loading...
لایوکار
لایوکار بازدید : 38 دوشنبه 20 آبان 1398 نظرات (0)

معرفی اجمالی

این مقاله را در سایت خرید و فروش خودرو و نقد و بررسی ماشین لایو کار مطالعه می کنید. یکی از خودروهای هیبریدی دنیا که به تولید انبوه رسیده است تویوتا پریوس نام دارد که در سال 1997 میلادی جهت کمک به محیط زیست و جلوگیری از آلودگی هوا طراحی و ساخته شد و تا سال 2000 تنها در کشور ژاپن حضور داشت. این سدان زیبا در نسل دوم یعنی در سال 2003 و نسل سوم 2010 به بازارهای جهانی راه پیدا کرد و با شعار «به موقع و برای کمک به قرن 21 ام» به بیش از 40 کشور جهان وارد و توانست لقب پرفروش ترین خودروی هیبریدی دنیا را از آن خود کند. این خودرو که تاکنون 4 نسل از آن را شاهد هستیم با طراحی زیبا و متفاوت خود توانسته است توجه افراد زیادی بخصوص جوانان را در سراسر دنیا به خود جلب نماید. نسل چهارم این خودرو که متعلق به سال 2015 است توسط ایرتویا نمایندگی تویوتا در ایران، به بازار داخلی راه پیدا کرد و در تیپ های A، B، C، 2 و 3 در بازار کشورمان حضور هستند که از نظر مشخصات فنی یکسان و از نظر تجهیزات با یکدیگر متفاوت هستند که فول ترین آن تیپ سه و کم آپشن ترین آن تیپ C می باشد. در ادامه نگاهی به تویوتا پریوس خواهیم انداخت.

نقد و بررسی خودرو تویوتا پریوس

خودرو تویوتا پریوس از ظاهری ساختارشکن و هیجان انگیز برخوردار است و به واسطه همین ظاهر متفاوت، توانسته است توجه زیادی را در سراسر دنیا به خود جلب نماید. این خودرو با استفاده از خطوط شکسته فراوان بر روی بدنه و چراغ های سه بعدی، طراحی فضایی و تهاجمی به خود گرفته است. در نمای جلوی پریوس ، شاهد یک جلو پنجره ای بسیار باریک، سپر و مه شکن ها هستیم که به زیبایی در دو طرف سپر قرار گرفته اند. در نمای پشت نیز چراغ های عمودی نمای زیبایی به این قسمت داده اند که با چراغ های جلو به خوبی هماهنگی دارند. به طور کلی خودرو تویوتا پریوس از طراحی اسپرت، متفاوت و تهاجمی برخوردار است که عده ای نیز نمی توانند با چهره عجیب آن ارتباط برقرار نمایند.

نمای داخلی خودرو تویوتا پریوس مانند طراحی بیرون آن زیبا و هیجان انگیز است و با طراحی خاص و منحصر به فرد خود شباهت زیادی به کابین سایر خودروها ندارد. در نگاه اول شاهد داشبورد و کنسول متفاوتی هستیم و نشانگرهای دورموتور و سرعت سنج را در بخش مرکزی داشبورد می بینیم که از دو مانیتور 4.2 اینچی تشکیل شده است که اطلاعات مربوط به سرعت، مصرف سوخت، شارژ باتری و عملکرد هیبرید و ... را در اختیار راننده قرار می دهد. جنس رویه فرمان و صندلی ها از چرم و جنس داشبورد و پنل درب ها از پلاستیک با کیفیت بوده و صندلی ها نیز از ارگونومی و راحتی خوبی برخوردارند. همچنین فضای کافی برای زانوها و سرو گردن افراد بالغ با قد متوسط در کابین پریوس وجود دارد. تنها با اضافه شدن نفر پنجم در ردیف دوم ممکن است فضا کمی محدود شود.

