مصرف سوخت ایده آل
  • دریافت 5 ستاره ایمنی
  • داشتن ترمزهای قوی و عملکرد خوب آنها
  • عملکرد مناسب سیستم تعلیق و جذب خوب ضربات

معایب

  • قیمت بالا
  • کشش حرکتی معمولی پیشرانه
  • محدودیت دید عقب

ارزش خرید خودرو هیوندای آزرا

باتوجه به قیمت بالای این خودرو، کمبود قطعات یدکی و محدودیت واردات آن همگی باعث شده است تا بازار خرید و فروش آزرا به اندازه گذشته پر رونق نباشد و ارزش خرید پایینی داشته باشد. این در حالی است که این خودرو از کیفیت و آپشن های بسیار خوبی بهره مند است و اگر تجربه رانندگی کردن با آن را داشته باشید قطعا از رانندگی نرم آن لذت خواهید برد. در صورت بهتر شدن شرایط و قیمت گذاری مناسب، این خودرو می تواند به موفقیت بهتری در بازار ایران پیدا کند. از رقیب های هیوندای آزرا 2018 در سگمنت D می توان به هوندا آکورد، بی ام و سری 3، رنو تلیسمان، کیا اپتیما و فولکس واگن پاسات اشاره کرد.

جمع بندی خودرو هیوندای آزرا

شرکت خودروسازی هیوندای یکی از بزرگترین خودروسازان کره ای است که در چند سال اخیر با استفاده از تکنولوژی و فناوری های مدرن و تنوع طراحی توانسته است خود را در بازار جهانی مطرح نماید. هیوندای آزرا سالهاست که با نسل های مختلف در بازار ایران حضور داشته و تمامی مصرف کنندگان از حس خوبی نسبت به این سدان برخوردارند. هیوندا آزرا 2018 به عنوان خودرویی لوکس با قدرت موتور بالا و تجهیزات رفاهی و ایمنی زیاد می تواند برای خانواده های پنج نفره و مسافت های طولانی بسیار ایده آل باشد هر چند در حال حاضر به علت قیمت بالای آن از بازار خوبی در ایران برخوردار نیست ولی با بهبود شرایط و کاهش قیمت می تواند رونق خوبی پیدا کند.

لایوکار بازدید : 34 پنجشنبه 18 مهر 1398 نظرات (0)

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. شرکت ایران خودرو در سال 1393 دنا معمولی را معرفی کرد که در واقع فیس لیفتی از خودرو سمند بود که از آن به عنوان  نسخه ارتقا یافته سمند نیز یاد می کنند. خودرو دنا که به خودرو لوکس ملی معروف است به واسطه امکانات، تجهیزات و تبلیغات خوب ایران خودرو توانست در بازار داخلی به فروش نسبتاً خوبی دست پیدا کند. ایران خودرو با اعمال تغییراتی روی خودرو دنا و اضافه کردن برخی امکانات دیگر در سال 1396 محصولی به نام دنا پلاس را تولید کرد که تنها در برخی از قسمت های ظاهری و تجهیزات مانند: چراغ های جلو و عقب، سانروف، ایربگ های جانبی، آنتن کوسه ای با نسخه قبلی دنا تفاوت داشت. در ادامه به نقد و بررسی خودرو دنا پلاس خواهیم پرداخت.

نقد و بررسی خودرو دنا پلاس

خودرو دنا پلاس از لحاظ طراحی ظاهری تفاوت خیلی زیادی با نسخه قبلی خود نداشته و تنها تغییرات محسوسی در جزئیات چراغ های جلو و عقب، گلگیرهای عقب و خطوط جانبی آن به چشم می خورد که آن را تبدیل به چهره ای لوکس و زیبا کرده است.

از لحاظ طراحی داخلی تفاوت زیادی بین خودرو دنا پلاس با نسخه قدیمی آن وجود ندارد و از همان تجهیزات و قطعاتی که در نسخه دنا معمولی به کار رفته، در دنا پلاس نیز استفاده شده است. تنها تفاوت کابین داخلی این دو خودرو وجود سانروف برقی در دنا پلاس است که دکمه های تنظیم آن نیز بر روی سقف کابین قرار دارد. علاوه بر این، کابین این خودرو مانند سایر خودروهای داخلی از پلاستیک خشک و بی کیفیت ساخته شده است. در بخش مرکزی داشبورد به علت استفاده از پلاستیک طرح چوب، تنوع خاصی به نمای داخل دنا پلاس داده است ولی به علت افزایش حجم داشبورد فضای داخلی کمی فشرده به نظر می رسد. از این رو، فضای پا برای سرنشینان عقب کمی محدود به نظر می رسد و صندلی ها نیز به علت کم عرض بودن برای مسافت های طولانی احساس خوبی به سرنشینان خود نمی دهد. بنا به گزارش های سازمان استاندارد کیفی خودرو دنا پلاس از 5 ستاره کیفی توانسته است 3 ستاره کیفی دریافت نماید و دو ستاره کیفی نیز به دنا معمولی تعلق گرفته است.

از برخی از امکانات و تجهیزات دنا پلاس می توان به سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر)، سیستم هشدار دهنده هوشمند مرکزی ورود غیر مجاز، دوربین دید عقب هشداردهنده موانع عقب، سیستم عیب یابی هوشمند، قفل مرکزی با ریموت کنترل رادیویی، کمربندهای ایمنی جلو سه نقطه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم کنترل بخار بنزین، شیشه های سولار (ضد اشعه مضرUV)، سان روف، کروز کنترل، ستون فرمان تلسکوپی (جمع شونده)، سیستم روشنایی موقت در محیط های تاریک، نمایشگر دمای محیط، آنتن سقفی جدید (Shark fin)  به همراه سیستم پشتیبانی از رهیاب، تنظیم زاویه نور چراغ‏های جلو از داخل، تغییر استایل جانبی خودرو (درب‌ها به همراه شیشه لچکی عقب، دستگیره‌ها، گلگیرها و آینه‏ های جانبی)، دسترسی به صندوق عقب از داخل، بازکن قفل در صندوق عقب از داخل، قطعات دکوراتیو طرح چوب، سیستم قطع سوخت خودکار، سیستم کنترل بخار بنزین، کارت طلایی چهار ستاره و... اشاره کرد.

خودرو دنا پلاس مانند دنا معمولی مجهز به پیشرانه ای به نام ef7 است که محصول مشترک دو شرکت ایپکو و F.E.V آلمان است و از تکنولوژی ساخت و کیفیت بالایی برخوردار است و دارای پیشرانه چهار سیلندر خطی با حجم دقیق 1646 سی سی است که می تواند 115 اسب بخار در 6300 دور در دقیقه ایجاد نماید. نیروی تولید شده توسط پیشرانه دنا پلاس از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی به چراغ های جلو منتقل می گردد.

قیمت خودرو دنا پلاس

قیمت دنا پلاس در روزهای نخست عرضه در داخل کشور قیمتی حدود 48 تا 49 میلیون تومان و در حال حاضر قیمت آن در تاریخ 2 شهریور 98 در بازار به مبلغ 128 میلیون تومان معامله می شود.

مزایا و معایب خودرو دنا پلاس

مزایا

  • طراحی ظاهر نسبتا خوب
  • هندلینگ خوب
  • ترمزهای قابل اعتماد
  • پوشش گارانتی و نمایندگی در کل کشور
  • دردسترس بودن قطعات

معایب

  • عدم شتاب بالا
  • کیفیت مونتاژ پایین
  • فضای کم کابین
  • پیشرانه ضعیف
  • نفوذ صدا به داخل کابین
  • پلاستیکی بودن متریال داخل کابین
  • وجود مشکل در عملکرد برخی آپشن ها
  • قیمت نسبتا بالا در برابر کیفیت

ارزش خرید خودرو دنا پلاس

خودرو دنا پلاس با توجه به آپشن ها و تجهیزات ایمنی می تواند گزینه خوبی به عنوان یک سدان شهری برای خانواده ها باشد. اما در این رنج قیمت می توان به سراغ خودرو ال 90 و سورن توربو که به پیشرانه قدرتمندتری مجهز است، رفت. درصورتی که معایب نام برده از خودرو دنا پلاس رفع و قیمت آن کاهش پیدا کند می تواند به فروش بسیار خوبی برسد. سایر رقبای دنا پلاس در این رنج قیمت خودرو های پژو 207، برلیانس H330 و ساندرو دنده ای را می توان نام برد.

جمع بندی خودرو دنا پلاس

خودرو دنا پلاس محصول شرکت ایران خودرو و نسخه دوم دنا به حساب می آید که در سال 1396 یعنی سه سال بعد از ارائه نسخه اول دنا به بازار عرضه شد. این خودرو با کمی تغییراتی در طراحی و آپشن ها نسبت به دنا معمولی به عنوان محصول جدید ایران خودرو معرفی و به عنوان دومین خودرو ملی کشور محسوب می شود که دارای طراحی لوکس و چشم نوازی است. خودرو دنا پلاس با توجه به آپشن ها و تجهیزات ایمنی می تواند گزینه خوبی به عنوان یک سدان شهری برای خانواده ها محسوب شود.

لایوکار بازدید : 34 پنجشنبه 18 مهر 1398 نظرات (0)

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. گرند ویتارا محصولی از شرکت سوزوکی ژاپنی است که در سال 1988 وارد بازار جهانی شد. این خودرو جزو رده‫ های کراوس اوور محسوب می شود که در سال 2008 توانست جایزه ایده آل شاسی بلند را دریافت نماید. در سال 1385 ایران خودرو نسل سوم این خودرو را به صورت وارداتی به بازار داخلی کشور عرضه کرد که با استقبال زیادی رو به رو شد. سوزوکی گرند ویتارا یکی از قدیمی ترین شاسی بلندهای موجود در ایران به حساب می آید که ایران خودرو در سال 1386 شروع به مونتاژ آن کرد و آن را با پیشرانه 2 لیتری به بازار عرضه کرد و در سال 1389 خودرو گرند ویتارا 2.4 لیتری را ارائه و پیشرانه 2 لیتری را متوقف نمود. در حال حاضر خودرو گرند ویتارا 2.4 لیتری اتوماتیک را با نام سوزوکی کد 10 نیز می‫شناسند.

نقد و بررسی خودرو سوزوکی گرند ویتارا

گرند ویتارا 2.4 اتوماتیک دارای تجهیزات و آپشن های بیشتری نسبت به مدل دستی آن داشته و از لحاظ تجهیزات در وضعیت خوبی قرار دارد و باعث شده است که در بازار داخلی فروش خوبی داشته باشد.

از لحاظ ایمنی خودرو سوزوکی گرند ویتارا توانسته است 4 ستاره ایمنی به خاطر حفاظت از سرنشینان بزرگسال و 3 ستاره ایمنی برای حفاظت از کودکان و عابران پیاده از موسسه یورو انکپ دریافت نماید. سایر امکانات ایمنی دیگری که این خودرو در اختیار شما قرا می دهد، شامل: 6 کیسه هوا برای سرنشینان، ترمز ABS، ایموبیلایزر، سیستم توزیع متعادل نیروی ترمز (EBD) است. از طرفی این خودرو به علت نداشتن سیستم کنترل پایداری یا همان ESP مورد انتقاد قرار گرفته است.

طراحی این خودرو با گذشت سال ها از ارائه آن به بازار کمی قدیمی به نظر می رسد در حالی که در زمان خود به عنوان خودرویی زیبا جلوه می کرد. این خودرو ظاهری نه اسپرت و نه کلاسیک داشته و جزو خودروهای مدرن نیز به حساب نمی آید و فاصله نسبتا زیادی با طراحی های امروزی دارد. از لحاظ طراحی خودرو گراند ویتارا به نظر ساده می آید و طراحی به روز و هیجان انگیزی ندارد. داخل کابین کاملا ساده و کسل کننده است و خلاقیت خاصی در طراحی جزئیات آن انجام نشده است. صندلی ها نیز در مدت زمان طولانی حس خستگی را در شما ایجاد خواهد کرد. درنتیجه امتیاز قابل توجهی در طراحی داخلی نمی گیرد.

مصرف سوخت خودرو سوزوکی گرند ویتارا در هر صد کیلومتر در شهر 12.5 تا 14 لیتر می رسد این در حالی است که خودروهای امروزی به سمت کم مصرف تر شدن می روند و این مقدار مصرف سوخت برای یک کراس اوور شهری واقعا زیاد است.

از جمله آپشن‌هایی که در مدل اتوماتیک 2.4 لیتری وجود دارد می‌توان به مواردی همچون کامپیوتر سفری، سانروف، کروز کنترل، صندلی‌های چرمی مجهز به گرمکن برای سرنشینان جلو، مانیتور LCD هفت اینچ لمسی برای سرنشینان جلو و 2 عدد مانیتور پشت سری برای سرنشینان عقب، سیستم رهیاب، سیستم تهویه اتوماتیک با صفحه دیجیتال و استارت بدون کلید اشاره کرد.

قیمت خودرو سوزوکی گرند ویتارا

قیمت خودرو سوزوکی گرند ویتارا 2.4 اتوماتیک کلاس 10 در تاریخ 31 مرداد 98 در بازار به مبلغ 485 میلیون تومان معامله می شود.