خودرو تویوتا پریوس مجهز به یک موتور بنزینی و دو موتور الکتریکی است که پیشرانه بنزینی آن 4 سلیندر خطی و 16 سوپاپ می باشد که معادل 1.8 لیتر حجم دارد و می تواند قدرتی به اندازه 95 اسب بخار در 5200 دور بر دقیقه و حداکثر گشتاوری معادل 142 نیوتن متر در 3600 دور در دقیقه تولید نماید و نیروی تولید شده را از طریق یک گیربکس E-CVT به چرخ های جلو منتقل کند. حداکثر قدرت موتور برقی و بنزینی معادل 121 اسب بخار می باشد. این خودرو با کمک دو الکتروموتور با نام های ام جی 1 و ام جی 2 نیروی مورد نیاز پریوس را تامین می کند. به طور مثال وظایفی همچون استارت خودرو و تولید برق موردنیاز باتری‌ها برعهده پیشرانه MG1 است و پیشرانه MG2 با قرار گرفتن در کنار پیشرانه بنزینی نیروی گشتاور مورد نیاز چراغ ها را تولید می کند. مصرف سوخت این خودرو در سیکل ترکیبی معادل 3.5 لیتر در هر صد کیلومتر می باشد. شتاب صفر تا صد این خودرو 9.6 ثانیه و حداکثر سرعتی که می تواند به آن برسد 176 کیلومتر بر ساعت است. باتری مورد استفاده در این خودرو از نوع هیدرید نیکل متان است که ولتاژ آن برای برق 600 ولت و برای باتری 201.6 ولت می باشد.

در خودرو تویوتا پریوس چهار حالت برای رانندگی وجود دارد که نخست حالت الکتریکی است و فقط از موتور الکتریکی جهت  حرکت خودرو استفاده می کند. سه حالت دیگر شامل اکو، استاندارد و پاور می باشند که پیشرانه بنزینی و موتور الکتریکی هر دو باتوجه به شرایط و نیاز راننده می توانند برای حرکت خودرو مورد استفاده قرار بگیرند.در بخش ایمنی تویوتا پریوس توانسته است در سال 2016 در تست تصادفات موسسه یورو انکپ و موسسه ایمنی ترافیک و بزرگراه‌های امریکا (NHTSA) پنج ستاره کامل ایمنی را دریافت نماید. و بالاترین امتیاز ایمنی را از موسسه بیمه ایمنی بزرگراه های امریکا (IIHS) از آن خود کند. برخی از تجهیزات و امکانات رفاهی خودرو تویوتا پریوس شامل سنسور عقب، دوربین عقب، کنترل اتوماتیک چراغ های جلو، سیستم روشنایی در روز، کنترل برقی شیشه ها، شیشه های جانبی و عقب ضد اشعه UV، آینه های هم رنگ با بدنه، چراغ راهنما روی آینه های جانبی، آینه های تاشو برقی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک همراه با سنسور رطوبت، تنظیم دستی صندلی راننده در ۶ حالت و سرنشین جلو ۴ حالت، تنظیم برقی گودی کمر صندلی راننده (نسخه فول) و ... اشاره کرد.

قیمت خودرو تویوتا پریوس

قیمت خودرو تویوتا پریوس بسته به نوع مدل در تاریخ 19 آبان 1398 در بازار دست دوم بالای 300 میلیون تومان خرید و فروش می شود.

مزایا و معایب خودرو تویوتا پریوس

مزایا

  • مصرف سوخت بسیار پایین
  • پیشرانه ترکیبی
  • کیفیت خوب ساخت
  • فضای مناسب کابین
  • طراحی زیبا و هیجان انگیز
  • کابین راحت و ساکت

معایب

  • نداشتن برخی آپشن ها مانند سانروف

ارزش خرید خودرو تویوتا پریوس

خودرو تویوتا پریوس با مصرف سوخت پایین، کابین ساکت و راحت، ایمنی بالا، طراحی زیبا و ساخت با کیفیت برای استفاده در شهرهای آلوده، گزینه ایده آلی به نظر می رسد. اما باوجود قیمت بالای این خودرو می توان به خرید خودرو کیا سراتو 2017، هیوندای النترا 2017 نیز فکر کرد که از طراحی زیبا و پیشرانه قوی برخوردار است. اما اگر به دنبال خودرو هیبریدی هستید تویوتا پریوس یکی از بهترین گزینه های موجود در بازار می باشد.

جمع بندی خودرو تویوتا پریوس

خودرو تویوتا پریوس یک سدان لاکچری هیبریدی است که از طراحی خاص و اسپرتی برخوردار است و در نسخه های A ،B ،C، 3 و 2 در بازار کشورمان وجود دارند که در بخش تجهیزات و امکانات با یکدیگر متفاوت هستند. این خودرو از سوخت بسیار پایین، ایمنی بالا، کیفیت ساخت بسیار خوبی برخوردار است که برای استفاده در شهرهای آلوده گزینه بسیار مناسبی به نظر می رسد.

برچسب ها خودرو , ماشین ,
ارسال نظر برای این مطلب

نظرات برای این پست غیر فعال میباشد .
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 199
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 42
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 49
  • باردید دیروز : 56
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 105
  • بازدید ماه : 1,176
  • بازدید سال : 4,250
  • بازدید کلی : 19,879