مزایا و معایب خودرو سوزوکی گرند ویتارا

مزایا

  • داشتن موتوری قوی
  • ایمنی نسبتا بالا
  • فضای کافی داخل کابین
  • امکانات، تجهیزات و آپشن های خوب
  • کیفیت ساخت مناسب
  • توانایی‌های آفرود بالا
  • خدمات پس از فروش نسبتا خوب
  • دو دیفرانسیل در این رنج قیمتی

معایب

  • داشتن مصرف سوخت نسبتا بالا
  • مونتاژ نسل قدیمی توسط ایران خودرو
  • سر و صدای موتور
  • دارای گیربکس 4 سرعته قدیمی
  • تاخیر نسبی گیربکس در معکوس دادن
  • سواری خشک
  • نداشتن سیستم کنترل پایداری یا ESP

ارزش خرید خودرو سوزوکی گرند ویتارا

باتوجه به توضیحات داده شده، خودرو سوزوکی گرند ویتارا اتوماتیک، کراس اووری با مصرف سوخت بالا و طراحی نسبتاً قدیمی محسوب می شود که از آپشن های زیاد و قیمت بالایی برخوردار است. قبل از خرید این خودرو معایب و مزایای این خودرو را به خوبی بررسی نمایید تا از خرید خود مطمئن شوید. علاوه بر این می توانید به مقایسه این خودرو با سایر رقبایش مانند کیا سراتو 2018 یا هیوندا النترا 2018، نمونه صفر کیلومتر میتسوبیشی ASX یا نیسان جوک پلاتینیوم بپردازید. باید اضافه کرد میتسوبیشی ASX بیشتر برای رفت و آمدهای رومزه شهری و گرند ویتارا اتوماتیک با قابلیت آفرود بالا و رانندگی در مسیرهای ناهموار و خانواده های نسبتا پر جمعیت مناسب تر است.

جمع بندی خودرو سوزوکی گرند ویتارا

سوزوکی گرند ویتارا یکی از قدیمی ترین شاسی بلندهای موجود در ایران به حساب می آید که ایران خودرو در سال 1386 شروع به مونتاژ آن کرد. گرند ویتارا محصولی از شرکت سوزوکی ژاپنی است که در سال  1988 وارد بازار جهانی شد. این خودرو جزو رده‫ های کراوس اوور محسوب می شود که در سال 2008 توانست جایزه ایده آل شاسی بلند را دریافت نماید. این خودرو با داشتن موتوری قوی، ایمنی نسبتا بالا و توانایی‌ های آفرود بالا جزو خودروهای موفق بازار خرید خودرو ایران است که به علت قیمت بالا و طراحی قدیمی ارزش خرید بالایی ندارد.

لایوکار بازدید : 146 پنجشنبه 18 مهر 1398 نظرات (0)

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. ایران خودرو در اوایل دهه‫ی هشتاد خودرویی با نام سمند به معنی اسب زرد با همکاری کشورهای آلمان و انگلستان تولید و به برخی از کشورهای همسایه از جمله روسیه، ترکیه، چین و آذربایجان صادر کرد. همچنین این خودرو با نام سنتا اورو به معنی اسب تندرو در کشور ونزوئلا به فروش می‫رسد. سمند نام نخستین خودرویی است که با نماد یک شرکت ایرانی به بازار عرضه شد و توانست سهم خوبی از بازار خودروهای ارزان قیمت را کسب نماید. طراحی بدنه خودرو سمند توسط شرکتی انگلیسی به نام فرست اتوموتیو انجام و توسط ایران خودرو خریداری شد و تغییراتی جزئی در آن صورت گرفت. به طور کلی، خودرو سمند در رده‫ی خودروهای اقتصادی ایران خودرو قرار می‫گیرد. در طی این سال ها مدل  ‫های مختلفی از سمند را با امکانات متفاوت در بازار می‫بینیم. سمند در حال حاضر در انواع LX ،SE بنزینی، ef7 گازسوز و ef7 بنزینی و سورن ELX تولید و به بازار عرضه می‫شود.

خودرو سمند LX به موتور بهینه‌تری تحت عنوان ef7 مجهز گردید و به سمند LX ef7 مشهور شد. خودرو سمند ef7 در قالب دو مدل گازسوز (دوگانه‌سوز) و بنزین‌سوز تولید می‌شود که در برخی جزییات با یکدیگر تفاوت دارند. این خودرو با نام اختصاصی ef7 که در واقع نام موتور ملی این مدل بود در اواخل سال 1389 و اوایل سال 1390 شمسی وارد بازار داخلی کشور شد و تا امروز جز پرفروش‫ترین تولیدات این گروه صنعتی به شمار می‌رود.

نقد و بررسی خودرو سمند LX EF7

موتور خودرو سمند LX ef7 در مدل بنزینی دارای حداکثر توان خروجی 113 اسب بخار با احتساب 6000 دور در دقیقه و دارای حداکثر گشتاوری برابر با 155 نیوتون متر با احتساب 3500 تا 4000 دور در دقیقه است. حداکثر سرعتی که مدل بنزینی خودرو سمند LX ef7 می‫تواند به آن دست یابد 190 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. مدت زمانی که این خودرو نیاز دارد از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد 12 ثانیه است که کمی عجیب است. ناگفته نماند که موتور EF7 دارای استاندارد آلایندگی یورو 4 است.

در نمای پشت سمند LX ef7 ، طراحی کمی متفاوتی نسبت به نسخه‫های قدیمی سمند دیده می‫شود. چراغ‫ها کمی باریکتر و کم ارتفاع‫تر طراحی شده‫اند و تفاوت زیادی در بخش‫های دیگر نسبت به نسخه‫های قدیمی سمند LX قابل‫توجه نیست.

نمای داخلی سمند ef7 LX مانند طراحی بیرونی آن تفاوت زیادی با مدل و نسخه‫های قدمی‫ تر خود ندارد و تنها اندکی تفاوت در شکل فرمان این خودرو مشاهده می ‫شود. در طراحی جزئیات مانند کابین و داشبورد و صندلی‫ ها تفاوتی مشاهده نمی‫شود و مانند بسیاری از خودروهای چینی و مونتاژ داخل، این خودرو نیز از کیفیت پایینی برخوردار است.

یکی از ویژگی ‫های شاخص سمند ال ایکس، ایمنی آن به واسطه بدنه پرقدرت آن است. در مدل‫ های قدیمی‫ تر این خورو با یک کیسه‫ ی هوا ارائه می‫ شد، اما در مدل‫های جدید با دو کیسه‫ی هوا برای سرنشین و راننده ارائه می‫شود. خودرو سمند LX ef7 در هنگام مواجهه با تصادفات شدید از جلو و عقب از استحکام زیادی برخوردار بوده چرا که ستون این خودرو از ضخامت زیادی نسبت به سایر خودروهای داخلی بهره‫مند است. خودرو سمند LX باوجود دریافت استاندارد شرکت انگلیسی مایرا هنوز با استاندارهای به روز جهانی فاصله دارد.

قیمت خودرو سمند LX EF7

قیمت این خودرو در تاریخ 31 مرداد 98 به مبلغ 69 میلیون و هفتصدو هفتادو سه هزار تومان در نمایندگی‫ها و حدود 87 میلیون و پانصد هزار تومان در بازار معامله می‫شود.

مزایا

  • قدرت بالای موتور به نسبت رقبای داخلی
  • ایمنی خوب با توجه به بدنه مستحکم
  • کابین جادار و راحتی سرنشینان
  • مناسب برای استفاده‫ی شهری و برون‫شهری
  • فضای خوب صندوق عقب
  • شبکه‫ی گسترده نمایندگی
  • سواری نرم و هندلینگ خوب
  • برخورداری از کارت طلایی خدمات پس از فروش

معایب

  • عدم کیفیت رنگ بدنه
  • مصرف بالای سوخت
  • گرانی قطعات
  • پوسته‫شدن آن در قسمت سپرها
  • سنگینی بیش از حد شاسی و اتاق
  • از رخ افتادن خودرو بعد از چند سال
  • نفوذ صدا به داخل کابین در سرعت بالا

ارزش خرید خودرو سمند LX EF7

اگر در این رنج قیمتی به دنبال خرید خودروی سدان در سایز متوسط هستید که می‫خواهید ایمنی، امکانات و فضای مناسب برای سرنشینان، داشته باشد، خودرو سمند LX ef7 می‫تواند گزینه‫ای مناسب برای شما محسوب شود. البته برای افرادی که طراحی زیبا برایشان با اهمیت است سمند سورن پیشنهاد می‫شود که از طراحی زیباتری برخوردار است. اما در قیمتی بالاتر باید آن را تهیه نمایید.

جمع بندی خودرو سمند LX EF7

خودرو سمند LX ef7 توسط ایران‫خودرو در سال 1390 به بازار عرضه شد که مجهز به موتوری تحت عنوان ef7 بود. این خودرو در قالب گاز سوز و بنزین‫سوز تولید می‫ شود که تفاوت‫ های اندکی با هم دارند. این خودرو یکی از پر فروش‫ ترین تولیدات این گروه صنعتی به حساب می‫ آید که ازخصوصیات بارز آن می‫توان به بدنه‫ی محکم و ایمن آن اشاره کرد. این خودرو موفق به کسب استاندارد شرکت انگلیسی مایرا شده است اما هنوز فاصله‫ی زیادی با استانداردهای جهانی دارد. در مجموع خودروی سمند خودرویی اقتصادی و ارزان‫ قیمت محسوب می‫شود که دارای نمایندگی‫ های زیادی در سراسر کشور است و می‫ تواند خدمات و سرویس‫ های مورد نیاز را برای خریداران به سرعت فراهم آورد. اگر شما در این رنج قیمت به دنبال خودرویی ایمن با فضایی مناسب با نمایندگی‫های گسترده در سراسر کشور هستید می‫توانید این خودرو را در لیست خرید خود قرار دهید.

لایوکار بازدید : 33 چهارشنبه 17 مهر 1398 نظرات (0)

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. در سال 1992 «گروه خودروسازی فاو هایما اتومبیل» با مشارکت دولت محلی «هاینان» و شرکت «مزدا» تاسیس شد و به عرضه‫ی انواع خودروهای سواری و ون با نام «هایما» پرداخت. گروه خودروسازی فاو با وجود خرید سهام مزدا در سال 2006 هنوز هم از تکنولوژی مزدا در ماشین‫سازی خود بهره می‫برد و مزدا نیز بر روی خودروهای تولیدشده‫ی هایما نظارت دارد. شرکت هایما از آن‫جایی که تولیدات پایینی دارد، جزو شرکت‫های کوچک اتومبیل‫سازی چین محسوب می‫شود و در حال حاضر چندین کلاس مختلف از خودروهای خود را به بازار جهانی معرفی کرده است.

در سال‫های اخیر این برند توسط شرکت ایران خودرو وارد بازار ایران شد و از اواخر پاییز سال 96 بود که خودرو هایما S5 توربو در ایران خودرو خراسان تولید و با استقبال خوبی رو به رو شد. نخستین ماشین هایما وارد شده در ایران، خودروی شاسی بلند هایما S7 بود که در ابتدا به صورت وارداتی و سپس به صورت مونتاژ به بازار خودرو ایران راه پیدا کرد و پس از بازار موفق آن، ایران خودرو تصمیم به تولید خودرو هایما S5 توربو گرفت.

نقد و بررسی خودرو هایما S5 توربو

خودرو هایما S5 توربو یک کراس اوور کامپکت چینی است که علاوه‫بر داشتن طراحی زیبا و مدرن دارای ایمنی و تجهیزات رفاهی به روزی است. داخل کابین هایما S5 توربو نسبتاً جادار بوده و از صندلی‌های نرم و راحتی برخوردار است. طراحی داخل کابین مانند طراحی بیرون، به صورت اسپرت بوده و از مواد اولیه مرغوب و با کیفیتی ساخته شده است. از دیگر ویژگی‫های قابل توجه هایما S5 توربو ، کابین ساکت و آرام آن در هنگام رانندگی است چرا که از عایق‫بندی مناسب و مواد جاذب در ساخت این خودرو استفاده شده است که از نفوذ صدا به داخل کابین جلوگیری می‫کند.

از لحاظ فنی خودرو هایما S5 توربو ، پیشرانه و عملکرد بسیار خوبی دارد که آن را به یکی از نقاط قوت این خودرو تبدیل کرده است. هایما اس 5 توربو از یک پیشرانه چهار سیلندر 1497 سی سی مجهز به توربو شارژ بهره می‫برد که می‫تواند قدرتی برابر 161 اسب بخار و 223 نیوتون متر گشتاور را تولید نماید. این خودرو 11 ثانیه نیاز دارد تا به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت این خودرو 175 کیلومتر در ساعت است. خودرو هایما S5 توربو در هر صد کیلومتر 9.8 لیتر در مسیرهای شهری سوخت مصرف می‫کند. این در حالی است که در مسیرهای غیرشهری در هر 100 کیلومتر 6.1 لیتر و در شکل ترکیبی هشت لیتر در هر صد کیلومتر مصرف می‫‫نماید. علاوه بر این، خودرو هایما S5 توربو دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 می‫باشد.

از لحاظ ایمنی، این خودرو در سال 2012 توانست در تست تصادف موسسه سی انکپ، 5 ستاره ایمنی دریافت نماید. علاوه ‫بر این می‫توان به امکانات ایمنی بسیار خوب خودرو هایما S5 توربو اشاره کرد که شامل: شش ایربگ راننده، سرنشین، جانبی و پرده‌ای، کمربندهای ایمنی جلوی پیش کشنده، کمربندهای ایمنی عقب سه نقطه‌ای، سیستم توزیع متعادل نیروی ترمز EBD، سیستم کمکی ترمزBAS، سیستم کمکی حرکت در سربالایی HSA، امکان خروج اضطراری سرنشین از درب عقب سیستم کنترل پایداری الکترونیکیESP، ترمز ضدقفل، سیستم کنترل کششTCS، کروز کنترل، قطع خودکار سوخت و باز شدن خودکار درب‌ها هنگام تصادف، دوربین 360 درجه، سنسور درب عقب، ایزوفیکس و چند مورد دیگر است.

قیمت خودرو هایما S5 توربو

قیمت این خودرو در تاریخ 28 مرداد 98 در بازار حدود 245 میلیون تومان است.

مزایا و معایب خودرو هایما S5 توربو

مزایا

  • طراحی زیبا
  • کابین جذاب و جادار
  • داشتن پیشرانه قوی
  • تجهیزات، امکانات و آپشن های خوب
  • داشتن ایمنی مناسب
  • ساختار مقاوم، سبک و مطابق با اصول علم آئرودینامیک
  • موتور قدرتمند

معایب

  • کمبود امکانات ایمنی و کمکی رانندگی مدرن
  • مصرف سوخت بیشتر از رقبا
  • کیفیت متوسط
  • قیمت بالا

ارزش خرید خودرو هایما S5 توربو

این کراس اوور خوش نقش و خال با موتوری قوی و ایمنی نسبتاً بالا و امکانات خوب ارزش خرید بالایی دارد. اما در مقایسه با رقیب هایش مانند هایما S7 کارکرده، جک S3 صفر کیلومتر و جک S5 کارکرده، می توان گفت اولویت خرید با خودرو جک S3 و S5 است. زیرا از کیفیت بالاتری در ساخت برخوردار است. از دیگر خودروهایی که قبل از خرید هایما S5 توربو باید به آن نگاهی داشت هاوال H2 کارکرده و چری تیگو 5 است.

جمع بندی خودرو هایما S5 توربو

خودرو هایما S5 توربو متعلق به یک شرکت چینی است که در چند سال اخیر توسط ایران خودرو در ایران مونتاژ و تولید می‫شود. به دنبال بازار داغ کراس اوورها و سدان‫ها این خودرو از سال 1396به بازار عرضه شد. این خودرو با طراحی زیبا دارای ایمنی و تجهیزات قابل توجهی است و توانسته است 5 ستاره ایمنی از C-NCA دریافت نماید. علاوه بر این در سال 2015 در نمایشگاه گوانژو موفق به کسب جایزه سالانه بهترین SUV شهری شد.

لایوکار بازدید : 25 چهارشنبه 17 مهر 1398 نظرات (0)

معرفی اجمالی 

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. خودرو پژو 206 را می‫توان یکی از موفق‫ترین محصولات شرکت پژو فرانسه دانست، زیرا از همان ابتدای ورود خود با استقبال زیادی روبه‫رو شد و توانست لقب پرفروش‫ترین خودروی اروپا را بین سال‫های 2001 تا 2004 میلادی به نام خود ثبت نماید. این خودروی هاچ بک شهری در سال 1997 برای اولین بار طراحی و در سال 1998 به بازار جهانی خودرو عرضه شد. در ابتدای نخست دهه‫ی 1380 نیز ایران خودرو تصمیم گرفت پژو 206 را با همکاری کمپانی فرانسوی تولید و روانه بازار داخلی نماید. این خودرو با ظاهری جذاب و اسپرت با طراحی جوان‫پسندانه توانست در بازار ایران همچون بازار اروپا از استقبال و فروش خوبی برخوردار شود و با گذشت بیش از دو دهه از طراحی و تولید همچنان خودرویی زیبا به نظر می‫رسد و طراحی آن کهنه نشده است. خودرو پژو 206 با ۶ تیپ متنوع و امکانات مختلف در بازار داخلی کشورمان عرضه شد که در حال حاضر تیپ 2 و 5 تولید می شود و همچنان به عنوان یک هاچ بک شهری طرفداران زیادی دارد.

نقد و بررسی خودرو پژو 206 تیپ 2

خودرو پژو 206 از سال‫های نخست دهه‫ی هشتاد تا به امروز در حال تولید است و در عملکرد فنی، دارای پیشرانه 4 سیلندر به همراه هشت سوپاب و حجمی معادل 1360 سی سی دارد که می تواند به اندازه 75 اسب بخار و گشتاوری 118 نیوتون متر قدرت تولید کند و این قدرت توسط یک گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ‫های جلو منتقل شود. در واقع پژو 206 تیپ 2 ، خودرویی محرک جلو یا FWD تلقی می‫شود و برای رسیدن به سرعت صدکیلومتر در ساعت نیازمند زمانی حدود 14 ثانیه است و می تواند حدودا به حداکثر سرعت 170 کیلومتر در ساعت برسد.

در بحث ایمنی، پژو ۲۰۶ در تیپ‌های ۳، 4، 5 و ۶ در کلیه مدل‌های تولیدی دارای ۲ ایربگ می‌باشد. اما پژو 206 تیپ ۲ در مدل‌های ۹۰ به بالا به‌صورت تک ایربگ یا دو ایربگ موجود است، اما در مدل‌های ۹۲ و بالاتر تماما دو ایربگ می‌باشد.

در رابطه با نمای ظاهری پژو 206  تیپ 2 ، می توان اظهار داشت: بعد از گذشت دو دهه از ورود این خودرو به بازارهای جهانی خودرو، طراحی بیرونی این مدل همچنان زیبا و جوان‫پسند است و هنوز هم از خودروهای پرتقاضا در داخل کشور به حساب می‫آید. طراحی داخل خودرو پژو 206 تیپ 2 ، اگرچه نسبتا کوچک ولی طراحی زیبا و رضایت‫بخشی دارد. نوع متریال استفاده شده در ساخت اتاقک داخلی نیز از کیفیت متوسطی برخوردار است. پژو 206 تیپ 2 در سال 1390 پرفروش‫ترین محصول از خانواده 206 بود که از آن سال به بعد این مقام را به تیپ 5 واگذار کرد.

قیمت خودرو پژو 206 تیپ 2 در بازار

قیمت خودرو پژو 206 تیپ 2 ، در تاریخ 27 مرداد نودو هشت، در نمایندگی‫های مجاز فروش، حدود 82 میلیون و سیصد هزار تومان و در بازار خودرو با قیمت 67 میلیون و 283 هزار تومان معامله می‫شود.

 

مزایا و معایب خودرو پژو 206 تیپ 2

مزایا

  • کم مصرف بودن
  • ابعاد مناسب جهت تردد در شهر
  • طراحی زیبا

معایب

  • کشش و کم توان بودن موتور
  • هزینه زیاد تعمیرات
  • کم فضا بودن برای سرنشینان عقب و قسمت بار
  • مشکلات متعدد مونتاژ و سیستم برق کشی
  • ترمزهای ضعیف
  • بیرون بسته شدن زاپاس
  • سیستم تعلیق و فنربندی خشک
  • ارتفاع کم نسبت به سطح زمین
  • مشکلات عدیده موتوری و گیربکس

ارزش خرید خودرو پژو 206 تیپ 2

از میان دوازده مدل خودروهای پژو 206 ، هاچ بک‫ها شش مدل و صندوقدارها چهار مدل دارند و دو مدل دیگر مربوط به خانواده‫ی 207 است. با توجه به اینکه تیپ های 1،3،4 و شش از گروه هاچ بک دیگر تولید نمی‫شوند و باید به عنوان خودرو کارکرده از بازار پیدا کنیم. حال سوال اینجاست که کدام یک از مدل‫ها ارزش خریدن دارند؟

به اعتقاد تعمیرکاران و نمایشگاه‫داران به طور کلی، از میان گروه هاچ بک‫ها، تیپ 5 و تیپ 2 به علت شتاب خوب و سهولت در تعمیرات انتخاب مناسب‫تری هستند. از میان صندوقدارها، مدل V8 را به علت آپشنال بودن و کیفیت خوب منتاژ پیشنهاد می‫کنند. از میان پژو 207 نیز مدل گیربکس دستی نسبت به گیربکس اتوماتیک پژو 207 ارجحیت دارد. خرید خودرو 206 تیپ 2 در مقایسه با خودرو پژو 405 نیز ارزش بالاتری دارد.

جمعبندی خودرو پژو 206 تیپ 2

خودرو پژو 206 محصول کمپانی فرانسوی پژو است که در ایران توسط ایران‫خودرو تولید و به بازار عرضه می‫شود. این خودرو پس از گذشت دو دهه همچنان طرفداران زیادی در بازار داخلی کشورمان دارد. از میان شش تیپ از هاچ بک‫های پژو، تنها دو خودرو پژو   206 تیپ 2 و پژو 206 تیپ 5 تولید می‫شوند. این خودرو درکنار نکات مثبتی همچون ابعاد مناسب جهت تردد در شهر و طراحی زیبا معایبی نیز دارد که در سالهای اخیر با افت کیفیت به علت سیاست‫های شرکت مادر رو به رو بوده است ولی همچنان جزو خودروهای پر تقاضا در بازار داخلی به حساب می‫آید.

 

لایوکار بازدید : 34 چهارشنبه 17 مهر 1398 نظرات (0)

معرفی اجمالی خودرو کیا سراتو 2000 آپشنال

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. کیا موتورز یکی از قدیمی ترین تولیدکننده‫های وسایل نقلیه موتوری در کره محسوب می‫شود که فعالیت خود را از سال 1944 آغاز کرده است و در سال 2013 توانست به عنوان دومین خودروساز کره جنوبی شناخته شود. برند کیا موتورز یک شرکت خودروساز کره‫ای موفق و قدرتمند است که سالانه بیش از دو میلیون و هفتصد خودرو تولید و از طریق 150 نماینده در کشور‫های مختلف توزیع و خدمات‫رسانی می‫کند.

خودرو سراتو نام یکی از سدان‫های شهری جمع‫وجور شرکت کیا موتورز است که در سال 2003 طراحی و به بازار جهانی عرضه و در مدت زمان کوتاهی مورد استقبال بازار‫های بین المللی قرار گرفت. نسل دوم این خودرو در سال 2008، در سه کلاس ‫هاچبک، سدان و کوپه ارائه شد که در بازار ایران فقط دو مدل کوپه و سدان موجود هستند. این خودرو در ابتدا به صورت وارداتی به بازار کشور راه پیدا کرد اما نسل دوم خودرو کیا سراتو از سال 1393 توسط شرکت خودروسازی سایپا مونتاژ و با نام‫‫های سراتو آپشنال، کیا سراتو 2000 آپشنال ، سراتو سایپا آپشنال ، شناخته می‫شود.

نقد و بررسی خودرو کیا سراتو 2000 آپشنال

خودرو سراتو سایپا که زیر نظر تأییدیه شرکت کیا موتورز در ایران ساخته می شود توانسته است 4 ستاره ایمنی از موسسه آمریکایی NHTSA و 4 ستاره ایمنی از موسسه استرالیایی NCAP کسب نماید. از تجهیزات ایمنی کیا سراتو 2000 آپشنال می توان به دو کیسه هوای ایمنی، سیستم ضد بلوکه ترمز ABS و سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD اشاره کرد. اما به علت کاسه ای بودن و حذف ESP مورد انتقاد قرار گرفته است چرا که سیستم ESP به کنترل خودرو در مسیر‫های پر پیچ و خم کمک کرده و در خودروهای جدید و به روز مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی از تفاوت‫های عمده در خودرو کیا سراتو 2000 آپشنال ، تغییرات و طراحی داخل کابین است. مانند بسیاری از خودرو‫های ساخت داخل کشور این خودرو نیز از کیفیت پایینی نسبت به نمونه وارداتی آن برخوردار است. اما دارای امکانات و آپشن‫های زیادی از جمله روکش چرمی غربیلک فرمان و سر دنده، روکش چرم صندلی‌‫ها، آمپر سوپر ویژن (نورپردازی قرمزرنگ نشان‌دهنده‌‫ها)، سیستم مولتی‌مدیا با صفحه‌نمایش 8 اینچی و کلید هوشمند، تنها بخشی از امکانات کیا سراتو آپشنال است که می‌توان از آن نام برد.

در بخش فنی، خودرو کیا سراتو 2000 آپشنال همانند کیا سراتو معمولی است و از پیشرانه 2 لیتری 156 اسب بخار با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک بهره می برد. این خودرو توان حرکتی بسیار خوبی داشته و اهرم‫های تعویض دنده موجود در پشت فرمان و سیستم تعلیق اسپرت این خودرو، جهت رانندگی در سرعت بالا به رانندگان کمک کرده و حس رانندگی اسپرت را به آنها القا می‫نماید.

قیمت خودرو کیا سراتو 2000 آپشنال

قیمت این خودرو در تاریخ 26 مرداد 98 در نمایندگی‫ها 295 و در بازار حدود 304 میلیون تومان است.

مزایا و معایب خودرو کیا سراتو 2000 آپشنال

مزایا

  • ظاهر خوب
  • توانایی‫های حرکتی قابل قبول
  • سطح آپشن عالی با توجه به قیمت
  • کم دردسر بودن
  • توانایی فنی خوب
  • آپشن‫ها و امکانات مناسب
  • ارزش قیمتی مناسب
  • پیشرانه قدرتمند و کشش خوب
  • کسب 4 ستاره ایمنی از موسسه آمریکایی NHTSA و موسسه استرالیایی NCAP

معایب

  • کیفیت ساخت متوسط
  • سواری خشک
  • هندلینگ نامناسب
  • ترمز کاسه‫ای عقب
  • صندلی‫های غیر ارگونومیک در نمونه مونتاژی
  • مصرف سوخت نسبتا بالا 

ارزش خرید خودرو کیا سراتو 2000 آپشنال

خودرو کیا سراتو 2000 آپشنال یک ماشین پرفروش است که در بازار ایران شرایط نسبتاً خوبی از لحاظ فروش دارد. این خودرو در مقایسه با نمونه ساده آن توانسته است فروش موفقیت آمیزی را تجریه کند ولی با افزایش قیمتها، نمونه‫های کارکرده کیا سراتو بیش از پیش مورد معامله قرار می‫گیرد. این خودرو باتوجه به شتابگیری خوب، ایمنی و امکانات رفاهی مناسب جزو پرفروش‫ترین خودروهای بازار قرار گرفته است. اما ممکن است قطعات آن در بازار کمی سخت یافت شود و مالکان آن را به دردسر بیاندازد. پیشنهاد می‫شود اگر قصد خرید خودرو کیا سراتو 2000 آپشنال را دارید، خودروهای هاوال H2، هیوندای اکسنت، چری آریزو5، توربو و لیفان 820 را نیز بررسی نمایید.

جمع بندی خودرو کیا سراتو 2000 آپشنال

سراتو یکی از خودروهای پرفروش کیا طی 10 سال اخیر است که شرکت سایپا از سال 1393 اقدام به مونتاژ نسل دوم این خودرو کرد. سراتو 2000 آپشنال ظاهری ساده و جذاب داشته و باوجود طراحی قدیمی، خودرویی دوست داشتنی در بازار خودرو ایران به حساب می‫آید و از امکانات رفاهی و ایمنی مناسب، پیشرانه قدرتمند و شتاب بالا برخوردار بوده و می‫تواند گزینه‫ای مناسب و محافظه کارانه برای خانواده‫ها به حساب بیاید.

لایوکار بازدید : 79 چهارشنبه 17 مهر 1398 نظرات (0)

معرفی اجمالی 

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. سایپا، سرنام گروه اسمی شرکت «سهامی ایرانی تولید خودرو» است که بعد از ایران‫خودرو دومین شرکت خودروساز ایرانی محسوب می‫شود. تولید خودروی پراید توسط این شرکت از سال 1372 آغاز شد که تا کنون انتقادهای زیادی را در پی داشته است. در ابتدا پراید سدان با نام صبا و پراید هاچ بک با نام نسیم در بازار عرضه می‌شد. حال پراید شامل مدل‫های مختلفی از جمله 111، 131، 132، 151 و... است که تفاوتهای زیادی در موتور و گیربکس نداشته و بیشتر در بدنه متفاوت هستند.

خودرو پراید 111 درواقع هاچ بک امروزی شده است که با این نام وارد بازار شده است که در ابتدا قرار بود نام مروارید برای آن انتخاب شود. اما به دلایل نامعلومی به نام خودرو پراید 111 تغییر پیدا کرد. این خودرو دارای تیپ‫های متفاوتی از جمله SX،SE ،TL ، EX است که در برخی از آپشن‫ها و تجهیزات باهم متفاوت هستند.‬‬‬‬‬‬‬ در ادامه مروری برخودرو پراید 111 EX خواهیم داشت.

نقد و بررسی خودرو پراید 111 EX

از آنجایی که شباهت های ظاهری زیادی میان انواع مدل های پراید نسبت به یکدیگر وجود دارد، تشخیص مدل و تیپ آن برای افراد کمی دشوار است. خودرو پراید 111 EX نیز از این قاعده مستثنا نیست. این خودرو با کمی تغییرات اندک در شکل چراغ های عفب و جلو، سپر، شکل پنجره عقب و سایر اجزاء، به نام خودرویی جدید وارد بازار خودرو شد. البته ناگفته نماند کیفیت و استحکام بدنه این خودرو نسبت به انواع دیگر مدل های پراید تا حدودی مقاوم تر است. طراحی داخلی خودرو پراید 111 EX تفاوت چندانی با سایر مدل‫های (131،151،132) ندارد و برای ساخت آن بیشتر از پلاستیک و قطعات خشک و بی کیفیت استفاده شده است. باتوجه به کوچک بودن ابعاد خودرو، فضای داخلی نیز بسیار کوچک است اما به علت اینکه صندلی ها ابعاد کوچکی دارند، فضای کافی برای نشستن سرنشینان وجود دارد. طراحی داشبورد و کنسول میانی نیز در تولید اخیر تغییراتی به همراه داشته است.

قیمت خودرو پراید 111 EX در بازار

قیمت این خودرو در تاریخ 23 مرداد 98، در نمایندگی ها به مبلغ 39 میلیون و نهصدو چهل و یک هزار تومان و در بازار به قیمت 48 میلیون و هشتصد هزار تومان معامله می شود.

مزایا و معایب خودرو پراید 111 EX

مزایا

• مناسب برای سفرهای درون شهر
• پایین بودن استهلاک
• بازار خوب
• پایین بودن قیمت
• در دسترس بودن قطعات
• کم مصرف بودن

معایب

• جلوبندی و بدنه‫ی ضعیف‬
• بی‫کیفیت بودن اتاق داخلی‬
• کیفیت پایین ساخت قطعات و ایمنی پایین
• آسیب پذیربودن در برخوردهای کم شدت
• وزن پایین و تحت تاثیر قرار گرفتن در برابر جریان باد
• نامناسب برای رانندگی در جاده های پر پیج و خم
• کمبود فضا در داخل کابین

ارزش خرید خودرو پراید 111 EX

افرادی که به دنبال خودرویی کم مصرف و جمع و جور برای تردد در داخل شهر هستند یا نمی خواهند هزینه زیادی را بپردازند. این خودرو می تواند برای آنها مناسب باشد. اما باید به خاطر داشت این خودرو از کیفیت، امکانات و ایمنی پایینی برخوردار است.

جمع بندی خودرو پراید 111 EX

پراید 111 EX یک هاچبک جمع‌وجور شهری است که در حال حاضر به عنوان خودرویی ارزان قیمت در بازار داخلی شناخته می‌شود. این مدل در سال 1391 طراحی و به بازار عرضه شد. این خودرو مانند سایر مدل های دیگر پراید از امکانات و ایمنی پایینی برخوردار است. اما کم مصرف بودن، قیمت پایین، دردسترس بودن قطعات و هزینه کم نگهداری آن را نمی توان نادیده گرفت.

لایوکار بازدید : 44 چهارشنبه 17 مهر 1398 نظرات (0)
معرفی اجمالی 
این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. برند بیسو متعلق به یک شرکت خودروساز تازه‫کار چینی است که جزوی از مجموعه‫ی خودروسازی پکن (BAIC) به حساب می‫آید. برند بیسو از تلفیق دو شرکت (Yinxiang Motorcycle Group) و (Beijing Auto) شکل گرفته است. این شرکت قصد دارد خودروهایی با قیمت مناسب به بازار عرضه نماید تا همه اقشار جامعه با درآمدهای کم و متوسط بتوانند صاحب خودرو شوند. این برند در ابتدای نخست سال 2017 میلادی به بازار جهانی معرفی شد.
خودرو بیسو T5 توسط سیف خودرو به بازار ایران عرضه شده است. سیف خودرو شریک تجاری «بیسو» در ایران به حساب می‫آید. این خودرو به علت داشتن سه ردیف و 7 صندلی در مقابل رقبای خود منحصربه فرد است. این خودرو هفت نفره که داخل کشور منتاژ می‫شود از پیشرانه 1.5 لیتری مجهز به توربو شارژ و با قدرت 150 اسب بخار بهره می‫برد و در نوع خود رقیبی برای خودروهایی مانند چری تیگو 7 و بی وای دی S7 به شمار می‫آید. فسلفه‫ی چینی‫ها از تولید اینگونه کراس اوور، ارائه‫ی یک خودروی خانوادگی با قیمت مناسب، مصرف سوخت کم و استهلاک پایین می‫باشد.
نقد و بررسی خودرو بیسو T5
از ویژگی‫های بارز خودرو بیسو  T5 طراحی خاص و زیبایی آن است. اگر چه این برند هنوز تازه کار است اما مانند بسیاری از خودروسازان مشهور، زبان طراحی خود را دارد. طراحی عقب این ماشین با ترکیب چند خودرو معروف ایجاد شده است. وجود دو لوله گازچسبیده به هم و چراغ‫های کشیده نمای زیبایی را ایجاد کرده است. در قسمت سپر نیز هماهنگی خاصی با سایر بخش‫ها دارد چرا که سپرها از جلوی خودرو کمی متورم دیده می‫شوند.
برند بیسو در طراحی داخلی نیز خوب عمل کرده است و از مواد با کیفیت برای ساخت کابین خود بهره گرفته است. بخش‫های مختلف کابین به علت دو رنگ بودن و همچنین دور دوخت بودن صندلی‫ها، جلوه‫ای خاص به داخل خودرو داده است.
خودرو بیسو T5 در بخش رفاهی از امکانات زیادی برخوردار است. برخی از این امکانات شامل سیستم کنترل فشار باد لاستیک‌ها (تی، پی، ام، اس)، چراغ روز، فرمان برقی، آینه‌های برقی مجهز به گرمکن، سانروف پانوراما، سنسور باران، کروز کنترل، صندلی چرم مجهز به گرم‌کن و سردکن، صندوق پران برقی، کیسه هوای سرنشینان جلو، پرده‌ای و جانبی چپ و راست، دوربین عقب، سنسور پارک جلو و دوربین ۳۶۰ درجه، خروجی کولر برای سرنشینان ردیف دوم و سوم، نمایشگر لمسی ۹ اینچی، بلوتوث و سیستم رهیاب ماهواره‌ای، اشاره کرد.
ایمنی توانست پس از گذراندن تست‫های ایمنی مرکز تست و بررسی حوادث جاده ای چین، به سهولت 5 ستاره دریافت نماید. خودرو بیسو T5 مجهز به ترمزهای ضد قفل (ای.بی.اس)، سیستم الکتریکی ترمز (ای.بی.دی)، ترمزهای کمکی (بی، ای)، BOS ESC،TCS ،HAS، ترمز توقف (پارک) به‌صورت دستی یا الکترونیکی (EPB) و سیستم توقف خودرو در سر بالایی است. خودرو بیسو T5 در بخش ایمنی بسیار تحسین برانگیز است.
 قیمت خودرو بیسو T5 در بازار
قیمت اولیه خودرو بیسو T5 در دومین دوره نمایشگاه تهران حدود 95 تا 110 میلیون تومان اعلام شد. این خودرو به صورت پیش فروش به بازار عرضه می شود. 
مزایا و معایب خودرو بیسو T5
مزایا
  • فضای داخلی کافی و ابعاد بزرگ برای سرنشینان
  • امکانات رفاهی زیاد
  • امکانات ایمنی قابل توجه
  • سواری نرم
  • ساختار بدنه مهندسی‫شده و مستحکم
  • اخذ 5 ستاره ایمنی از موسسه C-NCAP
  • جعبه‫دنده پیشرفته و نرمی در تعویض دنده
  • استهلاک کم‫تر از برخی رقیب‫ها
  • ظاهر منحصر بفرد
  • کیفیت قابل قبول مواد ساخت
  • کابین مدرن و لوکس
  • قیمت کم تر از رقیب‫های همکلاس
  • مقرون به صرفه بودن مصرف سوخت
  • نفوذ صدای کم به درون کابین
معایب
  • رینگ‫های کوچک نسبت به سایر رقبا
  • کیفیت پایین دوربین‫های 360 درجه
  • نداشتن سیستم کنترل حرکت در سراشیبی
  • نیروی حرکتی پایین تر از برخی رقیب‫ها
  • نسبت وزن به قدرت پایین
  • عدم برخورداری از تکنولوژی چهار چرخ متحرک
  • تعداد نمایندگی‫های کم
ارزش خرید خودرو بیسو T5
یکی از علت‫ هایی که باعث تردید در خرید خودرو بیسو T5 می‫شود، سابقه‫ی کوتاه این برند و تازه‫ کار بودن این شرکت است. این خودرو برای دوستداران رانندگی پرشتاب اصلا پیشنهاد نمی‫شود چرا که این خودرو از شتاب کم و وزن بالا (حدود 1660 کیلوگرم) برخوردار است. یکی دیگر از مواردی که می‫تواند مانع از خرید این خودرو شود، قطعات یدکی خودرو است. باتوجه به سابقه ناموفق سیف خودرو در همکاری با شرکت معروف و ژاپنی سوبار، نگرانی‫ها را در رابطه با خدمات پس از فروش دوچندان می‫کند.
جمع بندی خودرو بیسو T5
وجود تحریم‫ها باعث خروج شرکت‫های معروف و با سابقه از ایران شد. در همین راستا برخی از برندهای ناشناخته وارد بازار خرید و فروش خودرو ایران شدند. بیسو نیز یکی از آن‫هاست. برندی چینی، ناشناخته و جوان که هنوز سابقه چندانی در بازار خودروی جهانی ندارد. یکی از اولین بازارهای هدف این خودروساز نیز، بازار خودرویی ایران محسوب می‌شود که سیف خودرو نمایندگی آن را بر عهده دارد. خودرو بیسو T5 سه ردیفه با هفت سرنشین نه تنها دارای طراحی زیبا و چشم‫نواز بوده بلکه از امکانات رفاهی و ایمنی بالایی نیز برخوردار است. اما با وجود ناشناخته بودن این برند تردید‫های زیادی برای خرید آن وجود دارد.

تعداد صفحات : 20

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 199
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 30
  • بازدید امروز : 25
  • باردید دیروز : 31
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 96
  • بازدید ماه : 320
  • بازدید سال : 4,684
  • بازدید کلی : 20,313